24m na "179" :)

- Tabor, przetargi, rozdysponowanie wozów, dane techniczne
Kierman
Ekspert
Posty: 600
Rejestracja: 20 lut 2022, 9:44

Re: 24m na "179" :)

Post autor: Kierman » 21 wrz 2024, 21:01

Kojak pisze: 21 wrz 2024, 20:28 Raczej 4 oś jest skrętna, a nie 3.
3 jest na bliźniaku, a 4 pojedyncza.
Miałem oczywiście na myśli czwartą oś. Dzięki za poprawienie :)

szakal
Znawca
Posty: 121
Rejestracja: 19 lut 2020, 15:15

Re: 24m na

Post autor: szakal » 21 wrz 2024, 21:19

Kojak pisze:Czyli jednak się da? To skąd twierdzenie, że tu się nie da?
Jesteś prawnikiem? Bo ja np prawnikiem nie jestem, ale mam uprawnienia diagnosty samochodowego i wiem, że na wniosek odstępstwo dostanie.
Nie myl przewozu towaru z przewozem osób.
Jestem kierowcą samochodu ciężarowego, znającym obecne przepisy PRD. Przy pojeździe ponadnormatywnym, nie ma rozdziału na przewóz towaru czy osób. Pojazd przewożący ładunek podzielny, nie otrzyma odstępstwa.
Na drodze S3, bardzo często, nocą przemykają zestawy pojazdów o długości 25 metrów. Wiedzą, że jadą nielegalnie, ale na 100 przejazdów, 5 im zatrzymają. Firma, która uprawia ten proceder, starała się o odstępstwo i go nie otrzymała. Co więcej, nie może też jechać jako pojazd nienormatywny, dlatego, że przewozi ładunek podzielny.
Tyle w temacie.

Kojak
Ekspert
Posty: 801
Rejestracja: 26 lip 2022, 20:49

Re: 24m na

Post autor: Kojak » 21 wrz 2024, 21:43

szakal pisze: 21 wrz 2024, 21:19 Jestem kierowcą samochodu ciężarowego, znającym obecne przepisy PRD. Przy pojeździe ponadnormatywnym, nie ma rozdziału na przewóz towaru czy osób.
Trochę nie tak. Przejazd "gabarytu" przy ładunku ponadnormatywnym wymaga zezwolenia na przejazd.
Ja mówię o czymś innym. O odstępstwie, czyli jeśli masz autobus, który w normalnym trybie standardowych przepisów nie zostanie dopuszczony do ruchu, to wówczas możesz uzyskać indywidualne dopuszczenie do ruchu, ale nie na konkretny przejazd jak w przypadku gabarytów, tylko ogólnie autobus zostaje dopuszczony do ruchu tak jak normalny.

kucyk
Ekspert
Posty: 2403
Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39

Re: 24m na "179" :)

Post autor: kucyk » 21 wrz 2024, 22:01

Kojak pisze: 21 wrz 2024, 15:39 Zaś ja życzę mniej wyobraźni a więcej wiedzy i nauki. Promień skrętu można policzyć z prostych zależności geometrycznych. Tak samo kąty natarcia też się liczy w bardzo prosty sposób, więc opowieści z mchu i paproci, że gdzieś się zawiesi, a gdzieś nie wyrobi sobie darujmy.
Ostatnie wydarzenia przy przebudowie Kocmyrzowskiej według Ciebie "zostały wyssane z palca" gdzie wieszały się pojazdy 12 metrowe. :D

A dla Ciebie na Klonowica nie będzie problemów z pojazdami 3 członowymi (24 metrowymi). Życzę powodzenia. Brnij dalej w tej swojej fantazji. :lol:

Kojak
Ekspert
Posty: 801
Rejestracja: 26 lip 2022, 20:49

Re: 24m na "179" :)

Post autor: Kojak » 21 wrz 2024, 22:44

kucyk pisze: 21 wrz 2024, 22:01 Ostatnie wydarzenia przy przebudowie Kocmyrzowskiej według Ciebie "zostały wyssane z palca" gdzie wieszały się pojazdy 12 metrowe. :D
Nie znam tematu, jak się solówka zawiesiła to pewnie był jakiś błąd wykonania, bo normy jasno określają jakie mają być kąty.
A dla Ciebie na Klonowica nie będzie problemów z pojazdami 3 członowymi (24 metrowymi). Życzę powodzenia. Brnij dalej w tej swojej fantazji. :lol:
Zrób sobie prawko na autobusy, pojeździj trochę, bo panikujesz jak histeryk.

Awatar użytkownika
pasazer_mobilisu
Ekspert
Posty: 1566
Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01

Re: 24m na "179" :)

Post autor: pasazer_mobilisu » 21 wrz 2024, 22:45

Kojak pisze: 21 wrz 2024, 13:54 To poczekajmy na inny moment, ale zróbmy to. Tzn niech zrobi to Lublin, skoro już nim jeżdżą po mieście to mają pewnie indywidualne dopuszczenie ruchu, więc ludzi też można zabrać.
Z uwagi, że polskie przepisy pozwalają na poruszanie się maksymalnie 18,5 m długości pojazdów komunikacji miejskiej, dlatego formalnie jest to pojazd ponadgabarytowy. Tym samym nie będzie mógł zabierać pasażerów, dodatkowo cały czas będzie za nim jechał pilot.
Ja nie wiem po co w ogóle dyskutujecie z gościem, który nawet nie przeczytał artykułu.
Nie karmić troli :!:

Kojak
Ekspert
Posty: 801
Rejestracja: 26 lip 2022, 20:49

Re: 24m na "179" :)

Post autor: Kojak » 21 wrz 2024, 22:50

pasazer_mobilisu pisze: 21 wrz 2024, 22:45 Ja nie wiem po co w ogóle dyskutujecie z gościem, który nawet nie przeczytał artykułu.
Na jakiej podstawie mógł zabierać pasażerów inny ponadgabaryt CapaCity?

Awatar użytkownika
pasazer_mobilisu
Ekspert
Posty: 1566
Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01

Re: 24m na "179" :)

Post autor: pasazer_mobilisu » 21 wrz 2024, 22:58

Kojak pisze: 21 wrz 2024, 22:50 Na jakiej podstawie mógł zabierać pasażerów inny ponadabaryt CapaCity?
To nie dotyczy tematu dyskusji.

Nie przeczytałeś nawet artykułu, a wypisujesz że "pewnie mają dopuszczenie", "pewnie można zabrać ludzi", "pewnie można uzyskać odstępstwo", a w innym wątku, że wystarczy napisać wniosek o udzielenie informacji publicznej do MPK by wszystko podali jak na tacy. To może napisz do MPK/uzyskaj dopuszczenie itd. bo wypisywać brednie w Internecie to każdy potrafi.
Nie karmić troli :!:

Kojak
Ekspert
Posty: 801
Rejestracja: 26 lip 2022, 20:49

Re: 24m na "179" :)

Post autor: Kojak » 21 wrz 2024, 23:02

pasazer_mobilisu pisze: 21 wrz 2024, 22:58 To nie dotyczy tematu dyskusji.
Owszem dotyczy. Ten przykład pokazuje, że cały ten wasz bullshit można wsadzić między Andersena a Krasickiego.

Jelczyk
Ekspert
Posty: 1049
Rejestracja: 11 wrz 2020, 11:24

Re: 24m na "179" :)

Post autor: Jelczyk » 22 wrz 2024, 0:09

A skąd wiesz dokładnie w jaki sposób został dopuszczony Capa, jak Ty do dnia dzisiejszego nie potrafiłeś doczytać przepisów....

Kojak
Ekspert
Posty: 801
Rejestracja: 26 lip 2022, 20:49

Re: 24m na "179" :)

Post autor: Kojak » 22 wrz 2024, 0:25

Wtedy kiedy on jeździł obowiązywały jeszcze stare normy 18m zamiast 18,75m.
Ale ponieważ on miał 19.7 już był gabarytem. Jednakże mógł się poruszać bez pilota (ktoś tu pisał, być może Ty, że jeździł prawdopodobnie z pilotem. Otóż jeździł bez pilota, bo nie był wymagany), bo pilot przy gabarycie jest wymagany dopiero powyżej 23m długości. Stąd Capacity mógł jeździć bez pilota, a Solaris 24m nie może bez pilota.
Pojazd musi uzyskać homologacje typu w PL, bo nie ma ujednoliconych przepisów w tym zakresie na poziomie UE. W przypadku pojazdów niespełniających podstawowych parametrów można starać się o odstępstwo od warunków technicznych samochodu specjalnego.

Przepisy akurat znam, to wy nie wiecie dlaczego jeden gabaryt jeździ z pilotem a drugi nie.
To wy twierdzicie, że przepisy na coś nie pozwalają, podczas gdy przepisy dają możliwość dopuszczenia jako pojazd specjalny.

Poza tym napisałem, że jestem ciekawy czy Kraków zdecyduje się na takie testy, bo wtedy wiemy jak się pojazd zachowuje w ruchu ulicznym, a gdyby zrobiono testy z pasażerami, co na ten moment jak ktoś tu napisał nie wchodzi w grę, więc napisałem, że poczekajmy na lepszy moment, ale zróbmy takie testy. Lepiej coś przetestować i wiedzieć niż nie przetestować i nie wiedzieć.

https://www.sejm.gov.pl/sejm10.nsf/Inte ... key=D39JY7

Poczytajcie sobie, całkiem aktualna odp marszałka Sejmu na interesujące nas kwestie.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 6831
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: 24m na "179" :)

Post autor: Kaszmir » 22 wrz 2024, 23:11

Znalazłem zdjęcia z przejazdu wspomnianego Capacity w 2008 roku. Rzeczywiście, powołując się na opisy, było to jedno kółko z pasażerami. Na zdjęciach wydaje się, że nie ma pilota.

https://fotozajezdnia.pl/details.php?image_id=13154
https://fotozajezdnia.pl/details.php?image_id=13155

Kojak
Ekspert
Posty: 801
Rejestracja: 26 lip 2022, 20:49

Re: 24m na "179" :)

Post autor: Kojak » 23 wrz 2024, 13:12

Kaszmir pisze: 22 wrz 2024, 23:11 Znalazłem zdjęcia z przejazdu wspomnianego Capacity w 2008 roku. Rzeczywiście, powołując się na opisy, było to jedno kółko z pasażerami. Na zdjęciach wydaje się, że nie ma pilota.

https://fotozajezdnia.pl/details.php?image_id=13154
https://fotozajezdnia.pl/details.php?image_id=13155
Nie miał pilota, bo nie potrzebowal go mieć. Pilot jest wymagany przepisami powyżej 23 metrów, a powyżej 30 metrów nawet dwóch pilotów musi być (z przodu i z tylu).

Ludzie po prostu piszą co im się wydaje i tyle.
Nie ma żadnych problemów by taki pojazd mógł zostać prawnie dopuszczony do ruchu w Polsce w drodze odstępstwa od warunków technicznych.

Kojak
Ekspert
Posty: 801
Rejestracja: 26 lip 2022, 20:49

Re: 24m na "179" :)

Post autor: Kojak » 03 paź 2024, 13:02

https://www.facebook.com/share/v/hduexmPeiwCDEKyW/

Lublin zakończył testy 24m Solarisa. Można podglądnąć krótki filmik z jazdy na zakrętach oraz wypowiedź kierowcy. Kierowca mówi wprost: nie ma problemu z zachodzeniem ostatniego członu na zakrętach.

Awatar użytkownika
Aułrora
Specjalista
Posty: 392
Rejestracja: 30 lis 2022, 2:13
Lokalizacja: Kraków - Kobierzyn

Re: 24m na "179" :)

Post autor: Aułrora » 07 paź 2024, 15:57

Zarząd Dróg i Transportu Miejskiego w Lublinie pisze: Pewnie pamiętacie, że blisko 25-metrowy, trzyczłonowy autobus 🚌 zakończył testy w Lublinie z wynikiem pozytywnym 🎖 Tym samym posiada on taką samą mobilność drogową jak obecnie funkcjonujące w Lublinie pojazdy przegubowe. Możecie zapoznać się z opinią kierowcy w tym temacie 👨‍🦰
Źródło

A mimo panujących regulacji, w Lublinie dopuścili bydlaka do ruchu. Czyli można : D
"Festina lente 106 ad Łagiewniki" ~ Dawid (czyli ja ;) )

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bądź Wola Twoja i 2 gości