Re: Walcownia
: 08 wrz 2020, 14:25
Jakie linie tramwajowe byście widzieli w tym miejscu po otwarciu? Powrót linii "22" czy może coś innego?
"22" na pewno powinna zostać w takiej sytuacji tam skierowana. "44" raczej zostawiłbym jak obecnie - jest to linia wspomagająca, więc lepiej żeby kończyła ona na pętli najbliższej Kombinatu (czyli Kopiec Wandy). Zastanawiam się również, czy nie dałoby się przypadkiem na Walcownię skierować "16" po następującej trasie:obserwator pisze: ↑08 wrz 2020, 14:25 Jakie linie tramwajowe byście widzieli w tym miejscu po otwarciu? Powrót linii "22" czy może coś innego?
Wiesz, w obecnym stanie technicznym ona jest zamknięta. Tu nie ma nic zwrotnego moim zdaniem. Po prostu ją zbudują praktycznie od nowa.Kaszmir pisze: ↑08 wrz 2020, 14:19Wow Oby!judash pisze: ↑08 wrz 2020, 14:02Czyżby Walcownia uratowana?
https://www.krakow.pl/aktualnosci/24253 ... 1557481806
Inna sprawa, że to pokazuje jak "zwrotna" jest polityka miejska - dwa tygodnie temu mówiło się, że trasa ma zostać ostatecznie uznana za zamkniętą. A teraz składają projekt, który mógłby ją przywrócić do życia.
A może właśnie warto by w takim układzie pojechała do Walcowni. Zawsze byłoby to dodatkowe połączenie, do tego miałaby wspólny peron z "4" na Kombinacie. A różnica tras do Kopca Wandy i do Walcowni jest minimalna, kilkaset metrów.
Tak, albo w ogóle skierować ją z powrotem przez al. Solidarności i w zamian wydłużyć do os. Na Skarpie "152" (ew. jakiś inny autobus), o czym dyskutowaliśmy niedawno
Ja tylko dodam, że 31.08 po godzinie 15 na Os. Na Skarpie było 8 osób a na Klasztornej 6 osób w "16"
Jeśli rzeczywiście udałoby się tym uratować linię tramwajową do Walcowni to byłaby to świetna wiadomość. Jednak wtedy, aby w pełni wykorzystać potencjał sąsiedztwa stacji kolejowej, należałoby poprawić okoliczną infrastrukturę, między innymi przejście między przystankiem tramwajowym, a kolejowym (poprzez chociażby dobudowanie chodnika), bo obecnie nie zachęca ono do przesiadki.judash pisze: ↑08 wrz 2020, 14:02 Czyżby Walcownia uratowana?
https://www.krakow.pl/aktualnosci/24253 ... 1557481806
Myślę, że skoro kierujemy się zasadą, że każdy ciąg tramwajowy w mieście powinien mieć przynajmniej jedną linię do centrum, Walcownia po ewentualnym otwarciu także powinna ją otrzymać. Uważam, że "22" jest dobrym kandydatem do powrotu.obserwator pisze: ↑08 wrz 2020, 14:25 Jakie linie tramwajowe byście widzieli w tym miejscu po otwarciu? Powrót linii "22" czy może coś innego?
Do centrum Krakowa pewnie nie będzie to atrakcyjny węzeł, natomiast dla dojeżdżających do szeroko rozumianej Nowej Huty, Czyżyn czy Al. Pokoju - może mieć sens.zubrzyk111 pisze: ↑08 wrz 2020, 20:15Szczerze wątpię, czy jest jakiś potencjał przesiadkowy pociąg-tramwaj w przypadku Walcowni. Skąd mieliby dojeżdżać tacy pasażerowie i dlaczego wybierać przesiadkę akurat tam zamiast na innych, mocniejszych węzłach, które niewątpliwie powstaną?
No to tym bardziej czas by sobie przypomnieli Zanim "211", "221" i "301" dotarły do Niepołomic, ich mieszkańcy nie mieli w ogóle dostępu do kmk - a mimo to nowe linie zyskały sporą popularność.pasazer_mobilisu pisze: ↑08 wrz 2020, 20:54Mam te same wątpliwości co zubrzyk111. Jest tam co prawda Lubocza, ale czy jej mieszkańcy pamiętają jeszcze jak wyglądają pojazdy KMK?
Świetna wiadomość!judash pisze: ↑08 wrz 2020, 14:02 Czyżby Walcownia uratowana?
https://www.krakow.pl/aktualnosci/24253 ... 1557481806
Moim zdaniem żadna linia poza 22 na Walcowni nie ma większego sensu, tam nie było aż takich zapełnień żeby 32-metrowy tramwaj (E1+C3) kursujący co 20 min nie wyrobił , ale oczywiście ZTP powinno być otwarte, jeśli okaże się że zapełnienia będą większe.obserwator pisze: ↑08 wrz 2020, 14:25 Jakie linie tramwajowe byście widzieli w tym miejscu po otwarciu? Powrót linii "22" czy może coś innego?