Wszystkich Świętych 2025

- Linie, trasy, rozkłady
suchy
Ekspert
Posty: 1281
Rejestracja: 27 gru 2021, 17:16

Re: Wszystkich Świętych 2025

Post autor: suchy » 28 paź 2025, 11:59

dlugi_krk pisze: 28 paź 2025, 9:58 Klasyczny przykład działania ZTP: jak coś jest popularne i często wręcz przepełnione od pierwszych przystanków, to zamiast poprawić częstotliwość i wysłać pojemniejszy tabor to lepiej wysłać na inną końcówkę w tym przypadku oś. Piastów (dobrze, że nie na Hipokratesa tłumacząc, że w ostatnich dniach przed końcem remontu tam docierała linia 5) to lepiej uwalić trasę i częstotliwość. Za rok 85 będzie jeździło co 20 minut, bo dubluje się z 52, a za dwa lata już go nie będzie bo przecież można się przesiąść.
Ile razy trzeba powtórzyć, że 85 zostało tymczasowo przekierowane na Piastów (tylko w tym roku) - dlatego bo NA WZGÓRZACH NIE MA JESZCZE PUNKTU SOCJALNEGO? :roll:

Przypominam, że na Rakowicach punkt socjalny również NIE ISTNIEJE - dlatego też zawieszona linia 2 czy też obecne zastępcze 76 odbywają przerwy na drugiej końcówce (Salwator / Mały Płaszów), tak samo jak pozostałe linie cmentarne 81, 82, 83, 84 (Borek, Bronowice Małe, Bieżanów, Kurdwanów).

Więc gdyby 85 kursowało normalnie z Rakowic do Wzgórz, to na obydwu pętlach motorniczowie przez cały dzień swojej pracy nie mieliby dostępu do bieżącej wody ani normalnej toalety (jedynie toi-toi). Dlatego 85 na Hipokratesa także nie mogłoby kończyć - bo tam też NIE MA punktu socjalnego.

W dodatku z racji na wspominane problemy z tymczasowym zasilaniem sieci trakcyjnej na Wzgórzach, obstawiam że postoje na pętli będą dość krótkie (tak, żeby nie obciążać podstacji). To gdzie motorniczowie z 85 mieliby odbyć 15 minutowe przerwy posiłkowe - skoro na Rakowicach
TYM BARDZIEJ nie ma miejsca na takowe (42 kursy/h jadące po jednym torze na pętli)? :roll: Tam zazwyczaj podczas WŚ jest dosłownie kilka
(6-7 minut) postoju - wysadzić pasażerów, objechać pętlę, podstawić się na peron, zabrać oczekujących i odjazd - bo z tyłu już czekają 2-3 kolejne linie.

Jedyne co ewentualnie można było zrobić, to skierować 85 przez Kocmyrzowską do zajezdni NH (tylko wtedy pasażerowie do Wzgórz musieliby się przesiadać na Wańkowicza do 1 / 87 albo na Urzędzie Pracy do 4 / 89). Nawet do Kopca nie można byłoby skierować, bo uwaga - NIE MA PUNKTU SOCJALNEGO ;)

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 7095
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Wszystkich Świętych 2025

Post autor: Kaszmir » 28 paź 2025, 12:14

Kojak pisze: 28 paź 2025, 11:55Jest to oczywiście słuszny tok rozumowania, aczkolwiek niezasadny. W Krakowie mamy ogromny bigos z numerami, które historycznie były przypisane gdzie indziej, niż są obecnie. Ot choćby 184, które historycznie było na południu Krakowa, a zostało na północy itp 103, 153, 183 itp dlatego chociaż popieram idee trzymania się numeracji historycznej, to zaczynam tracić wiarę w sens tejże idei.
Nie chodzi o trzymanie się historycznych numerów, tylko nie zmienianie bez powodu.

"103", "153", "183" były zlikwidowane (zastąpione przez inne połączenia) i dopiero po paru latach wróciły w nowej formie. Nie było jednak tak, że z dnia na dzień ktoś zmienił numerek i przesunął np. "153" z Huty na Bieżanów. Co do "184", jego trasa przez wiele lat biegła z Prądnika Czerwonego na południe i skoro obcięto trasę do północnej połówki, która w pełni pokrywała się z dotychczasowym "184", to trudno by zmieniać jej specjalnie numer.
Kojak pisze: 28 paź 2025, 11:55Kiedyś taka trasę robiło wzmocnione 184, później 884. Teraz nie wiadomo co. Wchodzę w wyszukiwarkę, ustawiam 1 listopada, przystanek Kurdwanów P&R, chcę na Prądnik Czerwony, na cmentarz. Pokazuje mi: 50 na Grzegórzeckie, potem 784 na Prądnik. Linia 184/884 zawsze cieszyła się sporym zainteresowaniem 1 listopada, teraz trzeba sobie przesiadki na mieście urządzać. Co roku gorzej, a nie lepiej.
Jak co roku będzie "803" z Kurdwanowa do Cm. Prądnik Czerwony. Zapewne zrezygnowano z "884" bo "803" zapewnia szybszą trasę.

Awatar użytkownika
Kowalik
Ekspert
Posty: 623
Rejestracja: 08 lut 2022, 14:38

Re: Wszystkich Świętych 2025

Post autor: Kowalik » 28 paź 2025, 12:16

To może w końcu miasto weźmie się za budowę tych punktów socialnych. Z drugiej strony zaraz to pewnie będzie kolejnym argumentem w palecie wymówek ZTP, że chcemy, ale nie da się.

Woof
Miłośnik
Posty: 55
Rejestracja: 19 lut 2020, 18:50

Re: Wszystkich Świętych 2025

Post autor: Woof » 28 paź 2025, 12:50

A czy układ z łączeniami "85" na trasie Cm. Rakowicki - Wzgórza oraz "87" na trasie Wzgórza - Piastów celem odbywania przez motorniczych przerw z dostępem do punktu socjalnego na Os. Piastów nie zdałby egzaminu?

Awatar użytkownika
karol dżonson
Pasażer
Posty: 24
Rejestracja: 24 wrz 2025, 17:33

Re: Wszystkich Świętych 2025

Post autor: karol dżonson » 28 paź 2025, 13:02

Kowalik pisze: 28 paź 2025, 12:16 To może w końcu miasto weźmie się za budowę tych punktów socialnych. Z drugiej strony zaraz to pewnie będzie kolejnym argumentem w palecie wymówek ZTP, że chcemy, ale nie da się.
Tylko Kraków jest tak "wyjątkowy" z brakiem punktów socjalnych na pętlach, czy w innych miastach też występuje ten problem? Bo co jak co, ale myślę że ten problem dałoby się relatywnie łatwo rozdmuchać w mediach, tym bardziej że w powszechnej świadomości znajomość skali problemu jest pewnie bliska zeru (zresztą trudno się dziwić).

Kojak
Ekspert
Posty: 945
Rejestracja: 26 lip 2022, 20:49

Re: Wszystkich Świętych 2025

Post autor: Kojak » 28 paź 2025, 13:10

Kaszmir pisze: 28 paź 2025, 12:14 Nie chodzi o trzymanie się historycznych numerów, tylko nie zmienianie bez powodu.

"103", "153", "183" były zlikwidowane (zastąpione przez inne połączenia) i dopiero po paru latach wróciły w nowej formie. Nie było jednak tak, że z dnia na dzień ktoś zmienił numerek i przesunął np. "153" z Huty na Bieżanów. Co do "184", jego trasa przez wiele lat biegła z Prądnika Czerwonego na południe i skoro obcięto trasę do północnej połówki, która w pełni pokrywała się z dotychczasowym "184", to trudno by zmieniać jej specjalnie numer.


Jak co roku będzie "803" z Kurdwanowa do Cm. Prądnik Czerwony. Zapewne zrezygnowano z "884" bo "803" zapewnia szybszą trasę.
Ktoś tu wprowadza w błąd. Albo Ty masz jakieś nieaktualne informacje, albo wyszukiwarka nie jest uaktualniona.
Napisałem przecież wyżej, ze opcja dotarcia z Kurdwanowa na cmentarz batowicki to kombinacja 50 i 784. Szukałem dla 1 listopada. Nie pojawia się tam linia 803.
Co więcej, przeglądałem teraz różne komunikaty i także linia 803 się nie pojawia.
Skąd zatem taka informacja o 803?

Co do reszty, no też trochę naginasz rzeczywistość pod swoje tezy.
Ze 184 powstało skrócone 184 i 165. Odpowiednio dla północnej i południowej części Krakowa. Zatem to 165 powinno przyjąć nr 184 wówczas, nie tylko jako historycznie 184 związane z Wolą Duchacką (pierwsza linia autobusowa do nowego osiedla Wola Duchacka w 1982 r.) Ale ze względu na porządek, że Wola to liczba 4, a nie 5. Ten porządek został zaburzony.

Co do 103... no tak zlikwidowane, po to by później tą linię uruchomić pod szyldem 513 a 103 wysłać do Huty. Porządek jak się patrzy.
I wiele linii tak wraca ma swoje dawne trasy pod innym numerem. Po co to w ogóle było likwidować. Naprawdę ZTP niech się weźmie za... już darujmy sobie za co, by się nie narażać na ostrzeżenie.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 7095
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Wszystkich Świętych 2025

Post autor: Kaszmir » 28 paź 2025, 13:40

Kojak pisze: 28 paź 2025, 13:10Ktoś tu wprowadza w błąd. Albo Ty masz jakieś nieaktualne informacje, albo wyszukiwarka nie jest uaktualniona.
Napisałem przecież wyżej, ze opcja dotarcia z Kurdwanowa na cmentarz batowicki to kombinacja 50 i 784. Szukałem dla 1 listopada. Nie pojawia się tam linia 803.
Co więcej, przeglądałem teraz różne komunikaty i także linia 803 się nie pojawia.
Skąd zatem taka informacja o 803?
Przecież jest oficjalny komunikat ZTP z listą linii, wystarczy wyszukać wyraz "Kurdwanów" i zaraz wyskakuje 803:
https://ztp.krakow.pl/kmk/komunikaty/1669-2025

Zapewne jakdojade nie jest jeszcze zaktualizowane i pokazuje nietrafione połączenia.
Kojak pisze: 28 paź 2025, 13:10Co do reszty, no też trochę naginasz rzeczywistość pod swoje tezy.
Ze 184 powstało skrócone 184 i 165. Odpowiednio dla północnej i południowej części Krakowa. Zatem to 165 powinno przyjąć nr 184 wówczas, nie tylko jako historycznie 184 związane z Wolą Duchacką (pierwsza linia autobusowa do nowego osiedla Wola Duchacka w 1982 r.) Ale ze względu na porządek, że Wola to liczba 4, a nie 5. Ten porządek został zaburzony.
Nie, to Ty pomieszałeś zmiany. Dawne "184/484" rozdzielono na "184" (część północna, do Prądnika Czerwonego) i "484" (część południowa, przez Kurdwanów do Swoszowic) - link na dowód. Potem zdecydowano się wydłużyć "484" do Borku Fałęckiego (kolejny link) i przy okazji zmieniono nr na "165" by nawiązywał do innych swoszowickich linii, w tym do "135" i "155" z którymi "165" dublowało się od Kurdwanowa do Swoszowic.
Kojak pisze: 28 paź 2025, 13:10Co do 103... no tak zlikwidowane, po to by później tą linię uruchomić pod szyldem 513 a 103 wysłać do Huty. Porządek jak się patrzy.
Przecież "103" zlikwidowano w 2011. To były inne czasy i zupełnie inna ekipa w ZTP niż w 2023, gdy pojawiło się "513". Zresztą w ostatnich latach swojego istnienia "103" jeździło inną trasą, do Mydlnik jak obecnie "164". Natomiast "513" powstało bardziej jako (częściowe) oddanie zabranej połowy kursów "503".

Kojak
Ekspert
Posty: 945
Rejestracja: 26 lip 2022, 20:49

Re: Wszystkich Świętych 2025

Post autor: Kojak » 28 paź 2025, 14:48

Kaszmir pisze: 28 paź 2025, 13:40 Przecież jest oficjalny komunikat ZTP z listą linii, wystarczy wyszukać wyraz "Kurdwanów" i zaraz wyskakuje 803:
https://ztp.krakow.pl/kmk/komunikaty/1669-2025

Zapewne jakdojade nie jest jeszcze zaktualizowane i pokazuje nietrafione połączenia.
Miałem na myśli wyszukiwarkę połączeń na stronie MPK. Tam nie pojawia się opcja z 803. Nie ma też rozkładu jazdy dla 803.

Stąd pewnie zamieszanie. Ale stąd też płynie wniosek, że taka sytuacja może wprowadzać w błąd, ludzi przyzwyczajonych do sprawdzania informacji na stronie MPK. Całe to ZTP to niepotrzebne mnożenie bytów.

Co do 184 - nic nie pomieszałem. To Ty jakoś dziwnie interpretujesz fakty, nazywając 184 jeżdżące do Kurdwanowa częścią Północną, a 484 jeżdżące dokładnie po tej samej trasie aż do przed, przedostatniego przystanku czyli przystanku Bujaka, gdzie skręcał w prawo zamiast w lewo i jechał do Swoszowic nazywasz częścią Południową. Jest to zupełny nonsens, sugerujący jakby ta linia została rozdzielona na dwie już na etapie 184/484 co - jak zresztą pokazuje przywołany przez Ciebie dowód- jest nieprawdą. Bo 484 to były kursy wariantowe 184, wariantowe wydłużone do Swoszowic. Coś jak dzisiejsze 50, jeżdżące do Kurdwanowa i do Borku. Tyle że przy 50 nie zdecydowano się na kolejną wariację numeracji. Ale też nikt nieżywa 50 jadącej do Borku częścią Południową, a 50 jadącej do Kurdwanowa częścią Północną. Proszę nie wprowadzać ludzi w błąd. Akurat mieszkałem w tym rejonie od urodzenia i tymi liniami podróżowałem codziennie.

Czyli 484 nawiązujące do 184, do 174, do 164, do 204 zmieniono na 165 motywując to zmianą nawiązania z linii wolskich do linii swoszowickich.
Niech już w tym ZTP zajmą się sprzątaniem ulic, bo takie zmiany dla samej zmiany skutkują właśnie potem takim bigosem. Że z uporządkowanej do 4 Woli mamy galimatias.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 7095
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Wszystkich Świętych 2025

Post autor: Kaszmir » 28 paź 2025, 15:19

Kojak pisze: 28 paź 2025, 14:48Co do 184 - nic nie pomieszałem. To Ty jakoś dziwnie interpretujesz fakty, nazywając 184 jeżdżące do Kurdwanowa częścią Północną, a 484 jeżdżące dokładnie po tej samej trasie aż do przed, przedostatniego przystanku czyli przystanku Bujaka, gdzie skręcał w prawo zamiast w lewo i jechał do Swoszowic nazywasz częścią Południową. Jest to zupełny nonsens, sugerujący jakby ta linia została rozdzielona na dwie już na etapie 184/484 co - jak zresztą pokazuje przywołany przez Ciebie dowód- jest nieprawdą.
Nie, Kojak, specjalnie Ci to podlinkowałem. W 2020 "184/484" zostało rozdzielone na dwie linie:

"184" Prądnik Czerwony - R. Grzegórzeckie,
"484" Os. Podwawelskie - Kurdwanów P+R - Swoszowice.

Po tym rozcięciu, te dwie linie się w ogóle nie spotykały. "184" obsługiwało tylko Prądnik (dlatego nazwałem to częścią "północną"), a "484" tylko Kurdwanów i Swoszowice (dlatego "południową").

dlugi_krk
Pasażer
Posty: 49
Rejestracja: 22 gru 2023, 11:48

Re: Wszystkich Świętych 2025

Post autor: dlugi_krk » 28 paź 2025, 15:58

Woof pisze: 28 paź 2025, 12:50 A czy układ z łączeniami "85" na trasie Cm. Rakowicki - Wzgórza oraz "87" na trasie Wzgórza - Piastów celem odbywania przez motorniczych przerw z dostępem do punktu socjalnego na Os. Piastów nie zdałby egzaminu?
Skoro dało się to tak zorganizować w przypadku łączenia 810/886 to również tutaj by się pewnie udało😊

dlugi_krk
Pasażer
Posty: 49
Rejestracja: 22 gru 2023, 11:48

Re: Wszystkich Świętych 2025

Post autor: dlugi_krk » 28 paź 2025, 16:03

Swoją drogą codzienna praca motorniczego, który nie może skorzystać z toalety przez prawie 2h np. na linii 4 jest mega słaba. Pracę można było tam zaplanować, żeby podłączyć niezbędne instalacje i postawić kontener do czasu otwarcia właściwego punktu socjalnego.

suchy
Ekspert
Posty: 1281
Rejestracja: 27 gru 2021, 17:16

Re: Wszystkich Świętych 2025

Post autor: suchy » 28 paź 2025, 16:10

Kowalik pisze: 28 paź 2025, 12:16 To może w końcu miasto weźmie się za budowę tych punktów socialnych. Z drugiej strony zaraz to pewnie będzie kolejnym argumentem w palecie wymówek ZTP, że chcemy, ale nie da się.
Za punkty socjalne zgodnie z Rozporządzeniem BHP jest odpowiedzialny przewoźnik /operator danej linii (czyli MPK) a nie organizator komunikacji (czyli ZTP bądź jakiś inny wydział urzędowy).
Kojak pisze: 28 paź 2025, 13:10 Ktoś tu wprowadza w błąd. Albo Ty masz jakieś nieaktualne informacje, albo wyszukiwarka nie jest uaktualniona.
Kojak pisze: 28 paź 2025, 14:48 Miałem na myśli wyszukiwarkę połączeń na stronie MPK. Tam nie pojawia się opcja z 803. Nie ma też rozkładu jazdy dla 803.
No skoro na stronie MPK nie ma jeszcze dostępnych rozkładów na 1.11 (dopiero dzisiaj pojawiły się na 31.10), to trudno żeby wyszukiwarka połączeń na tej samej stronie je znajdowała :D
Woof pisze: 28 paź 2025, 12:50 A czy układ z łączeniami "85" na trasie Cm. Rakowicki - Wzgórza oraz "87" na trasie Wzgórza - Piastów celem odbywania przez motorniczych przerw z dostępem do punktu socjalnego na Os. Piastów nie zdałby egzaminu?
Wszelkie łączenia w przypadku CZĘSTO kursujących linii są bez sensu i szkodliwe - bo jakiekolwiek opóźnienie na pierwszej z linii z automatu generuje opóźniony odjazd na tej drugiej. Przykład mamy na co dzień chociażby ze 194/494 na Klinach, gdzie jedna linia zamienia się na drugą - i potem potrafimy mieć "tasiemce" po 3-4 autobusy jadące jeden za drugim.

W przypadku tramwajów problem jest jeszcze większy - bo tak jak autobusy na pętli dadzą radę się jeszcze ominąć, tak tramwaj jeśli z powodu swojego opóźnienia (a nietrudno o to na Rakowicach, gdzie różnice wjazdów od strony Lubicz są co 1 - max 2min) zostanie zajechany przez inną linię = to jej nie przeskoczy i musi czekać, aż poprzedni wagon odjedzie o swoim czasie.

Czyli przykładowo:
- 85 przy Lubicz będzie chwilę spóźniony w stronę Rakowic i zajedzie go jakaś linia,
- przez to z Rakowic odjedzie -2, nie zdoła odrobić opóźnienia,
- gdzieś po drodze złapie kolejne 2min (razem już -4),
- a na Wzgórzach będzie mieć postój razem z linią 4, do której ma odstęp 3min.

No I co wtedy? Ano linia 4 wjedzie przed nim na pętlę. Taka 4ka załóżmy że ma mieć odjazd 5min po 85 (zmienionym już na 87) = 87 odjedzie ze Wzgórz 5min opóźniony w kierunku Piastów.
dlugi_krk pisze: 28 paź 2025, 16:03 Swoją drogą codzienna praca motorniczego, który nie może skorzystać z toalety przez prawie 2h np. na linii 4 jest mega słaba. Pracę można było tam zaplanować, żeby podłączyć niezbędne instalacje i postawić kontener do czasu otwarcia właściwego punktu socjalnego.
Na 22 też masz taką samą sytuację (na Kopcu nie ma punktu), tymczasowo na 9 (Rondo Hipokratesa), na 10 FORMALNIE również (na Pleszowie jest co prawda kontener, ale bez toalety - obok stoi toi-toi).

A co niektórzy tutaj sugerują, że po wybudowaniu łuków Nowosądecka-Wielicka należałoby wydłużyć 10tkę do Prokocimia (gdzie TEŻ NIE MA punktu) - wtedy to już byłoby prawie 3h :roll:

Woof
Miłośnik
Posty: 55
Rejestracja: 19 lut 2020, 18:50

Re: Wszystkich Świętych 2025

Post autor: Woof » 28 paź 2025, 17:13

Myślę, że mimo wszystko ryzyko "zajechania się" na Wzgórzach i złapania opóźnienia przez kurs linii o częstych odjazdach (co 10 minut) byłoby mniejszym problemem niż brak bezpośredniego połączenia tramwajowego Rakowic i Grębałowa. Dla pasażerów takie rozwiązanie byłoby bardziej dogodne. Oczywiście należałoby uwzględnić możliwie najdłuższe przerwy wyrównawcze na os. Piastów.

(Bo w okresach kursowania co 20 minut to takie ryzyko byłoby pomijalne.)

Parówczak
Specjalista
Posty: 266
Rejestracja: 20 sie 2022, 22:52

Re: Wszystkich Świętych 2025

Post autor: Parówczak » 28 paź 2025, 17:19

Aglomeracyjne autobusy jadą często 3h w dwie strony. Gdzie wtedy jest dostęp do toalety dla kierowcy?

Awatar użytkownika
michal49944
Ekspert
Posty: 745
Rejestracja: 15 mar 2024, 17:07
Lokalizacja: Kraków - Os. Podwawelskie

Re: Wszystkich Świętych 2025

Post autor: michal49944 » 28 paź 2025, 19:03

suchy pisze: 28 paź 2025, 16:10 Wszelkie łączenia w przypadku CZĘSTO kursujących linii są bez sensu i szkodliwe - bo jakiekolwiek opóźnienie na pierwszej z linii z automatu generuje opóźniony odjazd na tej drugiej. Przykład mamy na co dzień chociażby ze 194/494 na Klinach, gdzie jedna linia zamienia się na drugą - i potem potrafimy mieć "tasiemce" po 3-4 autobusy jadące jeden za drugim.

W przypadku tramwajów problem jest jeszcze większy - bo tak jak autobusy na pętli dadzą radę się jeszcze ominąć, tak tramwaj jeśli z powodu swojego opóźnienia (a nietrudno o to na Rakowicach, gdzie różnice wjazdów od strony Lubicz są co 1 - max 2min) zostanie zajechany przez inną linię = to jej nie przeskoczy i musi czekać, aż poprzedni wagon odjedzie o swoim czasie.

Czyli przykładowo:
- 85 przy Lubicz będzie chwilę spóźniony w stronę Rakowic i zajedzie go jakaś linia,
- przez to z Rakowic odjedzie -2, nie zdoła odrobić opóźnienia,
- gdzieś po drodze złapie kolejne 2min (razem już -4),
- a na Wzgórzach będzie mieć postój razem z linią 4, do której ma odstęp 3min.

No I co wtedy? Ano linia 4 wjedzie przed nim na pętlę. Taka 4ka załóżmy że ma mieć odjazd 5min po 85 (zmienionym już na 87) = 87 odjedzie ze Wzgórz 5min opóźniony w kierunku Piastów.
Przecież nikt tu nie mówi o rozwiązaniu na stałe, a jedynie tymczasowym dwudniowym. Podczas gdy linie cmentarne jeżdżą co 10 minut to prawie nikt nie sprawdza rozkładów tylko idzie się na przystanek i patrzy na tablicę za ile jedzie tramwaj. Ludzie nie spieszą się do pracy ani nigdzie, tylko jadą spokojnie na krakowskie nekropolie. Na Rakowicach kilkominutowe opóźnienia to jest norma podczas Wszystkich Świętych i jakoś nikt nie narzeka, że jego tramwaj odjechał opóźniony o 5 minut zamiast punktualnie.

Na i z Wzgórz Krzesławickich podróżuje wtedy masa starszych osób, dla których wystąpienie stosunkowo bezproblemowej przesiadki może decydować o wyborze prywatnego środka transportu bądź nawet rezygnacji z wyprawy na groby bliskich. Taka osoba przyjdzie na przystanek, z którego zawsze miała 85 na Cmentarz Rakowicki albo na Grębałów i stwierdzi, że teraz już nie ma możliwości dojazdu.

Naprawdę przez DWA DNI nic by się nikomu nie stało, gdyby 85 miała łączenia z 87 i nawet jeździła kilka minut opóźniona. Brak takiego rozwiązania to poważne utrudnianie dojazdów pasażerom (szczególnie starszym) na nekropolie, które można bardzo prosto rozwiązać.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: mario, sorig i 13 gości