Re: Działalność MPK
: 09 maja 2023, 16:12
Sam w roku 2021.09 do 2022.06 naliczyłem się dobre 588 awarii uffoków.W 2022 roku poważnych usterek było łącznie 11 678 (autobusy 8186, tramwaje 3492
Sam w roku 2021.09 do 2022.06 naliczyłem się dobre 588 awarii uffoków.W 2022 roku poważnych usterek było łącznie 11 678 (autobusy 8186, tramwaje 3492
Uffoków pada tak dużo (parę dziennie), że powoli przestaje być sens pisać o tym w "dzisiaj na mieście"brovar pisze: 09 maja 2023, 16:12 Sam w roku 2021.09 do 2022.06 naliczyłem się dobre 588 awarii uffoków.
Fragment pod koniec:
No tak, tylko Rzecznik nie wspomniał, że stawka autobusowa MPK (miejska) jest wyższa od jakiejkolwiek stawki w MobilisOdnosząc się do porównania kosztów wozokilometra autobusu standardowego w MPK i u prywatnego przewoźnika, który funkcjonuje w Krakowie, wyjaśnił, że zasady dotyczące obliczania ceny wozokilometra dla każdego przewoźnika są inne. Prywatny przewoźnik otrzymuje inną stawkę w zależności od typu autobusu – inna jest cena wozokilometra w przypadku autobusu standardowego, a inna w przypadku autobusu przegubowego. MPK otrzymuje zapłatę za wozokilometr bez rozróżnienia na typ pojazdu, a więc jego długość czy rodzaj zasilania.
Powyższej sprawie poświęcony był materiał zaprezentowany w dzisiejszym serwisie "Kronika" w TVP Kraków.
A, to dlatego za padniętego Uffoka (w którym nie ma ani klimatyzacji, ani SIP, a ogrzewanie też niezbyt działa) wysłano dzisiaj jako TR EU8N w którym nie działały drugie drzwi...Odnosząc się do liczby awarii MPK zwrócił uwagę, że w przesłanych danych znalazły się wszystkie rodzaje awarii, także te, które w żaden sposób nie wpłynęły na brak realizacji kursu, a dotyczyły m.in. awarii klimatyzacji, ogrzewania czy systemu informacji pasażerskiej.
Znam kierowcę z PP który miesiąc jeździł dzień w dzień swoim wozem z pewną drobną usterką silnika. Wpisywał w książkę, mówił na warsztacie, nic. Po czym kiedyś przez tydzień auta nie było. Wróciło z wymienionymi oknami, a usterka jak była tak pozostała.
Nie jest tak kolorowo jak piszesz. Nieraz kierowcy wpisują po kilka razy dana usterkę, a i tak nie można się doprosić o naprawę i tak autobusy jeżdżą z mniejszą bądź większą usterką.mario pisze: 13 maja 2023, 7:16 Znam się trochę na autobusach, to się wypowiem.
Nie ma szans, żeby niesprawny autobus wyjechał na miasto. Każdy przed wyjazdem sprawdza auto i jeśli cokolwiek jest nie tak, jedzie się na halę napraw. Jeśli nie da się usunąć usterki na już (spalona żarówka, coś z elektroniką itp) to po prostu podmienia się autobus. Owszem, często po zjeździe autobusy są "niesprawne" ale najczęściej to drobiazgi.
Jeśli na trasie zdarzy się usterka/awaria, która w jakikolwiek sposób może zagrażać bezpieczeństwu to od razu jest zjazd.
Do do sipu a ab. Nie wiem skąd przekonanie, że jest z tym źle. Owszem automaty czasami nie działają, ale najczęściej wystarczy je zresetować. Jak nie pomaga to przyjeżdża mechanika. Najwięcej zgłoszeń od pasażerów to problem z płatnością kartą z powodu braku zasięgu. (Inna sprawa, że takie płatności na kilka zł mogłyby być autoryzowane offline)
Co do jakości serwisowania i stanu technicznego autorów MPK i Mobilisa, to polecam wycieczkę na Czerwone Maki. Porównajcie sobie jak wygląda stanowisko 578 i każde inne empekowskie.