Strona 4 z 28

Re: Układ linii po otwarciu Trasy Łagiewnickiej - propozycje

: 08 wrz 2020, 12:13
autor: Bayer2003
Zieleńczanin pisze: 08 wrz 2020, 9:35
fistaszek pisze: 07 wrz 2020, 20:19
brovar pisze: 19 sie 2020, 16:35 linia "10" - Pleszów - Mogilska - Basztowa - Salwator
Podgórze traci wtedy połączenie z Hutą.
Bez przesady. Istnieje naprawdę mnóstwo opcji dojazdu:
- coś na Łagiewniki, stamtąd "22" lub "178/578" do Huty;
- "6"/"8" na Stradom, stamtąd "22" lub "52" do Huty;
- "6"/"8" na PWŚ, stamtąd "1" do Huty;
- "6"/"8" pod Filharmonię, stamtąd "2" do Huty;
- "8" na Bagatelę, stamtąd "2", "4", "14", "152" lub "502" do Huty;
- "11" na Podgórze SKA, stamtąd "174", "178" lub "578" do Huty;
- "17"/"19" na Starowiślną, stamtąd "22" lub "52" do Huty;
- "17"/"19" na Grzegórzeckie, stamtąd "1", "9", "14", "22" lub "184" do Huty;
- "17"/"19" na Mogilskie, stamtąd możliwości dostania się do Huty jest ogrom.
Przy czym wszystkie te opcje uwzględniają przesiadkę, a moim zdaniem Huta i Podgórze są dzielnicami zasługującymi na bezpośrednie połączenie między nimi, chociażby jedną linią kursującą co 20 minut.

Re: Układ linii po otwarciu Trasy Łagiewnickiej - propozycje

: 08 wrz 2020, 12:45
autor: Mr. Passenger
A czy są jakieś realne potoki pasażerskie pomiędzy Podgórzem a Hutą czy to kolejna dziwna relacja która musi być, bo jedna osoba z forum takowej potrzebuje? Podgórze ma często kursujące "17/19", które zapewnia szybkie połączenie na Mogilskie, skąd odjeżdżają tramwaje do literalnie wszystkich możliwych celów podróży tramwajem do Huty.
Ważniejszym dla mnie problemem w przypadku podziału "10" jest urwanie połączenia św. Gertrudy z Mogilskim i Hutą. Nie jest to może jakaś super ważna relacja, ale jednak przystanek "Wawel" obsługuje wiele szkół w rejonie (1LO, 44LO, ZSO przy Stradomskiej) oraz, jakby na to nie patrzeć, najważniejszy zabytek w mieście.

Re: Układ linii po otwarciu Trasy Łagiewnickiej - propozycje

: 08 wrz 2020, 12:57
autor: Kitek
Mr. Passenger pisze: 08 wrz 2020, 12:45 A czy są jakieś realne potoki pasażerskie pomiędzy Podgórzem a Hutą czy to kolejna dziwna relacja która musi być, bo jedna osoba z forum takowej potrzebuje? Podgórze ma często kursujące "17/19", które zapewnia szybkie połączenie na Mogilskie, skąd odjeżdżają tramwaje do literalnie wszystkich możliwych celów podróży tramwajem do Huty.
Ważniejszym dla mnie problemem w przypadku podziału "10" jest urwanie połączenia św. Gertrudy z Mogilskim i Hutą. Nie jest to może jakaś super ważna relacja, ale jednak przystanek "Wawel" obsługuje wiele szkół w rejonie (1LO, 44LO, ZSO przy Stradomskiej) oraz, jakby na to nie patrzeć, najważniejszy zabytek w mieście.
Główne składowe potoków "10" to potok z Łagiewnik i Starego Podgórza/Kazimierza do Teatru Słowackiego oraz z Centrum do Huty. Jednak występuje też potok między Mogilską a Krakowską czy Koroną. Została w 2015 roku zabrana "9" ze Starowiślnej to już niech zostanie ta "10" do Huty.
Zieleńczanin pisze: 08 wrz 2020, 9:35 - "17"/"19" na Grzegórzeckie, stamtąd "1", "9", "14", "22" lub "184" do Huty;
Dobrze wiedzieć, że "184" jeździ do Huty XD
Lw25 pisze: 08 wrz 2020, 12:12Musimy pamiętać jednak, że mamy sieć, a nie pojedyncze linie.
Dlatego uważam, że obecny układ stałych tras tramwajowych jest najbardziej optymalny od dawna. Wszystkie potrzebne relacje są zapewnione ;)

Re: Układ linii po otwarciu Trasy Łagiewnickiej - propozycje

: 08 wrz 2020, 15:53
autor: sorig
Kitek pisze: 08 wrz 2020, 12:57 Dobrze wiedzieć, że "184" jeździ do Huty XD
Jeździ, jeździ, podobnie jak "2" :lol:

Re: Układ linii po otwarciu Trasy Łagiewnickiej - propozycje

: 08 wrz 2020, 16:28
autor: Zieleńczanin
sorig pisze: 08 wrz 2020, 15:53
Kitek pisze: 08 wrz 2020, 12:57 Dobrze wiedzieć, że "184" jeździ do Huty XD
Jeździ, jeździ, podobnie jak "2" :lol:
"2" z projektu Brovara jak najbardziej jedzie do Huty :P
Fakt, "184" to mój błąd (przepraszam), ale i tak opcji jest bardzo, bardzo dużo.

Re: Układ linii po otwarciu Trasy Łagiewnickiej - propozycje

: 13 wrz 2020, 10:27
autor: tomta1
Bayer2003 pisze: 08 wrz 2020, 12:13 Przy czym wszystkie te opcje uwzględniają przesiadkę, a moim zdaniem Huta i Podgórze są dzielnicami zasługującymi na bezpośrednie połączenie między nimi, chociażby jedną linią kursującą co 20 minut.
Ta, bo jedna linia kursująca co 20 minut zapewni taką dostępność i połączenia Huty i Podgórza, że ho, ho. Tłumy będą walić drzwiami i oknami. To już po czterokroć lepiej byłoby mi wsiąść w cokolwiek w Hucie, dojechać czymkolwiek do centrum i w centrum przesiąść się na cokolwiek do Podgórza. I mogę być wtedy nawet kilkanaście minut szybciej, niż czekać na taką linię z f-20 (szczególnie jakby mi odjechała sprzed nosa).

Re: Układ linii po otwarciu Trasy Łagiewnickiej - propozycje

: 13 wrz 2020, 15:30
autor: mkm3
A może taki układ, żeby było mniej potworków?
"14" Salwator - Teatr Słowackiego - po stałej - Mistrzejowice, f=15
"24" f=7,5
"2" Cm. Rakowicki - Westerplatte - Wawel - Stradom - Kapelanka - Czerwone Maki, f=15
"17", "12" likwidacja
"19" f=7,5 (ewentualnie wzorem linii "3" skrócone kursy do Łagiewnik)
"50" -> "7"
"52" -> "12"

Re: Układ linii po otwarciu Trasy Łagiewnickiej - propozycje

: 13 wrz 2020, 17:39
autor: zubrzyk111
mkm3 pisze: 13 wrz 2020, 15:30 A może taki układ, żeby było mniej potworków?
"14" Salwator - Teatr Słowackiego - po stałej - Mistrzejowice, f=15
Dla pasażerów z al. Pokoju to odcinanie bezpośredniego połączenia z popularnym ciągiem bez żadnej korzyści w zamian, wszak relację z Salwatorem zapewnia już linia "1".

Re: Układ linii po otwarciu Trasy Łagiewnickiej - propozycje

: 13 wrz 2020, 18:42
autor: mkm3
Dajcie ludzie spokój z tymi bezpośrednimi relacjami. Przesiadka to nie problem, a problemem wg mnie jest utrzymywanie tlenowozu w postaci linii "2" i należałoby lepiej wygospodarować te pockm, żeby chociaż odcinek Uniwersytet Ekonomiczny - inna pętla niż Salwator/CK miał większe obłożenie. Dużo osób idzie z Lubicz lub Dworca pod UEK i to trzeba wykorzystać.

Re: Układ linii po otwarciu Trasy Łagiewnickiej - propozycje

: 13 wrz 2020, 18:48
autor: zubrzyk111
mkm3 pisze: 13 wrz 2020, 18:42 Dajcie ludzie spokój z tymi bezpośrednimi relacjami. Przesiadka to nie problem (...)
Tu chodzi o elementarną przyzwoitość - każda zmiana na minus powinna być choć symbolicznie zrekompensowana, a tutaj nawet tego nie ma.

Re: Układ linii po otwarciu Trasy Łagiewnickiej - propozycje

: 13 wrz 2020, 19:18
autor: mkm3
zubrzyk111 pisze: 13 wrz 2020, 18:48 Tu chodzi o elementarną przyzwoitość - każda zmiana na minus powinna być choć symbolicznie zrekompensowana, a tutaj nawet tego nie ma.
No to "4" z "14" zmienić między Mogilską a Al. Pokoju.

Re: Układ linii po otwarciu Trasy Łagiewnickiej - propozycje

: 13 wrz 2020, 19:24
autor: Kitek
mkm3 pisze: 13 wrz 2020, 19:18 No to "4" z "14" zmienić między Mogilską a Al. Pokoju.
Piszesz poważnie czy trollujesz?

Re: Układ linii po otwarciu Trasy Łagiewnickiej - propozycje

: 13 wrz 2020, 19:27
autor: mkm3
To akurat nie na poważnie, uważam, że to nie jest istotne, że z al. Pokoju ktoś traci jakąś tam relację, skoro można 1 przesiadkę zrobić w stronę Bronowic. Podobnie w dyskusji o relacji Teatr Bagatela - Cm. Rakowicki. No chyba, że to jakieś badania potwierdzają, że lwia część ludzi wsiadajacych na al. Pokoju akurat jedzie dalej niż Teatr Słowackiego linią 14.

Re: Układ linii po otwarciu Trasy Łagiewnickiej - propozycje

: 13 wrz 2020, 19:59
autor: Radek_D
Może trochę to będzie nie w temacie trasy Łagiewnickiej, ale kojarzy ktoś może jakie zapełnienie miała 13 podczas zmiany trasy na Cm. Rakowicki? Może tutaj jest rozwiązanie tego problemu z 2?

Re: Układ linii po otwarciu Trasy Łagiewnickiej - propozycje

: 15 wrz 2020, 12:54
autor: Kitek
mkm3 pisze: 13 wrz 2020, 19:27 To akurat nie na poważnie, uważam, że to nie jest istotne, że z al. Pokoju ktoś traci jakąś tam relację, skoro można 1 przesiadkę zrobić w stronę Bronowic. Podobnie w dyskusji o relacji Teatr Bagatela - Cm. Rakowicki. No chyba, że to jakieś badania potwierdzają, że lwia część ludzi wsiadajacych na al. Pokoju akurat jedzie dalej niż Teatr Słowackiego linią 14.
Wczoraj obserwowałem linię "14" (kursy 9:13 i 9:30 z Teatru Słowackiego -> Bronowice) i w obydwu przypadkach na przystanku Teatr Słowackiego była niewielka wymiana pasażerska (kilka osób wysiadło i kilka wsiadło), ale te 60 osób pojechało dalej w kierunku Basztowej. Myślę, że jednak Ci pasażerowie nie wsiedli w dużej liczbie ani na Lubicz czy na Rondzie Mogilskim/Grzegórzeckim tylko na Alei Pokoju ;)