Re: Dojazd do lotniska Kraków Airport
: 02 sie 2024, 20:53
Dokładnie tak argumentowano przebudowę, aby odseparować ruch aglo od dalekobieżnego... zresztą przebudowywany był też sam węzeł KG... coś mi ta argumentacja wydaje się grubo szyta 
www.forum.pkk.net.pl
https://forum.pkk.net.pl/
Do Wieliczki f15 obecnie nie przejdzie, natomiast dodatkowe kursy SKA1 mogłyby kończyć bieg w Krakowie.Ydhflx pisze: 02 sie 2024, 21:23A czy f15 w ogóle wyrobi w Wieliczce? Tam jedyna mijanka to jest Wieliczka Park, dwutor zaczyna się dopiero w rejonie odłączania się z głównej linii, czyli przystanku Kraków Bieżanów. Pociąg jedzie tam ok. 7 minut w jedną stronę, więc o ile się nie mylę, to na więcej niż f20 nie ma co liczyć, choć i tak należało by chociaż właśnie f20 wprowadzić. Przy czasie jazdy 7 minut, puszczenie f15 oznacza że 1 minuta opóźnienia skutkuje blokowaniem pociągu z naprzeciwka.
Też nie jestem przekonany, czy to takie łatwe. Na Głównym obiegi wychodzą tak, że jak uwzględnić zmianę kierunku, to pociąg odjeżdża 6 minut po takcie, czyli dałoby synchronizację takt 9+21. Można by teoretycznie przesunąć co drugi odjazd z lotniska o 3 minuty do przodu i wtedy byłby takt 12+18 (z lotniska i z głównego), czyli nie najgorzej, ale też nie jakoś świetnie. Do tego f-15 na głównym z co drugim pociągiem zawracającym to jest też pytanie o przepustowość, choć może by się udało (większy problem widzę z czasem).Kaszmir pisze: 02 sie 2024, 21:40 Do Wieliczki f15 obecnie nie przejdzie, natomiast dodatkowe kursy SKA1 mogłyby kończyć bieg w Krakowie.
Taki bezpośredni z Tarnowa był chyba nawet planowany... przynajmniej gdzieś mi się obiło o uszy.elot360 pisze: 02 sie 2024, 21:36 Czy nie można lotniska dogęścić pociągami z innych rejonów? Jakiś Tarnów może? Skawina brzmi trochę mniej rozsądnie, ale chodzi wyłącznie o dogęszczenie taktu dworca głównego na lotnisko
Dyskusyjna kwestia - przepustowość Głównego (zwłaszcza w godzinach szczytu) jest na wyczerpaniu. Z tego co wiem, PLK przy układaniu rozkładu rocznego 2024/2025 ciśnie przewoźników aby do minimum ograniczyć kończenie/rozpoczynanie biegu w Głównym. Stąd te kwiatki w postaci pociągów Tarnów - Kraków Nowa Huta czy Katowice - Kraków PłaszówYdhflx pisze: 02 sie 2024, 22:29 Do tego f-15 na głównym z co drugim pociągiem zawracającym to jest też pytanie o przepustowość, choć może by się udało (większy problem widzę z czasem).
Teoretycznie rzecz biorąc, w Płaszowie wolny jest peron I (ten przesunięty trochę w kierunku Głównego, dawniej wykorzystywany przez pociągi osobowe do/z Zakopanego). I patrząc przez ilość podróżnych, którzy (zwłaszcza w godzinach szczytu) poruszają się w relacjach Kraków Bronowice/Łobzów - Kraków Grzegórzki/Zabłocie to zagęszczenie taktu do 15 minut może być dobrym rozwiązaniem.Ydhflx pisze: 02 sie 2024, 22:29 Alternatywą mogłoby być zawracanie na Płaszowie (tam by nie było problemu z czasem). Pytanie tylko czy tam wystarczy peronów, oraz czy lepiej puścić f20 do Wieliczki, czy f15 do Płaszowa a f30 do Wieliczki.
Tarnów to średni pomysł - w zdecydowanej większości pociągi z Tarnowa od Bieżanowa do Głównego jadą w pakiecie z SKA1. Dodatkowo tu na przeszkodzie staje długość peronów - obecnie większość pociągów do/z Tarnowa jest zestawiona z 2EZT (6-10 wagonów łącznie), natomiast na linii lotniskowej perony przystosowane są do przyjmowania maksymalnie 6 wagonowych składów (i to tak na styk). Więc poprawimy komfort dojazdu do lotniska kosztem dojeżdżających od strony Tarnowa.elot360 pisze: 02 sie 2024, 21:36 Czy nie można lotniska dogęścić pociągami z innych rejonów? Jakiś Tarnów może? Skawina brzmi trochę mniej rozsądnie, ale chodzi wyłącznie o dogęszczenie taktu dworca głównego na lotnisko
Przy założeniu, że od grudnia będą przystanki na Os. Piastów, Kościelnikach i Przylasku Rusieckim, oraz cały czas czynny Kraków Lubocza i Kraków Nowa Huta, to takie SKA11 może być ciekawą alternatywą spinającą Kraków, dając przy okazji możliwości wykorzystania nowych przystanków w jakimś sensownym układzie, a nie 3-4 ogryzki w podkarpackim stylu.pjetrek pisze: 02 sie 2024, 22:34 Ale przecież jeśli nie SKA1 w pełnym wymiarze, to może SKA11 na trasie Lotnisko - Nowa Huta przez obwodnice na Prądniku? I wtedy na lotnisku mamy takt 15/20 minut, ale w różne destynacje, pomijamy KG, a dojazd zyskuje Huta i przystanki Batowice, Piastów, Lubocza i Kościelniki. Docelowo może być nawet do Podłęża albo Niepołomic jak odbudują tam tory.
A jakim cudem? Pociągi do Wieliczki są z peronu 1, a na lotnisko z 3. Wszystko jest dobrze oznakowane przecież. Zmiana godzin nic nie da wg mnie.dominQ92 pisze: 03 sie 2024, 3:16 Ogólnie - dobrym pomysłem wydaje mi się zmiana godzin kursowania pociągów (rozsunięcie ich na Głównym). Obecnie mamy tak: 00:06/00:36 do Lotniska, 00:08/00:38 do Wieliczki - i bardzo często ludzie chcą jechać na lotnisko, a okazuje się, że zwiedzą przy okazji Wieliczkę. Można to zmienić na układ 00:08/00:38 do Wieliczki oraz 00:23/00:53 do Lotniska. Przy okazji odpadnie problem blokowania dwóch krawędzi peronowych w tym samym czasie co pół godziny.
O, są jakieś źródła o tej dyskusji od strony Wieliczki?WIK pisze: 03 sie 2024, 12:30 Miasto i Gmina Wieliczka ma dyskutować z województwem Małopolskim o zwiększenie częstotliwości do f20 w godzinach szczytu. Obietnica wyborcza nowej władzy Wieliczki.
Tak, też uważam, że dzielenie SKA1 w połowie to nie najlepsze rozwiązanie. To lepiej mieć f20 na całym ciągu. Dobrze by było skoordynować chociaż częściowo SKA3 z nią, żeby na odcinku miejskim się w miarę zazębiało, ale już f20 będzie nawet atrakcyjna.WIK pisze: 03 sie 2024, 12:30 SKA1 podczas ŚDM 2016 co 10min nie dawał rady, przy 20min jest realne. Dzielenie SKA1 na pół ponownie podzieli na lepszych i gorszych i będzie nagonka. Od grudnia 2024r. SKA1 na całej długości f30min.
Którą relację masz na myśli dokładnie pod SKA6?
I w większości przypadków dobrze. Jednak w gęsto zabudowanym obszarze, to głównie dojścia pieszo oraz dojazd autobusem/tramwajem jest w stanie zapewnić więcej pasażerów niż parking. Szykuje nam się na Prądniku Czerwonym absurdalna sytuacja, gdzie P+R będzie nad samymi peronami, ale pętla autobusowa zostanie 400m dalej, a dojście od niej (i całego osiedla obok) na perony będzie wiodła wąskim chodnikiem i przez ów parking...WIK pisze: 03 sie 2024, 12:30 W Krakowie brak P+R przy stacjach kolejowych a także nie widać współpracy miasta z województwem.
Nic nam na ten temat na razie nie wiadomo.O, są jakieś źródła o tej dyskusji od strony Wieliczki?
Nowa Huta Przyszłości - Lotnisko lub SKA7 Plac Centralny - Lotnisko.Którą relację masz na myśli dokładnie pod SKA6?