Strona 32 z 36

Re: Skała

: 01 gru 2023, 12:12
autor: scyzor663
tomek_m pisze: 01 gru 2023, 11:42 W przypadku Sułoszowej gdyby tam miała zawitać KMK "267" czy jakakolwiek inna linia Aglo to już warto by pomyśleć o IV strefie biletowej. 🤔 To już jest daleko od Krakowa.
Gmina jest w powiecie krakowskim, nie przesadzałbym z tą odległością. Jak ZTP ma płacone za wzkm to jaki wg jest powód podziału na strefę II i III? Rozumiem podział na strefę I i II ze względu na finansowanie linii z różnych budżetów. Ale pozostałe podziały?

Re: Skała

: 01 gru 2023, 12:16
autor: Scania_9640
tomek_m pisze: 01 gru 2023, 11:42 W przypadku Sułoszowej gdyby tam miała zawitać KMK "267" czy jakakolwiek inna linia Aglo to już warto by pomyśleć o IV strefie biletowej. 🤔 To już jest daleko od Krakowa.
Jest na równi z Gminą Jerzmanowice Przeginia więc nie sądzę że powinna być w IV strefie.

Re: Skała, Sułoszowa

: 01 gru 2023, 12:51
autor: miloszkasperczyk
Wobec tego, że prowadzimy tutaj dyskusję również o gminie Sułoszowa, to proponuję zmianę nazwy tematu na: Skała, Sułoszowa.


Mówisz, masz! - adm. K

Re: Skała, Sułoszowa

: 01 gru 2023, 14:21
autor: miloszkasperczyk
Jeśli Sułoszowa chciałaby MPK to na ten moment myślę że ciekawą propozycją byłoby wydłużenie linii 207, wtedy trasa wyglądałaby tak: KROWODRZA GÓRKA - Pachońskiego P+R - Zielonki UG - Zielonki Rozjazd - Trojanowice Pętla- Zielonki Rozjazd - Januszowice - Brzozówka Oskarówka - Cianowice Duże - Skała Rynek - Skała Mleczarnia - Wielmoża - dalej przez ul. Długą w Wielmoży - SUŁOSZOWA KOŚCIÓŁ (można zawrócić autobusem na ul. Kościelnej), poza dojazdem do Krakowa taka linia zapewniłaby dojazd mieszkańców Wielmoży do Sułoszowej (obecnie na tej trasie kursuje bus 5 razy dziennie) i uzyskalibyśmy szybsze połączenie Skały z Krakowem.

Re: Skała, Sułoszowa

: 01 gru 2023, 14:40
autor: damian_krk2
A nie lepsze byłoby wydłużenie 200 do Sułoszowy przez Zederman?

Re: Skała

: 01 gru 2023, 14:43
autor: miloszkasperczyk
damian_krk2 pisze: 01 gru 2023, 14:40 A nie lepsze byłoby wydłużenie 200 do Sułoszowy przez Zederman?
Tylko, że Zaderman to już gmina Olkusz, chyba że 200 pojedzie bez zatrzymywania się. Poza tym 200 będzie miało bardzo dużo pasażerów z gminy Jerzmanowice-Przeginia, więc obawiam się że ten autobus nie będzie mógł pomieścić jeszcze osoby ze Sułoszowy.

Re: Skała, Sułoszowa

: 01 gru 2023, 14:45
autor: tomek_m
Tylko czy znowu gmina Zielonki byłaby zainteresowana finansowaniem "207" na przedłużonej trasie na swoim terenie skoro jest częste "337" jadące po tej samej trasie aż do Brzozówki. Chyba że byłby to "Agloekspress", coś na zwór uruchamianej właśnie "200" pomijający przystanki na terenie gm. Zielonki. Z liniami Aglo zawsze jest ten problem "że do tanga trzeba dwojga a nawet trojga" 🧐

Re: Skała, Sułoszowa

: 01 gru 2023, 14:47
autor: miloszkasperczyk
tomek_m pisze: 01 gru 2023, 14:45 Tylko czy znowu gmina Zielonki byłaby zainteresowana finansowaniem "207" na przedłużonej trasie na swoim terenie skoro jest częste "337" jadące po tej samej trasie aż do Brzozówki. Chyba że byłby to "Agloekspress", coś na zwór uruchamianej właśnie "200" pomijający przystanki na terenie gm. Zielonki. Z liniami Aglo zawsze jest ten problem "że do tanga trzeba dwojga a nawet trojga" 🧐
To oczywiste że gmina Zielonki nie byłaby zainteresowana płaceniem za całą trasę na swoim terenie, ale jeśli będzie płacić za odcinek do Trojanowic, to i tak wyjdzie taniej Skałę i Sułoszowę niż stworzenie od zera nowej linii.

Re: Skała, Sułoszowa

: 01 gru 2023, 14:48
autor: pjetrek
A jeśli Jerzmanowice mogą mieć autobus "przelotowy" przez Wielką Wieś, to czy Skała nie mogłaby mieć takiego z pominięciem Zielonek? Nawet gdyby Skała dogadała się z Sułoszową i wtedy można by taki autobus wyprostować z Krakowa przez nową Trasę Wolbromską i dalej DW794 do Skały, a potem DW773 do Sułoszowej.

Re: Skała, Sułoszowa

: 01 gru 2023, 14:50
autor: miloszkasperczyk
pjetrek pisze: 01 gru 2023, 14:48 A jeśli Jerzmanowice mogą mieć autobus "przelotowy" przez Wielką Wieś, to czy Skała nie mogłaby mieć takiego z pominięciem Zielonek? Nawet gdyby Skała dogadała się z Sułoszową i wtedy można by taki autobus wyprostować z Krakowa przez nową Trasę Wolbromską i dalej DW794 do Skały, a potem DW773 do Sułoszowej.
Jest to jakaś możliwość ale z uwagi na to że gmina Zielonki dopłacałaby do 207 do Trojanowic to myślę że taka linia wyszłaby taniej niż "367" niezatrzymujące się w GZ.

Re: Skała, Sułoszowa

: 02 gru 2023, 22:12
autor: mkm3
Jechałem wczoraj przez Skałę, przejazd przez rynek zatyka się z powodu busów, widzę, że też organizacja ruchu się zmieniła. 267 zapewne też łapie się na tym, że czeka aż busy/ALD odjadą?

Re: Skała, Sułoszowa

: 02 gru 2023, 22:17
autor: miloszkasperczyk
mkm3 pisze: 02 gru 2023, 22:12 Jechałem wczoraj przez Skałę, przejazd przez rynek zatyka się z powodu busów, widzę, że też organizacja ruchu się zmieniła. 267 zapewne też łapie się na tym, że czeka aż busy/ALD odjadą?
MPK ma swoje stanowisko w zasadzie niemal wyłącznie dla niego. Tutaj problem jest z tym, że tam ludzie parkują idąc do Lewiatana czy banku, co utrudnia wjazd w zatokę autobusowi.

Re: Skała, Sułoszowa

: 16 gru 2023, 12:51
autor: dam3412
Gdyby gmina Sułoszowa zdecydowała się na MPK to na ten moment myślę że ciekawą propozycją byłoby wydłużenie linii 267, wtedy trasa wyglądałaby tak: Krowoderskich Zuchów, Prądnicka, Mackiewicza, Siewna, Dożynkowa, Zielonki ul. Galicyjska, Zielonki ul. Krakowskie Przedmieście, Trojanowice ul. Krakowskie Przedmieście, Januszowice ul. Krakowska, Januszowice ul. Młyńska, Korzkiew ul. Korzkiewska, Grębynice ul. Orlich Gniazd, Maszyce, Smardzowice ul. Krakowska, Smardzowice ul. Szkolna, Smardzowice ul. Kościelna, Cianowice ul. Krakowska, Skała ul. Krakowska, Skała ul. Wolbromska, Wielmoża ul. Krakowska, Wielmoża ul. Szkolna, Wielmoża ul. Poprzeczna, Wielmoża ul. Długa, Sułoszowa ul. Wielmoska, Sułoszowa ul. Źródlana, Sułoszowa ul. Olkuska, Sułoszowa ul. Krakowska, Sułoszowa ul. Kościelna (można zawrócić autobusem na ul. Kościelnej), poza dojazdem do Krakowa taka linia zapewniłaby dojazd mieszkańcom Wielmoży, w szczególności z ul. Długiej gdzie nie ma żadnego połączenia komunikacyjnego pomiędzy miejscowościami Wielmoża ul. Długa - Sułoszowa oraz dojazd do przystanków w stronę Olkusza, myślę że z tej linii by korzystali wszyscy mieszkańcy oraz młodzież dojeżdżająca do szkół.

Re: Skała, Sułoszowa

: 16 gru 2023, 13:34
autor: miloszkasperczyk
dam3412 pisze: 16 gru 2023, 12:51 Gdyby gmina Sułoszowa zdecydowała się na MPK to na ten moment myślę że ciekawą propozycją byłoby wydłużenie linii 267, wtedy trasa wyglądałaby tak: Krowoderskich Zuchów, Prądnicka, Mackiewicza, Siewna, Dożynkowa, Zielonki ul. Galicyjska, Zielonki ul. Krakowskie Przedmieście, Trojanowice ul. Krakowskie Przedmieście, Januszowice ul. Krakowska, Januszowice ul. Młyńska, Korzkiew ul. Korzkiewska, Grębynice ul. Orlich Gniazd, Maszyce, Smardzowice ul. Krakowska, Smardzowice ul. Szkolna, Smardzowice ul. Kościelna, Cianowice ul. Krakowska, Skała ul. Krakowska, Skała ul. Wolbromska, Wielmoża ul. Krakowska, Wielmoża ul. Szkolna, Wielmoża ul. Poprzeczna, Wielmoża ul. Długa, Sułoszowa ul. Wielmoska, Sułoszowa ul. Źródlana, Sułoszowa ul. Olkuska, Sułoszowa ul. Krakowska, Sułoszowa ul. Kościelna (można zawrócić autobusem na ul. Kościelnej), poza dojazdem do Krakowa taka linia zapewniłaby dojazd mieszkańcom Wielmoży, w szczególności z ul. Długiej gdzie nie ma żadnego połączenia komunikacyjnego pomiędzy miejscowościami Wielmoża ul. Długa - Sułoszowa oraz dojazd do przystanków w stronę Olkusza, myślę że z tej linii by korzystali wszyscy mieszkańcy oraz młodzież dojeżdżająca do szkół.
po pierwsze takie wydłużone 267 byłoby niemiłosiernie długie i podróż do Sułoszowy zajęłaby około 1h 20 minut według rozkładu, a realnie trochę powyżej 1,5h, po drugie 267 ma swoje zapełnienia na trasie i nie pomieści więcej pasażerów. Dużo lepszym rozwiązaniem byłoby wydłużenie 207 przez Skałę, Wielmożę do Sułoszowej albo nowa linia.

Re: Skała, Sułoszowa

: 16 gru 2023, 13:43
autor: dam3412
Tylko pytanie czy gmina Zielonki i Skała się zgodzi na wydłużenie 207? Myślę że nie, jedyna szansa dla Wielmoży i Sułoszowej na walkę z wykluczeniem komunikacyjnym to nowa linia lub wydłużenie 267 na chwilę obecną, a co do kosztów pasażerowie zyskaliby tańszą komunikacje miejską, obecna komunikacja prywatna na odcinku Wielmoża Kraków kosztuje około 9 zł za jeden przejazd, co komunikacja miejska byłaby tańszym rozwiązaniem z punktu pasażera.