Ydhflx pisze: 04 sie 2024, 22:09
Z całym szacunkiem, ale jak dokładnie to sprawdzałeś? Mi wyszło... dokładnie odwrotnie. Na Płaszów przyjazdy są :15, :45. Z Płaszowa odjazdy na lotnisko są :26, :56. Potencjalny pociąg zawracający w takcie pomiędzy nimi przyjechałby więc :30 i odjechał :41, czyli akurat czas na zwrócenie + kilka minut zapasu. Na Głównym zaś przyjazdy są :04 i :34 a odjazdy :06 i :36. Zawrócenie w 2 minuty zaś nie jest możliwe. Tak czy siak, uważam że kończenie w Płaszowie nie ma sensu, jak już pisałem; lepiej dociągnąć do Wieliczki.
Żeby mieć takt trzeba się trzymać obiegu w 1h i jej wielokrotności
Lotnisko - Głowny - 17 min
17 min jazda, 13 min postój, łącznie 30min,
w 1h skład zrobi 1 kurs tam i 1 powrót,
w 2h skład zrobi 2 kursy tam i 2 powrót
Do taktu 1h na Lotnisko - Głowny potrzebny jest 1 skład
Lotnisko - Płaszów - 29 min
29 min jazda, 1 min na postój to za mało
można obciąć postój na Głównym teraz to ok 4 min ale nawet jak zejdziemy do 1 min to zyskamy tylko 3 min:
26 min jazda, 4 min na postój to dalej mało
więc do pełnych 60 min trzeba czekać 31-34 min
w 1h skład zrobi 1 kurs tam
w 2h skład zrobi 1 kurs tam i 1 powrót
Do taktu 1h na Lotnisko - Płaszów potrzebne są 2 składy
Lotnisko - Wieliczka - 44 min
44 min jazda, 16 min postój, łącznie 60 min,
w 1h skład zrobi 1 kurs tam,
w 2h skład zrobi 1 kurs tam i 1 powrót
Do taktu 1h na Lotnisko - Wieliczka potrzebne są 2 składy
Jak widać żeby utrzymać takt to czy jedziemy do Płaszowa czy do Wieliczki potrzebujemy 2 składy...
Kaszmir pisze: 05 sie 2024, 0:23
SKA2 wtedy bez zmian do Skawiny. Chodzi o to, by wzmocnić ten ciąg. Zresztą w planach docelowo jest właśnie f15 na ciągu w tę stronę.
Nie neguję tego. Chciałem tylko zaznaczyć że takie trasowanie ogranicza przepustowość Głównego z infrastrukturą jaką na nim mamy.
A to że u nas coś planują nie oznacza że robią to optymalnie
