Kaszmir pisze: 27 kwie 2023, 11:29
Miasto chciało tu chyba być trochę sprytne: "skoro wydłużyliśmy 301 do centrum, to upieczmy dwie pieczenie na jednym ogniu". ...
"LR8" jadący do Dolinek był świetną propozycją. Jednak powinien zaczynać w centrum Krakowa, tak jak "LR0" czy "LR1", a nie na obrzeżach. Przez to był bardziej ciekawostką niż faktyczną opcją. Nie dziw więc, że się nie przyjął. Trochę wygląda tak, jakby ZTP kiepską trasą na siłę chciało udowodnić, że ich własny pomysł jest zły.
No, były jeszcze potem "LR6" i "LR9" o bardzo krótki trasach, w całości aglo, uruchomione na wniosek Krzeszowic. Jednak ich trasa była jeszcze bardziej nieatrakcyjna niż "LR8", tu wydaje mi się że urzędnicy od początku nie wierzyli w sens tych linii i dali trasę "byle była".
LR1 powinna wrócić aby nie dopychać turystami "301" tylko powinni nieco zmodyfikować trasę. Autobus nie powinien jechać aż do miejscowości Targowisko aby zjechać z autostrady, tylko powinien to zrobić na wcześniejszym zjeździe w miejscowości Podłęże i dalej DW964 przez Niepołomice do Puszczy.
Co do LR8, to może jeździł z obrzeży Krakowa bo nie znaleźli dla niego miejsca na którejś z pętli w centrum? Ale to nie byłby argument, bo przecież jest jeszcze dworzec "Podgórze SKA" i poprowadzić trasę przez Powstańców Śląskich do ronda Matecznego, następnie alejami jak linia "310".
Podobnie linie "LR6" i "LR9".
Dla chcącego nic trudnego i na pewno znalazłoby się miejsce dla wszystkich linii rekreacyjnych. Te linie kursowały głównie w weekendy, więc odpada też argument korków na mieście.
Wszystko kwestia sensownego ułożenia tras i rozkładów jazdy.
Ostatnio zmieniony 27 kwie 2023, 18:48 przez
tomek_m, łącznie zmieniany 1 raz.