Strona 33 z 34

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

: 18 kwie 2024, 14:14
autor: Zorza Polarna
Kojak pisze: 18 kwie 2024, 13:32 Jeśli miałoby to wyglądać tak, że z Malborskiej zamiast w prawo do ZAW to w lewo w Łużycką i potem Witosa do Kurdwanowa jedna połówka, a druga połówka do Piasków Wielkich czy później twz do Kurdwanowa ale przez Cechową to jestem za tym pomysłem.
Chociaż ideałem byłoby jednak przywrócenie 184 na Wolę.
Ewentualnie nie 184-ki ale 484. Raczej jak się zarząd zmieni to (mam nadzieje) będą mieli normalne podejście co do 4xx. Iż będą je uznawać za prawdziwe linie które mają wspomagać a nie jak teraz. Uznają je za wypierdki do odstrzału przy każdych świętach i wakacjach.

Jeżeli by tak było to takie 484 z Woli mogłoby dojeżdżać chociażby do Mogilskiego albo nawet do tego Prądnika Czerwonego, ale przez Brodowicza, a nie do Cm. Rakowickiego przez Prażmowskiego.

Jedyne co stoi na przeszkodzie to nadal Dietla i jej zakorkowane ulice ale patrząc na to że w przyszłości pierwszym torowiskiem do modernizacji jest i to na Starowiślnej i to na moście Grunwaldzkim, to może udałoby się zrobić pasy A+T na całej ul. Dietla, tak aby autobusy nie tylko omijały korki, ale również pełniły role wsparcia tramwaju + łatwiej byłoby przesiąść się na tramwaj na Stradomiu niż R.Grunwaldzkim, ale to każdy o tym wie kto się na nim przesiadał. Ponadto można by było wtedy niektóre linie z Podwawelskiego spróbować wydłużyć do Starowiślnej albo nawet do Ronda Grzegórzeckiego aby wypełniały lukę podczas której nie nadjeżdża 22-ka.

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

: 30 kwie 2024, 14:19
autor: pablo
Na stronie ZTP pojawił się komunikat o dodaniu jednego kursu na linii 179 z Kurdwanowa w kierunku dworca i likwidacji jednego kursu z dworca w kierunku Kurdwanowa. Ma to nastąpić od 6 maja (zmiany w okolicach godz. 18).
Link https://ztp.krakow.pl/kmk/komunikaty/820-2024
Nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby nie fakt, że ten kurs, co miał ubyć, to owszem ubył, ale ten co miał przybyć, to nie przybył... MPK opublikowało rozkłady od 6 maja:
Stare rozkłady
https://rozklady.mpk.krakow.pl/?lang=PL&linia=179
https://rozklady.mpk.krakow.pl/?lang=PL ... nia=179__2
Nowe rozkłady
https://rozklady.mpk.krakow.pl/?lang=PL ... &linia=179
https://rozklady.mpk.krakow.pl/?lang=PL ... nia=179__2
Czyżby jakaś nowa jakość w relacjach między obietnicami a rzeczywistością?

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

: 30 kwie 2024, 19:50
autor: Kowalik
Całkiem niedawno dyskutowaliśmy nad reformą siatki połączeń w tej części miasta. Z obserwacji wynikło, że linia 155 ma fatalne zapełnienia na odcinku Kurdwanów P+R - Zajezdnia Wola Duchacka. Wpadłem na pomysł, by skrócić tą linię. Mianowicie zaproponowałbym, aby 155 jadąc w kierunku Kurdwanowa ulicą Herberta nie skręcała w Stojałowskiego, tylko pojechała prosto i skręciła w Łagiewnicką obsługując przystanek Turowicza i następnie skręciła w prawo, w Halszki gdzie miałaby przystanek końcowy/początkowy Kurdwanów P+R słupek 02. Następnie pojechałaby po swojej obecnej trasie do Swoszowic SKA. Co prawda w kierunku Kurdwanowa pominie przystanki Myślenicka i Bujaka, ale czy są one tak istotne dla tej linii? O ile kierowca chyba na końcówce może skorzystać z punktu socjalnego, tak jedyny problem jaki mamy to ładowarka.. Pytanie również do ekspertów, czy skrócenie tej trasy nie pozwoli na dołożenie kursów na proponowanej trasie.

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

: 01 maja 2024, 0:18
autor: Kaszmir
Kowalik pisze: 30 kwie 2024, 19:50Mianowicie zaproponowałbym, aby 155 jadąc w kierunku Kurdwanowa ulicą Herberta nie skręcała w Stojałowskiego, tylko pojechała prosto i skręciła w Łagiewnicką obsługując przystanek Turowicza i następnie skręciła w prawo, w Halszki gdzie miałaby przystanek końcowy/początkowy Kurdwanów P+R słupek 02. Następnie pojechałaby po swojej obecnej trasie do Swoszowic SKA. Co prawda w kierunku Kurdwanowa pominie przystanki Myślenicka i Bujaka, ale czy są one tak istotne dla tej linii? O ile kierowca chyba na końcówce może skorzystać z punktu socjalnego, tak jedyny problem jaki mamy to ładowarka.. Pytanie również do ekspertów, czy skrócenie tej trasy nie pozwoli na dołożenie kursów na proponowanej trasie.
Jeśli autobus by się pomieścił w zatoce na Kurdwanowie tak, by nie blokować innych autobusów, to pomysł zdecydowanie wart rozważenia. Swoją drogą, przez kilkanaście lat "135" kończyło trasę właśnie przy pętli tramwajowej na Kurdwanowie.

Taka zmiana oznaczałaby skrócenie trasy w przybliżeniu o 1/3 (z 8 na 5,5 km, mniej więcej). "155" wykonuje 227 kursów tygodniowo w każdą stronę, można by zatem dołożyć połowę tego czyli ok. 110-115 kursów. Czyli np. ~22 kursy w dni powszednie, akurat by starczyło by podwoić częstotliwość w godzinach szczytu. Wtedy można by zrobić mieszany takt 10+20 na "155", i koordynację ze "135" do łącznego f10 między Swoszowicami a Kurdwanowem :)

(Alternatywnie, dalej kuszące jest skierowanie "155" przez Malborską do Wielickiej ;) )

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

: 01 maja 2024, 9:28
autor: kbieniu7
Moim zdaniem jednak będzie problem z czekaniem na Kurdwanów P+R. Jest tam tłoczno, zwłaszcza od czasu zwiększenia 179 do f7,5.

Poza tym nie ukrywam, że też trochę prywatnie mi ta linia się podoba, bo korzystam czasami na odcinku Bujaka - Swoszowice 😅 Ciekawe ile osób z Kurdwanowa korzysta z tej linii właśnie w dojeździe do Swoszowic.

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

: 01 maja 2024, 9:33
autor: Kierman
Z obserwacji trochę osób ze Swoszowic dojeżdża do tego centrum handlowego Dekada. Zabranie im autobusu z Halszki to słaby pomysł.

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

: 01 maja 2024, 17:21
autor: Kojak
To czy 155 nie może kończyć na Piaskach Nowych?
A 174 dać przez Witosa.

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

: 01 maja 2024, 18:09
autor: Kierman
Na Piaskach Nowych nie ma miejsca, bo obie ładowarki są zajęte przez 164.

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

: 01 maja 2024, 18:14
autor: Kowalik
O ile jeszcze 107 ma uzasadnienie jazdy do Zajezdni, o tyle 155 to nabijanie kilometrów do ładowarki. Bo wszystkie przesiadki zapewnia Kurdwanów. Planowana budowa nawrotki na Witosa pozwoliłaby na zakończenie trasy przy słupku 05, tam starczyłoby miejsca na wydłużenie zatoki i nawet postawienie ładowarki.

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

: 01 maja 2024, 18:17
autor: Kojak
Widzę, że z tymi elektrykami to same dobrodziejstwa mamy.
Albo nie ma sraczyka albo nie ma gniazdka by podlaczyć autobus, żeby móc dowolnie konfigurować trasy.

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

: 01 maja 2024, 21:04
autor: WDZ
"Bujaka" daje możliwość przesiadki drzwi w drzwi z/na wszystkie linie kursujące przez Halszki. Na "Kurdwanowie P+R" trzeba sobie trochę pospacerować zwłaszcza przy przesiadce na "174" i "179"...

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

: 04 maja 2024, 21:50
autor: Kowalik
Piekło zamarzło, przejeżdżając dziś przez ulicę Podedworze na odcinku spółdzielnianym dostrzegłem, że znaki B-1 zostały zafoliowane czarną taśmą z obu stron ulicy. To jakieś tymczasowe rozwiązanie, czy ktoś nielegalnie je zakleił :lol:

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

: 04 maja 2024, 22:52
autor: Kierman
Kowalik pisze: 04 maja 2024, 21:50 Piekło zamarzło, przejeżdżając dziś przez ulicę Podedworze na odcinku spółdzielnianym dostrzegłem, że znaki B-1 zostały zafoliowane czarną taśmą z obu stron ulicy. To jakieś tymczasowe rozwiązanie, czy ktoś nielegalnie je zakleił :lol:
0_0 Bedę rano jechał to zwrócę na uwagę. Chyba, że to tymczasowe rozwiązanie na okres majówki było.

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

: 04 maja 2024, 23:12
autor: Robert
Cytując informację z grupy na fb:
...jest to decyzją spółdzielni na wniosek rodziców dzieci, które mają w sobotę Pierwsza Komunię Święta w naszej Parafii, aby goście mogli swobodnie i bez stresu zaparkowac w tym dniu.
:lol: :lol:

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

: 05 maja 2024, 14:21
autor: Kaszmir
Kowalik pisze: 01 maja 2024, 18:14O ile jeszcze 107 ma uzasadnienie jazdy do Zajezdni, o tyle 155 to nabijanie kilometrów do ładowarki. Bo wszystkie przesiadki zapewnia Kurdwanów.
Na Woli Duchackiej jest jeszcze "164" które zapewnia dość ważną relację w stronę Miasteczka Studenckiego i biurowców na Armii Krajowej. Jest też "169", które zapewnia połączenie z Uniwersytet Rolniczym. Dzięki temu pasażerowie mają również dwukrotnie większą liczbę kursów do i z centrum, a w weekendy nawet trzykrotnie większą ("164+169+179" zamiast samego "179").

Z drugiej strony, jeśli kolejne osoby piszą, że "155" od Kurdwanowa do Zajezdni jeździ puste, to pewnie coś w tym jest. Zgaduję, że większość pasażerów przesiada się jednak na tramwaj oraz na samo "179" na Bujaka, nie ryzykując że ich wyprzedzi w czasie objazdu przez Witosa.

Niemniej chyba jestem coraz większym zwolennikiem, by skierować "155" przez Malborską do Wielickiej. Utrzymana byłaby przesiadka na wszystkie linie, w tym "164" i "169", do tego pasażerowie zyskaliby też możliwość przesiadki na tramwaje bieżanowskie - zwłaszcza "9+49", a i Malborska odzyskałaby szybkie połączenie z tramwajami.