Strona 33 z 34
Re: Kobierzyn, Kliny, Pod Fortem
: 19 wrz 2025, 20:08
autor: tomaszep42
Czy ja dobrze widzę że w tym komunikacie nic nie ma na temat 204 i 293? Czyżby 204 miała zostać w Borku "na stałe" a 293 pójść do piachu pod pretekstem "zawieszenia na święty nigdy"

Re: Kobierzyn, Kliny, Pod Fortem
: 19 wrz 2025, 20:56
autor: Aułrora
tomaszep42 pisze: 19 wrz 2025, 20:08
Czy ja dobrze widzę że w tym komunikacie nic nie ma na temat 204 i 293? Czyżby 204 miała zostać w Borku "na stałe" a 293 pójść do piachu pod pretekstem "zawieszenia na święty nigdy"
Ty wsm... Dobre spostrzeżenie

. Jak teraz spojrzałem to radna Agnieszka Tota, również podała informacje bez 204-ki. Jeżeli to co mówisz się potwierdza, to oznaczałoby tyle, że po raz kolejny nie tylko Kobierzyn będzie miał pogorszoną ofertę komunikacyjną (poza okresami takimi jak ten remont), ale również całkowity dojazd bezpośredni do Borku. No miejmy tylko nadzieję, że to tylko faux pas ze strony osoby piszącej komunikat.
Re: Kobierzyn, Kliny, Pod Fortem
: 19 wrz 2025, 22:19
autor: Kojak
No nie ma nic o 204 i dobrze. Ta linia powinna kończyć w Borku, a z Borku powinna jechać osobna linia. Odkąd 204 przestało jeździć do Ruczaju poprawiła się punktualność.
Re: Kobierzyn, Kliny, Pod Fortem
: 20 wrz 2025, 6:20
autor: tomaszep42
Kojak pisze: 19 wrz 2025, 22:19
No nie ma nic o 204 i dobrze. Ta linia powinna kończyć w Borku, a z Borku powinna jechać osobna linia. Odkąd 204 przestało jeździć do Ruczaju poprawiła się punktualność.
Pewnie ta punktualność jest lepsza ale taka nowa linia Borek - Ruczaj raczej nie powstanie a szczerze mówiąc byłoby to znów "cięcie na pół" linii o długiej trasie więc gdyby nawet powstała to szybko podzieliłaby losy 484 później 165 albo i obecnej 199...Ostatnio każdy remont jest pretekstem do cięć i skracania tras (184, 307) a tym że nagle np Kobierzyn straci bezpośrednie połączenie z Borkiem które zapewniały 204 i 293 to w ZTP nikt się nie przejmie jeśli nie będzie się odpowiednio tego zawczasu nagłaśniać...W 2022 na fali oszczędności przecież z dnia na dzień zlikwidowano bezpośrednie połączenie Oś Piastów ze szpitalem Żeromskiego które zapewniały aż 2 linie - 163 i 193. 163 skrócono do Rydygiera a 193 do al Przyjaźni...dopiero po protestach 193 wróciła do Lesiska...
Re: Kobierzyn, Kliny, Pod Fortem
: 20 wrz 2025, 9:22
autor: WIK
Co w zamian Wieliczka ma dostać do Czerwonych Maków?? Były do nas apele, że mieszkańcy nie mieli jak dojeżdżać do Magazynów (Zawiła, Skawina) oraz Szpitala Babińskiego. Punktualność ta linia nigdy nie ma poza szczytówkami i weekendami. Nie ma także nadal połączenia autobusowego Wieliczka - Skawina.
Re: Kobierzyn, Kliny, Pod Fortem
: 20 wrz 2025, 10:52
autor: scyzor663
WIK pisze: 20 wrz 2025, 9:22
Nie ma także nadal połączenia autobusowego Wieliczka - Skawina.
Zgłoście ten problem do marszałka

Re: Kobierzyn, Kliny, Pod Fortem
: 20 wrz 2025, 11:05
autor: Kojak
WIK pisze: 20 wrz 2025, 9:22
Co w zamian Wieliczka ma dostać do Czerwonych Maków?? Były do nas apele, że mieszkańcy nie mieli jak dojeżdżać do Magazynów (Zawiła, Skawina) oraz Szpitala Babińskiego. Punktualność ta linia nigdy nie ma poza szczytówkami i weekendami. Nie ma także nadal połączenia autobusowego Wieliczka - Skawina.
To też jest efekt zlikwidowania linii 201, która mogłaby być skoordynowana z 204. Wieliczka do Czerwonych Maków ma tramwaj 11 z przesiadką. Ale za to bez takich korków.
Re: Kobierzyn, Kliny, Pod Fortem
: 20 wrz 2025, 14:24
autor: Aułrora
Jeżeli nawet miałoby dojść do sytuacji w której 204 zostanie jednak skrócona to 104-ka będzie miała częstotliwość zapowiadaną jak przez zapowiedziami?... Prawda? Czy bezczelnie po prostu utną i jedną i drugą linię (znając historię 16-tki obstawiam to drugie). To niesie również swoje konsekwencje w drugą stronę, gdyż wtedy będzie mizerny jak zawsze (bądź nawet gorszy, ale to zobaczymy z czasem) dojazd do pętli tramwajowej. Wtedy będzie można tylko liczyć na spóźnioną, rzadko jeżdżącą w korkach 106-tkę, albo łazić na 194. Tylko problem w tym, że ja dam radę, ale z przystanków na Babińskiego korzysta wiele starszych osób, z którymi na co dzień jeżdżę w autobusie, mającej dalej przystanek niż ja. Taka ciekawostka. Dzięki tymczasowym skierowaniu 194-ki pod Szpital Babińskiego, zmniejszyła się liczba taksówek, wjeżdżających do szpitala. Ciekawe tylko gdzie te osoby się podziały i do jakiej kieszeni trafiły pieniądze za przejazdy do szpitala... I mówię tu o okresach głównie nie wakacyjnych (chociaż w wakacje też zawsze ktoś sobie podjeżdżał).
W kwestii Borku sprawę załatwiłby tramwaj na Kliny, który jechałby wzdłuż Zawiłej, cmentarza i Orzechowej. Wtedy na powstałej zapewne wtedy przez 8PU z Kobierzyna puszczono by jakąś linię do centrum a w okolicach lasku Borkowskiego byłby wygodny dojazd do Borku. Jednakże ktoś chciał inaczej... Trudno, życie.
Re: Kobierzyn, Kliny, Pod Fortem
: 20 wrz 2025, 15:11
autor: Jelczyk
104+204 chyba się już nie zmieści na Borku.
Re: Kobierzyn, Kliny, Pod Fortem
: 20 wrz 2025, 20:10
autor: Aułrora
Właśnie naszła mnie myśl na rozwiązanie tego problemu. Jeżeli linia 151 mogła jeździć w pojazdach midi (jak ktoś zna napełnienia na odcinku ul. Żywieckiej to niech da znać) to można by było uradować mieszkańców os. Pod Fortem a w szczególności ul. Komuny Paryskiej wydłużając linię 151 o odcinek 736:
BOREK FAŁĘCKI - [...] - Os. Pod Fortem - Wicherkiewicza - Krymska/Zaporoska - Komuny Paryskiej - Zawiła - Babińskiego - Bunscha - CZERWONE MAKI P+R
Fakt byłoby to jazda naokoło, ale lepszy jakikolwiek dojazd niż żaden. Przynajmniej linia miałaby na każdym odcinku jakieś potoki.
Do Os. Pod Fortem by wydłużono 155 aby był dojazd na stację SKA. Problem jedyny wystąpiłby przy obsłudze Zawiłej od Lasku Borkowskiego do Góry Borkowskiej. Bo 121 nie wiem czy będzie wystarczająco dla mieszkańców. Przydałaby się linia z Skawiny przez Zawiłą bądź należałoby znaleźć jakieś rozwiązanie. Bo punktualniejsza 204-ka to jest mocny argument aby ZTP ją zostawił ją w Borku.
Re: Kobierzyn, Kliny, Pod Fortem
: 21 wrz 2025, 5:11
autor: Kojak
Po prostu trzeba przywrócić linię 201.
Re: Kobierzyn, Kliny, Pod Fortem
: 21 wrz 2025, 11:03
autor: Aułrora
Oczywiście byłaby to najlepsza opcja, jednakże czy fakt zawieszenia 293-tki wynikał z problemów finansowych czy czegoś innego. Bo jeżeli finansowych to ciężko byłoby ją przywrócić no bo za co?
Taki trochę głupi aspekt, ale ZTP raczej nie będzie chciało przywracać 201 bo zaburzy im to harmonię numeracyjną w liniach Skawińskich
Tak wgl pytanie jak ktoś wie: Co stało się z 213 i 263? Bo teraz dopiero dostrzegłem, że magicznie zniknęły. Co było/jest tego powodem?
Re: Kobierzyn, Kliny, Pod Fortem
: 21 wrz 2025, 11:14
autor: Kaszmir
Aułrora pisze: 21 wrz 2025, 11:03Tak wgl pytanie jak ktoś wie: Co stało się z 213 i 263? Bo teraz dopiero dostrzegłem, że magicznie zniknęły. Co było/jest tego powodem?
Jest post na ten temat w wątku o Skawinie:
viewtopic.php?p=62497#p62497
Re: Kobierzyn, Kliny, Pod Fortem
: 21 wrz 2025, 11:34
autor: Aułrora
O dzięki. Pomimo iż miałem wątek skawiński odczytany. To jakoś mnie to ominęło

Re: Kobierzyn, Kliny, Pod Fortem
: 21 wrz 2025, 11:54
autor: Kojak
Aułrora pisze: 21 wrz 2025, 11:03
Taki trochę głupi aspekt, ale ZTP raczej nie będzie chciało przywracać 201 bo zaburzy im to harmonię numeracyjną w liniach Skawińskich
Szlag mnie trafia z tym fiołem ZTP w sprawie numeracji.
201 historycznie związana ze Skawiną.
101 z Borku do Grabówek to przemianowali na 254. Z Bieżanowa zabrali 243 i wsadzili do Borku. Naprawdę niech sie urzędnicy ZTP zajmą drobnymi w swojej kieszeni a nie robieniem bajzlu z numeracją.