kucyk pisze: 18 maja 2023, 14:29
Ciekawe czy jak kupowali i nadal kupują nowe tramwaje: NGT6, NGT8, Krakowiaki, Stadlery to też podawali trasy, numery na których będą kursować?
Ja osobiście o niczym takim nie słyszałem. Może ktoś inny coś więcej na temat wie? Podzielcie się informacjami.

Czemu zawsze przekręcasz to co ktoś powiedział? Przecież jak byk wyraźnie napisałem, że chodzi o AUTOBUSY, a nie tramwaje:
Nowe autobusy elektryczne [...] Będą wykorzystywane na czterech liniach 144, 173, 179 i częściowo 503 kursujących przez Aleje Trzech Wieszczów
https://mpk.krakow.pl/pl/aktualnosci/ne ... znych.html
Jeśli podali wtedy w przetargu KONKRETNE NUMERY LINII, to choćby się waliło i paliło, to autobusy zakupione z tego konkretnie przetargu muszą przez wskazany (w umowie z UE) okres kursować na wskazanych liniach.
Gdyby tak nie było - i MPK sobie uznało, że np. zakupione elektryki wyślą jednak na 105, 129, 172 i 572 (a na wskazanych w przetargu liniach 144, 173, 179 i 503 wyślą diesle) - to Centrum Unijnych Projektów Transportowych (jako organ zarządzający funduszami UE) nakaże MPKowi zwrot unijnej dotacji na zakup autobusów, bo pojazdy są wykorzystywane niezgodnie z warunkami umowy.
Oczywiście zamiast konkretnych numerów typu 164, 129 czy 105, to MPK może sobie wpisać w ogłaszanym przetargu albo daną trasę (np. w ogólny sposób typu "linie kursujące po ATW" - wtedy każda linia która ma chociażby JEDEN przystanek na Alejach już by się zaliczała), albo jakiś rejon czy to samego Krakowa (np. wymyślą sobie przetarg na autobusy mające obsługiwać zachodnie dzielnice Bronowice, Prądnik Biały, Prądnik Czerwony i Krowodrza) czy to w aglomeracji.
Przy tramwajach nikt nie wprowadzi takiego warunku do przetargu - bo jak wtedy byś zorganizował jakiekolwiek wzmocnienia, np. na Wszystkich Świętych czy Święto Miłosierdzia Bożego, gdyby w przetargu na Pesy było wpisane, że mają jeździć tylko na 4 i 52? Będziesz na te kilka dni robił zmianę trasy obu linii (numerków), żeby je skierować do Rakowic albo do Łagiewnik?
Tak samo teraz - mamy Juwenalia i na weekend (jutro i pojutrze) zgodnie z komunikatem ZTP, na nocki wyjadą wagony o zwiększonej pojemności, czyli pewnie NGT8 oraz Pesy. Jak miałoby się to odbyć, gdyby w przetargu było wpisane że np. NGT8 mogą kursować tylko na 3 i 18, a Pesy jak wyżej na 4 i 52?
Byłby więc zakaz wyjazdu na takie święta czy nocki - i tłumy ludzi jadących na cmentarze, do sanktuarium czy studenci na imprezy, musieliby się gnieść np. w ciasnych NGT6, podczas gdy Pesy i NGT8 kursowałyby sobie gdzieś bokami z garstką ludzi na pokładzie.