Re: KONSTAL 105N/Na
: 06 wrz 2024, 15:50
Ciekawe z kim połączą 105NDa #233?
Dokładnie tak, przynajmniej na chwilę obecną.Bayer2003 pisze: 06 wrz 2024, 15:40
Czyli w obecnej formie nie istnieją już składy RZ226+RZ228+RZ229, RZ231+RZ232+RZ239 oraz RZ234+RZ233? Oby te roszady nie skończyły się tylko zmniejszeniem ilostanu taboru 40m+.
Być może do składu RZ231+RZ239.
RZ231+233+239
a więc mamy 105Na+2x105NaD
Czy jest szansa na powrót tego wagonu, czy to przez naprawę RZ226, czy też przez spięcie dziewiątego ufoka, czy może wagon do kasacji? Jego rocznik to 1988, więc trochę szkoda byłoby pozbywać się 36-letniego tramwaju, czyli jak na krakowskie standardy dość młodego.
Spięcie 9 uffoka jest raczej niemożliwe ze względu na to, iż wagony RZ24x nigdy nie kursowały w takim zestawieniu. Obydwa wagony na żeberku stoją z opuszczonymi pantografami czołami do siebie. Trochę szkoda byłoby się ich pozbywać, gdyż jak już wspomniałem nie byłoby wtedy rezerwy dla 3x105Na. Osobiście mam nadzieję, że zdecydują się na naprawę RZ226 i utworzą skład "rezerwowy" (jakim był do tej pory RZ234+RZ233) RZ226+RZ232.Bayer2003 pisze: 06 wrz 2024, 20:15 Czy jest szansa na powrót tego wagonu, czy to przez naprawę RZ226, czy też przez spięcie dziewiątego ufoka, czy może wagon do kasacji? Jego rocznik to 1988, więc trochę szkoda byłoby pozbywać się 36-letniego tramwaju, czyli jak na krakowskie standardy dość młodego.
Masz rację, chociaż taki wagon powinno się zawsze dać wpiąć w środek takiego składu (RZ24x+RZ232+RZ24x). Pytanie jak coś takiego by funkcjonowało, bo zapewne źle.LLoan pisze: 06 wrz 2024, 20:22 Spięcie 9 uffoka jest raczej niemożliwe ze względu na to, iż wagony RZ24x nigdy nie kursowały w takim zestawieniu.
Pytanie czy w ostatnich latach (po 2020) wagony z takimi uszkodzeniami naprawiono, bo trochę podobnych kolizji było. Na pewno na niekorzyść przemawia fakt, że na dniach w Podgórzu może zostać oddany RF330, a zaraz po nim RF331, więc "zastępstwo" będzie.LLoan pisze: 06 wrz 2024, 20:22 Obydwa wagony na żeberku stoją z opuszczonymi pantografami czołami do siebie. Trochę szkoda byłoby się ich pozbywać, gdyż jak już wspomniałem nie byłoby wtedy rezerwy dla 3x105Na. Osobiście mam nadzieję, że zdecydują się na naprawę RZ226 i utworzą skład "rezerwowy" (jakim był do tej pory RZ234+RZ233) RZ226+RZ232.
Racja, zastępstwo będzie, ale za skład. Jednak gdyby "coś" przytrafiło się w jakimś trójskładzie to wtedy nie mamy już rezerwy by zrobić roszady i mamy jeden tramwaj 40m+ mniej. Stopiątek jest już bardzo mało, a tych "zdolnych" do jazdy w formie 3x105Na jeszcze mniej i lepiej się ich nie pozbywać, bo taboru 40m+ brakuje w Krakowie nawet w planie minimum.Bayer2003 pisze: 06 wrz 2024, 20:28 Pytanie czy w ostatnich latach (po 2020) wagony z takimi uszkodzeniami naprawiono, bo trochę podobnych kolizji było. Na pewno na niekorzyść przemawia fakt, że na dniach w Podgórzu może zostać oddany RF330, a zaraz po nim RF331, więc "zastępstwo" będzie.
Nie przypominam sobie ufoka spiętego w konfiguracji
Masz całkowitą rację, jednak krakowskie MPK słynie z podejmowania głupich decyzji.LLoan pisze: 06 wrz 2024, 20:34 Racja, zastępstwo będzie, ale za skład. Jednak gdyby "coś" przytrafiło się w jakimś trójskładzie to wtedy nie mamy już rezerwy by zrobić roszady i mamy jeden tramwaj 40m+ mniej. Stopiątek jest już bardzo mało, a tych "zdolnych" do jazdy w formie 3x105Na jeszcze mniej i lepiej się ich nie pozbywać, bo taboru 40m+ brakuje w Krakowie nawet w planie minimum.
Jeżeli są 105Na+105NaD+105Na oraz 105Na+105Na+105NaD, raczej przeciwwskazań nie ma.krakus pisze: 06 wrz 2024, 20:44 Nie przypominam sobie ufoka spiętego w konfiguracji
105Na+105NaD+105NaD
Czyli przy następnej kolizji ufoka ilostan 40m+ znowu poleci w dół. W ciągle rosnącym mieście jest to ze strony przewoźnika taborowy sabotaż.impuls pisze: 06 wrz 2024, 20:50 RZ232 i RZ226 stoją na żeberku już bez biletomatów a to pierwszy krok do kasacji.
RZ 226 zapewne w wyniku uderzenia została uszkodzona belka a to oznacza tylko kasację, choć RZ204 miał mniejsze obrażenia i poszedł do kasacji.impuls pisze: 06 wrz 2024, 20:50 RZ232 i RZ226 stoją na żeberku już bez biletomatów a to pierwszy krok do kasacji.
"Nowe" uffoki odbyły już Jazdy Próbne i zapewne od poniedziałku ujrzymy je na mieście. A co do tego "egzotycznego" połączenia to bardzo prawdopodobne, że "długoterminowo" zdarzy się to po raz pierwszy. Największym plusem tego rozwiązania jest z pewnością wyższa pojemność takiego składu, a bardzo dużym minusem brak awaryjnej drugiej lokomotywy w uffoku w razie potrzeby, która bardzo rzadko ale czasem może się przydać.impuls pisze: 07 wrz 2024, 21:13 Potwierdzam widziałem już spięte do ruchu ufoki RZ234+RZ228+RZ229 oraz RZ231+RZ233+RZ239. Ten ostatni to 105Na+105NaD+105NaD. Czy taki ufok z dwoma 105NaD kiedyś był? Ja sobie podobnie jak krakus nie przypominam, ale zdania są podzielone.