Strona 34 z 34

Re: Tramwaj na Górkę Narodową, do Azorów i Bronowic Wielkich

: 22 gru 2025, 0:09
autor: Kaszmir
Garść statystyk:

750 tysięcy pasażerów miesięcznie. Linia tramwajowa na Górkę Narodową bije rekordy popularności
https://kk24.info/750-tysiecy-pasazerow ... ularnosci/
Linia Krakowskiego Szybkiego Tramwaju prowadząca na Górkę Narodową w krótkim czasie stała się jednym z najintensywniej wykorzystywanych połączeń komunikacji miejskiej w Krakowie. Z danych Zarządu Transportu Publicznego wynika, że każdego miesiąca korzysta z niej około 750 tysięcy pasażerów (...)
Na odcinku Krowodrza Górka P+R – Górka Narodowa P+R tramwaje w obu kierunkach pokonują łącznie około 63 tysięcy kilometrów miesięcznie. W tym czasie realizowanych jest blisko 15 tysięcy rozkładowych kursów. W dni powszednie trasę obsługuje łącznie 51 składów tramwajowych, natomiast w weekendy na trasę wyjeżdża 20 składów.
Największe potoki pasażerskie odnotowywane są na przystankach „Papierni Prądnickich” oraz „Pachońskiego P+R”, z których w dni robocze korzysta około 6 tysięcy pasażerów.

Re: Tramwaj na Górkę Narodową, do Azorów i Bronowic Wielkich

: 22 gru 2025, 0:27
autor: michal49944
A są gdziekolwiek dostępne takie dane dla innych tras tramwajowych, bo takowych nie kojarzę? Czy to jest tylko na zasadzie, że tu udostępnimy, bo się ładnie dane prezentują, a innych nie upublicznimy, bo jeszcze się ludzie zorientują, że jest tam za mało kursów?

Re: Tramwaj na Górkę Narodową, do Azorów i Bronowic Wielkich

: 22 gru 2025, 7:36
autor: kucyk
Te dane to tylko typowy PR. Sam fakt, że nie mają danych na innych trasach mówi sam za siebie. Nie mają co robić siedząc przy biurkach to wysłano ich do "zadania specjalnego" - musimy pokazać jakim strzałem jest oddanie rok temu nowego odcinka tramwajowego w Krakowie. A że oddano trasę tak niedawno więc tym bardziej musimy się tym pochwalić. ;)

Re: Tramwaj na Górkę Narodową, do Azorów i Bronowic Wielkich

: 22 gru 2025, 11:02
autor: kbieniu7
Niektóre pojazdy mają zliczarki automatyczne, pewnie zrobili pomiary i zagregowali (ew. ekstrapolowali na kursy obsługiwane przez pojazdy bez zliczarek). Wcale nie musieli lecieć w teren na "zadanie specjalne" ;)

A, że typowy PR i chwalenie się? Pełna prawda, ale moim zdaniem, to dobrze: to nie nas muszą przekonywać, ale radnych i innych polityków, że budowa linii tramwajowych ma sens, że wyborcy z tego korzystają i chcieli w budżecie dać pieniądze np. na linię na Złocień :P