Na każdą porę argument się wymyśli. Przecież po wieści o likwidacji 252 głównym argumentem był brak kierowców, a nie rozdzielanie potoków.LLoan pisze: 06 paź 2024, 17:17 Opór nie jest po stronie braku chęci czy taboru u przewoźnika, a polityki rozdzielania potoków miejskich od lotniskowych przez ZTP...
Dojazd do lotniska Kraków Airport
Re: Dojazd do lotniska Kraków Airport
Re: Dojazd do lotniska Kraków Airport
https://dzielnicazwierzyniec.pl/2024/12 ... -autobusy/Największy spór toczy się o autobus linii 300, czyli pośpieszny kursujący na lotnisko. Z założenia po zakończeniu remontu Kościuszki autobus 300 miał wrócić na ulicę Księcia Józefa i w ankietach wiele było wpisów, że na ten powrót czekacie. Tymczasem okazało się, że „drugiej stronie góry”, czyli mieszkańcom ulicy Królowej Jadwigi, także bardzo przypadł do gustu autobus 300 i również zaczęli walczyć o pozostawienie go. Mamy więc sytuację, gdzie autobusem 300 chcieliby jeździć zarówno mieszkańcy okolic Księcia Józefa, jak i okolic Królowej Jadwigi. Na spotkaniu w ZTP zapytaliśmy o powrót 300 na Księcia Józefa i na ten moment urzędnicy …planują zostawić go na ulicy Królowej Jadwigi. Podobno sprawdzano czas dojazdu na lotnisko, zapełnienie itp. i zadecydowano, że 300 lepiej sprawdza się na Królowej Jadwigi i po remoncie tam pozostanie. Zarząd Transportu Publicznego od razu poinformował nas też, że nie planuje dodawać nowych przystanków na trasie autobusu 300, nadal będzie to autobus pośpieszny, nie dla mieszkańców, tylko dla turystów, po prostu szybki autobus na Balice. Rada Dzielnicy VII uchwaliła zatem dodanie choć jednego przystanku po trasie (Junacka/Panieńskich Skał), zobaczymy czy urzędnicy się do tego przychylą. Ponieważ decyzja dotycząca trasy 300 była dość stanowcza i odnieśliśmy wrażenie, że to się tak łatwo nie odmieni, to jako rada będziemy teraz naciskać, żeby na trasie od Bielan do Osiedla Podwawelskiego pojawił się teraz autobus, który zrekompensuje nam „zabranie” 300 oraz umożliwi szybką i częstą podróż w okolice ronda Grunwaldzkiego
Re: Dojazd do lotniska Kraków Airport
Jako osoba dość często korzystająca z 300 uważam, że idea "szybkiego autobusu na lotnisko" jest bardzo dobra. I dodawanie przystanków po trasie nie jest ruchem w dobra stronę, nie tylko ze względu na wydłużony czas przejazdu, ale - paradoksalnie - właśnie na pasażerów, którzy nie są grupą docelową tego autobusu. Turyści często są objuczeni walizkami, których nie ma gdzie poukładać, bo jest to zwykły liniowy autobus niemający żadnych specjalnych półek, przegród itp typowych dla linii lotniskowych w innych miastach. Np będąc w Barcelonie korzystałem z autobusu, który miał specjalne przegrody na walizki.
Dołożenie przystanków to dołożenie ludzi w środku, którzy spokojnie mogą pojechać 152 czy 192.
Druga sprawa: 300 przez Księcia Józefa czy przez Królowej Jadwigi. Jeśli będzie to autobus stricte lotniskowy to powinniśmy się kierować jedynie czasem przejazdu, a nie interesem mieszkańców rejonów przylegających do trasy. Zadaniem linii 300 jest transport na lotnisko, a nie spełnianie oczekiwań rad dzielnic. To co istotne, to że gdyby autobus jeździł przez Księcia Józefa to wskazane byłoby, żeby jechał tam przez Jubilat a nie przez Zielińskiego, bo po pierwsze zapewnia bardzo komfortową przesiadkę na przystanku na Rondzie Grunwaldzkim, nie trzeba biegać wokół ronda z tymi walizkami, po drugie zbiera pasażerów z okolic Jubilatu czyli linii tramwajowych jadących z centrum na Salwator a to dość istotny punkt przesiadkowy dla turystów, którzy zwykle lokują się w ścisłym centrum.
Dla przykładu: jadę 179, wysiadam na Rondzie Grunwaldzkim a za 3 minuty mam 300. Bardzo dobre połączenie na lotnisko. Rewelacja!
Gdybym miał dymać na Monte Cassino żeby wsiąść do 300 pewnie by mi uciekł. W 3 minuty przejść to rondo z tyloma sygnalizacjami nie sposób.
Dołożenie przystanków to dołożenie ludzi w środku, którzy spokojnie mogą pojechać 152 czy 192.
Druga sprawa: 300 przez Księcia Józefa czy przez Królowej Jadwigi. Jeśli będzie to autobus stricte lotniskowy to powinniśmy się kierować jedynie czasem przejazdu, a nie interesem mieszkańców rejonów przylegających do trasy. Zadaniem linii 300 jest transport na lotnisko, a nie spełnianie oczekiwań rad dzielnic. To co istotne, to że gdyby autobus jeździł przez Księcia Józefa to wskazane byłoby, żeby jechał tam przez Jubilat a nie przez Zielińskiego, bo po pierwsze zapewnia bardzo komfortową przesiadkę na przystanku na Rondzie Grunwaldzkim, nie trzeba biegać wokół ronda z tymi walizkami, po drugie zbiera pasażerów z okolic Jubilatu czyli linii tramwajowych jadących z centrum na Salwator a to dość istotny punkt przesiadkowy dla turystów, którzy zwykle lokują się w ścisłym centrum.
Dla przykładu: jadę 179, wysiadam na Rondzie Grunwaldzkim a za 3 minuty mam 300. Bardzo dobre połączenie na lotnisko. Rewelacja!
Gdybym miał dymać na Monte Cassino żeby wsiąść do 300 pewnie by mi uciekł. W 3 minuty przejść to rondo z tyloma sygnalizacjami nie sposób.
Re: Dojazd do lotniska Kraków Airport
https://krakow.naszemiasto.pl/z-lotnisk ... 8SupkZEj9g
Artykuł opisuje to o czym mówiliśmy tutaj, generalnie zmiany z przesunięciem pociągu wychodzą na dobre.
Artykuł opisuje to o czym mówiliśmy tutaj, generalnie zmiany z przesunięciem pociągu wychodzą na dobre.
Re: Dojazd do lotniska Kraków Airport
Według mnie na lotnisko powinien kursować pociąg z częstotliwością co 15 minut oraz powinno być uruchomionych kilka linii autobusowych podmiejskich.
LINIE AUTOBUSOWE:
152. trasa wydłużona na lotnisko zmiana numeru na 252,
192. trasa wydłużona wszystkimi kursami na lotnisko zmiana numeru na 292
300. Nowa stała trasa: PODGÓRZE SKA - Limanowskiego - Na Zajeździe - Most Powstańców Śląskich - Starowiślna - Przemyska - Halicka ( powrót:
Halicka - Rzeszowska - Starowiślna ) - Podgórska - Krakowska - Stradomska - Św. Gertrudy - Dominikańska - Franciszkańska - Straszewskiego -
Piłsudskiego - Focha - ... - KRAKÓW AIRPORT
PRZYSTANKI: 0. PODGÓRZE SKA
1. PODGÓRZE SKA ( tylko w stronę lotniska )
2. PLAC BOHATERÓW GETTA
3. STAROWIŚLNA
4. MOSTOWA NŻ
5. PLAC WOLNICA
6. STRADOM
7. WAWEL
8. PLAC WSZYSTKICH ŚWIĘTYCH
9. UJ/AST
10. MUZEUM NARODOWE ( tylko w stronę Podgórze SKA )
11. CRACOVIA BŁONIA
12. SIELANKA
13. CHEŁM
14. KRAKÓW AIRPORT
303. NOWY BIEŻANÓW POŁUDNIE - Aleksandry - Ćwiklińskiej - Teligi - Wielicka - Kamińskiego - Konopnickiej - Monte Cassino - Zielińskiego -
Most Zwierzyniecki - Księcia Józefa - Bielany - Kryspinów - Olszanica Bory - KRAKÓW AIRPORT
PRZYSTANKI : 0. NOWY BIEŻANÓW POŁUDNIE
1. PROKOCIM NOWY
2. TELIGI
3. PROKOCIM SZPITAL
4. WLOTOWA
5. BIEŻANOWSKA
6. RONDO MATECZNEGO
7. RONDO GRUNWALDZKIE
8. SZWEDZKA
9. PRZEGORZAŁY OBWODNICA NŻ
10.BIELANY SZKOŁA
11.BIELANY
12.KRYSPINÓW RONDO
13.BALICE OLSZANICA BORY
14.KRAKÓW AIRPORT
308. AL. PRZYJAŹNI - Al. Andersa - Dunikowskiego - Mikołajczyka - Srebrnych Orłów - Wiślicka - Dobrego Pasterza - Lublańska - Opolska -
Ździebły - Danowskiego - Krowoderskich Zuchów - Łokietka - Wybickiego - Wrocławska - Kijowska - Królewska - Podchorążych - Bronowicka
- Balicka - Rząska Podkamycze - Szyglice Krakowska - Balice Autostrada - KRAKÓW AIRPORT
PRZYSTANKI : 0. AL. PRZYJAŹNI
1. RONDO KOCMYŻOWSKIE
2. DH. WANDA
3. OS. NA LOTNISKU
4. DUNIKOWSKIEGO
5. RONDO PIASTOWSKIE
6.ŁĘCZYCKA
7.OS. OŚWIECENIA
8. RONDO BAREI
9.OPOLSKA ESTAKADA
10.MACKIEWICZA
11.KROWODRZA GÓRKA P+R
12.ŁOKIETKA
13. ŁOBZÓW SKA
14.BIPROSTAL
15.GŁOWACKIEGO
16.BRONOWICE SKA
17.MYDLNIKI
18. RZĄSKA PODKAMYCZE
19.KRAKÓW AIRPORT
LINIE NOCNE :
900 Trasa i przystanki jak linia 300
902 zmiana numeru na 952
CZESTOTLIWOŚĆ KURSOWANIA :
LINIE : 252, 292, 300, 303, 308
Dzień powszedni : 4:00 - 23:30 co 15 minut
Sobota, Niedziela, Święta : 4:00 - 23:30 co 20 minut
LINIA 952
Wszystkie dni tygodnia : 23:30 - 4:00 co 20 minut
LINIA 900
Wszystkie dni tygodnia : 23:30 - 4:00 co 40 minut
LINIE AUTOBUSOWE:
152. trasa wydłużona na lotnisko zmiana numeru na 252,
192. trasa wydłużona wszystkimi kursami na lotnisko zmiana numeru na 292
300. Nowa stała trasa: PODGÓRZE SKA - Limanowskiego - Na Zajeździe - Most Powstańców Śląskich - Starowiślna - Przemyska - Halicka ( powrót:
Halicka - Rzeszowska - Starowiślna ) - Podgórska - Krakowska - Stradomska - Św. Gertrudy - Dominikańska - Franciszkańska - Straszewskiego -
Piłsudskiego - Focha - ... - KRAKÓW AIRPORT
PRZYSTANKI: 0. PODGÓRZE SKA
1. PODGÓRZE SKA ( tylko w stronę lotniska )
2. PLAC BOHATERÓW GETTA
3. STAROWIŚLNA
4. MOSTOWA NŻ
5. PLAC WOLNICA
6. STRADOM
7. WAWEL
8. PLAC WSZYSTKICH ŚWIĘTYCH
9. UJ/AST
10. MUZEUM NARODOWE ( tylko w stronę Podgórze SKA )
11. CRACOVIA BŁONIA
12. SIELANKA
13. CHEŁM
14. KRAKÓW AIRPORT
303. NOWY BIEŻANÓW POŁUDNIE - Aleksandry - Ćwiklińskiej - Teligi - Wielicka - Kamińskiego - Konopnickiej - Monte Cassino - Zielińskiego -
Most Zwierzyniecki - Księcia Józefa - Bielany - Kryspinów - Olszanica Bory - KRAKÓW AIRPORT
PRZYSTANKI : 0. NOWY BIEŻANÓW POŁUDNIE
1. PROKOCIM NOWY
2. TELIGI
3. PROKOCIM SZPITAL
4. WLOTOWA
5. BIEŻANOWSKA
6. RONDO MATECZNEGO
7. RONDO GRUNWALDZKIE
8. SZWEDZKA
9. PRZEGORZAŁY OBWODNICA NŻ
10.BIELANY SZKOŁA
11.BIELANY
12.KRYSPINÓW RONDO
13.BALICE OLSZANICA BORY
14.KRAKÓW AIRPORT
308. AL. PRZYJAŹNI - Al. Andersa - Dunikowskiego - Mikołajczyka - Srebrnych Orłów - Wiślicka - Dobrego Pasterza - Lublańska - Opolska -
Ździebły - Danowskiego - Krowoderskich Zuchów - Łokietka - Wybickiego - Wrocławska - Kijowska - Królewska - Podchorążych - Bronowicka
- Balicka - Rząska Podkamycze - Szyglice Krakowska - Balice Autostrada - KRAKÓW AIRPORT
PRZYSTANKI : 0. AL. PRZYJAŹNI
1. RONDO KOCMYŻOWSKIE
2. DH. WANDA
3. OS. NA LOTNISKU
4. DUNIKOWSKIEGO
5. RONDO PIASTOWSKIE
6.ŁĘCZYCKA
7.OS. OŚWIECENIA
8. RONDO BAREI
9.OPOLSKA ESTAKADA
10.MACKIEWICZA
11.KROWODRZA GÓRKA P+R
12.ŁOKIETKA
13. ŁOBZÓW SKA
14.BIPROSTAL
15.GŁOWACKIEGO
16.BRONOWICE SKA
17.MYDLNIKI
18. RZĄSKA PODKAMYCZE
19.KRAKÓW AIRPORT
LINIE NOCNE :
900 Trasa i przystanki jak linia 300
902 zmiana numeru na 952
CZESTOTLIWOŚĆ KURSOWANIA :
LINIE : 252, 292, 300, 303, 308
Dzień powszedni : 4:00 - 23:30 co 15 minut
Sobota, Niedziela, Święta : 4:00 - 23:30 co 20 minut
LINIA 952
Wszystkie dni tygodnia : 23:30 - 4:00 co 20 minut
LINIA 900
Wszystkie dni tygodnia : 23:30 - 4:00 co 40 minut
- michal49944
- Ekspert
- Posty: 672
- Rejestracja: 15 mar 2024, 17:07
- Lokalizacja: Kraków - Os. Podwawelskie
Re: Dojazd do lotniska Kraków Airport
Rozumiem szczytny cel wygodnego i w miarę szybkiego dojazdu w praktycznie każdą część miasta, ale chyba każda racjonalnie myśląca osoba zgodzi się, że autobus ŚREDNIO CO 3 MINUTY z lotniska przez cały dzień (4-23:30) to zdecydowana przesada. Oczywiście fajnie byłoby mieć tak bogatą siatkę połączeń, ale 80% z tych autobusów odjeżdżałoby z lotniska puste lub z kilkoma osobami na pokładzie i zwyczajnie marnowałyby, i tak już ograniczony, budżet miejski.
Osobiście uważam, że dobrym pogodzeniem zdecydowanie ograniczonego budżetu miejskiego i w miarę dobrego dojazdu na lotnisko byłyby 3 linie autobusowe, każda po różnym ciągu: jedna po Księcia Józefa, jedna po Królowej Jadwigi i jedna przez Czarnowiejską i Bronowice Małe. Rzecz jasna jako ostatnią proponowałbym przywrócenie 208 do dworca (ze względu na najszybszy dojazd do dworca tą trasą). Wg mnie mogłaby ona jeździć na odcinku Bronowice Małe - DG jako przyspieszona. Ewentualnie można rozważyć proponowany tu kiedyś wariant dwóch linii. Jednej 208 z Bronowic Małych na lotnisko ze wszystkimi przystankami i 308 na trasie DG - lotnisko jako przyspieszona i od BM bez przystanków na lotnisko.
Na drugi ciąg idealnym kandydatem wydaje się wspomniana 152 po wzmocnieniu do f15. I tak kończy ona trasę nie tak daleko lotniska, więc koszty nie będą drastyczne i do tego jedzie do I obwodnicy co dla turystów może być wygodne oraz co ważne, jedzie dalej do NH.
Na Księcia Józefa myślę iż dobrym kandydatem byłaby linia 300 w pierwotnej formie (można rozważyć wariant przez Most Dębnicki i Salwator, aby zapewnić lepsze przesiadki). Aktualnie ma powstać linia 299, z którą można by zamiast 300 pokombinować z dojazdem na lotnisko przez Księcia Józefa, gdyby zwiększyć częstotliwość.
Oczywiście SKA1 na lotnisko powinno jeździć z f15 na już.
Zdaję sobie sprawę, że w moim pomyśle też budżet będzie dość obciążony, ale jest on miarę optymalny. Zapewnia dojazd na lotnisko 3 ciągami i każdym w inną część miasta, co również usprawnia przesiadki. Jeśli chodzi o częstotliwość to w sferze marzeń najlepiej, by każda z tych linii miała f15, ale realistycznie to proponowałbym 152 z f15, linię przez Księcia Józefa z f30 i linię przez BM albo z f15 albo realistyczniej linię pospieszną z f30 i linię aglomeracyjną z BM z f30 skoordynowane.
Zachęcam do dyskusji.

Osobiście uważam, że dobrym pogodzeniem zdecydowanie ograniczonego budżetu miejskiego i w miarę dobrego dojazdu na lotnisko byłyby 3 linie autobusowe, każda po różnym ciągu: jedna po Księcia Józefa, jedna po Królowej Jadwigi i jedna przez Czarnowiejską i Bronowice Małe. Rzecz jasna jako ostatnią proponowałbym przywrócenie 208 do dworca (ze względu na najszybszy dojazd do dworca tą trasą). Wg mnie mogłaby ona jeździć na odcinku Bronowice Małe - DG jako przyspieszona. Ewentualnie można rozważyć proponowany tu kiedyś wariant dwóch linii. Jednej 208 z Bronowic Małych na lotnisko ze wszystkimi przystankami i 308 na trasie DG - lotnisko jako przyspieszona i od BM bez przystanków na lotnisko.
Na drugi ciąg idealnym kandydatem wydaje się wspomniana 152 po wzmocnieniu do f15. I tak kończy ona trasę nie tak daleko lotniska, więc koszty nie będą drastyczne i do tego jedzie do I obwodnicy co dla turystów może być wygodne oraz co ważne, jedzie dalej do NH.
Na Księcia Józefa myślę iż dobrym kandydatem byłaby linia 300 w pierwotnej formie (można rozważyć wariant przez Most Dębnicki i Salwator, aby zapewnić lepsze przesiadki). Aktualnie ma powstać linia 299, z którą można by zamiast 300 pokombinować z dojazdem na lotnisko przez Księcia Józefa, gdyby zwiększyć częstotliwość.
Oczywiście SKA1 na lotnisko powinno jeździć z f15 na już.

Zdaję sobie sprawę, że w moim pomyśle też budżet będzie dość obciążony, ale jest on miarę optymalny. Zapewnia dojazd na lotnisko 3 ciągami i każdym w inną część miasta, co również usprawnia przesiadki. Jeśli chodzi o częstotliwość to w sferze marzeń najlepiej, by każda z tych linii miała f15, ale realistycznie to proponowałbym 152 z f15, linię przez Księcia Józefa z f30 i linię przez BM albo z f15 albo realistyczniej linię pospieszną z f30 i linię aglomeracyjną z BM z f30 skoordynowane.
Zachęcam do dyskusji.

Re: Dojazd do lotniska Kraków Airport
Powiem tak.. Wszystkie pomysły co do poprawy dojazdu do lotniska można wrzucić do kosza, skoro nie ma woli ze strony zarządcy do poprawy stanu rzeczy. Sami narobili bałaganu ludziom z 208 i 252, rękami i nogami bronili najtańszej opcji tj. wydłużenia 192 do lotniska... Nic więcej nie można oczekiwać od tej ekipy, póki tam nie nastąpi zmiana stołków.
Re: Dojazd do lotniska Kraków Airport
Ale patrząc na najnowsze zmiany od 15.02 to żelazna zasada ZTP oddzielenia potoków lotniskowych i miejskich zaczyna pękać... Linia 300 dostaje kolejny przystanek na trasie: "Panieńskie Skały".
Re: Dojazd do lotniska Kraków Airport
A niech tylko jeden pasażer z tego nowego przystanku napisze skargę, że nie mógł przejść z powodu leżących bagaży to niedługo i ten problem świetnie naprawią likwidacją linii 300 

Re: Dojazd do lotniska Kraków Airport
https://dt.bip.krakow.pl/interpelacje/k ... -02-25.PDF
Więc jak tak dalej pójdzie, to najlepiej będzie przywrócić 252.W imieniu mieszkańców osiedla Wola Justowska zwracam się z uprzejmą prośbą o
umożliwienie korzystania z autobusu linii nr 300 poprzez wyznaczenie następujących
przystanków na trasie do lotniska: M. Konopnickiej, Instytut Reumatologii, Przegon,
Piastowska, Lajkonik, Strzelnica, Sielanka, Park Decjusza.
Mieszkańcy zgłaszają, iż często widzą autobus linii 300 jadący całkowicie
pusty, podczas gdy oni sami zmuszeni są korzystać z bardzo opóźnionego i potwornie
przepełnionego na tej trasie autobusu 152.
Re: Dojazd do lotniska Kraków Airport
300 to pustawa jeździ świtem i późnym wieczorem, więc w godzinach, kiedy mieszkańcy śpią. Radni prześcigają się w interpelacjach, nawet nie sprawdzając tego co mieszkańcy im wciskają, byleby tylko się przypodobać... Żałosne i tyle.
Do tego potwornie przepełnione 152 na Woli


to jest tak głupie, że aż nie chce się komentować. W szczytach to są pojedyncze kursy, gdzie jest trochę więcej osób niż miejsca siedzące 

poza szczytem to na Cracovii można by wymieniać przeguba na solówkę i jeszcze miejsca by zostało...
Do tego potwornie przepełnione 152 na Woli







Re: Dojazd do lotniska Kraków Airport
Ja oczywiście popieram by 300 była linią typowo lotniskową i nie zatrzymywała przy każdym słupku.
Ale z drugiej strony, czemu mieszkańcy tamtej okolic domagają się 300 skoro mają 152?
Ale z drugiej strony, czemu mieszkańcy tamtej okolic domagają się 300 skoro mają 152?
-
- Ekspert
- Posty: 722
- Rejestracja: 22 sie 2020, 15:20
Re: Dojazd do lotniska Kraków Airport
Takie same bzdury w interpelacjach ostatnio Kosek przewodniczący pisze żeby przekierować "162" na Salwator i koniecznie zwiększyć częstotliwość linii bo jeździ dużo rzadziej od "112" 
Re: Dojazd do lotniska Kraków Airport
Są rejony gdzie jest tylko "152" i niezatrzymujące się "300". Oznacza to, że blisko połowa kursów tygodniowo mija pasażerów bez zatrzymania się. Chyba każdy wolałby mieć 6-7 kursów/h niż tylko 3-4.Kojak pisze: 25 lut 2025, 18:00Ale z drugiej strony, czemu mieszkańcy tamtej okolic domagają się 300 skoro mają 152?
Do tego "300" jest jedyną linią jadącą z Woli Justowskiej w stronę Jubilatu, a dla części rejonu również jedyną do ronda Grunwaldzkiego.
Re: Dojazd do lotniska Kraków Airport
To może 134 puścić do Ronda Grunwaldzkiego?Kaszmir pisze: 25 lut 2025, 19:25 Są rejony gdzie jest tylko "152" i niezatrzymujące się "300". Oznacza to, że blisko połowa kursów tygodniowo mija pasażerów bez zatrzymania się. Chyba każdy wolałby mieć 6-7 kursów/h niż tylko 3-4.
Do tego "300" jest jedyną linią jadącą z Woli Justowskiej w stronę Jubilatu, a dla części rejonu również jedyną do ronda Grunwaldzkiego.
Dokładanie przystanków dla 300 jest zaprzeczeniem idei linii, która ma być expresem.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 4 gości