prezes pisze: 08 sty 2021, 20:13
Rzeczywiście, przy współistnieniu "12", tabor 32m na "22" wydaje się nie być konieczny, jednak pamiętając jakim linia ta była pustakiem, wolałbym aby nie wracała ona na tej samej trasie. Utrzymanie dodatkowych kursów jest jednak droższe niż obsługa większym taborem, więc samo "22" w taborze 32-metrowym byłoby po prostu tańsze.
Sądzę, że "12" nie została stworzona po to, żeby ją likwidować. Przy jej braku tabor 32m na "22" oczywiście jest konieczny, jednak moim zdaniem należy założyć, że "12" będzie jednak istnieć, wspierając w jakimś tam stopniu "22" na pewnej części trasy.
prezes pisze: 08 sty 2021, 20:13
Moim zdaniem jeśli byłby problem z obsadzeniem jej całej w Lajkonikach, można by po prostu opóźnić kasację części Wiedeńców i wysyłać je nadal na "22". Myślę, że nie powinno być z tym problemu, a dodatkowe kilka Wiedeńców rozwiązałoby problem z deficytem taboru 32-metrowego.
Z tym, że zajezdnie nie są z gumy i nie kasując E1+c3 trzeba skasować coś innego (np. Konstale). Moim zdaniem pierwsze do kasacji są jednak E1+c3 (m.in. ze względu na ich "wybuchowy charakter") i może lepiej nie zmieniać tej kolejności.
fistaszek pisze: 08 sty 2021, 20:46
Generalnie popieram pomysł niskopodłogowego taboru na "10", aczkolwiek wolałbym, żeby linia, której dokładamy resztę Stadlerów, była w pełni niskopodłogowa, tym bardziej, że wagony te teraz zwalniają się z "14". Z drugiej zaś strony nie wiem, czy 26m tramwaje nie notowałyby przepełnień na mimo wszystko ważniejszej niż "22" linii "10". Ponadto na ten moment Lajkoniki nie mogą kursować po stałej trasie "10", jednak mam nadzieję, że remont Ptaszyckiego nastąpi jak najszybciej. W związku z tym, na ten moment większym pewniakiem jest jednak "22".
Oczywiście, Lajkoniki nie mogą kursować po Ptaszyckiego, jednak ich odbiory i dostawy na razie są wstrzymane. Zanim przyjedzie kilka ostatnich egzemplarzy (o których przeznaczeniu tak na prawdę rozmawiamy), remont Ptaszyckiego prawdopodobnie już się rozpocznie i "10" trafi gdzieś na objazd. Nie będzie wówczas więc przeciwwskazań, żeby skierować tam niektóre brygady STL.
Co do "wagi" linii - przez ostatnie lata "22" była oczywiście ważniejsza od "10", jednak obecnie mamy także "12" i to raczej "10" potrzebuje większego taboru niż "22" (gdzie jak pisałem także niskopodłogowce bym widział, ale 26m). Jeżeli się ze mną nie zgadzasz to powrocie ~250 brygad trzeba będzie zaobserwować napełnienia zarówno "10" jak i "22" (bo nie mówię, że do tego czasu coś się nie zmieni). Przyznaj jednak, że STL skierować trzeba tam, gdzie będą najbardziej potrzebne

.
fistaszek pisze: 08 sty 2021, 20:46
Co do "13" według mnie sprawa jest podobna jak przy "8" - uważam, że owszem, jest to linia do obsadzenia Lajkonikami w przyszłości, ale dopiero po przybyciu dodatkowych 60 sztuk Stadlerów. Na chwilę obecną są większe priorytety, na przykład wspomniane przez nas "10" czy "22". Ponadto byłoby to trochę niesprawiedliwe względem mieszkańców innych dzielnic - wszystkie linie na Bieżanowie byłyby obsługiwane przez STL, a wiele dzielnic dalej nie ma ich na choćby jednej linii (na przykład wspomniany Pleszów czy Borek Fałęcki).
W sumie racja - jeżeli "3" i "9" będą obsługiwane przez STL, nie ma sensu na razie kierować tego taboru jeszcze na "13". Uważam jednak, że linii tej przyda się (przynajmniej na połowie brygad) tabor 32m i już np. skierowanie tam niedobitków E1+c3 należałoby rozważyć (i tak coś trzeba tu wymyślić, bo 2x105Na w Podgórzu jest już zbyt mało).
fistaszek pisze: 08 sty 2021, 20:46
Co do likwidacji "12" w takiej formie w jakiej jest obecnie - pełna zgoda, jednak myślę, że zmiana trasy mogłaby jej pomóc

. Jednak przy zmianie trasy i tak raczej nie wspierałaby "22", więc na jedno wychodzi

.
Pytanie tylko jak chcesz zmienić trasę "12", żeby nie dublowała ona innych linii ("10"/"17"/"19") na większości trasy? Moim zdaniem jest to niemożliwe i jeżeli "12" w obecnej formie na prawdę jest taka zła (co moim zdaniem jest nieprawdą, ponieważ swoich nielicznych pasażerów jednak miała), należy ją zlikwidować, a zaoszczędzone fundusze przeznaczyć chociażby na całodniowe kursowanie "17" lub wydłużenie "184".
fistaszek pisze: 08 sty 2021, 20:46
Podsumowując - uważam, że oprócz już teraz niskopodłogowych linii oraz pewniaka do zmiany taboru na Lajkoniki - "9" (mam nadzieję, że nikomu nie przyjdzie do głowy zostawiać tej linii w Wiedeńcach)
Również mam taką nadzieję (i tak zakładam), jednak szczerze to mam co do tego pewne obawy. Zarówno na Bieżanowie, jak i na Mistrzejowicach będzie już jedna linia "Lajkonikowa", a wiadomo jak od zawsze traktowana jest "9" pod względem taborowym.
kot_feliks pisze: 08 sty 2021, 21:16
Tak i nie, bo można po prostu wrócić do układu sprzed lat i dać wszystkie E1+c3 w NH (a w zamian wszystkie 105Na wylądowałyby w Podgórzu). Dawno temu krążyły opowieści o pierwszej serii NGT6 w NH i pewnie przy zamianie E1 / 105Na między zajezdniami, całość by się ilościowo o dziwo spięła
Też by można, jednak jak już ktoś pisał - Podgórze raczej nie odda swoich NGT6/1, gdyż są one dosyć bezproblemowe w eksploatacji.
pasazer_mobilisu pisze: 10 sty 2021, 15:57
Wydaje mi się że poza MKMami czy prowadzącymi nie jest to popularna strona. Jest "Kraków pod ręką" w przystępnej dla zwykłych pasażerów formie, ale po tym jak MPK ukryło numery taborowe nie ogarnęli jak je przywrócić.
Nie jest popularna, ponieważ nikt jej zbytnio nie promuje. Z pewnością jednak użytkuje się ją (oraz
https://mpk.jacekk.net/map.html) lepiej niż chociażby "Kraków pod ręką" i z pewnością każdy, kto by o niej wiedział dosyć szybko by się na nią przerzucił. Kilku moich znajomych już z niej korzysta i jest ona raczej dla nich dosyć przydatna, lecz pod jednym warunkiem - jeżeli w danym momencie działa. I tutaj moim zdaniem leży powód jej małej popularności - nikt nie będzie promował strony, która nie działa idealnie (chyba każdy wie, że błędów tam dosyć sporo).