Strona 34 z 34

Re: Os. Na Stoku, Wzgórza Krzesławickie, Zesławice

: 06 mar 2025, 12:42
autor: Scania_9640
scyzor663 pisze: 06 mar 2025, 12:19 Np tutaj przegub poradziłby sobie lepiej? (pytam, nie neguję):

https://www.google.com/maps/@50.0799508 ... FQAw%3D%3D

Widać po busie jaka tam jest szerokość jezdni:

https://www.google.com/maps/@50.0799508 ... FQAw%3D%3D
Według mnie spokojnie, nawet bym powiedział że 12 metrowcem byłoby ciężej, tylko droga wydaje się być ciasna na szerokość

Re: Os. Na Stoku, Wzgórza Krzesławickie, Zesławice

: 06 mar 2025, 12:49
autor: Kaszmir
Też dostałem taką opinię od kierowców, że przegubowcem się lepiej manewruje. Może bierze się to stąd, że choć standardowy jest krótszy, to jednak cały jest jedną "niełamliwą" częścią o długości 12-metrów i bardziej zachodzi na łukach. Tymczasem w przegubie żadna z części nie ma 12 m, obie są krótsze.

Re: Os. Na Stoku, Wzgórza Krzesławickie, Zesławice

: 06 mar 2025, 13:03
autor: yosujiro
Dokładnie, potwierdzam. Człon A jest krótszy niz solówka, więc w wielu wypadkach przegubem trzeba mniej wyciągnąć niz solówką, żeby się złamać, a sama 3 oś nie zachodzi aż tak bardzo. Ale są też miejsca, gdzie mimo wszystko solówką jest łatwiej. Także po to mamy przejazdy testowe, żeby wszystko móc ocenić w konkretnym miejscu

Przy czym po przeglądnięciu na street view tej ulicy stwierdzam, że tam jest miejscami tak ciasno, że żaden z przewoźników nie będzie tam raczej chciał jeździć czymś większym.

Re: Os. Na Stoku, Wzgórza Krzesławickie, Zesławice

: 06 mar 2025, 13:09
autor: Kaszmir
Przypomniałem sobie, że Wańkowicza jeździł autobus standardowy - poranny wariant "132", funkcjonujący do 2020 roku. Był to tylko jeden kurs więc nie musiał się mijać z innymi dużymi autobusami, acz potwierdza to że solówka się zmieści.

Re: Os. Na Stoku, Wzgórza Krzesławickie, Zesławice

: 06 mar 2025, 13:10
autor: scyzor663
Jakby się przegub zmieścił to wydłużenie "501" jest super opcją. "149" można skrócić na Bulwarową / do Kombinatu, albo przenieść na Czyżyny. Na Wzgórzach i tak będzie rewolucja, czymś można "149" zastąpić.

Re: Os. Na Stoku, Wzgórza Krzesławickie, Zesławice

: 06 mar 2025, 13:13
autor: Kaszmir
Na dawnym "149" (kursującym do 2012) też pojawiały się czasem solówki:
https://fotozajezdnia.pl/details.php?image_id=41274
https://fotozajezdnia.pl/details.php?image_id=8727

Jest też zdjęcie przegubowego Ikarusa na Wańkowicza, acz to była impreza miłośnicza więc wjazd być może był na specjalnych zasadach:
https://fotozajezdnia.pl/details.php?image_id=9250

Re: Os. Na Stoku, Wzgórza Krzesławickie, Zesławice

: 07 mar 2025, 11:47
autor: Dr2
Kaszmir pisze: 06 mar 2025, 11:37 Fakt, trzeba będzie sprawdzić jak to jest z tą szerokością Wańkowicza, może być problematyczna. Z drugiej strony, gdyby pojechało tam "501" raz na 30-40 minut (albo i rzadziej) to może nie byłoby groźby że dwie brygady będą musiały się minąć.
Przez lata "151" miał problem żeby minąć się sam ze sobą na Żywieckiej :twisted:

Re: Os. Na Stoku, Wzgórza Krzesławickie, Zesławice

: 14 mar 2025, 23:35
autor: judash
A czy ze "149" nie można byłoby zrobić takiego porządku, żeby jechało z Zesławic trasą "422", potem Wańkowicza i następnie do al. Przyjaźni. "422" do piachu. Stałoby się całotygodniowe.
Natomiast "103" wydłużyć do Pleszowa obok spalarni.

Re: Os. Na Stoku, Wzgórza Krzesławickie, Zesławice

: 16 mar 2025, 22:55
autor: Cyjan
Nowy post na Kraboku, jedna rzecz przykuła moją uwagę:
„180”: możliwe zmiany na obu końcach linii, w rejonie Wzgórz Krzesławickich autobus ma obsługiwać wszystkie okoliczne szkoły (SP: 129, Da Vinci, 98), kursując okrężną trasą Grębałów – … – Wzgórza Krzesławickie – Architektów – Poległych w Krzesławicach – Kocmyrzowska – Wzgórza Krzesławickie – … Grębałów, do tego w związku z rozbudową południowej części Grębałowa rozważane jest skierowanie linii przez większą pętlę: … – Kocmyrzowska – Kantorowicka – Geodetów – Grębałowska – Darwina – Studzienna – Grębałowska – Kocmyrzowska – …, zmiana jest zależna od wyników planowanego przejazdu technicznego, który odpowie na pytanie czy autobus zmieści się na nowym odcinku,
Proponowałam tę trasę kiedyś na forum, bo byłaby wreszcie połączeniem osiedla z Luboczą SKA, fajnie że może się udać - wszystko w kwestiach ulic

Re: Os. Na Stoku, Wzgórza Krzesławickie, Zesławice

: 26 mar 2025, 14:35
autor: Piotr246
Czy linia 608 może trafić na nową pętle na Wzgórzach?

Pojawiła się interpelacja, oraz są głosy z PH by linia 608 w nieco innej kolejności okrążała Stoki i Wzgórza i pojechała Łowińskiego oraz Ujastek do Kombinatu.

Miasto może zaoszczędzić i część kursów skrócić do Wzgórz, tylko te około godzin 23-1 oraz 3-4 wydłużyć do Kombinatu.

Re: Os. Na Stoku, Wzgórza Krzesławickie, Zesławice

: 27 mar 2025, 13:39
autor: sudione
Piotr246 pisze: 26 mar 2025, 14:35 Czy linia 608 może trafić na nową pętle na Wzgórzach?
Pojawiła się interpelacja, oraz są głosy z PH by linia 608 w nieco innej kolejności okrążała Stoki i Wzgórza i pojechała Łowińskiego oraz Ujastek do Kombinatu.
Miasto może zaoszczędzić i część kursów skrócić do Wzgórz, tylko te około godzin 23-1 oraz 3-4 wydłużyć do Kombinatu.
PH? Co to jest? :?:
Ja z kolei słyszałem głosy, że coraz więcej mieszkańców Zesławic domaga się nocnego autobusu. :roll:
P.S. Możesz umieścić tę propozycję na jakąś mapkę jakby to miało wyglądać? :idea:
Z góry dziękuję. 8-)

Re: Os. Na Stoku, Wzgórza Krzesławickie, Zesławice

: 27 mar 2025, 13:48
autor: tomek_m
sudione pisze: 27 mar 2025, 13:39 PH? Co to jest? :?:
Zajezdnia Tramwajowa Nowa Huta
Tu masz spis zajezdni:
viewforum.php?f=22

Re: Os. Na Stoku, Wzgórza Krzesławickie, Zesławice

: 27 mar 2025, 13:52
autor: Kaszmir
sudione pisze: 27 mar 2025, 13:39Ja z kolei słyszałem głosy, że coraz więcej mieszkańców Zesławic domaga się nocnego autobusu. :roll:
Rok temu proponowaliśmy wydłużenie do Zesławic części weekendowych kursów "608". Niestety otrzymaliśmy odpowiedź odmowną:
https://krabok.wordpress.com/2023/12/19 ... -zeslawic/

Może trzeba wrócić do tematu :)

Re: Os. Na Stoku, Wzgórza Krzesławickie, Zesławice

: 27 mar 2025, 15:10
autor: Kacper
Dobry pomysł! Szczególnie, że te pola na które powołało się ZTP, coraz szybciej zamieniają się w bloki.

Powinno się w miarę możliwości optymalizować takie sytuacje jak godzinne postoje nocnych autobusów