Strona 35 z 45

Re: Przystanki

: 07 lis 2024, 11:42
autor: Cyjan
Ydhflx pisze: 07 lis 2024, 10:33 Punkt dość kontrowersyjny, bo skutkowałby zmianą dużo większej ilości przystanków niż tylko Wrocławskiej. Do głowy przychodzą mi: Czarnowiejska, Kobierzyńska, Grota-Roweckiego, Armii Krajowej, Opolska, Aleja Przyjaźni, Radzikowskiego, Meissnera, Centralna i pewnie wiele więcej.
Kobierzyńska to jeden z najgorzej nazwanych przystanków w sieci, regularnie ze znajomymi umawialiśmy się na "tym przystanku pod tesco" bo każdy zapominał jak się nazywa, ciężko było uwierzyć że ktoś wpadłby na taką nazwę.

Czarnowiejska powinna zostać, bo jest ikoniczna, a chodzi o rozpoznawalność. Armii Krajowej absolutnie do wymiany, Al. Przyjaźni być może też, bo regularnie myli się ludziom z Al. Róż, chociaż tu też argument o rozpoznawalności wydaje się mieć przewagę. Zresztą nie znam tematu dobrze.

Re: Przystanki

: 07 lis 2024, 12:05
autor: Ydhflx
elot360 pisze: 07 lis 2024, 11:22 Opolska nie bo w obu przypadkach masz doprecyzowanie lokalizacji (Estakada albo Kładka). Może myślałeś o ulicy Lublańskiej?
A nie, napisałem, sprawdziłem że nie ma jednak takiego, i zapomniałem usunąć :roll:

Re: Przystanki

: 07 lis 2024, 12:32
autor: Cyjan
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/nowe- ... 58897.html
Mam 64 lata, nie mam stwierdzonej żadnej wady wzroku, a jednak mam problem, by dojrzeć nowe nazwy przystanków. A co mają powiedzieć osoby słabowidzące?
Jestem krótkowidzem. Teraz moja wada wynosi minus 7 dioptrii dla każdego z oka. Faktycznie, zapis bez wersalików stanowi dla mnie wyzwanie, by zobaczyć na którym jestem przystanku.
Tragedia to jest

Re: Przystanki

: 07 lis 2024, 13:16
autor: Kierman
"Zapis wersalikowy sprawdza się w druku, gdzie wyróżniamy hasła czy tytuły – twierdzi." A czy do jasnej ciasnej nazwa przystanku nie jest czymś w rodzaju tytułu, który ma się wyróżnić i rzucić w oczy niczym tytuł?! Zresztą ja nie mam problemu, że użyte zostały małe litery. Chodzi przede wszystkim o zwiększenie czcionki, aby łatwiej było przeczytać nazwę

Re: Przystanki

: 07 lis 2024, 13:19
autor: Aułrora
Cyjan pisze: 07 lis 2024, 11:42 Kobierzyńska to jeden z najgorzej nazwanych przystanków w sieci, regularnie ze znajomymi umawialiśmy się na "tym przystanku pod tesco" bo każdy zapominał jak się nazywa, ciężko było uwierzyć że ktoś wpadłby na taką nazwę.

Czarnowiejska powinna zostać, bo jest ikoniczna, a chodzi o rozpoznawalność. Armii Krajowej absolutnie do wymiany, Al. Przyjaźni być może też, bo regularnie myli się ludziom z Al. Róż, chociaż tu też argument o rozpoznawalności wydaje się mieć przewagę. Zresztą nie znam tematu dobrze.
Kiedyś nazywał się "Tandeta" ale raczej młodsze pokolenie nie używa tego stwierdzenia dla tego pasażu.

Re: Przystanki

: 07 lis 2024, 15:43
autor: lukov
Tandeta to nie przypadkiem z czasów, kiedy zamiast tesco był w tamtej okolicy targ?
ale raczej młodsze pokolenie nie używa tego stwierdzenia
W życiu nie słyszałem, żeby w ogóle ktoś tak powiedział, nawet starszy, a mieszkałem w okolicy między 2005 a 2022...

Re: Przystanki

: 07 lis 2024, 16:05
autor: pjetrek
lukov pisze: 07 lis 2024, 15:43 W życiu nie słyszałem, żeby w ogóle ktoś tak powiedział, nawet starszy, a mieszkałem w okolicy między 2005 a 2022...
Bo tandeta była tam do połowy lat 90. ;)

Swoją drogą nazwa "Kobierzyńska" pewnie wzięła się stąd, że jak zbudowali obwodnicę Matecznego (czytaj: ulicę Kapelanka) to dalej była już tylko łąka i kilka pierwszych bloków na osiedlu Ruczaj-Zaborze xD to nazwa była jasna i czytelna. Teraz okolica się mocno zmieniła i wokół samej Kobierzyńskiej mamy kilka przystanków, a jak jeszcze dojdzie jakaś linia na odcinku NowoOrawskiej i Rydlówki to przy Kobierzyńskiej jakiś nowy przystanek może się pojawić.

Re: Przystanki

: 07 lis 2024, 17:11
autor: goracygreg
Cyjan pisze: 07 lis 2024, 12:32 https://lovekrakow.pl/aktualnosci/nowe- ... 58897.html





Tragedia to jest
Dokładnie tyczy się to również liniówek. Niestety zmiana czcionki nie wiele dała, ponieważ dalej te liniówki są strasznie małe w porównaniu do starych.

Re: Przystanki

: 07 lis 2024, 19:24
autor: gadolin
Innego zdania jest rzecznik miejskiej jednostki. Sebastian Kowal tłumaczy, że pisanie nazw przystanków wyłącznie wersalikami często sprawia, że z większej odległości stają się one mniej czytelne, szczególnie w przypadku dłuższych nazw, takich jak „Rondo Kocmyrzowskie im. Ks. Gorzelanego”.
Skomentuję to tak:

przystanki.png
przystanki.png (236.6 KiB) Przejrzano 4791 razy

Re: Przystanki

: 07 lis 2024, 19:46
autor: Cyjan
Kierman pisze: 07 lis 2024, 13:16 "Zapis wersalikowy sprawdza się w druku, gdzie wyróżniamy hasła czy tytuły – twierdzi."
Jako graficzka ściska mnie to z żenady, bo owszem tekst z różnorodną kapitalizacją sprawdza się w czytelności ale długich tekstów, więc w książkach, artykułach, na stronach internetowych. W kwestii czytelności tytułów z odległości jest sugerowana dosłownie odwrotność tego co w tekście długim, tj wersaliki, pogrubione, co ciekawe dobrze sprawdza się kontrast białego na ciemnym. Tu jedyny artykuł naukowy jaki udało mi się znaleźć na ten temat:

https://www.researchgate.net/publicatio ... us_Signage
The data also suggests that a color combination of white text on a dark gray background with uppercase letters will garner maximum legibility and readability.

PL:

Dane wskazują również, że największą czytelność i rozpoznawalność daje kombinacja białego tekstu na ciemnoszarym tle używająca kapitalików
Jeden z większych fuckupów ZTP, a wystarczyło zasięgnąć opinii przeciętnego grafika, albo wykonać krótkie badanie z osobami z wadą wzroku... to nie tak że miasto nie ma zasobów na współpracę w dziedzinie wspierania OzN.

Re: Przystanki

: 10 lis 2024, 20:58
autor: Cyjan
Jedna z obietnic wyborczych A. Miszalskiego: Przystanek blisko domu dla każdego. Od 2028r. maksymalnie 500 m.
https://dziennikpolski24.pl/co-nam-obie ... #transport

Co zostało do załatania?

Korzystając z mapy izochronów od ZTP
https://ztpk-gmk-2.hub.arcgis.com/datas ... _0/explore

Parę miejsc, które musiałyby dostać jakiś przystanek, na bordowo zaznaczona jest powierzchnia gdzie można dojść z przystanków w 500m:

Obrazek
Okolice ul. Wesele, niska zabudowa. Sama ulica jest wąska i jednokierunkowa, jedyny sposób aby dać mieszkańcom dostęp do komunikacji to opcja puszczenia autobusu przez ul. Zarzecze lub lea, co też wydaje się mało prawdopodobne.

Obrazek
Okolice ul. Głowackiego, budynki po prawej to jednostka wojskowa, wyłącznie kilka bloków w średniej zabudowie nie ma dostępu do bliskiego przystanku. Na pewno ciekawie byłoby zobaczyć tam autobus, osobiście uważam że mogłoby tam jechać 102, biorąc pod uwagę że i tak na Głowackiego ma kontakt z tramwajem, a z 194, 494 i 144 miałoby i tak kontakt na Łobzowie SKA, szczególnie ciekawa opcja ze względu na to że na Kijowskiej często pojawiają się korki.

Obrazek
Okolice ul. Ślicznej, Ostatniej, zabudowa bloków z wielkiej płyty 3-5 piętrowych, bliżej ślicznej kilka budynków ~8 piętrowych. Na pewno do załatania, nie wiem zbytnio jak, bo ulice są tu bardzo pokrętne i często ślepe.

Obrazek
Avia, Życzkowskiego. Tereny Comarchu i PK niedługo czeka dowartościowanie w postaci linii do Cogiteonu, natomiast okolice Orlińskiego może rozwiązać od dawna planowany przystanek i kładka na Stella Sawickiego, mieszkańcy samego osiedla oprotestowali kilkukrotnie autobus przez jego teren.

Obrazek
Os. Podlesie, zabudowa jednorodzinna, bliżej ul. Bochenka nowe bloki 10 piętrowe. Mimo wszystko spory teren nieopodal Rżąki, który jest ewidentną plamą, ale podobnie jak inne miejsca w tym zestawieniu jest prawdopodobnie nie do rozwiązania ze względu na niewielką szansę zebrania potoków i kręte uliczki.

Obrazek
Okolice Szczawnickiej i Miarowej, zabudowa jednorodzinna. Jw, za bogato na komunikację, Swoszowice to studnia tematów i problemów planowania komunikacji miejskiej.

Obrazek
Starowiejska, Moszyńskiego... Również jak wyżej, jednorodzinna zabudowa, okropna jakość dróg, jest spore przedszkole, ale chyba nieopłacalne.

Obrazek
Widłakowa, za mało, za ciasno, raczej mała szansa bez inicjatywy lokalnej.

Obrazek
Podhalańska i okolice Zalesia. Prawdopodobnie zyskają po zbudowaniu 8PU, obecnie nie widzę sensu puszczania tamtędy autobusu.

Obrazek
Po lewej okolice Pustynnej, tam raczej za mała gęstość, po prawej wszystko na południe od Jugowickiej, głównie okolica Szyllinga. Temat ciężki, bo niby rozmieszczenie jednorodzinnych domków jest gęste, ale manewrowanie wydaje się być katorgą, raczej bez szans.

Obrazek
Tetmajera, Starego Dębu, Stelmachów... Jest obecnie plan zapełnienia dwóch z trzech okolic które widać na obrazku jednym autobusem, co do okolic Bronowic Wielkich są oczywiście plany, że tam będzie za ok. 150 lat mieć zajezdnię metro krakowskie, więc póki co można być jedynie cierpliwym.

Obrazek
Podkamyk, Stryjeńskiej. Dosyć nieprzejezdne, mało gęsta zabudowa, ale co ciekawe bardzo blisko na przystanek kolejowy, fajnie byłoby tym samym żeby był tam jakiś przystanek przesiadkowy dla Olszanicy.

Obrazek
Last but not least - Zarzecze, Hamerina, kawałek Morelowej. Znowu temat nomen omen rzeka, bo niby zabudowa niska, ale gęsta i tak blisko AK i lepszej komunikacji że wypadałoby coś z tym zrobić. Może obecni mieszkańcy to połykają, bo właśnie tak blisko jest na aleję albo na pętlę BM.

Re: Przystanki

: 10 lis 2024, 23:22
autor: Bayer2003
Cyjan pisze: 10 lis 2024, 20:58 Korzystając z mapy izochronów od ZTP
https://ztpk-gmk-2.hub.arcgis.com/datas ... _0/explore

Parę miejsc, które musiałyby dostać jakiś przystanek, na bordowo zaznaczona jest powierzchnia gdzie można dojść z przystanków w 500m:
Jak przełączyć tą mapę w taki tryb jak na Twoich grafikach?

Re: Przystanki

: 10 lis 2024, 23:38
autor: Cyjan
Bayer2003 pisze: 10 lis 2024, 23:22 Jak przełączyć tą mapę w taki tryb jak na Twoich grafikach?
Najlepiej przefiltrować cost_level tak żeby wyświetlało tylko 500m

Re: Przystanki

: 11 lis 2024, 0:02
autor: kbieniu7
Bardzo fajna mapa i bardzo fajna analiza z Twojej strony!
Cyjan pisze: 10 lis 2024, 20:58 Obrazek
Okolice ul. Głowackiego, budynki po prawej to jednostka wojskowa, wyłącznie kilka bloków w średniej zabudowie nie ma dostępu do bliskiego przystanku. Na pewno ciekawie byłoby zobaczyć tam autobus, osobiście uważam że mogłoby tam jechać 102, biorąc pod uwagę że i tak na Głowackiego ma kontakt z tramwajem, a z 194, 494 i 144 miałoby i tak kontakt na Łobzowie SKA, szczególnie ciekawa opcja ze względu na to że na Kijowskiej często pojawiają się korki.
Tak, faktycznie jest tam dziura. W koncepcji tramwaju Azory - Cichy Kącik jest tam przystanek tramwajowy planowany. Ale kiedy ta linia powstanie - nie wiadomo.
Cyjan pisze: 10 lis 2024, 20:58 Obrazek
Avia, Życzkowskiego. Tereny Comarchu i PK niedługo czeka dowartościowanie w postaci linii do Cogiteonu, natomiast okolice Orlińskiego może rozwiązać od dawna planowany przystanek i kładka na Stella Sawickiego, mieszkańcy samego osiedla oprotestowali kilkukrotnie autobus przez jego teren.
Tak, te przystanki i przejście przez Stella naprawdę są na przedwczoraj... :(
Cyjan pisze: 10 lis 2024, 20:58 Obrazek
Po lewej okolice Pustynnej, tam raczej za mała gęstość, po prawej wszystko na południe od Jugowickiej, głównie okolica Szyllinga. Temat ciężki, bo niby rozmieszczenie jednorodzinnych domków jest gęste, ale manewrowanie wydaje się być katorgą, raczej bez szans.
Na południe od Jugowickiej sytuację ratuje trochę stacja kolejowa Swoszowice, chyba nie jest uwzględniona na tych mapach?

Re: Przystanki

: 11 lis 2024, 0:17
autor: Cyjan
kbieniu7 pisze: 11 lis 2024, 0:02 Na południe od Jugowickiej sytuację ratuje trochę stacja kolejowa Swoszowice, chyba nie jest uwzględniona na tych mapach?
Zgadza się, to są tylko dane z przystanków ZTP, trzeba też uważać na to że oni nie zawsze skrupulatnie aktualizują nowe przystanki.