Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

- Linie, trasy, rozkłady
krakus
Znawca
Posty: 172
Rejestracja: 26 sie 2020, 22:14

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

Post autor: krakus » 18 sie 2024, 12:13

Ruppert pisze: 17 sie 2024, 23:35 Otóż to. Co mieszkańców Prądnika obchodzi jakieś 155, które nawet nie wiemy czy istnieje?
Popieram przywrócenie 184 na Kurdwanów.
A 155 to tylko powietrze wozi...

Kojak
Ekspert
Posty: 801
Rejestracja: 26 lip 2022, 20:49

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

Post autor: Kojak » 18 sie 2024, 13:38

krakus pisze: 18 sie 2024, 12:13 Popieram przywrócenie 184 na Kurdwanów.
A 155 to tylko powietrze wozi...
Także popieram.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 6835
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

Post autor: Kaszmir » 09 wrz 2024, 20:40

„155” pojedzie przez Malborską [Odpowiedź ZTP]
https://krabok.wordpress.com/2024/09/09 ... wiedz-ztp/

Od jesienie "155" prawdopodobnie pojedzie trasą Swoszowice SKA - ... - Łużycka - Malborska - Kamieńskiego - Al. Powst. Śląskich - Podgórze SKA.

Mateusz399
Pasażer
Posty: 26
Rejestracja: 22 maja 2022, 13:45

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

Post autor: Mateusz399 » 09 wrz 2024, 20:46

Połączenie 155 ze 104?

Połączenie Pod Fortem lub Kobierzyńskiej ze Swoszowicami czy Kurdwanowem, niby takie bliskie, a komunikacją miejską tragedia. Przynajmniej w porównaniu do własnego samochodu.

Aszaf
Pasażer
Posty: 48
Rejestracja: 17 kwie 2023, 15:48

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

Post autor: Aszaf » 09 wrz 2024, 20:56

Mateusz399 pisze: 09 wrz 2024, 20:46 Połączenie 155 ze 104?

Połączenie Pod Fortem lub Kobierzyńskiej ze Swoszowicami czy Kurdwanowem, niby takie bliskie, a komunikacją miejską tragedia. Przynajmniej w porównaniu do własnego samochodu.
Taka trasa z Podgórza SKA poprzez Bonarkę, Swoszowice SKA w stronę Klinów miałaby sens. Jeśli tylko miałaby gdzie się zatrzymywać na pętli w tamtych rejonach (bo Pod Fortem trudno coś wepchnąć) - może właśnie pociągnąć ja do Czerwonych Maków i połączyć z planowaną linią 104.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 6835
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

Post autor: Kaszmir » 09 wrz 2024, 21:17

Mateusz399 pisze: 09 wrz 2024, 20:46Połączenie 155 ze 104?
Linia zapewniłaby interesujące relacje. Wtedy też takie nowe "104+155" wzmacniałoby "204" na dłuższym odcinku - od Czerwonych Maków do Nowosądeckiej, jedynie z innym środkiem trasy. Zastanawiam się jednak, jak z punktualnością bo korki mogłyby mocno wpłynąć na rozkład. No i kwestia koordynacji - "155" ma f30/30 z racji taktu ze "135" (oraz "214" i "254"), z kolei w przypadku planowanego "104" liczę na f24/30 i synchronizację z "204" od Czerwonych Maków do Zawiłej.

Mateusz399
Pasażer
Posty: 26
Rejestracja: 22 maja 2022, 13:45

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

Post autor: Mateusz399 » 09 wrz 2024, 21:22

Z tym, że planowane 104, tak naprawdę dla mieszkańców Pod Fortem będzie jechać donikąd. O ile 191 do Borku ma sens, tak 104 nie zapewni żadnej nowej relacji, bo na pociąg to raczej niewielu będzie chciało przesiadać się, na 155 trzeba czekać pół godziny. Czy tego chcemy czy nie, lepsze są dłuższe, bezpośrednie połączenia.

Linia 104 będzie pustakiem, tak samo linia 155 od SKA do Swoszowice Szkoła, też wozi pojedyncze osoby. A tak może powstać oblegana linia, zapełniona na całej długości trasy. Chyba o to chodzi w KM, a nie wożenie tlenu, byle powiedzieć, że tyle i tyle linii i autobusów wyjeżdża i odtrąbić sukces.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 6835
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

Post autor: Kaszmir » 09 wrz 2024, 21:38

Mateusz399 pisze: 09 wrz 2024, 21:22Z tym, że planowane 104, tak naprawdę dla mieszkańców Pod Fortem będzie jechać donikąd. O ile 191 do Borku ma sens, tak 104 nie zapewni żadnej nowej relacji, bo na pociąg to raczej niewielu będzie chciało przesiadać się
Ja tu jestem ostrożny z ocenami. Było sporo głosów z Klin o autobus do Swoszowic SKA - do tego stopnia, że część osób nawet proponowała by "191" wykonywało tam wjazdy kieszeniowe. Stąd zresztą chyba powstała koncepcja "104", ZTP wsłuchał się w te prośby.

Z kolei w drugą stronę autobus dojedzie do Czerwonych Maków. Tu również było sporo próśb o takie połączenie, z racji na dojazd w okolice Kampusu UJ i biurowców, a także dojazd do tramwajów który omija zakorkowaną Kobierzyńską.

Dawniej było "116" na trasie Pod Fortem - Czerwone Maki i ono faktycznie kursowało słabo zapełnione, jednak to było dwanaście lat temu gdy Kliny nie były jeszcze aż tak rozbudowane, do tego linia jeździła stadnie z "244" od Czerwonych Maków do Zawiłej. Jak będzie w przypadku "104" ciężko ocenić, jednak biorąc pod uwagę że sporo osób walczyło o wspomniane połączenia w obie strony, może linia się przyjmie.

fysztof
Ekspert
Posty: 879
Rejestracja: 10 mar 2020, 10:04

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

Post autor: fysztof » 10 wrz 2024, 16:51

Kaszmir pisze: 09 wrz 2024, 20:40 „155” pojedzie przez Malborską [Odpowiedź ZTP]
Od jesienie "155" prawdopodobnie pojedzie trasą Swoszowice SKA - ... - Łużycka - Malborska - Kamieńskiego - Al. Powst. Śląskich - Podgórze SKA.
Uważam, że to fatalny pomysł. Zdecydowanie bardziej ta linia przydałaby się jako połączenie z "Podgórze SKA", ale przez Powstańców Śląskich, tak jak kursuje "174". Wtedy razem utworzyłyby relację, na której jako tako można by polegać. Kursowanie przez Wielicką będzie służyć garstce osób, a i tak od Kabla to w autobusie kierowca i jakaś zabłąkana babinka może zostanie... Kompletne przepalanie pieniędzy...
Aszaf pisze: 09 wrz 2024, 20:56 Taka trasa z Podgórza SKA poprzez Bonarkę, Swoszowice SKA w stronę Klinów miałaby sens. Jeśli tylko miałaby gdzie się zatrzymywać na pętli w tamtych rejonach (bo Pod Fortem trudno coś wepchnąć) - może właśnie pociągnąć ja do Czerwonych Maków i połączyć z planowaną linią 104.
No właśnie. Przez Bonarkę. A nie przez Wielicką...

lukaszpdg
Pomiarowiec
Posty: 838
Rejestracja: 18 lut 2020, 0:07
Lokalizacja: Kraków

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

Post autor: lukaszpdg » 10 wrz 2024, 17:19

@fysztof a gdzie pisze, że będzie jechać przez Wielicką?

fysztof
Ekspert
Posty: 879
Rejestracja: 10 mar 2020, 10:04

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

Post autor: fysztof » 10 wrz 2024, 18:15

lukaszpdg pisze: 10 wrz 2024, 17:19 @fysztof a gdzie pisze, że będzie jechać przez Wielicką?
Przepraszam, mój błąd! Nie będzie jechać. Taki był pierwotnie zamysł, o który walczyło kilka osób:
https://krabok.wordpress.com/2024/08/13 ... ielickiej/

Aczkolwiek teraz to jeszcze bardziej nie rozumiem idei "155" przez Malborską... Czy dla dwóch przystanków (Malborska Szkoła i Sułkowskiego) w okolicy, gdzie właściwie są same domki jednorodzinne linia "x69" to za mało? W kontekście wszędobylskich cięć i 'żyłowania' na komunikacji? Dziwne...

Choć tak naprawdę jak czytam odpowiedź, którą zamieszczono na kraboku, to ja tego wcale nie odczytuję, że ZTP chce puścić "155" przez Malborską. Wręcz przeciwnie. Na podstawie załączonych cytatów interpretuję tak, że ZTP rozważa by pojechała jak obecnie przez Sławka i dalej przez Bonarkę do Podgórze SKA:
"(...) wciąż aktualną jest propozycja przedłużenia linii 155 w rejon Centrum Handlowego Bonarka, gdzie oprócz znacznej liczby punktów handlowych, znajdują się również liczne biurowce, i dalej w kierunku dworca Podgórze SKA przez ul. Kamieńskiej i al. Powstańców Śląskich.Takie rozwiązanie umożliwiłoby również zapewnienie dogodnej przesiadki na linie autobusowe jadące w kierunku centrum.
Z tego względu, powyższa propozycja w ocenie ZTP jest korzystniejsza, niż kierowanie linii 155 przez ul. Malborską." [podkreślenie ode mnie]

Więc z tego tekstu czytam, że wręcz "155" NIE pojedzie przez Malborską. Chyba że są jakieś inne 'zakulisowe' rozmowy, które mówią inaczej...

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 6835
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

Post autor: Kaszmir » 14 wrz 2024, 17:50

Informację o skierowaniu "155" przez Malborską dostaliśmy też od Rady Dzielnicy, są już ustalenia z ZTP.

Wg mnie Malborska potrzebuje drugiej linii. Raz, że "169/469" notują opóźnienia i ludzie się na to skarżą. Na papierze niby jest autobus o 15-20 minut, a w praktyce nieraz trzeba czekać dłużej.

Dwa, że od czasu zabrania "107" Malborska nie ma połączenia z najbliższymi mieszkańcom tramwajami. Biorąc pod uwagę korki do centrum, sam gdybym mieszkał na Malborskiej, chciałbym jak najszybciej dostać się do Wielickiej i przesiąść w tramwaj. Z przystanku "Malborska" do "Kabla" jest 300 metrów więc można przejść (na rondzie Mogilskim nieraz trzeba więcej iść), jednak dawniej był autobus bezpośrednio do Wielickiej, a i dla starszych czy niepełnosprawnych ten dystans może być utrudnieniem.

"155" w szczycie i tak ma dwukrotnie niższą częstotliwość niż "174" więc mam wątpliwości czy byłby dla niego realnym wsparciem. Podsumowując, uważam że trasa Malborska - Kamieńskiego będzie na plus, a Malborska - Wielicka byłaby jeszcze bardziej ;)

fysztof
Ekspert
Posty: 879
Rejestracja: 10 mar 2020, 10:04

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

Post autor: fysztof » 14 wrz 2024, 21:25

No cóż, opinia przeciw opinii... Nie przeczę, że połączenie Malborska-Wielicka byłoby mieszkańcom tej pierwszej ulicy na rękę. Ale uważam, że zdecydowanie więcej osób skorzystałoby, gdyby "155" puścić najprostszą możliwą drogą do Bonarki i dalej do Podgórze SKA - tak, jak to pierwotnie miało być. ZTP obiecywało to już pod koniec ubiegłego roku, później ponownie w styczniu. Nikt wtedy nie dodawał, że w przypadku "155" będzie to na zasadzie "wycieczki krajoznawczej"... No cóż, niestety nie pierwszy i nie ostatni to zapewne raz, kiedy ZTP robi pasażerów w bambuko...

Kojak
Ekspert
Posty: 801
Rejestracja: 26 lip 2022, 20:49

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

Post autor: Kojak » 15 wrz 2024, 8:12

Ulica Malborska jest dość problematyczna, bo zapewnienie jej obsługi wymaga trochę jazdy krajoznawczej. Kiedyś po prostu była to przelotowa i chyba najkrótsza droga do Wielickiej, przed 2000 rokiem. Kiedy 184 jeździło ul. Malborską do ul. Wielickiej. Podobnie 107, co ciekawe linia 104 w pewnym czasie także jeździła ul. Malborską do ul. Kamieńskiego.

Kiedyś przy ul. Malborskiej funkcjonowało gimnazjum i faktycznie była dość duża potrzeba przewozowa gimnazjalistów. Obecnie, po ponownej reformie szkolnictwa, nie ma tam już gimnazjum, jest znów szkoła podstawowa, czyli dla dzieci mieszkających w pobliżu, a nie dla nastolatków z kilku innych szkol.
W zamian pobudowało się trochę nowych bloków co wymaga przynajmniej przeanalizowania potrzeb przewozowych w tamtym rejonie.

Oczywiście jestem zwolennikiem powrotu 184 na Kurdwanów z różnych względów, ale... gdy w 2000 roku otwierano tramwaj na Kurdwanów, to była koncepcja puszczenia wówczas 104/204 właśnie przez Malborską czyli: od Wieliczki ulicami: Wielicką, Malborską, Klonowica, Beskidzką i dalej ul. Halszki w kierunku Borku Falęckiego.

Dzisiaj, gdy tramwaj 50 dociera do Borku Fałęckiego szybciej niż 204, potrzeba by 204 jeździła przez ul. Nowosądecką i Witosa nie jest już tak duża i być może warto wrócić do tej koncepcji aby 204 puścić właśnie przez Malborską i Klonowica, by z jednej strony zapewniać ul. Malborskiej dwustronne połączenie z tramwajem a z drugiej by linia ta nie dublowała tramwajów w ciągu Nowosądeckiej i Witosa.

Kierman
Ekspert
Posty: 600
Rejestracja: 20 lut 2022, 9:44

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka

Post autor: Kierman » 15 wrz 2024, 11:41

Mieliśmy 165 wspierające Malborską, które jechało do Kamieńskiego i Bonarki. Woziło powietrze, linię zlikwidowano. Dlaczego tak jak Kaszmir pisze, nie skierować 155 ul. Wielicką do tramwaju gdzie mieszkańcy tego oczekują? Najkrótszą i najprostszą trasą! Znowu zmiany robione są wbrew temu, o co mieszkańcy proszą i co im zabrano ileś lat temu.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: miki3uwu i 6 gości