pjetrek pisze: ↑03 sty 2024, 17:26
Prawda taka, że dojazd do placu Imbramowskiego też się pogorszy... Bo choć 217+247 jakiejś zawrotnej f nie mają, to jednak w szczycie każdy jest dwa razy na godzinę. Czyli tracimy 4 kursy na godzinę, a poza szczytem 2... A ten plac cieszy się naprawdę sporym zainteresowaniem okolicznych mieszkańców.
Ja bym jednak 137 nie zabierał z Mackiewicza. Już bardziej by mnie przekonywała opcja KG - Mackiewicza - Siewna - 29 listopada - Gotyk - Banacha - Zauchy. Tylko nie wiem czy w kierunku "na północ" byłaby opcja przejazdu przez Gotyk...?
Przypomnę jeszcze że po uruchomieniu tramwaju ograniczono nieco częstotliwość linii 169 (Pamiętam że wcześniej w szczycie było co 12 minut, jest 15, nie pamiętam jak było w szczycie), także Plac Imbramowski stracił jeszcze wcześniej. Na horyzoncie kolejne cięcia, a planowane 438 tylko zwiększa częstotliwość na głównym ciągu wschód - zachód, nie rekompensuje utraty połączeń placu z innymi częściami miasta.
Zabieranie 137 z Mackiewicza nie powinno uszczuplić możliwości transportu, w tej chwili widzę że na Clepardii odjazdy w stronę północnej są właściwie po sobie. Auchan z całą galerią są stosunkowo blisko linii tramwajowej, jeśli ktoś rzeczywiście potrzebuje zrobić sobie te kilka kroków autobusem to zawsze pozostaje 169 o podobnych godzinach odjazdów.
Skierowanie 137 przez Opolską o A29L to nie tylko rekompensata za planowane cięcia w skomunikowaniach, ale też przywrócenie liczby autobusów na godzinę sprzed uruchomienia tramwaju. Skoro po uruchomieniu tramwaju, a nawet teraz przy otwarciu GN P+R nikt nie planuje 137 usunąć albo zmienić jej trasę, czemu funduszy na nią nie włożyć właśnie po innej trasie, gdzie dokonano cięć bez tramwajowych rekompensat?
Planowana trasa 503 nawet troszkę mi otworzyła oczy (Powrót przez Os. Gotyk) bo czemu w takim razie i tej linii tam nie skierować? Póki biegnie ona przez KK to wydaje się to głupie, ale gdyby jechała przez Plac Imbramowski?
obserwator pisze: ↑03 sty 2024, 18:10
"193" prawie nic nie da w dojeździe do Huty. Obecnie można się przesiąść na linie "138" "139" "159" czy "172" które dają możliwość przesiadki na takich węzłach przesiadkowych jak Rondo Barei, DH Wanda, Rondo Kocmyrzowskie czy Wiślicka. Takie "193" będzie praktycznie żadną rekompensatą gdyż pomija każdy z nich.
Obecnie, ale tylko do poniedziałku. Skoro skracają linie aglo do GN P+R to możliwość przesiadki na DP albo Opolskiej idą właśnie do kosza.
Jedziesz jednym autobusem z aglomeracji, żeby dojechać do węzła przesiadkowego z którego musisz się przesiąść na inny autobus... żeby przejechać dwa przystanki aby dostać się do innego miejsca gdzie masz już w ogóle możliwość dojechania do interesującego Ciebie ciągu komunikacyjnego. Chyba że pasażer przyjedzie samochodem, wtedy odchodzi mi teoretycznie jedna przesiadka.
Trasa linii 193 rzeczywiście nie jest zbyt szczęśliwa wobec wspomnianych przez Ciebie punktów przesiadkowych, ale chyba rozumiesz ideę tej propozycji?
yosujiro pisze: ↑03 sty 2024, 18:39Jak widać wydłużono 69, ale ZTP jak zwykle ostatnio musi się gdzieś walnąć i w stopce tytułowej nie jest wymieniona
Po dacie uruchomienia w nocy z piątku na sobotę wnioskuję że wydłużona linia będzie kursowała według standardowego cyklu nocnych tramwajów. Czy to oznacza że linia 637 przestanie jeździć w weekendy?