Wieści z ZTP / MPK / Mobilis + krótkie zmiany tymczasowe
Re: Wieści z ZTP / MPK / Mobilis + krótkie zmiany tymczasowe
Nie chcę być przesadnym pesymistą ale raczej w KM czekają nas ciężkie czasy. Koszty lawinowo rosną, a samorządowe budżety się kurczą - ulgi podatkowe kosztem samorządów, coraz mniej dotacji unijnych itd. Pytanie ile lat to potrwa i czy nastąpi jakiś przełom żeby tą tendencję odwrócić.
Re: Wieści z ZTP / MPK / Mobilis + krótkie zmiany tymczasowe
Następstwem tego może również nastąpić dłuższa przerwa w zakupie nowego taboru w większych ilościach na nieokreślony czas.
Re: Wieści z ZTP / MPK / Mobilis + krótkie zmiany tymczasowe
Kupowanie nowego taboru nie ma sensu, jeżeli będzie on stał w zajezdniach. Bombardiery NGT6 spokojnie mogą jeździć do 2060 roku - pytanie czy wtedy KMK będzie w ogóle jeszcze istnieć, jeżeli liczba brygad tramwajowych kurczy się rocznie o dwucyfrową liczbę?tomek_m pisze: 20 paź 2025, 19:57 Następstwem tego może również nastąpić dłuższa przerwa w zakupie nowego taboru w większych ilościach na nieokreślony czas.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
Re: Wieści z ZTP / MPK / Mobilis + krótkie zmiany tymczasowe
Tak sobie myślę czy wzmocnienia nie powinny były pójść jeszcze dalej i nie należało też wzmocnić "113" i "183". W końcu "113" nawraca tuż przy EXPO a "183" przejeżdża przez Centralną, skąd jest bliżej do Hali niż z Nowohuckiej.michal49944 pisze: 20 paź 2025, 15:55 Pojawił się komunikat dot. tegorocznych Targów Książki:
https://ztp.krakow.pl/kmk/komunikaty/1665-2025
Ogólnie jest lepiej niż w zeszłym roku, bo wróciły wzmocnienia na 178/578 w weekend. Dla porównania z ostatnimi targami: https://ztp.krakow.pl/kmk/komunikaty/1097-2024
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!
Re: Wieści z ZTP / MPK / Mobilis + krótkie zmiany tymczasowe
Jakby ktoś chciał się pośmiać przez łzy: https://krknews.pl/krakow-nie-zarabia-n ... pasazerow/Bayer2003 pisze: 20 paź 2025, 20:15 Kupowanie nowego taboru nie ma sensu, jeżeli będzie on stał w zajezdniach. Bombardiery NGT6 spokojnie mogą jeździć do 2060 roku - pytanie czy wtedy KMK będzie w ogóle jeszcze istnieć, jeżeli liczba brygad tramwajowych kurczy się rocznie o dwucyfrową liczbę?
Postrzeganie KMK przez użytkowników forum PKK a Pana Kracika to dwa inne światy.
Z perspektywy biurka i ciepłego stołka w ratuszu jest lepiej niż super - zwiększają liczbę kursów, pasażerowie walą drzwimi i oknami do tramwajów oraz autobusów itd.

Czytając ww. artykuł odnoszę jedynie wrażenie, że wice-król Krakowa ubolewa, że trzeba aż tyle dokładać do zbiorkomu, który przewozi coraz więcej pasażerów

Re: Wieści z ZTP / MPK / Mobilis + krótkie zmiany tymczasowe
Pan Kracik już się popisał gdy pełnił funkcję burmistrza Niepołomic. Tam to prawie by zaorał całą komunikację zbiorowąAnkin pisze: wczoraj, 11:27 Czytając ww. artykuł odnoszę jedynie wrażenie, że wice-król Krakowa ubolewa, że trzeba aż tyle dokładać do zbiorkomu, który przewozi coraz więcej pasażerów![]()

Tutaj raczej mu się to nie uda, ale próbować warto.
Re: Wieści z ZTP / MPK / Mobilis + krótkie zmiany tymczasowe
Nie prawie tylko zaorał całkowicie. Za jego kadencji cała komunikacja w Niepołomicach opierała się na busiarniKuciak pisze: wczoraj, 12:08 Pan Kracik już się popisał gdy pełnił funkcję burmistrza Niepołomic. Tam to prawie by zaorał całą komunikację zbiorową![]()
Re: Wieści z ZTP / MPK / Mobilis + krótkie zmiany tymczasowe
W Niepołomicach bezapelacyjnie ww. jegomość dał się poznać ze swojej awersji do szyn kolejowychKuciak pisze: wczoraj, 12:08 Pan Kracik już się popisał gdy pełnił funkcję burmistrza Niepołomic. Tam to prawie by zaorał całą komunikację zbiorową
Tutaj raczej mu się to nie uda, ale próbować warto.

W Krakowie, patrząc choćby na podejście do inwestycji tramwajowych jak m. in. Kliny czy odcinek (w wersji minimum) w okolice Szpitala Uniwersyteckiego, widać jak na dłoni że stosunek Pana Kracika do szeroko rozumianego transportu szynowego wykazuje na przestrzeni lat constans, który wraz mijającym czasem na stołku wice-króla Krakowa, ewoluuje i poszerza się na inne obszary KMK

O ile o "wariant niepołomicki" jestem w naszym mieście spokojny a tym samym nie obawiam się spustoszenia w dziedzinie zbiorkomu jak po upadku bomby atomowej to szkody wynikające z podejmowanych decyzji oraz polityki miasta względem transportu publicznego już są odczuwalne dla mieszkańców a wszystkie znaki na niebie i ziemi wskazują, że niestety na tej płaszczyźnie w krótko jak i długookresowej perspektywie czasowej, będzie tylko gorzej...

Re: Wieści z ZTP / MPK / Mobilis + krótkie zmiany tymczasowe
Zdecydowanie się zgadzam z artykułem. Mamy potężny szturm na KM. Pojazdy przepełnione bardziej niż przed pandemią. Tylko chyba przez te przeładowania brakło wozów między innymi na linie 16, 19, 49. Duża część kursów na większości linii jest opóźniona przez wysoką frekwencję, dlatego wydaje się że częstotliwość nawet dwukrotnie spadła 
My tu narzekamy, opowiadamy dyrdymały o cięciach, remontach i dziurze w budżecie.

My tu narzekamy, opowiadamy dyrdymały o cięciach, remontach i dziurze w budżecie.
Re: Wieści z ZTP / MPK / Mobilis + krótkie zmiany tymczasowe
Z ręką na sercu i czystym sumieniem możemy zatem odpowiednio dostosować do krakowskich realiów funkcjonowania zbiorkomu, jeden z wręcz kultowych cytatów z filmu Miś:Kowalik pisze: wczoraj, 19:23 Zdecydowanie się zgadzam z artykułem. Mamy potężny szturm na KM. Pojazdy przepełnione bardziej niż przed pandemią. Tylko chyba przez te przeładowania brakło wozów między innymi na linie 16, 19, 49. Duża część kursów na większości linii jest opóźniona przez wysoką frekwencję, dlatego wydaje się że częstotliwość nawet dwukrotnie spadła
My tu narzekamy, opowiadamy dyrdymały o cięciach, remontach i dziurze w budżecie.
"Wszystko to zasługa naszego prezesa i nie jest prawdą, że nad łóżkami dach przeciekał! Szczególnie, że prawie nie padało! Prezes dba o nas jak ojciec najlepszy!"
na
"Wszystko to zasługa naszego Pana wiceprezydenta i nie jest prawdą, że komunikacja zbiorowa w Krakowie funkcjonuje coraz gorzej! Szczególnie, że ograniczeń kursów prawie nie ma! Prezydent dba o mieszkańców jak ojciec najlepszy!"

Re: Wieści z ZTP / MPK / Mobilis + krótkie zmiany tymczasowe
194, 7:50 Słomiana->centrum - 100% napełnienia, ludzie zostali na przystanku.Ydhflx pisze: 20 paź 2025, 15:52 Na razie też nie natknąłem się na przepełnienia, choć jest to kwestia czasu (np. spadnie deszcz, albo może nawet po prostu dzisiaj o 16:30).
494, 7:54, Kobierzyńska->centrum - 100%, ludzie zostali na przystanku.
Sytuację pogarsza fakt że 194 łapie opóźnienia na Kobierzyńskiej, więc w praktyce jadą w takcie 1+6, gdzie 194 jedzie pierwsze xD.
Re: Wieści z ZTP / MPK / Mobilis + krótkie zmiany tymczasowe
"494" też jedzie KobierzyńskąYdhflx pisze: dzisiaj, 8:00Sytuację pogarsza fakt że 194 łapie opóźnienia na Kobierzyńskiej, więc w praktyce jadą w takcie 1+6, gdzie 194 jedzie pierwsze xD.

- michal49944
- Ekspert
- Posty: 722
- Rejestracja: 15 mar 2024, 17:07
- Lokalizacja: Kraków - Os. Podwawelskie
Re: Wieści z ZTP / MPK / Mobilis + krótkie zmiany tymczasowe
Jeśli chodzi o ciąg Kapelanka - Monte Cassino to ze 194/494 jest taki problem, że mimo idealnej koordynacji z 722 co ok. 3-4 minuty, to zdążą się one od Pod Fortem opóźnić właśnie o ok. 3 minuty, co skutkuje jazdą stadną z 722, które zawsze jedzie punktualnie, gdyż wyjeżdża tylko z Łagiewnik. Oczywiście właściwie zawsze 194/494 ląduje z przodu i przez swoje zapchanie po sam dach powoduje kolejne opóźnienia nie tylko swoje, ale też 722.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot], Kaszmir i 2 gości