Wieliczka, Biskupice
Re: Wieliczka, Biskupice
Pytanie czy dojdzie do skutku? Radny Krzych złożył uchwałę w sprawie reorganizacji transportu dotyczącej także Krakowskiej Komunikacji. Wieliczka płaci za dużo na rzecz KMK. Pan ten chce przywrócenia prywatnych przewoźników.
Czytając uzasadnienie same błędy.
Większość radnych zapewne będzie przeciwna.
Czytając uzasadnienie same błędy.
Większość radnych zapewne będzie przeciwna.
Re: Wieliczka, Biskupice
107 to wydłużyć powinni do Golkowic, aby obsłużyło nowy teren nie tylko od święta.
Re: Wieliczka, Biskupice
Radny Krzych, to największy szkodnik, jeżeli chodzi o Komunikację zbiorową w Wieliczce. Na FB blokuje wszystkich, którzy myślą inaczej niż on. Burmistrzem chciał zostać.....WIK pisze:Pytanie czy dojdzie do skutku? Radny Krzych złożył uchwałę w sprawie reorganizacji transportu dotyczącej także Krakowskiej Komunikacji. Wieliczka płaci za dużo na rzecz KMK. Pan ten chce przywrócenia prywatnych przewoźników.
Czytając uzasadnienie same błędy.
Większość radnych zapewne będzie przeciwna.
Re: Wieliczka, Biskupice
No i wtedy nr 107 trzeba by zmienić na inny, podmiejski. Bo Pętla Grabówki jest kilkadziesiąt metrów za granicą miasta, w związku z czym zmieniono nr 101 na 214. VIVAT porządek w ZTP i jego protoplastom!Kaszmir pisze: 09 lis 2024, 23:22 Pomysł dobry, acz wymagałby dołożenia brygady. W szczycie "107" ma obecnie tylko 5 minut postoju w Soboniowicach, i 18 minut na Zajezdni. W każdym razie trzymam kciuki![]()
Ps
18 minut ma zajezdni to żeby się podładował tak? Ta ekologów to nam wychodzi bokiem.
Re: Wieliczka, Biskupice
Kilkaset, jak już, co więcej jadąc w stronę Grabówek od przystanku Gołkowice sklep, jedzie po drodze należącej do Gminy Wieliczka, natomiast wracając, jedzie po drodze należącej do Gminy Kraków.Kojak pisze:Pętla Grabówki jest kilkadziesiąt metrów za granicą miasta,
Re: Wieliczka, Biskupice
No to niech będzie kilkaset. I dla kilkuset metrów zmieniano historyczny nr 101, który od zawsze tam jeździł, na 214. W czym to ułatwiło mieszkańcom życie? Tych ludzi z ZTP powinno się oddać w to miejsce, gdzie niedługo będzie tramwaj. Bo robią zmiany dla samej zmiany.
Re: Wieliczka, Biskupice
Ta zmiana akurat jest uzasadniona. Albo jasno tworzymy numerację, albo później jest bałagan (patrz: linia 200). Linia wyjeżdża poza Strefę I i obsługuje tamże przystanki - otrzymała numer linii aglomeracyjnej.Kojak pisze: 10 lis 2024, 10:42 No to niech będzie kilkaset. I dla kilkuset metrów zmieniano historyczny nr 101, który od zawsze tam jeździł, na 214. W czym to ułatwiło mieszkańcom życie? Tych ludzi z ZTP powinno się oddać w to miejsce, gdzie niedługo będzie tramwaj. Bo robią zmiany dla samej zmiany.
Re: Wieliczka, Biskupice
To czemu 135 nadal jest miejską?
Re: Wieliczka, Biskupice
W przypadku 101 nie jestem przekonany. To był końcowy przystanek wówczas.
Teraz jak to jeździ dalej do Podstolic to co innego.
Uzasadniona to była zmiana 104 na 204, bo jednak linia wjeżdżała daleko wgłąb.
Bo jeszcze usłyszą i to zrobią
Teraz jak to jeździ dalej do Podstolic to co innego.
Uzasadniona to była zmiana 104 na 204, bo jednak linia wjeżdżała daleko wgłąb.
Cicho tam!

Re: Wieliczka, Biskupice
Ze 135 jest taka różnica, że wszystkie przystanki na trasie ma w Strefie I i nie wjeżdża do II (jak to już robi 214, nawet na skróconej trasie). Przystanek Golkowice Pętla zarówno dla 135 jak i jadącego tamże 254 jest w I strefie. A to, że jest poza granicami administracyjnymi Krakowa to już inna sprawa.
Re: Wieliczka, Biskupice
Wydłużenie do Grabówek pewnie wiązałoby się z obcięciem częstotliwości aby dostosować się do f30 linii 214. Wymagałoby to tylko zamiany brygady szczytowej na całodzienną. Problem w tym, że 107 szczególnie w szczycie nie może narzekać na brak popularności (po wydłużeniu skorzystają kolejni pasażerowie).
Po zmianie 155 kolejne 3 brygady przestały obsługiwać 12m elektryki, a 317 jak i wcześniej 537 mimo zapewnionych 45 min przerwy na podładowanie niechętnie jest obsługiwane przez elektryki. W efekcie samo 304, 124, 475 to 23/34 (w chwili obecnej 32) wozy to około 68% wykorzystania taboru elektrycznego więc pewnie ze 107 mimo krótkiego czasu na podładowanie (2 szybkie ładowarki na zajezdni są zazwyczaj zajęte przez 169) nie znikną.
W zimę eksploatacja elektryków na tej linii jest jeszcze bardziej utrudniona. Przy regularnie występujących opóźnieniach nie ma czasu na podładowanie i kursy wypadają. Proszę zauważyć, że praktycznie każdego dnia na każdej brygadzie dochodzi do podmian. Mimo, że linia kursuje z zajezdni podmienione autobusy włączają się dopiero na kolejne kółka. Moje spostrzeżenia bazują na autopsji. Dlatego uważam, że 107 powinno pozostać na dotychczasowej trasie a jej obsługę powinny przejąć spalinowe wozy, elektryki z założenia powinny jeździć po centrum, jednak infrastruktura zdecydowanie nie nadąża.
Należy się natomiast zastanowić nad dostosowaniem rozkładu, szczególnie rano 107 w kierunku zajezdni odjeżdża minutę przed 214 uniemożliwiając przesiadkę z co drugiej 214, w stronę powrotną przesiadka na co drugi kurs jest możliwa.
Po zmianie 155 kolejne 3 brygady przestały obsługiwać 12m elektryki, a 317 jak i wcześniej 537 mimo zapewnionych 45 min przerwy na podładowanie niechętnie jest obsługiwane przez elektryki. W efekcie samo 304, 124, 475 to 23/34 (w chwili obecnej 32) wozy to około 68% wykorzystania taboru elektrycznego więc pewnie ze 107 mimo krótkiego czasu na podładowanie (2 szybkie ładowarki na zajezdni są zazwyczaj zajęte przez 169) nie znikną.
W zimę eksploatacja elektryków na tej linii jest jeszcze bardziej utrudniona. Przy regularnie występujących opóźnieniach nie ma czasu na podładowanie i kursy wypadają. Proszę zauważyć, że praktycznie każdego dnia na każdej brygadzie dochodzi do podmian. Mimo, że linia kursuje z zajezdni podmienione autobusy włączają się dopiero na kolejne kółka. Moje spostrzeżenia bazują na autopsji. Dlatego uważam, że 107 powinno pozostać na dotychczasowej trasie a jej obsługę powinny przejąć spalinowe wozy, elektryki z założenia powinny jeździć po centrum, jednak infrastruktura zdecydowanie nie nadąża.
Należy się natomiast zastanowić nad dostosowaniem rozkładu, szczególnie rano 107 w kierunku zajezdni odjeżdża minutę przed 214 uniemożliwiając przesiadkę z co drugiej 214, w stronę powrotną przesiadka na co drugi kurs jest możliwa.
Re: Wieliczka, Biskupice
Skąd liczba 34? 12-metrowych elektryków na Woli Duchackiej jest przecież 36.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
Re: Wieliczka, Biskupice
DE601 - ładowane wyłącznie przez wtyczkę, aktualnie w stanie takim że co najwyżej jest w stanie wyjechać na szczytową 107
DE606 - stoi na warsztacie, nie wyjeżdża już pół roku, nie wiem co z nim planują
Dodatkowo DE618 i DE619 - przechodzą retrofit u Solarisa
Realnie dostępnych 34 (aktualnie 32)
DE606 - stoi na warsztacie, nie wyjeżdża już pół roku, nie wiem co z nim planują
Dodatkowo DE618 i DE619 - przechodzą retrofit u Solarisa
Realnie dostępnych 34 (aktualnie 32)
Re: Wieliczka, Biskupice
Ok, dziękuję za wyjaśnienie. Docelowo jednak powinna być szansa na doprowadzenie wszystkich 36 egzemplarzy do stanu dostępności, zwłaszcza że potencjalne wydłużenie "107" nie nastąpi przecież w najbliższych dniach.Karton pisze: 10 lis 2024, 14:56 DE601 - ładowane wyłącznie przez wtyczkę, aktualnie w stanie takim że co najwyżej jest w stanie wyjechać na szczytową 107
DE606 - stoi na warsztacie, nie wyjeżdża już pół roku, nie wiem co z nim planują
Dodatkowo DE618 i DE619 - przechodzą retrofit u Solarisa
Realnie dostępnych 34 (aktualnie 32)
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
Re: Wieliczka, Biskupice
Co z tym 618 i 619 majstrują dokladnie?Karton pisze: 10 lis 2024, 14:56 DE601 - ładowane wyłącznie przez wtyczkę, aktualnie w stanie takim że co najwyżej jest w stanie wyjechać na szczytową 107
DE606 - stoi na warsztacie, nie wyjeżdża już pół roku, nie wiem co z nim planują
Dodatkowo DE618 i DE619 - przechodzą retrofit u Solarisa
Realnie dostępnych 34 (aktualnie 32)
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Aułrora i 4 gości