Strona 38 z 67

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

: 10 wrz 2024, 0:11
autor: suchy
Mateusz399 pisze: 09 wrz 2024, 20:04 Witajcie. Kiedy będzie wiadomo dokładnie o zmianach od 19 października 2024? Kiedy ZTP poinformuje pasażerów? MPK I Mobilis za około 2 tygodnie wystawi grafiki dla kierowców na październik, więc przewoźnicy, a szczególnie Mobilis (planiści) raczej będą za chwilę mieć wykaz brygad z godzinami zaczynania/kończenia.
Ale o czym mieliby informować pasażerów? Przecież godziny odjazdów w rozkładach się nie zmienią z tej okazji, dojazdy na linię / zjazdy z linii w dalszym ciągu będą niedostępne dla pasażerów jak do tej pory. Jedyne co, to ewentualnie jeśli któraś linia przejdzie do drugiego przewoźnika (MPK <=> Mobilis), to na samym rozkładzie jazdy (na dole kartki) oraz na stronie www pojawią się dane nowego przewoźnika oraz kontakt na infolinię.

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

: 10 wrz 2024, 9:11
autor: sorig
Ale dojdzie do paru istotnych zmian w marszrutach linii, przynajmniej takie są częściowe informacje przekazywane od kilku miesięcy.

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

: 10 wrz 2024, 9:48
autor: Mateusz399
suchy pisze: 10 wrz 2024, 0:11 Ale o czym mieliby informować pasażerów? Przecież godziny odjazdów w rozkładach się nie zmienią z tej okazji, dojazdy na linię / zjazdy z linii w dalszym ciągu będą niedostępne dla pasażerów jak do tej pory. Jedyne co, to ewentualnie jeśli któraś linia przejdzie do drugiego przewoźnika (MPK <=> Mobilis), to na samym rozkładzie jazdy (na dole kartki) oraz na stronie www pojawią się dane nowego przewoźnika oraz kontakt na infolinię.
I ile zmiana między przewoźnikami nie jest istotna dla pasażera, to rozkłady linii 126,147,148,438 i innych nowych mogłyby być przedstawione do informacji.

Bo później w ciągu roku jest mnóstwo komunikatów, o przesunięciach kursów, bo ktoś nie może się przesiąść itd.

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

: 10 wrz 2024, 10:16
autor: Kaszmir
Wojciech pisze: 09 wrz 2024, 19:27A może zlikwidować "189" i podbić częstotliwość "502" do f7,5 w szczycie?
Tak byłoby super, "502" z częstotliwością f7,5 się sprawdzało jako podstawa połączenia z I obwodnicą. Oby, oby.

Acz rzeczywiście jest parę komplikacji gdyby chciano zmienić "189" w "502". Kwestia pomijania przystanków, obsługi Placu Centralnego, czy połączenia rejonów Narzymskiego z Alejami (bardzo o nie walczyły, do tego stopnia że w 2016 na parę miesięcy dodano ten przystanek dla "501", potem wraz z uruchomieniem "192" to cofnięto). Pewnie wszystko jest do rozwiązania, trzeba tylko przemyśleć jak. Osobiście liczę, że otwarcie tramwaju na Meissnera będzie okazją, by uporządkować układ autobusów w rejonie, w tym przywracając mocniejsze częstotliwości na niektórych (kosztem innych linii, które będą zdublowane przez tramwaj).
suchy pisze: 10 wrz 2024, 0:11Ale o czym mieliby informować pasażerów? Przecież godziny odjazdów w rozkładach się nie zmienią z tej okazji, dojazdy na linię / zjazdy z linii w dalszym ciągu będą niedostępne dla pasażerów jak do tej pory.
Właśnie na odwrót - zmieni się wszystko. Trasy (np. "125", "155", "163", "169/469", "537", "669", prawdopodobnie też "105"), godziny i dni funkcjonowania (np. "189"), zapewne też i częstotliwości niektórych linii. Kilka ma pójść do likwidacji (np. "137", "637"), mają powstać też nowe (np. "104", "126", "147", "148"). To masa nowości, a z racji różnych koordynacji zapewne i spora część innych linii będzie miała zmienione rozkłady. Można się spodziewać zatem zmian na skalę marszrutyzacji. Tu masz dla przykładu planowane korekty na północy: https://krabok.wordpress.com/2024/08/22 ... y-krakowa/

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

: 10 wrz 2024, 10:23
autor: elot360
Mateusz399 pisze: 09 wrz 2024, 20:11 Podobno 502 zostało skrócone do Alei Przyjaźni, by prowadzący z MPK mieli punkt socjalny. Chodziło mi o to, że MPK nie zgodzi się na linię 502 Cracovia Stadion- Plac Centralny bez punktów socjalnych, czyli będzie bronić końcówki 502 na Al. Przyjaźni.
Opcja żeby 502 do Alei Przyjaźni jechało przez Plac Centralny (robiło takie kółko jakie teraz robi 189 do przystanku końcowego) wchodzi w grę?

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

: 10 wrz 2024, 10:32
autor: Kaszmir
Mateusz399 pisze: 09 wrz 2024, 20:11Podobno 502 zostało skrócone do Alei Przyjaźni, by prowadzący z MPK mieli punkt socjalny.
Tak było. Zamienili "502" i "152" (Plac Centralny / Al. Przyjaźni) końcówkami bo MPK nie zgadzało się dłużej na linię bez punktu socjalnego. Tyle że zamiana nie przyniosła rozwiązania problemu, a jedynie przesunęła go na inną linię - na mobilisowe "152". I wtedy zaczęły się słuszne bunty ze strony kierowców Mobilis. W efekcie, jeszcze raz zamieniono trasę "152", tym razem ze "189" (Czyżyny Dworzec / Plac Centralny) bo to drugie i tak ma dostęp do punktu na Nowym Kleparzu.

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

: 10 wrz 2024, 10:32
autor: scyzor663
elot360 pisze: 10 wrz 2024, 10:23 Opcja żeby 502 do Alei Przyjaźni jechało przez Plac Centralny (Robiło takie kółko jakie teraz robi 189 do przystanku końcowego) wchodzi w grę?
Koniecznie na PC jest potrzebna ta linia?

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

: 10 wrz 2024, 10:45
autor: elot360
Pytałem w kontekście fuzji 189 i 502 i braku możliwości (czy tam chęci) kończenia wzmocnionego 502 na PC. Czy jest potrzebna, nie wiem, ale rozmyślam o tym w kontekście zabrania czegoś i zrekompensowanie tego

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

: 10 wrz 2024, 10:58
autor: yosujiro

scyzor663 pisze:
Koniecznie na PC jest potrzebna ta linia?
Biorąc pod uwagę zapełnienie, to tak. Często nawet połowa miejsc jest zajęta na przyjeździe i wyjeździe.


Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

: 10 wrz 2024, 11:27
autor: Kaszmir
Jest to jedyne połączenie z Placu Centralnego w stronę węzła przesiadkowego na Wiślickiej, centrów handlowych przy Bora-Komorowskiego czy do Parku Wodnego.

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

: 10 wrz 2024, 11:37
autor: scyzor663
Kaszmir pisze: 10 wrz 2024, 11:27 Jest to jedyne połączenie z Placu Centralnego w stronę węzła przesiadkowego na Wiślickiej, centrów handlowych przy Bora-Komorowskiego czy do Parku Wodnego.
Ale dalej mówimy tylko o jednym przystanku, można by przez PC przekierować 172 np.

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

: 10 wrz 2024, 11:42
autor: Kaszmir
scyzor663 pisze: 10 wrz 2024, 11:37Ale dalej mówimy tylko o jednym przystanku, można by przez PC przekierować 172 np.
Nie jestem pewny czy warto ruszać "172". Raz, że wtedy Aleja Róź straciłaby dojazd do wielu punktów, w tym do Tomexu czy sklepów przy DH Wanda. Dwa, że dojazd do Wiślickiej czy właśnie Bora-Komorowskiego zostałby tylko naokoło i przez zakorkowaną Obrońców Krzyża. Trzy, że w stronę Kombinatu trasa przez Plac Centralny wymaga objechania całego placu co zajmuje czas. Dawniej kursowało tak "501" i było to uciążliwe.

Niestety na przestrzeni lat połączenia autobusowe między al. Solidarności a al. Gen. Andersa zostały bardzo osłabione. Dawniej było mocne "172" (f10), do tego "132" (f20), "142" (f10) oraz ewentualnie "501" przez Plac Centralny (f15). Dziś zostało samo "172" z f15.

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

: 10 wrz 2024, 12:01
autor: scyzor663
Jasne, rozumiem argumenty, ale jednak przy uruchomieniu tramwaju na Mistrzejowice pewnie siatka połączeń autobusowych będzie do przeorania więc jakieś nowe rozwiązania można wypracować ;)

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

: 10 wrz 2024, 12:04
autor: Mr. Passenger
Mateusz399 pisze: 09 wrz 2024, 20:11 Podobno 502 zostało skrócone do Alei Przyjaźni, by prowadzący z MPK mieli punkt socjalny. Chodziło mi o to, że MPK nie zgodzi się na linię 502 Cracovia Stadion- Plac Centralny bez punktów socjalnych, czyli będzie bronić końcówki 502 na Al. Przyjaźni
A gdyby rozwiązać problem braku punktu socjalnego przez zostawienie "502" na Salwatorze, gdzie ten punkt socjalny jest? Słyszałem od ludzi, którzy regularnie podróżują tą linią, że wielu pasażerów wsiadających na Salwatorze bardzo chwali sobie szybkie połączenie z Rondem Mogilskim (coś, czego Salwator do tej pory nie miał), Parkiem Wodnym i Serenadą oraz Hutą. Po zakończeniu remontu Kościuszki Salwator znowu zrobi się węzłem przesiadkowym dla wszystkich 2x9 Liszek i Czernichowa, którzy mają naprawdę żałosną ofertę przesiadkową w porównaniu z innymi pętlami dla aglobusów. Jedyne co bym poprawił to dołożenie przystanku "Plac na Stawach" w stronę Huty - na przykład na Dunin-Wąsowicza zaraz za skrzyżowaniem z Lelewela.

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

: 10 wrz 2024, 12:09
autor: Dr2
A to przesiadka z tramwaju "2" na Lubicz na tym samym peronie jest zbyt trudna?
Może warto w końcu ustalić czy Salwator potrzebuje dojazdu pod cmentarz, czy może jednak warto tramwaj skierować przez Mogilskie?