
Linie sezonowe ("100/101", "134/434", "352", "427", "497") i rekreacyjne
Re: Linie sezonowe ("100/101", "134/434", "352", "427", "497") i rekreacyjne
A chodzą plotki, że ze względu na krótką kołdrę LR0 może nie wyjechać przed wakacjami 

Re: Linie sezonowe ("100/101", "134/434", "352", "427", "497") i rekreacyjne
A czy przypadkiem LR0 we wcześniejszych latach nie kursowało również w okresie zimowym? 

-
- Specjalista
- Posty: 428
- Rejestracja: 28 lip 2020, 21:56
- Lokalizacja: Cianowice/Azory
Re: Linie sezonowe ("100/101", "134/434", "352", "427", "497") i rekreacyjne
Tak, ale w prawie wszystkie weekendy nie jeździło przez złe warunki pogodowe. Tak naprawdę przez znaczącą większość czasu nie kursował.tomek_m pisze: 20 mar 2025, 16:15 A czy przypadkiem LR0 we wcześniejszych latach nie kursowało również w okresie zimowym?![]()
Ustawa metropolitarna dla Krakowa szansą na poprawę transportu w aglomeracji.
Re: Linie sezonowe ("100/101", "134/434", "352", "427", "497") i rekreacyjne
Zapewne nie jeździło przez najbardziej newralgiczny odcinek już na terenie samego Parku tzw Złota Góra. Tam jest faktycznie bardzo stromy podjazd.
-
- Specjalista
- Posty: 428
- Rejestracja: 28 lip 2020, 21:56
- Lokalizacja: Cianowice/Azory
Re: Linie sezonowe ("100/101", "134/434", "352", "427", "497") i rekreacyjne
Teoretycznie można byłoby ominąć Złotą Górę trasując LR0 przez Prądnicką, Krowodrzą Górkę, Zielonki i Skałę tak jak swego czasu proponował to były Burmistrz Skały. Ale wtedy szkoda by było możliwości przesiadki na pociąg na Bronowicach SKA i obsługi Sąspowa/Białego Kościoła.tomek_m pisze: 20 mar 2025, 17:21 Zapewne nie jeździło przez najbardziej newralgiczny odcinek już na terenie samego Parku tzw Złota Góra. Tam jest faktycznie bardzo stromy podjazd.
Ustawa metropolitarna dla Krakowa szansą na poprawę transportu w aglomeracji.
- michal49944
- Ekspert
- Posty: 668
- Rejestracja: 15 mar 2024, 17:07
- Lokalizacja: Kraków - Os. Podwawelskie
Re: Linie sezonowe ("100/101", "134/434", "352", "427", "497") i rekreacyjne
https://ztp.krakow.pl/kmk/komunikaty/1356-2025Funkcjonowanie linii rekreacyjnych w okresie wiosenno-letnim
od 1.05.2025
134, LR0
Szanowni Pasażerowie,
uprzejmie informujemy, że od dnia 01.05.2025 r. (czwartek), wprowadzone zostaną zmiany w funkcjonowaniu linii rekreacyjnych.
Uruchomiona zostanie linia LR0:Linia 134 nadal kursować będzie:
- Os. Podwawelskie – Konopnickiej, Al. Krasińskiego, Al. Mickiewicza, Czarnowiejska, Nawojki, Armii Krajowej, Jasnogórska, DK 94, Sąspów – Ojców Zamek;
- obsługiwane będą następujące przystanki: Os. Podwawelskie 01, Rondo Grunwaldzkie 02/03/04, Jubilat 03/04, Muzeum Narodowe 04/05, Czarnowiejska 01/02, Miasteczko Studenckie AGH 01/02, Bronowice SKA 06/07, Rondo Ofiar Katynia 03/04, Szyce Wesoła, Biały Kościół Dolina Kluczwody, Biały Kościół Murownia, Czajowice Władysława Łokietka, Sąspów Cmentarz, Ojców Złota Góra, Ojców Zamek;
- przystankiem początkowym będzie Os. Podwawelskie 01 – “duża pętla” – stanowisko nr 3 (razem z liniami 219, 299);
- linia będzie kursować w soboty i dni wolne (świąteczne), w godz. ok. 08:00 – 20:00, z częstotliwością co 35 min;
- co drugi kurs linii LR0 będzie realizowany autobusem z przyczepą do przewozu rowerów (załadunek i rozładunek możliwy jest jedynie na przystankach końcowych – poniżej zasady przewozu rowerów);
- linia uruchamiana będzie wyłącznie w przypadku prognozowanej korzystnej pogody.
Informacje o uruchomieniu w weekend linii LR0 i dodatkowych kursów linii 134 publikowane są w każdy czwartek.
- w dni powszednie z częstotliwością co 30 min w godzinach szczytu i co 40 min poza tymi godzinami;
- w soboty i dni wolne (świąteczne) w godz. 9:30 – 18:30 co 15 min (w przypadku prognozowanej niekorzystnej pogody co 30 min), w pozostałych godz. co 40 min.
Zasady przewozu rowerów:
Przewóz roweru wewnątrz pojazdu, który wyposażony jest w przyczepę lub bagażnik zewnętrzny nie jest dozwolone.
Załadunek i rozładunek rowerów jest możliwy wyłącznie na przystanku początkowym i końcowym:Pasażer, który zamierza przewozić rower w autobusie wyposażonym w przyczepę lub bagażnik zewnętrzny powinien zgłosić się do kierowcy minimum 3 minuty przed planowanym odjazdem z przystanku początkowego. Jeżeli pasażer zgłosi się później prowadzący autobus może odmówić przewozu roweru.
- dla linii LR0 są to przystanki: Os. Podwawelskie oraz Ojców Zamek.
Rower na przyczepę lub bagażnik zewnętrzny jest zakładany oraz ściągany przez pasażera pod nadzorem prowadzącego autobus.
Prowadzący autobus jest zobowiązany do zabezpieczenia umieszczonego roweru na przyczepie lub bagażniku zewnętrznym.
Re: Linie sezonowe ("100/101", "134/434", "352", "427", "497") i rekreacyjne
No i super, w końcu adekwatne do ilości ludzi chcących korzystać
ona/jej
Re: Linie sezonowe ("100/101", "134/434", "352", "427", "497") i rekreacyjne
Ale przecież takie przyczepki już u nas były... żadna nowość.
Re: Linie sezonowe ("100/101", "134/434", "352", "427", "497") i rekreacyjne
Re: Linie sezonowe ("100/101", "134/434", "352", "427", "497") i rekreacyjne
Czy kierowca prowadzący autobus z taką przyczepą musi mieć prawo jazdy kategorii DE?
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
Re: Linie sezonowe ("100/101", "134/434", "352", "427", "497") i rekreacyjne
Nie, bo jest to przyczepa lekka.Bayer2003 pisze: 25 kwie 2025, 12:38 Czy kierowca prowadzący autobus z taką przyczepą musi mieć prawo jazdy kategorii DE?
-
- Pasażer
- Posty: 10
- Rejestracja: 05 sty 2022, 10:48
Re: Linie sezonowe ("100/101", "134/434", "352", "427", "497") i rekreacyjne
To ZTP zakupiło te przyczepy, a MPK je użytkuje.Kaszmir pisze: 25 kwie 2025, 12:32 Tak, MPK kupiło te długie przyczepy w 2022:
https://krakow.wyborcza.pl/krakow/7,444 ... -twoj.html
Re: Linie sezonowe ("100/101", "134/434", "352", "427", "497") i rekreacyjne
Zauważyliście, że w tegorocznych komunikatach o LR0 nie ma mowy o taryfie? Do tej pory ZTP zawsze dopisywał, że na tej linii jest taryfa specjalna dla posiadaczy sieciowego KKM. Informacji takiej nie ma ani w komunikacie ogólnym ani szczegółowym. Czyżby coś się zmieniło w tym roku czy to kolejne przeoczenie ZTP?
Zastanawiam się też nad pozostałymi liniami rekreacyjnymi, których jakoś nie mogę odżałować. Były uruchomione w 2021 roku, pierwszych (po)pandemicznych wakacjach. W samym mieście było wtedy niewielu turystów, a i mobilność krakowian była jeszcze dość ograniczona. Toteż linie nie cieszyły się zbyt wielkim zainteresowaniem (chociaż jak kojarzę LR1 to nie było tak źle?). Czy gdyby jednak ZTP dało im "drugą szansę", korygując ich trasy (zwłaszcza LR8) to czy jednak nie miałyby wzięcia teraz, kiedy miasto już wróciło do turystycznej normy? Jak sądzicie?
Zastanawiam się też nad pozostałymi liniami rekreacyjnymi, których jakoś nie mogę odżałować. Były uruchomione w 2021 roku, pierwszych (po)pandemicznych wakacjach. W samym mieście było wtedy niewielu turystów, a i mobilność krakowian była jeszcze dość ograniczona. Toteż linie nie cieszyły się zbyt wielkim zainteresowaniem (chociaż jak kojarzę LR1 to nie było tak źle?). Czy gdyby jednak ZTP dało im "drugą szansę", korygując ich trasy (zwłaszcza LR8) to czy jednak nie miałyby wzięcia teraz, kiedy miasto już wróciło do turystycznej normy? Jak sądzicie?
Re: Linie sezonowe ("100/101", "134/434", "352", "427", "497") i rekreacyjne
Też nie mogę odżałować "LR", dobrze że choć "LR0" i "LR2" się trzymają.pjetrek pisze: 29 kwie 2025, 21:33Zastanawiam się też nad pozostałymi liniami rekreacyjnymi, których jakoś nie mogę odżałować. Były uruchomione w 2021 roku, pierwszych (po)pandemicznych wakacjach. W samym mieście było wtedy niewielu turystów, a i mobilność krakowian była jeszcze dość ograniczona. Toteż linie nie cieszyły się zbyt wielkim zainteresowaniem (chociaż jak kojarzę LR1 to nie było tak źle?). Czy gdyby jednak ZTP dało im "drugą szansę", korygując ich trasy (zwłaszcza LR8) to czy jednak nie miałyby wzięcia teraz, kiedy miasto już wróciło do turystycznej normy? Jak sądzicie?
"LR1" miała wzięcie. Zrezygnowano z niej, gdy wydłużono "301" do N. Kleparza, trochę na zasadzie że teraz jest w weekendy "301" z centrum Krakowa do Niepołomic. Tylko "301" mimo wszystko jest regularną linią i np. kwestia przewozu rowerów jest dużo trudniejsza. Do tego "LR1" jeździło z f30, a "301" ma w weekendy tylko f60. Szkoda, że nie zostawiono "LR1" przynajmniej z f60, skoordynowane z "301" i wyposażone w bagażnik rowerowy.
"LR8" od początku była skazana na porażkę, zaczynając trasę na obrzeżach (Bronowice Małe) zamiast w centrum miasta. Trudno zrozumieć tę decyzję. A szkoda bo autobus do Dolinek Krakowskich mógłby być hitem, zwłaszcza że Dolinki wydają się być mniej znane niż np. Ojców.
Były jeszcze "LR6" i "LR9", jednak były one uruchomione na życzenie gminy Krzeszowice i jeżdżąc tylko po jej terenie, miały pod górkę jeśli chodzi o popularność. Mimo wszystko trochę pasażerów (czasem) miały.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot], Kacper, Krzysiek Mietla, Ydhflx i 9 gości