Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka
: 31 paź 2024, 19:12
Jeżeli wyprostujemy 169 / 469 to zgoda
www.forum.pkk.net.pl
https://forum.pkk.net.pl/
Może by i była, jakiś MINI/MIDI by na pewno przeszedł. Ale póki spółdzielnia Piaski Nowe blokuje remont i poszerzenie drugiej części ulicy Podedworze, dopóty nie uświadczymy autobusu na Bochenka. Patologia pełną gębą, nic tylko wrzucić granat i rozkurzyć to towarzystwo działające wbrew mieszkańcom osiedla i okolic.Kowalik pisze: 31 paź 2024, 19:15 Obecnie ulica Szpakowa jest w przebudowie, orientuje się ktoś, czy po jej zakończeniu byłaby szansa na przejazd autobusu, choćby w jednym kierunku?
Nie róbmy Malborskiej tego, co sami krytykujemy na innych trasach i nie rozdzielamy linii dalej na dwa. "169/469" to autobus który jako jedyny zapewnia mieszkańcom tego obszaru dojazd do centrum. A że linia łapie opóźnienia to utrzymanie wyższej częstotliwości jest tym ważniejsze. Co do "155", jego miejsce w mojej opinii jest na Wielickiej zamiast na Kamieńskiego i do tego trzeba dążyć.fysztof pisze: 31 paź 2024, 12:37Przy (skądinąd idiotycznym ale skoro już jest) puszczeniu "155" przez Kamieńskiego i Malborską myślę, że należałoby na już wyprostować przynajmniej trasę "469".
Ja bym tam jeszcze 107-kę przywrócił. Wtedy by był taki układ:Kaszmir pisze: 01 lis 2024, 10:56 Nie róbmy Malborskiej tego, co sami krytykujemy na innych trasach i nie rozdzielamy linii dalej na dwa. "169/469" to autobus który jako jedyny zapewnia mieszkańcom tego obszaru dojazd do centrum. A że linia łapie opóźnienia to utrzymanie wyższej częstotliwości jest tym ważniejsze. Co do "155", jego miejsce w mojej opinii jest na Wielickiej zamiast na Kamieńskiego i do tego trzeba dążyć.
Tylko 107 wyraźnie pustoszeje na Nowosądeckiej. Możemy wtedy stworzyć tlenowóz. Pytanie czy Malborska generuje tak potężne potoki w stronę Centrum? Może wystarczyłoby 155/107 jako dowozówka do autobusów na Kamieńskiego i tramwajów na Wielickiej. W 469/169 również szału nie ma, właśnie przez częstotliwość i wycieczkę krajoznawczą po Malborskiej. Ludzie wolą poczekać na 164.Zorza Polarna pisze: 01 lis 2024, 15:38 Ja bym tam jeszcze 107-kę przywrócił. Wtedy by był taki układ:
169/469 częsty dojazd do centrum (rejonu ATW, AGH)
107/155 częsty dojazd do ścisłego centrum (Pogórze SKA, tramwaje na Rynek)
W takim układzie mieszkańcy mają zewsząd i dowsząd dojazd (niestety korki mogą wszystko pokrzyżować, ale dzięki chociażby puszczeniu wraz ze 155-tką 107-ki zwiększamy szanse na częstsze pojawianie się autobusu w tamtym kierunku).
A no to skoro tak stawiana jest sprawa to rzeczywiście byłoby gorzej.Kaszmir pisze: 01 lis 2024, 20:21 "107" zostawiłbym na obecnej trasie bo gdyby pojechała przez Malborską, utrudniona byłaby przesiadka ze "179", głównej linii w rejonie.
Za czasów gdy "107" jeździło Malborską, miało f35/70/70. Zatem "155" z f30/30/40 w stronę Wielickiej zapewniłoby i tak odczuwalnie lepszą ofertę niż była dawniej.
Nie można na podstawie tego, że ludzie z dalsza będą mieli dłuższy dojazd pozbawiać kręgosłupa transportu publicznego na ul. Malborskiej. No ja mam na Babińskiego podobną sytuację. Proponowana przez mnie linia "506" kwestionowana była przez "jechanie naokoło" tylko jest jedno zasadnicze pytanie: Dla kogo jest to "naokoło"?Kowalik pisze: 01 lis 2024, 20:03 W 469/169 również szału nie ma, właśnie przez częstotliwość i wycieczkę krajoznawczą po Malborskiej. Ludzie wolą poczekać na 164.
Do tego jeszcze napomnę, że czasem to dobrze bo wtedy potoki się rozrzedzają na kilka linii, co w moim odczuciu sprawia, że ludzie się mieszczą do autobusów i mieszkańcy Malborskiej mają szanse wsiąść do 169 (nie ma przynajmniej w niej tłoków jak w 194-ce, a przynajmniej tak mi się wydaje
Ja mówiłem to trochę naiwnie. Chodziło mi o to że ZTP nic nie tnie tylko naprawdę robi konsultacje, wykonuje pomiary i sam urząd dąży do tego aby gdzieś puścić autobus aby mieszkańcom było lepiej a nie im itp. itd. Obawiam się jednak, że szybciej ja sędziwego wieku dożyję niż ten zarząd będzie tak pracował.Kowalik pisze: 01 lis 2024, 23:58 Lepiej żeby ZTP już nie reorganizował w tym rejonie siatki, bo skończy się to kolejnymi cięciami.. Ile to linii autobusowych w tym rejonie poszło do piachu w ostatnim czasie.. Nie pozostaje czekać, aż kiedyś reżim SM Piaski Nowe upadnie i KM dotrze w moje rewiry. Zaciskam zęby i dymam dalej prawie kilometr na tramwaj lub 164, bo wstrzelić się w 169 to nie lada wyczyn, gdy chce się dostać do Centrum. Grunt, że w tych nowych blokach mieszkają głównie młodzi i mobilni ludzie, co praktycznie nie korzystają z KM.
Zorza Polarna pisze: 01 lis 2024, 21:01 ...Nie można na podstawie tego, że ludzie z dalsza będą mieli dłuższy dojazd pozbawiać kręgosłupa transportu publicznego na ul. Malborskiej. ...
Dlatego proponowałem te zmiany 164 - 169/469 żeby wilk był syty i owca cała xD Kierując krótsze 164 (Piaski Nowe) na Malborską a 169/469 (Kurdwanów/Piaski Wielkie) na Puszkarską udałoby się stworzyć ten kompromis.Kaszmir pisze: 01 lis 2024, 10:56 Nie róbmy Malborskiej tego, co sami krytykujemy na innych trasach i nie rozdzielamy linii dalej na dwa. "169/469" to autobus który jako jedyny zapewnia mieszkańcom tego obszaru dojazd do centrum. A że linia łapie opóźnienia to utrzymanie wyższej częstotliwości jest tym ważniejsze. Co do "155", jego miejsce w mojej opinii jest na Wielickiej zamiast na Kamieńskiego i do tego trzeba dążyć.
164 może mieć większe potoki teraz bo jeździ z f15 a 169 nie dociera na Piaski wcale... 169 nie dociera na Piaski Wielkie bo nie ma tam ładowarek, a MPK tak dziwnie te zakupy elektryków robiło że przypisywało je do konkretnych linii a nie tras (już chyba było o tym mówione).Kojak pisze: 03 lis 2024, 12:38 Wpuszczenie 174 w Malborską i Wielicką pozbawia Bonarkę bezpośredniego połączenia w rejon Nowohuckiej i dalej. A chyba taka była idea puszczenia 174 przez Sławka, Bonarkę i powst. Śląskich.
Wpuszczenie 164 na Malborską to żadne rozwiązanie problemu, tylko zamiana nie wiadomo czy na lepsze, bo chyba potoki 164 są większe niż 169 na tym odcinku do Bonarki. A skoro tylko połowa kursów dociera do Piasków Wielkich to chyba też o czymś to świadczy. Czyli taka zamiana powoduje, że większa grupa pasażerów jest narażona na kluczenie po Malborskiej.
Kiedyś linie z Kurdwanowa 124 i 179 oraz 164 i 194 jeździły przez Sławka a komunikacja na Malborskiej była zapewniana przez 104 będące protoplastą obecnego 169 oraz 107 i 184.
I do idei dawnej 104 bym wrócił. Czyli linii realizującej połączenie z Piasków Wielkich przez Łużycką, Malborską, Kamieńskiego do Ronda Grunwaldzkiego.
Linia byłaby lokalna dowozowa do tramwaju, do Bonarki, do Matecznego gdzie można się przesiąść dalej. Obsługiwana taborem 12m, z uwagi na krótką trasę możliwa jest wysoka częstotliwość, linia byłaby znacznie mniej podatna na opóźnienia niż 169/469.
Bezpośrednie połączenie zapewniałaby mocna 164 z rejonu Piasków, a rejon Piasków Wielkich chyba (może się mylę) nie wymaga bezpośredniego i unikatowego połączenia z centrum miasta czy wręcz północnymi częściami miasta.
Bonarka to nie tylko klienci galerii handlowych, ale i spora liczba pracowników. Do tego dochodzi dość spory park biurowy. A wzdłuż Sławka jest również coraz więcej nowych mieszkań. Ja bym jednak zostawił 174 na obecnej trasie, nie przesuwać jej na Wielicką. Jedyne, nad czym można by pomyśleć to przesunięcia jej na Puszkarską, ale trochę obawiam się korków tamże - przez Sławka jest szybciej.Robert pisze: 03 lis 2024, 17:05 Co do 174 przez Wielicką - czasy się trochę zmieniają, kult galerii trochę podupada, zwłaszcza że co chwila się otwierają jakieś mniejsze i bliżej miejsca zamieszkania. Nie wiem czy dla samej Nowohuckiej bezpośredni dojazd do Bonarki to "must have" zwłaszcza że w drugą stronę też ma połączenie z centrami handlowymi.
Zamiana 164 i 169 to główne założenie właśnie.kbieniu7 pisze: 03 lis 2024, 17:40 Bonarka to nie tylko klienci galerii handlowych, ale i spora liczba pracowników. Do tego dochodzi dość spory park biurowy. A wzdłuż Sławka jest również coraz więcej nowych mieszkań. Ja bym jednak zostawił 174 na obecnej trasie, nie przesuwać jej na Wielicką. Jedyne, nad czym można by pomyśleć to przesunięcia jej na Puszkarską, ale trochę obawiam się korków tamże - przez Sławka jest szybciej.
Być może 164 przez Malborską naokoło przy wyprostowaniu i wydłużeniu wszystkich kursów 169/469 na Piaski/Kurdwanów miałoby sens?