Kaszmir pisze: wczoraj, 0:21
Zostawmy "x92" na Dworcu. W 2023 ZTP miało pomysł by skrócić "192" do Nowego Kleparza, zostało to mocno oprotestowane przez mieszkańców Woli Justowskiej, zresztą ich w tym wspierałem. Miejsce "x92" jest na Dworcu Głównym, trasa do Nowego Kleparza jest za krótka.
Ja się tu nie zgodzę. Argument o zapełnieniach wieczorem mnie nie przekonuje bo o tej porze wiele kursów jest średnio zapełnionych, zresztą wtedy potoki na Czarnowiejskiej są w stronę Bronowic i Mydlnik, nie w stronę centrum.
Sam przez jakiś czas korzystałem regularnie z połączenia między Miasteczkiem Studenckim a R. Grunwaldzkim i samo "173" to było mało. Podjechanie na "144/194" też nie zawsze coś dawało bo często było tak, że trzeba było czekać chwilę na kolejny kurs z Miasteczka, i zanim się pojawił a potem dojechał do Czarnowiejskiej, to "144/194" uciekały.
Masz rację, skoro tak jest to nie ma co tego podważać. Też dużo studentów podróżuje w tym kierunku, często też wieczorami.
Zakładając, że układ, o którym wspominałem (w przypadku tego ciągu "139" do Mydlnik Wapiennika z f=7,5, brak "164", likwidacja "199", powrót "208") jest wprowadzony. Wtedy powinniśmy mieć "139" skoordynowane z "501/511" i najlepiej wjeżdżające w przerwę po "139" "173/473". Utrzymując koordynację "144" z "173", na Czarnowiejskiej z "501" lub "511" mamy przesiadkę na kierunek AGH/UR. Dzięki takiej koordynacji można w wygodny sposób jechać w stronę AGH/UR z każdego kierunku (przynajmniej na papierze). Wprowadzając "473" jest też szansa na obsługę Wizjonerów.
Ydhflx pisze: 03 lip 2025, 16:21
Proponowane 473 już jeździło, nazywało się "114", w ostatnim wcieleniu jeździło Os. Podwawelskie - Chełmońskiego Pętla. Potem zostało zastąpione przez "310", które jednak pomija dużo przystanków, oraz poza szczytem, ma inną częstotliwość niż 173. Do tego często przyjeżdża opóźnione z DK94, co rozwala koordynację całkowicie.
A od tego czasu, dodatkowo pocięto 173 z f12 do f15, oraz skrócono 310 do Salwatoru... Owszem, jest 164, ale nie na R. Ofiar Katynia, oraz na Bronowicach SKA jedzie z innego przystanku, oddzielonego schodami i światłami. A te dwa przystanki to punkt przesiadkowy z algo oraz sporo bloków. W związku z tymi faktami, sądzę że wzmocnienie 173 powinno jeździć co najmniej do R. Ofiar Katynia. A najlepiej to wzmocnić je z powrotem do f12, być może że zmianą trasy na Bieżanowie, bo tam pocięto 503.
Jak dla mnie traktowanie "310" jako rekompnsaty za "114" to lekkie nieporozumienie.
Nie wiem czy wprowadzanie f12 to dobry pomysł. Ja bym pozostał przy obecnym układzie, gdzie linie jeżdżą w większości z f7,5 i 15