Strona 39 z 41
Re: KONSTAL 105N/Na
: 04 lis 2024, 10:56
autor: Bayer2003
LLoan pisze: 04 lis 2024, 10:53
"13" może być obsługiwana wyłącznie przez NGT6, tak nawet już było, ale nie w okresie jesienno-zimowym. Brygada 13-05 (wyjeżdżająca z zajezdni jako pierwsza w kierunku N. Bieżanowa) musi być obsługiwana przez wagon z dwoma podniesionymi pantografami czyli tzw. przecierak.
Pytanie dlaczego w okresie jesienno-zimowym na "13" musi być "przecierak" z dwoma pantografami, ale jednak tylko w dni powszednie, w weekendy same NGT6 są już jak najbardziej ok i jeszcze nic nie zamarzło

?
Re: KONSTAL 105N/Na
: 04 lis 2024, 15:26
autor: suchy
Bayer2003 pisze: 04 lis 2024, 10:56
Pytanie dlaczego w okresie jesienno-zimowym na "13" musi być "przecierak" z dwoma pantografami, ale jednak tylko w dni powszednie, w weekendy same NGT6 są już jak najbardziej ok i jeszcze nic nie zamarzło

?
Plus pytanie co będzie za kilka lat, gdy w końcu przyjdą nowe wagony, a stare złomy zostaną skasowane - specjalnie zostawią jeden skład 105, żeby przez kolejne 20-30 lat jeździł na 13tce na Bieżanów jako przecierak?

Re: KONSTAL 105N/Na
: 04 lis 2024, 15:44
autor: LLoan
suchy pisze: 04 lis 2024, 15:26
Plus pytanie co będzie za kilka lat, gdy w końcu przyjdą nowe wagony, a stare złomy zostaną skasowane - specjalnie zostawią jeden skład 105, żeby przez kolejne 20-30 lat jeździł na 13tce na Bieżanów jako przecierak?
Najpewniej w przyszłości będzie na tej trasie o podobnej porze kursował wagon techniczny, teraz wykorzystuje się przy okazji kursy liniowe i wypuszcza przecieraka.
Re: KONSTAL 105N/Na
: 04 lis 2024, 15:48
autor: krakus
LLoan pisze: 04 lis 2024, 15:44
Najpewniej w przyszłości będzie na tej trasie o podobnej porze kursował wagon techniczny, teraz wykorzystuje się przy okazji kursy liniowe i wypuszcza przecieraka.
Jest skład Konstali 105N+105Na#271+266,jak również 105NT#789

Re: KONSTAL 105N/Na
: 04 lis 2024, 15:50
autor: LLoan
krakus pisze: 04 lis 2024, 15:48
Jest skład Konstali 105N+105Na#271+266,jak również 105NT#789
Ten pierwszy już nie pełni roli technicznej

Zimą wyjeżdża jedynie ten drugi i objeżdża całe miasto.
Re: KONSTAL 105N/Na
: 04 lis 2024, 16:08
autor: kucyk
LLoan pisze: 04 lis 2024, 15:50
Ten pierwszy już nie pełni roli technicznej

Zimą wyjeżdża jedynie ten drugi i objeżdża całe miasto.
Bo ten pierwszy to zapewne "zabytek". Więc nie wolno go męczyć.

Re: KONSTAL 105N/Na
: 05 lut 2025, 20:17
autor: impuls
Nie wiem od kiedy, ale jeszcze dwa trzy tygodnie widziałem 13-05 z czarną brygadówką. Bez zapowiedzi zlikwidowali je. Dzisiaj widziałem wszystkie 105-i i ani jedna nie miała czarnej tabliczki z numerem brygady. Przeszły do historii i zostaną tylko na fotografiach.
Re: KONSTAL 105N/Na
: 06 lut 2025, 20:17
autor: suchy
impuls pisze: 05 lut 2025, 20:17
Nie wiem od kiedy, ale jeszcze dwa trzy tygodnie widziałem 13-05 z czarną brygadówką. Bez zapowiedzi zlikwidowali je. Dzisiaj widziałem wszystkie 105-i i ani jedna nie miała czarnej tabliczki z numerem brygady. Przeszły do historii i zostaną tylko na fotografiach.
W połowie stycznia ich już nie było.
Re: KONSTAL 105N/Na
: 06 lut 2025, 20:31
autor: Jelczyk
Skoro staldery nie mają to 105tki też chyba nie muszą.
Re: KONSTAL 105N/Na
: 06 lut 2025, 22:58
autor: impuls
Podobno przez to, że Stadlery nie mają brygadówki było sporo pomyłek. Motorniczy odbierali nie ten tramwaj co trzeba.
Re: KONSTAL 105N/Na
: 07 lut 2025, 5:17
autor: Jelczyk
impuls pisze: 06 lut 2025, 22:58
Podobno przez to, że Stadlery nie mają brygadówki było sporo pomyłek. Motorniczy odbierali nie ten tramwaj co trzeba.
Ciężko się upewnić przy odbiorze u zmiennika która to brygada? Autobusy nie mają, jeżdżą często bardzo opóźnione i jakoś nie słyszałem o takich sytuacjach. Pewnie jakieś pojedyncze przypadki mogą się zdarzyć ale bez przesady.
Re: KONSTAL 105N/Na
: 07 lut 2025, 8:28
autor: Kierman
impuls pisze: 06 lut 2025, 22:58
Podobno przez to, że Stadlery nie mają brygadówki było sporo pomyłek. Motorniczy odbierali nie ten tramwaj co trzeba.
Idąc tym tropem to w autobusach powinno być tak pomyłek kilkanaście albo kilkadziesiąt dziennie, a nie ma wcale xD Zanim napiszecie coś głupiego na tym forum to zastanówcie się czasem dwa razy
Re: KONSTAL 105N/Na
: 07 lut 2025, 13:28
autor: impuls
Sytuacje miały miejsce. To nie są moje wymysły. Motorniczy nie byli przyzwyczajeni tak jak w autobusach kierowcy, bo zawsze mieli brygadówki.
Re: KONSTAL 105N/Na
: 17 lut 2025, 14:46
autor: Cyjan
Okej, ostatnio miałam nieprzyjemność jechać 52 na 105tce i uważam, że wysyłanie na linię mieszczącą się spokojnie na podium najważniejszych tras w Krakowie tego nieprzystosowanego dla osób z ograniczoną mobilnością, szarpiącego, mało wizualnie zachęcającego, głośnego szrotu to porażka. Byłam świadkinią tego jak podczas normalnego hamowania siedząca za mną pani uderzyła głową w rurkę przed swoim siedzeniem. Najlepsze jest to, że zapełnienia wcale nie usprawiedliwiają tego taboru.
Swojego czasu słyszałam historię pt. "Jak ktoś jest o kulach albo na wózku to większość 52 jeździ na niskiej podłodze i może poczekać". Odwrócę to moim zdaniem niewybranialne zdanie: jeśli twój tramwaj jest zapełniony to poczekaj na następny. Mamy 2025 rok, drugie największe miasto w kraju.
Re: KONSTAL 105N/Na
: 17 lut 2025, 15:31
autor: Ydhflx
Cyjan pisze: 17 lut 2025, 14:46
Najlepsze jest to, że zapełnienia wcale nie usprawiedliwiają tego taboru.
Jak studenci wrócą z ferii to i wysokie napełnienia wrócą.
Cyjan pisze: 17 lut 2025, 14:46
Swojego czasu słyszałam historię pt. "Jak ktoś jest o kulach albo na wózku to większość 52 jeździ na niskiej podłodze i może poczekać". Odwrócę to moim zdaniem niewybranialne zdanie: jeśli twój tramwaj jest zapełniony to poczekaj na następny. Mamy 2025 rok, drugie największe miasto w kraju.
Czy my mamy w ogóle tyle niskopodłogowych tramwajów, żeby wycofać wszystkie Konstale i E1 z ruchu? Wydaje mi się, że nie. A skoro nie, to chyba lepiej żeby taki tramwaj jeździł na linii gdzie wysłanie Stadlera spowoduje przepełnienia, a jak ktoś ma problem wsiąść to musi czekać 'tylko' 7,5 minuty; vs wysłanie go na jakąś mniej ważną linię, co z jednej strony spowoduje przepełnienia na 52, a z drugiej czekanie na kolejny kurs takiej linii to 15 minut.