Przeliczyłem - zmiany oznaczają ubytek ok. 47 tys. wzkm rocznie, co przekłada się na
cięcia w wysokości ponad 400 tysięcy zł rocznie. Nie dziw więc, że ludzie protestują - czują, że są robieni w bambuko. Poniżej wrzucam dokładne wyliczenia - jeśli ktoś ma siły, niech je sprawdzi.
Warto też zwrócić uwagę, że "218" będzie miało f60 w weekendy tylko od 7 do 18, w pozostałych porach dalej f120. "208" ma jednak więcej kursów, a przecież teraz też jest "218". Czyli Rząska zamiast autobusu z f60 i drugiego z f120, będzie miała tylko jeden z f60 w środku dnia i f120 rano/wieczorami. Mega degradacja.
--------
Wyliczenia:
Długość tras (kółko Krk - Aglo - Krk)
208: 33.4 km (
16.6 +
16.8)
218: 39.7 km (
19.9 +
19.8)
238: 42.7 km (
21.5 +
21.2)
300: 15.3 km (
liczę tylko w stronę lotniska, bo tylko taki kurs dojdzie)
Kursy - ubytek
208: w każdą stronę po 127 (dp 19 / sob 17 / św 15)
Kursy - przybędzie
218: w każdą stronę po 57 (dp 9 / sob 6 / św 6)
238: z Krk 20 (dp 4), do Krk 25 (dp 5), średnio liczę 22.5 na kółko
300: z Krk 7 (dp 1 / sob 1 / św 1)
Różnica wzkm:
208: -127 * 33.4 = -4242 km
218: + 57 * 39.7 = +2263 km
238: + 22.5 * 42.7 = + 961 km
300: + 7 * 15.3 = + 107 km
Łącznie -911 km tygodniowo, ok. -47000 km rocznie, uwzględniając stawkę 8.61 zł / km na aglo MPK, daje to ok. 7800 zł tygodniowo, rocznie ok. 400-410 tys. zł