Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka
Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka
Wybierając optymalne rozwiązanie komunikacyjne powinniśmy uwzględniać ograniczone możliwości i zwracać uwagę na to co da najwięcej korzyści.
Chcąc nie chcąc 164 na Nowosądeckiej ma większe potoki bo obsługuje znacznie większy rejon niż 169 na Łużyckiej.
Oczywiście ideałem byłoby np wydłużenie 164 do Piasków Wielkich przez Podedworze a 169 do Kurdwanowa przy jednoczesnym wyprostowaniu trasy (pominięciu Malborskiej) oraz powrotu 184 na Malborską i Kurdwanów.
Warto dostrzec, jak skrócenie 184 spowodowało szereg problemów, które teraz trzeba odkręcać. ZTP sztucznie wygenerowało problem.
Co do szpitala św. Rafała- ten obiekt w dużej mierze funkcjonuje jako lokalne centrum medyczne (mówiąc skrótowo) I brakuje połączenia, o którym wielokrotnie wspominałem. 133 przez Łużycką i Witosa aby ten ten obiekt miał połączenie z Bieżanowem, Wolą Duchacką, Kurdwanowem, Łagiewnikami, więc terenami najbliższymi, z których ludzie-pacjenci-pasażerowie tam dojeżdżają.
Czyli podsumowanie:
184 powrót na Kurdwanów
133 przez Witosa
169 przez Sławka
Chcąc nie chcąc 164 na Nowosądeckiej ma większe potoki bo obsługuje znacznie większy rejon niż 169 na Łużyckiej.
Oczywiście ideałem byłoby np wydłużenie 164 do Piasków Wielkich przez Podedworze a 169 do Kurdwanowa przy jednoczesnym wyprostowaniu trasy (pominięciu Malborskiej) oraz powrotu 184 na Malborską i Kurdwanów.
Warto dostrzec, jak skrócenie 184 spowodowało szereg problemów, które teraz trzeba odkręcać. ZTP sztucznie wygenerowało problem.
Co do szpitala św. Rafała- ten obiekt w dużej mierze funkcjonuje jako lokalne centrum medyczne (mówiąc skrótowo) I brakuje połączenia, o którym wielokrotnie wspominałem. 133 przez Łużycką i Witosa aby ten ten obiekt miał połączenie z Bieżanowem, Wolą Duchacką, Kurdwanowem, Łagiewnikami, więc terenami najbliższymi, z których ludzie-pacjenci-pasażerowie tam dojeżdżają.
Czyli podsumowanie:
184 powrót na Kurdwanów
133 przez Witosa
169 przez Sławka
Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka
Jeśli 184 ma być tylko dla mieszkańców Malborskiej to nawet nie musi być do Kurdwanowa, wystarczy z dobrą częstotliwością do Zajezdni.Kojak pisze: 04 lis 2024, 11:27 Wybierając optymalne rozwiązanie komunikacyjne powinniśmy uwzględniać ograniczone możliwości i zwracać uwagę na to co da najwięcej korzyści.
Chcąc nie chcąc 164 na Nowosądeckiej ma większe potoki bo obsługuje znacznie większy rejon niż 169 na Łużyckiej.
Oczywiście ideałem byłoby np wydłużenie 164 do Piasków Wielkich przez Podedworze a 169 do Kurdwanowa przy jednoczesnym wyprostowaniu trasy (pominięciu Malborskiej) oraz powrotu 184 na Malborską i Kurdwanów.
Warto dostrzec, jak skrócenie 184 spowodowało szereg problemów, które teraz trzeba odkręcać. ZTP sztucznie wygenerowało problem.
Co do szpitala św. Rafała- ten obiekt w dużej mierze funkcjonuje jako lokalne centrum medyczne (mówiąc skrótowo) I brakuje połączenia, o którym wielokrotnie wspominałem. 133 przez Łużycką i Witosa aby ten ten obiekt miał połączenie z Bieżanowem, Wolą Duchacką, Kurdwanowem, Łagiewnikami, więc terenami najbliższymi, z których ludzie-pacjenci-pasażerowie tam dojeżdżają.
Czyli podsumowanie:
184 powrót na Kurdwanów
133 przez Witosa
169 przez Sławka
Czyli bardziej tak:
107 Soboniowice - Zajezdnia Wola Duchacka f15 - bez zmian, większa f
164 Piaski Nowe - Mydlniki f15 - bez zmian, p. Łużycka, Puszkarska (przyszłościowo przez Podedworze do ...)
169 Os. Kurdwanów - Górka Narodowa f15 - p. Cechowa, Łużycka, Puszkarska
174 Os. Kurdwanów - Kombinat f15 - bez zmian, p. Beskidzka, Sławka
179 Os. Kurdwanów - Dw. Główny Zach. f7,5 - bez zmian, p. Beskidzka, Sławka
184 Zajezdnia Wola Duchacka - Prądnik Czerwony f15 - p. Malborska, Kamieńskiego (a do Kamieńskiego to poprowadziłbym trasa Rondo Grzegórzeckie - Kotlarska, Podgórska, Legionów Piłsudskiego, Kalwaryjska - Rondo Matecznego)
133 Łagiewniki - Nowy Bieżanów f30 - p. Łużycka, Witosa
433 Łagiewniki - Piaski Wielkie? zamiast 433 na Kurdwanowie to przydałoby się takie wozidło z wysoką f Os. Kurdwanów - Kurdwanów P+R z wykorzystaniem nawrotki na Witosa jak ją wybudują, żeby przesiadki były wygodne.
Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka
Zgoda z przedmówcami, że trzeba wywrzeć nacisk na tych zgredów z spółdzielni Piaski Nowe, że ulica Podedworze to żaden ich prywatny folwark czy ulica dojazdowa do budynku spółdzielni, tylko m. in. dojazd do szpitala św. Rafała. Jednak myślę, że bez bezpośredniej interwencji prezydenta nic tam nie wskóramy.
Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka
Właśnie, z przekierowywaniem "133" przez Witosa mam ten problem, że ul. Wysłouchów oraz Cechowa zostaje z autobusem raz na 30 minut. Tutaj faktycznie potrzeba jest takiego wozidła-dowozówki, by wewnątrz osiedla mogła być obsługa komunikacyjna i dojazd do tramwaju.Robert pisze: 04 lis 2024, 11:56 133 Łagiewniki - Nowy Bieżanów f30 - p. Łużycka, Witosa
433 Łagiewniki - Piaski Wielkie? zamiast 433 na Kurdwanowie to przydałoby się takie wozidło z wysoką f Os. Kurdwanów - Kurdwanów P+R z wykorzystaniem nawrotki na Witosa jak ją wybudują, żeby przesiadki były wygodne.
Jednak obawiam się, czy kończenie na os. Kurdwanów to dobry pomysł (czy nie lepiej do Piasków Wielkich) - w tym wariancie brakuje połączenia Kurdwanowa z Piaskami Wielkimi - a z tego, co widzę to chyba sporo uczniów LO29 jeździ w tej relacji i stanowi zauważalny odsetek pasażerów 133/433.
Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka
Czy taka dowozówka będzie do Os. Kurdwanów czy do Piasków Wielkich to już kosmetyka. Założyłem krótszą trasę bo na Cechowej pojawiłoby się to 169 z f15. Więc 433 do Piaski Wielkie to tylko jeden przystanek dalej.kbieniu7 pisze: 04 lis 2024, 12:09 Właśnie, z przekierowywaniem "133" przez Witosa mam ten problem, że ul. Wysłouchów oraz Cechowa zostaje z autobusem raz na 30 minut. Tutaj faktycznie potrzeba jest takiego wozidła-dowozówki, by wewnątrz osiedla mogła być obsługa komunikacyjna i dojazd do tramwaju.
Jednak obawiam się, czy kończenie na os. Kurdwanów to dobry pomysł (czy nie lepiej do Piasków Wielkich) - w tym wariancie brakuje połączenia Kurdwanowa z Piaskami Wielkimi - a z tego, co widzę to chyba sporo uczniów LO29 jeździ w tej relacji i stanowi zauważalny odsetek pasażerów 133/433.
Najlepiej by było jakby 433 było jeszcze dalej żeby z Kosocickiej i Rżąckiej też nie tracili tego dojazdu. Może po wybudowaniu tego łącznika na Rydygiera do MCO? Albo Rżąka.
Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka
184 do ZAW lekko bezsens. POWRÓT na Kurdwanów jak dawniej. Ta likwidacja/skrócenie było całkowicie wbrew oczekiwaniom pasażerów.
169 nieprędko pojedzie na Kurdwanów, o ile w ogóle. Technicznie jest co prawda taka możliwość, ale ten niewygodny skręt może być używany jako wygodny pretekst by tego nie robić.
Jeśli 133 przez Witosa
To 433 koniecznie po dotychczasowej trasie, właśnie do Piasków Wielkich. Nie można pozbawiać mieszkańców Cechowej komunikacji, zwłaszcza że ta linia jest wykorzystywana przez babcie jako podwózka do Kościoła itp. 433 obsługiwana taborem 8 metrowym.
A 133 taborem 12 metrowym.
I wtedy takie rozróżnienie na 133 i 433 ma sens. Trasa podobna, acz odcinkami różna.
Zastanawiam się też czy jeśliby to miało być wozidlo to czy z Piasków Wielkich koniecznie musiałaby ta linia jechać do Łagiewnik a nie kończyć bieg w okolicach pętli Kurdwanów. Ale to tylko tak głośno myślę, co by nie przekombinować.
169 nieprędko pojedzie na Kurdwanów, o ile w ogóle. Technicznie jest co prawda taka możliwość, ale ten niewygodny skręt może być używany jako wygodny pretekst by tego nie robić.
Jeśli 133 przez Witosa
To 433 koniecznie po dotychczasowej trasie, właśnie do Piasków Wielkich. Nie można pozbawiać mieszkańców Cechowej komunikacji, zwłaszcza że ta linia jest wykorzystywana przez babcie jako podwózka do Kościoła itp. 433 obsługiwana taborem 8 metrowym.
A 133 taborem 12 metrowym.
I wtedy takie rozróżnienie na 133 i 433 ma sens. Trasa podobna, acz odcinkami różna.
Zastanawiam się też czy jeśliby to miało być wozidlo to czy z Piasków Wielkich koniecznie musiałaby ta linia jechać do Łagiewnik a nie kończyć bieg w okolicach pętli Kurdwanów. Ale to tylko tak głośno myślę, co by nie przekombinować.
Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka
169 do Os. Kurdwanów ma większe szanse niż ruszenie 184 ze Starowiślnej. Powód prosty - znacznie mniej wzkm do dodania.
Z jednej strony piszecie, że linia w Malborskiej jest dobra jak kończy na Zajezdni a za chwilę że 184 do Zajezdni jest be...
Czemu 184 z Malborskiej na Kurdwanów będzie lepsze niż 169 z Puszkarskiej?
Jeszcze raz - przy 169 z f15 Cechowa zyskuje na tym a nie traci.
Co wy z tym brakiem miejsca za skręt z Łużyckiej w Cechową...




Z jednej strony piszecie, że linia w Malborskiej jest dobra jak kończy na Zajezdni a za chwilę że 184 do Zajezdni jest be...
Czemu 184 z Malborskiej na Kurdwanów będzie lepsze niż 169 z Puszkarskiej?
Jeszcze raz - przy 169 z f15 Cechowa zyskuje na tym a nie traci.
Co wy z tym brakiem miejsca za skręt z Łużyckiej w Cechową...




Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka
Chyba nie doczytałeś.Robert pisze: 04 lis 2024, 13:19 169 do Os. Kurdwanów ma większe szanse niż ruszenie 184 ze Starowiślnej. Powód prosty - znacznie mniej wzkm do dodania.
Z jednej strony piszesz, że linia w Malborskiej jest dobra jak kończy na Zajezdni a za chwile że 184 do Zajezdni jest be...
Czemu 184 z Malborskiej na Kurdwanów będzie lepsze niż 169 z Puszkarskiej?
Jeszcze raz - przy 169 z f15 Cechowa zyskuje na tym a nie traci.
Co wy z tym brakiem miejsca za skręt z Łużyckiej w Cechową...
![]()
Od początku mówiłem o przywróceniu 184 na Kurdwanów a nie do ZAW. To zdaje się Kierman pisał, że optymalnym rozwiązaniem jest teraz 169 do Piasków i 469 do ZAW. Ale mam wrażenie, że pisał to w takim kontekście, że lepsze jest wrogiem dobrego i jak zaczniemy zamieniać 164 że 169 to przekombinujemy.
Ale to może sam się wypowie a nie ja za niego.
Co do Cechowej też zawsze twierdziłem, że ten skręt jest do pokonania przez Przegubowca.
Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka
Bardziej mnie ciekawi co takiego jest w 184 a nie ma w 169 że to pierwsze jest bardziej preferowaneKojak pisze: 04 lis 2024, 13:22 Chyba nie doczytałeś.
Od początku mówiłem o przywróceniu 184 na Kurdwanów a nie do ZAW. To zdaje się Kierman pisał, że optymalnym rozwiązaniem jest teraz 169 do Piasków i 469 do ZAW. Ale mam wrażenie, że pisał to w takim kontekście, że lepsze jest wrogiem dobrego i jak zaczniemy zamieniać 164 że 169 to przekombinujemy.
Ale to może sam się wypowie a nie ja za niego.
Co do Cechowej też zawsze twierdziłem, że ten skręt jest do pokonania przez Przegubowca.

Jeśli ma być dodatkowa linia z f15 w stronę centrum to chyba obydwie spełniłyby to zadanie a uniknięcie wjazdu w Malborska tylko uatrakcyjni takie połączenie.
Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka
To że 184 jadace malborska trybuny ludow witosa halszki rozwiązuje problem komunikacji wewnątrz osiedlowej w dużo większym stopniu niż 169.
I wtedy 155 można przetrasowac.
I wtedy 155 można przetrasowac.
Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka
Targanie linii z centrum żeby zapewnić wewnątrz osiedlowe relacje to mało optymalne rozwiązanie. Kogo ten przegubowiec z f15 ma wozić z Witosa w Łużycka?Kojak pisze: 04 lis 2024, 13:33 To że 184 jadace malborska trybuny ludow witosa halszki rozwiązuje problem komunikacji wewnątrz osiedlowej w dużo większym stopniu niż 169.
I wtedy 155 można przetrasowac.
Połączenie Halszki - Beskidzka - Malborska - Wielicka by się broniło bo zapewniałoby to połączenie wewnątrz dzielnicy i łączyło z tramwajami na Wielickiej ale Halszki - Witosa - Łużycka - Malborska - Kamieńskiego to wycieczka na którą chętnych nie będzie wiele...
Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka
No to nie wiem po co ludzie pisali petycję o przywrócenie 184 na stara trasę.Robert pisze: 04 lis 2024, 13:39 Targanie linii z centrum żeby zapewnić wewnątrz osiedlowe relacje to mało optymalne rozwiązanie. Kogo ten przegubowiec z f15 ma wozić z Witosa w Łużycka?
Połączenie Halszki - Beskidzka - Malborska - Wielicka by się broniło bo zapewniałoby to połączenie wewnątrz dzielnicy i łączyło z tramwajami na Wielickiej ale Halszki - Witosa - Łużycka - Malborska - Kamieńskiego to wycieczka na którą chętnych nie będzie wiele...
Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka
Nie pisali o przywrócenie 184 na stała trasę tylko o zwiększenie oferty z Malborskiej w stronę Beskidzkiej (dom kultury i targ) i StojałowskiegoKojak pisze: 04 lis 2024, 13:46 No to nie wiem po co ludzie pisali petycję o przywrócenie 184 na stara trasę.
(KSOS "Kurdwanów Nowy"). Zresztą później rada dzielnicy wycofała się z tej uchwały.
Nie mówię że takie połączenie ma nie istnieć ale raczej w ramach linii uzupełniającej i bardziej na trasie Halszki - Beskidzka - Malborska - Wielicka tak żeby miała więcej pasażerów a nie tylko seniorów - na których to powoływali się w samej uchwale.
Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka
Mówimy o różnych rzeczach. Po skróceniu 184 z Kurdwanowa do Hali Targowej (później Starowislnej) ludzie protestowali i chcieli z powrotem 184 na swoją stała trasę. Ja o tym mówię.
To nie tylko ruch wewnątrz dzielnicy ale także bezpośrednie połączenie południa z rejonem północnym i cmentarza Batowickiego, temat wielokrotnie na tym forum walkowany.
To nie tylko ruch wewnątrz dzielnicy ale także bezpośrednie połączenie południa z rejonem północnym i cmentarza Batowickiego, temat wielokrotnie na tym forum walkowany.
Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka
Protesty to były jak zabrano "184" z Malborskiej zastępując go "169"...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot], Łukasz i 4 gości