Re: Rozdział taboru - tramwaje
: 01 lut 2021, 13:52
Nasuwa się smutna konstatacja: miasto nie jest przygotowane na powrót ~250 brygad i to nie ze względów ekonomicznych lecz niedomagającego taboru 

www.forum.pkk.net.pl
https://forum.pkk.net.pl/
Dokładnie, pamiętając jakie tłoki potrafiły być w "24" z f~15 w Wiedeńcach, to pomysł z 26-metrowymi tramwajami na niej jest tragiczny. Zapotrzebowanie na tramwaje 32-metrowe stale rośnie, a MPK wycofuje z ruchu kolejne Wiedeńce lub czyni z nich solówki. Kolejne dostawy Stadlerów to kwestia czasu, jednak moim zdaniem w pierwszej kolejności należy je wykorzystać do zwiększenia ilostanu taboru 32-metrowego, bo jak widać mamy z tym problem. Kasacji kolejnych wagonów E1+C3 powinno się dokonywać po zaspokojeniu tej potrzeby. Tak samo nie powinno się stronić od posyłania tych wagonów na miasto, jeśli jest taka potrzeba.Bayer2003 pisze: 01 lut 2021, 13:49 Co do "24" - skoro nie dało się zapewnić tam 5 brygad STL/NGT8, trzeba było zapisać więcej kursów jako wysokopodłogowe i wysłać tam E1+c3 (jak było na tej linii przed Bożym Narodzeniem). Obecnie jest mniej pasażerów, jednak docelowo nie wyobrażam sobie 26m na "24" przy f~15.
Jest pewna szansa, że ~250 brygad nie wróci w najbliższym czasie. W innych wątkach na forum pojawiają się już ciekawe wpisy:Kitek pisze: 01 lut 2021, 13:52 Nasuwa się smutna konstatacja: miasto nie jest przygotowane na powrót ~250 brygad i to nie ze względów ekonomicznych lecz niedomagającego taboru![]()
Jeżeli rozpocznie się remont na Ujastku Mogilskim, nawet przy powrocie "12" i "17" do 250 brygad możemy nie wrócić. Liczba ta przekroczy jednak prawdopodobnie 240, więc obecna sytuacja i tak mocno niepokoi. Pozostaje mieć tylko nadzieję, że MPK upora się z obecną sytuacją taborową i w najbliższych dniach będzie to już wyglądało nieco lepiej niż dziś (pytanie tylko czy ta nadzieja nie jest zbyt złudna).judash pisze: 31 sty 2021, 21:38 Nowe szyny i betonowe podkłady gromadzone są na terenie rudery hotelowej przy Ujastku Mogilskim.
Tzn. obecnie liczba pasażerów jest jeszcze zmniejszona, więc pewnie te NGT6 póki co jakoś dadzą radę, jednak docelowo tabor ten nie nadaje się na tą linię w ogóle. Jakiś czas temu pisałem, że "24" docelowo będzie potrzebować wręcz taboru 40m+, a nawet admin tego forum, Kaszmir w sierpniu pisał w na swojej stronie (https://krabok.wordpress.com/2020/08/24 ... rojsklady/) następujące słowa:prezes pisze: 01 lut 2021, 14:17 Dokładnie, pamiętając jakie tłoki potrafiły być w "24" z f~15 w Wiedeńcach, to pomysł z 26-metrowymi tramwajami na niej jest tragiczny.
Jak widać, urzędnicy są nieprzewidywalni i zamiast zapowiadanej jeszcze niedawno maksymalizacji taborowej na "24" mamy sporą minimalizację. Warto wspomnieć, że dzisiaj na liniach kursuje tylko 6Bez zbędnego przeciągania – jeśli urzędnicy zdecydują się na spięcie trójskładów, to miałyby one trafić na linie „24” (Kurdwanów – Bronowice Małe) oraz „52” (Piastów – Czerwone Maki).
Obecnie TTSS pokazuje 8 podgórskich Wiedeńców na liniach. Nie wiem czy któreś jeszcze nie zostały pominięte, ale jeśli nie to i tak wygląda to dość mizernie. Dodatkowo, jeden GT8N pokazuje się na "22", więc skoro Podgórze nie mogło posłać na tę brygadę pojemniejszego E1+C3, to może rzeczywiście jest coś na rzeczy z podgórskimi Wiedeńcami?Bayer2003 pisze: 01 lut 2021, 14:49 Warto wspomnieć, że dzisiaj na liniach kursuje tylko 6podgórskich składów E1+c3 (dane z TTSS, w rzeczywistości może być trochę więcej) na ilostan wynoszący 15. Czemu nie dało się kolejnych dwóch skierować na "24" zamiast NGT6, a tych NGT6 posłać na szczytówki "13" zamiast GT8N? Nie wiem i nigdy się tego nie dowiem, jednak wielka szkoda.
http://www.psmkms.krakow.pl/index.php/1 ... ego-2021-rNa ulice miasta po trzymiesięcznej przerwie powróciła linia tramwajowa numer 6. Wciąż zawieszone pozostają jednak linie numer 12 i 17. Niemniej, z uwagi na zwiększoną liczbę pociągów tramwajowych w ruchu, niezbędne były zmiany w rozdziale taboru wybranych linii. W przypadku linii: 2, 4, 8, 9, 10, 16, 19, 22 i 52 obsada taborowa pozostała bez zmian. Na innych liniach konieczne były pewne korekty, przede wszystkim związane z wprowadzaniem do ruchu kolejnych wozów Stadler Tango Lajkonik.
To nie zwróciłem uwagi na to albo jeszcze później wprowadzono jakieś zmiany. To od poniedziałku ciekawie się zapowiada.impuls pisze: 06 lut 2021, 13:31 Nie mogę do końca zgodzić się z powyżej postem Krakowianina. Będą zmiany od poniedziałku na pewno na liniach "13" i "20". Na "20" będą tylko cztery brygady wysokie z sześciu. Prawdopodobnie będzie więcej EU8N a mniej GT8N na tej linii. Na "13" inna szczytowa brygada będzie niska. Też może powrócić jakiś EU8N na tą linię.
RF301 już trafił do TR na modernizację?impuls pisze: 06 lut 2021, 20:47 (przyjmuję GT8N 23 pociągi z udziałem niskiej , w ruchu 2 GT8S, 3 w modernizacji)