pasazer_mobilisu pisze: 30 sie 2020, 13:42
Bayer2003 pisze: 30 sie 2020, 13:23
Połączenie czterech trójskładów w kilka dni jest całkiem niezłym wynikiem
Nie wiemy kiedy zaczęto je łączyć, 25 udało się z pierwszym ale może zaczęli wcześniej
W teorii cztery trójskłady można zapewne połączyć i w kilka godzin. W praktyce wagony mogą jednak nie chcieć ze sobą współpracować i "zachęcenie" ich do tego może trochę potrwać. O wiele wcześniej zacząć łączyć ich jednak nie mogli, w ostatnich dniach trochę 105Na na miasto wyjeżdżało, w tym zapewne wagony które już dzisiaj są cześcią któregoś ufoka.
pasazer_mobilisu pisze: 30 sie 2020, 13:42
Bayer2003 pisze: 30 sie 2020, 13:23
czy nie łączy ich również zajezdnia Nowa Huta?
Dobry pomysł, mają przecież sporo stopiątek.
Zajezdnia Podgórze również ma ich chyba całkiem sporo (przy czym oczywiście mniej niż NH). Chodziło mi bardziej o to, że spodziewałem się trójskładów właśnie ze strony NH, gdyż na Wszystkich Świętych 2019 (czyli mniej niż roku temu) właśnie ta zajezdnia spięła cztery ufoki. Z tego co mi wiadomo, wszystkie spięte wówczas wagony (przedział HZ255-HZ263 oraz HZ267-HZ269) do dzisiaj istnieją, więc logiczne było spięcie już kiedyś sprawdzonej konfiguracji. Jednak ufok to ufok i mam nadzieję, że zarówno te podgórskie poradzą sobie całkiem dobrze, jak i te nowohuckie wkrótce powrócą, wspomagając najbardziej obciążone linie

.
pawel200020 pisze: 30 sie 2020, 13:57
Bayer2003 pisze: 30 sie 2020, 13:23
pawel200020 pisze: 30 sie 2020, 13:10
Spięte są 4 trójskłady na Podgórzu, dwa jutro wyjadą, pozostałe są rezerwą.
Hmm, ciekawe czy ta rezerwa jest przygotowana na wypadek awarii dwóch pierwszych, czy może ma ona na celu zastępować w razie czego padnięte Krakowiaki

? Połączenie czterech trójskładów w kilka dni jest całkiem niezłym wynikiem, oby na tym się nie skończyło.
PS. Wiesz może jakie są numery poszczególnych wagonów w tych trójskładach oraz czy nie łączy ich również zajezdnia Nowa Huta? Na Wszystkich Świętych właśnie ona wypuściła cztery ufoki, więc z pewnością są tam wagony potrafiące bezproblemowo ze sobą współpracować.
Nie wiem jakie numery. Huta póki co nie łączy. Na razie nie wiadomo czy będzie ich więcej.
W dużym stopniu ich liczba może zależeć od tego jak sprawdzą się pierwsze cztery i jakie będą potoki pasażerskie po wakacjach. Co do numerów - przed chwilą na facebookowej stronie PSMKMS znalazłem komentarze (nie są to jednak wpisy autora), że dwa z ufoków mogą mieć następujące numery:
1. RZ226+RZ228+RZ229
2. RZ234+RZ233+RZ206
Jest to w sumie dosyć prawdopodobne, gdyż przed ich połączeniem faktycznie istniały składy RZ226+RZ206, RZ228+RZ229 oraz RZ234+RZ233. Dziwi jednak podłączenie RZ226 do początku składu RZ228+RZ229 (spodziewałem się raczej dopinania rozłączonych wagonów na koniec). Drugie połączenie tym bardziej mnie zdziwiło tym bardziej, że wysłane zdjęcia ze strony MPK mogą świadczyć o jego autentyczności (widać na nich skład RZ234+xZ2x3+xZxxx). Oznaczałoby bowiem ono, że pierwszym wagonem takiego ufoka byłby Konstal 105Na, drugim 105NaD, a trzecim ponownie 105Na (co zresztą po dokładnym wpatrzeniu się można na fotografiach zaobserwować). Nie wiem czy kiedykolwiek taka sytuacja miała wcześniej miejsce, jednak z tego co mi wiadomo jeżeli w trójskładzie był Konstal 105NaD, umieszczano go zwykle na końcu. Z drugiej strony jest to być może dobra decyzja - w ufoku zwykle czym dalej tym puściej, a jako że w pierwszym wagonie powinien się jednak znajdować motorniczy, a trzeci notuje najmniejsze napełnienia - najrozsądniejszą opcją jest umieszczenie 105NaD właśnie na środku składu. Ciekawi mnie czy przecieki te się sprawdzą, jednak póki co (zwłaszcza w przypadku drugiego ufoka) wyglądają dosyć wiarygodne.