Re: Komunikacja miejska w 2022 roku
: 27 kwie 2022, 11:26
A bierzesz pod uwagę że nie wszystkie auta stojące na zajezdni nadają się do ruchu?
www.forum.pkk.net.pl
https://forum.pkk.net.pl/
Odkąd skrócili 152, to Mobilis zyskał 2-3 brygady, a oprócz tego w rezerwie pozostawało 1-2 wozy przegubowe, czyli wolnych przegubów na tą chwilę jest około 4, krótkich brakuje, i czasem można zaobserwować przeguby na 193 czy 106/136.ant_sm pisze: 27 kwie 2022, 11:11 Przedstawiłem Ci konkretne wyliczenia więc nie wiem dlaczego się mnie czepiasz. Jeżeli jest inaczej to proszę udowodnij, bo w tym momencie wygląda jakby było Ci głupio przyznać się do błędu. Mnie się czasem wydaje że jest inaczej niż wygląda, dlatego po prostu szukam rzetelnej i obiektywnej odpowiedzi.
W Mobilisie jest na tyle mała rezerwa, że wozy z poważniejszymi awariami od razu lądują na serwisie, jeżeli na placu stoi jakiś wóz nie do jazdy, to zwykle jest to rozbitek, ale na szczęście ostatnio jest mało kolizji.Jorg pisze:A bierzesz pod uwagę że nie wszystkie auta stojące na zajezdni nadają się do ruchu?
Ja uważam inaczej. "6" często miewa słabe zapełnienia i przez to była pierwsza do zawieszania przy każdym remoncie (i znowu będzie). Dawniej była ważna jako druga linia z Wielickiej w stronę Korony, jednak teraz jest też "11". Do tego po otwarciu Trasy Łagiewnickiej, część potoków z Kurdwanowa w stronę Korony przejmie "10". A może i inna linia, jeśli coś by pojechało z Korony przez TŁ, Kurdwanów, do Wielickiej - były takie pogłoski, nawet że może to być nowa "6".Bayer2003 pisze: 26 kwie 2022, 22:40Osobiście mam nadzieję, że docelowo tak się nie stanie - potok z ciągu kurdwanowskiego na Koronę jest dość duży i powinien być obsługiwany przez linię bezpośrednią. Oczywiście wkrótce matury, a i z "13" na 99% znikną GT8N, więc z przepełnieniami na razie nie będzie problemu, jednak osobiście uważam skierowanie "74" przez Starowiślną za wielki błąd.
Jak było kilkukrotnie wspominane na forum, jest wiele innych ciągów gdzie jeździ 40 tramwajów/h, bywało nawet więcej. Nie szukajmy przeszkód tam, gdzie ich nie ma.Bayer2003 pisze: 26 kwie 2022, 22:40Również popieram, jednak pojawia się tutaj pytanie o przepustowość Bratysławskiej (po skierowaniu tych dwóch linii byłoby tam aż 36-40 p/h). Jeżeli nie byłoby to przeszkodą to oczywiście byłaby to jak najbardziej pozytywna zmiana.
Jak mógł zyskać 2-3 brygady, skoro jak 152 kursowało do Olszanicy było 7, a jest teraz 6, przy czym na 192 były 4 brygady, a jest 5 więc liczba brygad się nie zmieniła, tylko zmieniło się wykorzystanie solówek i przegubów.Scania_9640 pisze: 27 kwie 2022, 11:26 Odkąd skrócili 152, to Mobilis zyskał 2-3 brygady, a oprócz tego w rezerwie pozostawało 1-2 wozy przegubowe, czyli wolnych przegubów na tą chwilę jest około 4, krótkich brakuje, i czasem można zaobserwować przeguby na 193 czy 106/136.
Przecież Ci mówiłem ze w ciągu dnia na zajezdni odpoczywa jakieś 10 brygad szczytowych więc skąd twoja pewność, że część z tego to nie szczytówki. Według rozpiski brygad na zajezdni powinny być dwie solówki i trzy przeguby (mowa o autobusach, które nie są przydzielone do ruchu), przy czym rano mogą być cztery przeguby bo jedna brygada 578 jest tylko popołudniowa. Teraz z racji na testera pewnie jest plus jeden przegub, ale trudno to liczyć jak autobus do wykorzystania skoro tester kiedyś przestanie jeździć.yosujiro pisze: 27 kwie 2022, 11:17 Proszę Cię bardzo- solówek przyznam nie liczyłem zwykle chyba ok 2-3 stało, przegubów 3-5, wcześniej było odwrotnie. Stąd twierdzę, że jest zapas przegubów, nawet jak któryś musi pójść na solówkową linię, bo będzie nagromadzenie awarii AMZ.
Ale to tylko naocznie, bo rozpiski na wszystkie brygady jakoś nigdy mi w łapki nie wpadły 
O dziwo mogłoby się wydawać, że trasa przez Gertrudy - Stradom - Krakowską jest dłuższa, ale - O DZIWO - oszczędności nie ma praktycznie żadnej:Bayer2003 pisze: 26 kwie 2022, 22:40 jednak osobiście uważam skierowanie "74" przez Starowiślną za wielki błąd. Prawdopodobnie chodziło tutaj o oszczędność - trasa przez Starowiślną jest jednak trochę krótsza, być może nawet o tyle, że uda się zaoszczędzić jedną brygadę?
W międzyszczycie owszem może i miewa słabsze napełnienia, ale w godzinach szczytowych (dojazd do/ze szkół) są bardzo dobrze napełnione - w głównej mierze uczniami szkół. Nie zapominaj, że na Kurdwanowie nie ma ŻADNEGO liceum, więc mieszkający tam uczniowie zapewne uczęszczają do szkół w centrum.Kaszmir pisze: 27 kwie 2022, 13:18 Ja uważam inaczej. "6" często miewa słabe zapełnienia i przez to była pierwsza do zawieszania przy każdym remoncie (i znowu będzie). Dawniej była ważna jako druga linia z Wielickiej w stronę Korony, jednak teraz jest też "11". Do tego po otwarciu Trasy Łagiewnickiej, część potoków z Kurdwanowa w stronę Korony przejmie "10". A może i inna linia, jeśli coś by pojechało z Korony przez TŁ, Kurdwanów, do Wielickiej - były takie pogłoski, nawet że może to być nowa "6".
Teoria jest teorią, a praktyka praktyką i nie ma co się oszukiwać, ale przez sygnalizacje świetlne na tej trasie 6 jedzie dłużej, albo przynajmniej subiektywne odczucie jest takie, że jedzie się dłużej.suchy pisze: 28 kwie 2022, 20:59 O dziwo mogłoby się wydawać, że trasa przez Gertrudy - Stradom - Krakowską jest dłuższa, ale - O DZIWO - oszczędności nie ma praktycznie żadnej:
- linia 24 z Podgórza SKA do Poczty - 10 minut przelotu
- linia 6 z Podgórza SKA do Gertrudy - 10 minut przelotu, dodając +1min do Poczty wyjdzie 11 minut.
Fakty są takie, że to 24 jeździ więcej osób i to na tej linii są problemy z wejściem do tramwaju w szczycie. 6 ma swoje momenty właśnie tylko w zakresie dojazdu do szkół. W rejon Korony można jeszcze przesiąść się na 11, które napełnieniami nie grzeszy. Na 13 natomiast jest różnie, ale nie zgodzę się, że jest zapchana, bo owszem ma pojedyncze kursy z większym napełnieniem, natomiast w większości obserwuję, że miejsca jest sporo w przeciwieństwie do 24. Jeżeli będzie problem to jego rozwiązaniem może być tabor 32m. Poza tym nawet jeśli 6 nie wróci w obecnej formie, to w jej miejscu na pewno pojawi się coś w ramach rekompensaty, jasne pewnie trzeba będzie się przesiąść, jednak jestem zdania, że wzmocnienie 24 na całej trasie do 7.5min powinno być priorytetem w zakresie budowy sensownego układu linii, a nie utrzymywanie 6, która obsługuje niewielkie potoki.suchy pisze: 28 kwie 2022, 20:59W międzyszczycie owszem może i miewa słabsze napełnienia, ale w godzinach szczytowych (dojazd do/ze szkół) są bardzo dobrze napełnione - w głównej mierze uczniami szkół. Nie zapominaj, że na Kurdwanowie nie ma ŻADNEGO liceum, więc mieszkający tam uczniowie zapewne uczęszczają do szkół w centrum.
Wywalając 6, pozbawisz uczniów bezpośredniego dojazdu do tych szkół (oprócz 43 LO, do którego można dojechać też 24ką). Musieliby zatem jechać 24/50 pod Kabel i tam przesiadać się w 13tkę zapchaną już uczniami z Bieżanowa i Prokocimia (zapraszam do przejażdżki 13tką z pętli w stronę centrum w godzinach 7.00 - 7.20, zobaczysz jak bywa przytulnie)
Ja bym zadał inne pytanie: Czy będą w tą noc jakieś wzmocnienia i tzw. "darmowe" przejazdy dla uczestników.pjetrek pisze: 02 maja 2022, 11:09 W tym roku do akcji Noc Muzeów dołącza też Centrum Edukacyjne Symbioza przy al. Żubrowej. Ciekawe czy dwie jednostki miejskie (SYMBIOZA/ZZM i ZTP) dogadają kwestię dojazdu i będzie opcja wzmocnienia kursów 134 w ten wieczór...?