Układ linii po otwarciu trasy przez Meissnera - projekt Kaszmira [T]

Awatar użytkownika
Cyjan
Specjalista
Posty: 483
Rejestracja: 27 sie 2022, 10:37

Re: Układ linii po otwarciu trasy przez Meissnera - projekt Kaszmira [T]

Post autor: Cyjan » 04 lut 2025, 16:09

Kojak pisze: 03 lut 2025, 9:43 Rewolucja z numeracja.
Ponadto uważam, że należałoby mimo wszystko zrobić badanie potokow pasażerskich. To bardzo ładnie by pokazało czego nam potrzeba.
Pytanie czy lepiej to sprawdzić przed czy dopiero po oddaniu nowej trasy, jak ruch pasażerów w naturalny sposób się rozłoży.
Linie tramwajowe są siatką, której budowa jest raczej niezmienna. Teoretycznie torowiska są budowane względem np. gęstości zaludnienia, to samo rozmiar i pojemność pętli. Można by teoretycznie stworzyć układ który zapewni np. średnio najmniejszą potrzebną liczbę przesiadek, umiarkowaną średnią długość trasy, prostolinijność tras etc, a potem majstrować sobie z częstotliwością.

Moim zdaniem skupiając się na na robieniu linii pod demografię zapętlamy problem pt. zmiany potoków > zmiany układu > zmiany potoków..., nie mówiąc o tym, że układ tramwajowy to powinna być właśnie kwestia nie tylko jak ustawiać na tym co jest, ale przede wszystkim gdzie budować. Większość tramwajów jadących przez Al. Pokoju zapełnia się masakrycznie na Gałczyńskiego, bo tam mają przesiadkę pasażerowie z Centralnej. Czy to oznacza, że w takim razie trzeba na Pokoju zwiększyć częstotliwość kursowania albo dowalić tam linię? Nie. To oznacza, że te tereny są wyjątkowo słabo obsłużone jak na gęstość zaludnienia i trzeba tam puścić autobus i dać mieszkańcom więcej opcji na przesiadkę niż pojedynczy przystanek, ale to moja laicka opinia.
ona/jej

Księżyc
Pasażer
Posty: 36
Rejestracja: 31 sty 2025, 20:34

Re: Układ linii po otwarciu trasy przez Meissnera - projekt Kaszmira [T]

Post autor: Księżyc » 04 lut 2025, 17:42

Układ linii po otwarciu trasy przez Meissnera bez dużych zmian :
Linie : 44, 49, 52 likwidacja;
Linie : 1, 3, 4, 5, 8, 10, 11, 13, 18, 20, 21, 22, 24, 50 (zmiana numeru na 7 ) trasy bez zmian
zmiany tras Linie: 2, 6, 9, 14, 16, 17, 19 , oraz nowe linie 12 ( przekształcona linia 52 ), 15, 23, 25, 47
2. SALWATOR - ... - Lubicz - Rondo Mogilskie - jak dotychczas linia 9 - RONDO HIPOKRATESA / MISTRZEJOWICE
6. MAŁY PŁASZÓW P+R - ... - Filharmonia - SALWATOR
7. dotychczasowa linia 50; wszystkie kursy wykonuje na trasie: BOREK FAŁĘCKI - ... - GÓRKA NARODOWA P+R
9. trasa przez Meissnera ( wchłania linię 49 )
12. CZERWONE MAKI P+R - jak dotychczas linia 52 - Mogilska - Meissnera - Lublańska - Mistrzejowice - OS. PIASTÓW
14. BRONOWICE - ... - Mikołajczyka - OS. PIASTÓW
15. ŁAGIEWNIKI - Kapelanka - jak dotychczas linia 52 - Teatr Słowackiego - Pawia - GÓRKA NARODOWA P+R ( miało być z CZERWONYCH MAKÓW ale
pętla nie przyjmie tylu kursów )
16. BARDOSA - ... - Mistrzejowice - lublańska - Meissnera - Mogilska - po trasie linii 4 - BRONOWICE MAŁE
17. CZERWONE MAKI P+R - ... - Dworzec Towarowy - KROWODRZA GÓRKA P+R
19. BOREK FAŁĘCKI - ... - Rondo Mogilskie - Lubicz - CMENTARZ RAKOWICKI
23. KURDWANÓW P+R - Nowosądecka - Wielicka - Krakowska - Stradomska - Plac Wszystkich Świętych - CICHY KĄCIK
25. KURDWANÓW P+R - po trasie linii 24 - Teatr Słowackiego - Pawia - GÓRKA NARODOWA P+R
47. GÓRKA NARODOWA P+R - jak dotychczas linia 50 - PROKOCIM

CZĘSTOTLIWOŚĆ KURSOWANIA :
Linie: 2, 3, 7, 9, 12, 14, 18, 20
Dzień powszedni : 4:00 - 23:30 co 7,5 minuty ( linia 2 co drugi kurs skrócony )
Sobota : 4:00 - 23:30 co 10 minut ( linia 2 co drugi kurs skrócony )
Niedziela : 4:00 - 9:30 co 20 minut
Święta : 4:00 - 14:00 co 20 minut
14:00 - 23:30 co 10 minut ( linia 2 co drugi kurs skrócony )
1.01, Sobota wielkanocna, Wielkanoc, Poniedziałek Wielkanocny, 24.12, 25.12, 26.12 : 4:00 - 23:00 co 20 minut

Linie: 1, 8, 13
Dzień powszedni : 4:00 - 20:30 co 7,5 minuty
20:30 - 23:30 co 15 minut
Sobota, Niedziela i Święta : 4:00 - 23:30 co 20 minut #
# linia 13 nie kursuje w dniach : 1.01, Sobota Wielkanocna, Wielkanoc, Poniedziałek Wielkanocny, 24.12, 25.12, 26.12

Linie: 4, 5, 6, 10, 16, 17, 19, 21, 22, 25
Dzień powszedni : 4:00 - 23:30 co 15 minut
Sobota, Niedziela, Święta : 4:00 - 23:30 co 20 minut #
# w dniach: 1.01, Sobota Wielkanocna, Wielkanoc, Poniedziałek Wielkanocny, 24.12, 25.12, 26.12 linie 5, 16 nie kursują, a linie 6, 19 w godzinach: 4:00 - 13:00 oraz 19:30 - 23:30 kursują co 40 minut

Linie: 11, 15, 23
Dzień powszedni: 4:00 - 20:30 co 15 minut
Sobota : 6:00 - 20:30 co 20 minut # x
Niedziela i Święta : 9:30 - 20:30 # x
# Nie kursują w dniach: 1.01, Sobota Wielkanocna, Wielkanoc, Poniedziałek Wielkanocny, 24.12, 25.12, 26.12
x linia 15 nie kursuje w Sobotę Wielkanocną, Niedziele i Święta

Linia: 47
Dzień powszedni : 4:00 - 20:30 co 15 minut

Kojak
Ekspert
Posty: 801
Rejestracja: 26 lip 2022, 20:49

Re: Układ linii po otwarciu trasy przez Meissnera - projekt Kaszmira [T]

Post autor: Kojak » 04 lut 2025, 18:29

Cyjan pisze: 04 lut 2025, 16:09 Linie tramwajowe są siatką, której budowa jest raczej niezmienna. Teoretycznie torowiska są budowane względem np. gęstości zaludnienia, to samo rozmiar i pojemność pętli. Można by teoretycznie stworzyć układ który zapewni np. średnio najmniejszą potrzebną liczbę przesiadek, umiarkowaną średnią długość trasy, prostolinijność tras etc, a potem majstrować sobie z częstotliwością.

Moim zdaniem skupiając się na na robieniu linii pod demografię zapętlamy problem pt. zmiany potoków > zmiany układu > zmiany potoków..., nie mówiąc o tym, że układ tramwajowy to powinna być właśnie kwestia nie tylko jak ustawiać na tym co jest, ale przede wszystkim gdzie budować. Większość tramwajów jadących przez Al. Pokoju zapełnia się masakrycznie na Gałczyńskiego, bo tam mają przesiadkę pasażerowie z Centralnej. Czy to oznacza, że w takim razie trzeba na Pokoju zwiększyć częstotliwość kursowania albo dowalić tam linię? Nie. To oznacza, że te tereny są wyjątkowo słabo obsłużone jak na gęstość zaludnienia i trzeba tam puścić autobus i dać mieszkańcom więcej opcji na przesiadkę niż pojedynczy przystanek, ale to moja laicka opinia.
Ale to o czym napisałaś nie wyklucza tego co ja napisałem.
Majac dane z potokow pasażerskich będzie nam łatwiej zrobić to o czym Ty piszesz.
Jasne, że siatka linii tramwajowych jest ściśle uwarunkowana tym jak idą tory itp. Ale chyba o to chodzi by optymalnie rozłożyć te tramwaje. A gęstość pasażerów na danym odcinku powie nam, który rejon wymaga wzmocnienia.
Zwłaszcza przy ograniczonej przepustowości skrzyzowan i końcówek powinniśmy wiedzieć jak ułożyć trasy. Także zgadzam się z Tobą i jednocześnie uważam, że kawa nie wyklucza herbaty

canoe_bart
Miłośnik
Posty: 52
Rejestracja: 23 lis 2024, 14:48
Kontakt:

Re: Układ linii po otwarciu trasy przez Meissnera - projekt Kaszmira [T]

Post autor: canoe_bart » 05 lut 2025, 1:07

Księżyc pisze: 04 lut 2025, 17:42 Układ linii po otwarciu trasy przez Meissnera bez dużych zmian :
Linie : 44, 49, 52 likwidacja;
Linie : 1, 3, 4, 5, 8, 10, 11, 13, 18, 20, 21, 22, 24, 50 (zmiana numeru na 7 ) trasy bez zmian
zmiany tras Linie: 2, 6, 9, 14, 16, 17, 19 , oraz nowe linie 12 ( przekształcona linia 52 ), 15, 23, 25, 47
2. SALWATOR - ... - Lubicz - Rondo Mogilskie - jak dotychczas linia 9 - RONDO HIPOKRATESA / MISTRZEJOWICE
6. MAŁY PŁASZÓW P+R - ... - Filharmonia - SALWATOR
7. dotychczasowa linia 50; wszystkie kursy wykonuje na trasie: BOREK FAŁĘCKI - ... - GÓRKA NARODOWA P+R
9. trasa przez Meissnera ( wchłania linię 49 )
12. CZERWONE MAKI P+R - jak dotychczas linia 52 - Mogilska - Meissnera - Lublańska - Mistrzejowice - OS. PIASTÓW
14. BRONOWICE - ... - Mikołajczyka - OS. PIASTÓW
15. ŁAGIEWNIKI - Kapelanka - jak dotychczas linia 52 - Teatr Słowackiego - Pawia - GÓRKA NARODOWA P+R ( miało być z CZERWONYCH MAKÓW ale
pętla nie przyjmie tylu kursów )
16. BARDOSA - ... - Mistrzejowice - lublańska - Meissnera - Mogilska - po trasie linii 4 - BRONOWICE MAŁE
17. CZERWONE MAKI P+R - ... - Dworzec Towarowy - KROWODRZA GÓRKA P+R
19. BOREK FAŁĘCKI - ... - Rondo Mogilskie - Lubicz - CMENTARZ RAKOWICKI
23. KURDWANÓW P+R - Nowosądecka - Wielicka - Krakowska - Stradomska - Plac Wszystkich Świętych - CICHY KĄCIK
25. KURDWANÓW P+R - po trasie linii 24 - Teatr Słowackiego - Pawia - GÓRKA NARODOWA P+R
47. GÓRKA NARODOWA P+R - jak dotychczas linia 50 - PROKOCIM

CZĘSTOTLIWOŚĆ KURSOWANIA :
Linie: 2, 3, 7, 9, 12, 14, 18, 20
Dzień powszedni : 4:00 - 23:30 co 7,5 minuty ( linia 2 co drugi kurs skrócony )
Sobota : 4:00 - 23:30 co 10 minut ( linia 2 co drugi kurs skrócony )
Niedziela : 4:00 - 9:30 co 20 minut
Święta : 4:00 - 14:00 co 20 minut
14:00 - 23:30 co 10 minut ( linia 2 co drugi kurs skrócony )
1.01, Sobota wielkanocna, Wielkanoc, Poniedziałek Wielkanocny, 24.12, 25.12, 26.12 : 4:00 - 23:00 co 20 minut

Linie: 1, 8, 13
Dzień powszedni : 4:00 - 20:30 co 7,5 minuty
20:30 - 23:30 co 15 minut
Sobota, Niedziela i Święta : 4:00 - 23:30 co 20 minut #
# linia 13 nie kursuje w dniach : 1.01, Sobota Wielkanocna, Wielkanoc, Poniedziałek Wielkanocny, 24.12, 25.12, 26.12

Linie: 4, 5, 6, 10, 16, 17, 19, 21, 22, 25
Dzień powszedni : 4:00 - 23:30 co 15 minut
Sobota, Niedziela, Święta : 4:00 - 23:30 co 20 minut #
# w dniach: 1.01, Sobota Wielkanocna, Wielkanoc, Poniedziałek Wielkanocny, 24.12, 25.12, 26.12 linie 5, 16 nie kursują, a linie 6, 19 w godzinach: 4:00 - 13:00 oraz 19:30 - 23:30 kursują co 40 minut

Linie: 11, 15, 23
Dzień powszedni: 4:00 - 20:30 co 15 minut
Sobota : 6:00 - 20:30 co 20 minut # x
Niedziela i Święta : 9:30 - 20:30 # x
# Nie kursują w dniach: 1.01, Sobota Wielkanocna, Wielkanoc, Poniedziałek Wielkanocny, 24.12, 25.12, 26.12
x linia 15 nie kursuje w Sobotę Wielkanocną, Niedziele i Święta

Linia: 47
Dzień powszedni : 4:00 - 20:30 co 15 minut
Akurat pary 17+19 bym nie rozdzielał, bo to jest w zasadzie jedna linia, która różni się tylko końcówkami na południu - rozdzielenie tras na północy jeszcze bardziej utrudni i tak z trudem funkcjonującą ich koordynację. Coś na Cmentarz Rakowicki musi trafić, ale czy to musi być linia od strony APW, a zwłaszcza dawna iteracja 11, którą nie bez powodu skierowano na Płaszów po otwarciu tam torowiska? W tym przypadku raczej bym się opowiedział za opcją już dawno tutaj wałkowaną, czyli podziałem 10 na dwie linie, jedną z CR na Kurdwanów (z perspektywą wydłużenia do Prokocimia, a może i do Rżąki), drugą z Pleszowa do którejś z pętli za I obwodnicą. Połączenie Salwatora z Czyżynami i Bieńczycami mogłoby być całkiem ciekawym połączeniem, tylko zastanawiam się, czy pętla na Salwatorze wytrzyma 20 kursów/h. Nie kwestionując uporządkowania numeracji, nie rozumiem za bardzo degradowania 50 do f-7,5 i jednoczesnego robienia osobnej linii kończącej pośrodku niczego, skoro z drugiej strony ujednolicamy 9 i 49 - jak wyżej, będą problemy z koordynacją, a poza tym łatwo będzie zawieszać linię wspomagającą. Analogicznie będzie z 15. Przy maksymalizacji ZTP planował zrobić podobny myk, jednak w ostatniej chwili zmieniono plany. Nie bardzo widzę też sens robienia dubla 50 do Kurdwanowa po jej starej trasie, poza chęcią poprawy dojazdu do centrum z tej dzielnicy. Jeśli już coś puszczać do Górki Narodowej, to lepiej, żeby to była para 17+19. Nie do końca też jestem przekonany do robienia z 16 wspomagania dla 4 w miejsce 44, bo raczej nikt nie będzie specjalnie jechać z Bagateli czy Królewskiej w stronę Placu Centralnego przez Mistrzejowice i Bieńczyce. Last, but not least, częstotliwość co 40 minut w święta w przypadku niektórych tramwajów nie zachęci zbyt wielu do skorzystania z KM.

krawiec
Specjalista
Posty: 425
Rejestracja: 29 sie 2020, 23:23

Re: Układ linii po otwarciu trasy przez Meissnera - projekt Kaszmira [T]

Post autor: krawiec » 05 lut 2025, 7:45

canoe_bart pisze: 05 lut 2025, 1:07 Nie do końca też jestem przekonany do robienia z 16 wspomagania dla 4 w miejsce 44, bo raczej nikt nie będzie specjalnie jechać z Bagateli czy Królewskiej w stronę Placu Centralnego przez Mistrzejowice i Bieńczyce.
16 to jedyna linia z Mistrzejowic do centrum Huty.
Jeśli przy okazji otwarcia tej linii bedzie rzeź autobusów w Mistrzejowicach, to 16 musi być.

cynamon
Znawca
Posty: 103
Rejestracja: 31 lip 2023, 23:57

Re: Układ linii po otwarciu trasy przez Meissnera - projekt Kaszmira [T]

Post autor: cynamon » 05 lut 2025, 11:46

Akurat 16 skoro już ma dostać skrzydeł poza Mistrzejowice, mogłaby skończyć właśnie na Rakowickim.

Bautosz
Znawca
Posty: 170
Rejestracja: 26 wrz 2024, 20:40
Lokalizacja: Podgórze

Re: Układ linii po otwarciu trasy przez Meissnera - projekt Kaszmira [T]

Post autor: Bautosz » 05 lut 2025, 17:09

16 powinna jechać co najmniej do Dworca Głównego. Na Cmentarzu Rakowickim powinny zawracać linie, które przejazd przez centrum mają za sobą, czyli od Westerplatte lub Basztowej. Kończąc tą linie na Cmentarzu Rakowickim ucinamy wiele relacji. Jeśli 16 miałaby pojechać na Bronowice Małe to jako dodatkowe wsparcie dla 4, a nie jako zastępstwo 44. Czyżyny i tak stracą sporo kursów, więc nie powinniśmy ich odbierać więcej. Moim zdaniem, najbardziej optymalnym (jednak w mojej opinii nie najlepszym) rozwiązaniem byłaby trasa na Dworzec Towarowy przez Długą, ponieważ każda inna możliwość doprowadziłaby do większych zmian. Na Cichy Kącik - przekierowanie 20 na Salwator, 6 na Cichy Kącik, 10 na Cmentarz Rakowicki, skierowanie 2 do Pleszowa z nową końcówką, takie zmiany najprawdopodobniej zostałyby źle przyjęte, ponieważ Salwator chce przywrócenia połączenia ze Starym Podgórzem (6) tak samo jak Stare Podgórze z Nową Hutą (10). Na Salwator - zamiana 10 z 2 i zmiana końcówki tej linii lub wycofanie się z przekierowania 6. Pętla Bronowice jest pełna. Powoli zaczyna nam brakować miejsce na naszych torowiskach. Między innymi dlatego potrzebujemy premetra.

krawiec
Specjalista
Posty: 425
Rejestracja: 29 sie 2020, 23:23

Re: Układ linii po otwarciu trasy przez Meissnera - projekt Kaszmira [T]

Post autor: krawiec » 05 lut 2025, 17:56

Bautosz pisze: 05 lut 2025, 17:09 16 powinna jechać co najmniej do Dworca Głównego. Na Cmentarzu Rakowickim powinny zawracać linie, które przejazd przez centrum mają za sobą, czyli od Westerplatte lub Basztowej. Kończąc tą linie na Cmentarzu Rakowickim ucinamy wiele relacji. Jeśli 16 miałaby pojechać na Bronowice Małe to jako dodatkowe wsparcie dla 4, a nie jako zastępstwo 44. Czyżyny i tak stracą sporo kursów, więc nie powinniśmy ich odbierać więcej. Moim zdaniem, najbardziej optymalnym (jednak w mojej opinii nie najlepszym) rozwiązaniem byłaby trasa na Dworzec Towarowy przez Długą, ponieważ każda inna możliwość doprowadziłaby do większych zmian. Na Cichy Kącik - przekierowanie 20 na Salwator, 6 na Cichy Kącik, 10 na Cmentarz Rakowicki, skierowanie 2 do Pleszowa z nową końcówką, takie zmiany najprawdopodobniej zostałyby źle przyjęte, ponieważ Salwator chce przywrócenia połączenia ze Starym Podgórzem (6) tak samo jak Stare Podgórze z Nową Hutą (10). Na Salwator - zamiana 10 z 2 i zmiana końcówki tej linii lub wycofanie się z przekierowania 6. Pętla Bronowice jest pełna. Powoli zaczyna nam brakować miejsce na naszych torowiskach. Między innymi dlatego potrzebujemy premetra.
16 albo w Tunelu (jako rekompensata za 182) albo w Bronowicach (jako rekompensata za 139).

canoe_bart
Miłośnik
Posty: 52
Rejestracja: 23 lis 2024, 14:48
Kontakt:

Re: Układ linii po otwarciu trasy przez Meissnera - projekt Kaszmira [T]

Post autor: canoe_bart » 05 lut 2025, 20:37

krawiec pisze: 05 lut 2025, 7:45 16 to jedyna linia z Mistrzejowic do centrum Huty.
Jeśli przy okazji otwarcia tej linii bedzie rzeź autobusów w Mistrzejowicach, to 16 musi być.
Ale ja nie twierdzę, że 16 należy puścić do piachu czy nie wydłużać do centrum, tylko nie róbmy tego drugiego kosztem już i tak obciętego wsparcia 4 (co już @Bautosz wcześniej zauważył i wyjaśnił).
krawiec pisze: 05 lut 2025, 17:56 16 albo w Tunelu (jako rekompensata za 182) albo w Bronowicach (jako rekompensata za 139).
Taka 16 w bardzo małym stopniu zastąpi 139, bo ominie A29L, Nowy Kleparz czy Miasteczko Studenckie, nie mówiąc o Os. Krakowiaków czy Górali, z kolei zastanawiam się, czy tunel przyjmie dodatkowe kursy przy obecnej SBL, choć w tym przypadku trasy bardziej by się pokrywały.
Bautosz pisze: 05 lut 2025, 17:09 Pętla Bronowice jest pełna. Powoli zaczyna nam brakować miejsce na naszych torowiskach. Między innymi dlatego potrzebujemy premetra.
Teoretycznie dałoby się dołożyć jeszcze 4 kursy na ciągu bronowickim, wracając do stanu sprzed pandemii, ale taka linia musiałaby kończyć na Widoku (ewentualnie 13 albo 14 musiałaby tam trafić i wtedy kierujemy ową linię na Rydla), gdzie też już będzie problem z przerwami.

impuls
Ekspert
Posty: 1562
Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05

Re: Układ linii po otwarciu trasy przez Meissnera - projekt Kaszmira [T]

Post autor: impuls » 05 lut 2025, 23:11

"1" - 15 brygad
"2" - 13
"3" - 14
"4" - 10
"5" - 7
"6" - 7
"7" - 18
"8" - 15
"9" - 15
"10 - 10
'11" - 7
"12" - 18
"13" - 15
"14" - 17
"15" - 8
"16" - 9
"17" - 8
'18" - 17
"19" - 6
"20" - 12
"21" - 6
"22" - 10
'23" - 7
"24" - 8
"25" - 9
"47" - 7
Rez - 7
Razem 295
Obecnie mamy 253
Nieźle poszalałeś. Skąd środki?

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1882
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: Układ linii po otwarciu trasy przez Meissnera - projekt Kaszmira [T]

Post autor: Bayer2003 » 05 lut 2025, 23:35

impuls pisze: 05 lut 2025, 23:11 Razem 295
Obecnie mamy 253
Nieźle poszalałeś. Skąd środki?
W obecnym stałym układzie liczba brygad z pewnością przekracza 260, więc po oddaniu Meissnera nawet okolice 270 nie byłyby przesadą. Oczywiście do 295 nadal to daleko, jednak nie aż tak bardzo.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

impuls
Ekspert
Posty: 1562
Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05

Re: Układ linii po otwarciu trasy przez Meissnera - projekt Kaszmira [T]

Post autor: impuls » 06 lut 2025, 8:41

Bayer2003 pisze: 05 lut 2025, 23:35 W obecnym stałym układzie liczba brygad z pewnością przekracza 260, więc po oddaniu Meissnera nawet okolice 270 nie byłyby przesadą. Oczywiście do 295 nadal to daleko, jednak nie aż tak bardzo.
Tylko, że nigdy nie było więcej niż 254 w dni powszednie w ruchu. A stały układ może będzie w okolicach 2028 roku. Dlatego daleko do 295 brygad. Ponadto ma 333 pociągi z których zawsze 5-7 jest w TR, a ok. 6-10 jest długotrwale niesprawnych. Obsłużenie 270 będzie trudnością a 295 nie ma mowy. Był taki okres wrzesień 2020, gdzie na stan 296 wagonów wysyłano 251 brygad 85%. W tym 10 wagonów w TR i trzy Stadlery - po odjęciu 89% wykorzystania Wtedy wprowadzali już Stadlery, ale wcześniej skasowali wagony. Wykorzystanie N8S/C 9/12. Takiej sytuacji nie chce MPK powtarzać, gdyż mieli trudności z obsługą linii. Wagony z naprawy od razu jechały na Miasto.

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1882
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: Układ linii po otwarciu trasy przez Meissnera - projekt Kaszmira [T]

Post autor: Bayer2003 » 06 lut 2025, 9:40

impuls pisze: 06 lut 2025, 8:41 Tylko, że nigdy nie było więcej niż 254 w dni powszednie w ruchu. A stały układ może będzie w okolicach 2028 roku. Dlatego daleko do 295 brygad. Ponadto ma 333 pociągi z których zawsze 5-7 jest w TR, a ok. 6-10 jest długotrwale niesprawnych. Obsłużenie 270 będzie trudnością a 295 nie ma mowy. Był taki okres wrzesień 2020, gdzie na stan 296 wagonów wysyłano 251 brygad 85%. W tym 10 wagonów w TR i trzy Stadlery - po odjęciu 89% wykorzystania Wtedy wprowadzali już Stadlery, ale wcześniej skasowali wagony. Wykorzystanie N8S/C 9/12. Takiej sytuacji nie chce MPK powtarzać, gdyż mieli trudności z obsługą linii. Wagony z naprawy od razu jechały na Miasto.
270/333 to 81% - biorąc pod uwagę, że średni wiek taboru jest jednak mniejszy niż w 2020 roku, jest to raczej realne. Oczywiście pomysł użytkownika Księżyc ma sporo wad (brak wzięcia pod uwagę realnych potoków, przekroczenie przepustowości ciągów), jednak jeżeli komunikacja miejska ma się rozwijać, nie można tkwić w okolicach 250 brygad do końca świata.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

Księżyc
Pasażer
Posty: 36
Rejestracja: 31 sty 2025, 20:34

Re: Układ linii po otwarciu trasy przez Meissnera - projekt Kaszmira [T]

Post autor: Księżyc » 10 lut 2025, 0:31

Moja nowa propozycja zmian. Postanowiłem niektóre ciągi tramwajowe wzmocnić liniami autobusowymi bo aby zmniejszyć ich przeciążenie pasażerami, oraz zmienić trasy kilku autobusów, uruchomić nowe linie oraz kilka zlikwidować.
LINIE TRAMWALOWE :
1. bez zmian
2. BOREK FAŁĘCKI - po trasie linii 22 - Dietla - Św. Gertrudy - Westerplatte - Lubicz - CMENTARZ RAKOWICKI
3. bez zmian
4. bez zmian
# codziennie co drugi kurs wykonuje po skróconej trasie : BRONOWICE MAŁE - ... - ZAJEZDNIA NOWA HUTA
5. bez zmian
6. MAŁY PŁASZÓW P+R - ... -Filharmonia - SALWATOR
7. Dotychczasowa linia 50; wszystkie kursy na trasie BOREK FAŁĘCKI - .. - KURDWANÓW P+R
8. bez zmian
9. kursuje przez : Mogilska - Meissnera do MISTRZEJOWIC
10 . KURDWANÓW P+R- ... - Rondo Czyżyńskie - Bieńczycka - Mikołajczyka - MISTRZEJOWICE
11. GÓRKA NARODOWA P+R - po trasie linii 18 - Stary Kleparz - Lubicz - jak dotychczas linia 10 - PLESZÓW
12. Dotychczasowa linia 52 ze zmianą trasy przez : Mogilska - Meissnera - Srebrnych Orłów
13. bez zmian
14. BRONOWICE - ... - Mikołajczyka - OS. PIASTÓW
15. KURDWANÓW P+R - po trasie linii 50 - Rondo Grzegórzeckie - po trasie linii 14 - OS. PIASTÓW
16. BARDOSA - ... - Mistrzejowice - Meissnera - Mogilska - Lubicz - Basztowa - Filharmonia - SALWATOR
17. CZERWONE MAKI P+R - ... - Dworzec Towarowy - KROWODRZA GÓRKA P+R / GÓRKA NARODOWA P+R
# tylko w dzień powszedni w godzinach : 4:00 - 9:30 oraz 12:30 - 19:30 wszystkie kursy wykonuje po wydłużonej trasie do Górki Narodowej
18. bez zmian
19. BRONOWICE MAŁE - po trasie linii 24 - Starowiślna - Grzegórzecka - Kuklińskiego - MAŁY PŁASZÓW P+R
20. bez zmian
21. bez zmian
22. bez zmian
23. KURDWANÓW P+R - po trasie linii 24 - Poczta Główna - Filharmonia - CICHY KĄCIK
24. bez zmian

Linie : 3 , 5 po otwarciu trasy na Azory zostają wydłużone
Linie : 5, 13, 15, 19 nie kursują w dniach: 1.01, Sobota Wielkanocna, Wielkanoc, Poniedziałek Wielkanocny, 24.12, 25.12, 26.12

CZESTOTLIWOŚĆ KUROWANIA:
LINIE: 1, 3, 4, 7, 12, 18, 20
Dzień powszedni : 4:00 - 23: 30 co 7,5 minuty
Sobota : 4:00 - 23 :30 co 10 minut
Niedziela : 4:00 - 9:30 co 20 minut
9:30 - 23:30 co 10 minut
Święta : 4:00 - 14:00 co 20 minut
14:00 - 23:30 co 10 minut #
# w dniach : 1.01, Sobota Wielkanocna, Wielkanoc, Poniedziałek Wielkanocny, 24.12, 25.12, 26.12 kursują co 20 minut

LINIE: 8, 9 ,13, 17
Dzień powszedni : 4:00 - 20:00 co 7,5 minuty
20:00-23:30 co 15 minut
Sobota, Niedziela i Święta : 4:00 - 23:30 co 20 minut

LINIE: 2,5, 6, 10, 11, 14, 15, 16, 21, 22, 23, 24
Dzień powszedni : 4:00 - 23:30 co 15 minut
Sobota, Niedziela i Święta : 4:00- 23:30 co 20 minut

LINIA 19:
Dzień powszedni : 4:00 - 20:00 co 15 minut
sobota : 6:00 - 20:00 co 20 minut
niedziela : 9:30 - 20:00 co 20 minut
Święta : 14:00 - 20:00 co 20 minut

LINIE AUTOBUSOWE :
Linie zlikwidowane : 124, 132, 142, 405, 413, 424, 442, 469, 476, 482, 496
100. OS. PODWAWELSKIE - jak dotychczas linia 101 - Kopiec Kościuszki - Ks. Józefa - Salwator - Kościuszki - Lelewela - Dunin - Wąsowicz - Kałuży -
Focha - Piłsudskiego - Podwale Dunajewskiego - Grabarska - Karmelicka - TEATR BAGATELA
trasa powrotna : TEATR BAGATELA - Podwale - Piłsudskiego -Al. Krasińskiego - Dunin -Wąsowicza - Plac Na Stawach - Senatorska - Salwator - ... -
OS. PODWAWELSKIE
101. BOREK FAŁĘCKI - Zakopiańska - Zawiła - Żywiecka - Zdunów - Podhalańska - Przyzby - Kobierzyńska - Grota - Roweckiego - Kapelanka -
Zielińskiego ( powrót : Zielińskiego - Praska - Nowaczyńskiego - Kapelanka ) Most Zwierzyniecki - Ks. Józefa - Kościuszki - Aleje - al. 29 listopada
- Wita Stwosza - DWORZEC GŁÓWNY WSCHÓD
105. zwiększenie częstotliwości kursowania
109. BIELANY - ... - Salwator - Kościuszki - Lelewela - Dunin - Wąsowicza - kałuży focha - Aleje ( powrót : Aleje - Dunin - Wąsowicza - Plac Na
Stawach - Senatorska - Salwator ) - Warszawska - Kurniki ( powrót : Pawia - DWORZEC GŁÓWNY ZACHÓD
112. TYNIEC KAMIENIOŁOM / 162 PODGÓRKI TYNIECKIE - ... - Praska - Zielińskiego - Monte Cassino - Konopnickiej - Most Dębnicki - Al. Krasińskiego -
Piłsudskiego - Podwale -Dunajewskiego - Basztowa - Lubicz - Rakowicka - DWORZEC GŁÓWNY WSCHÓD
114. KOMBINAT - Al. Solidarności - Struga - Wojciechowskiego - Mościckiego - al. Róż - - Al .Przyjażni - Al. Andersa - Boruty - Spiechowicza - Al Jana
Pawła II - Lema - Al. Pokoju - po trasie linii 14 - Dunajewskiego - Podwale - Piłsudskiego - Aleje - Czarnowiejska - Nawojki - Armii Krajowej -
- PRZYBYSZEWSKIEGO
116. wszystkie kursy wydłużone do KOSTRZE OSP
123. RONDO BAREI - Strzelców - Powstańców Reduty - Bohomolca - Jancarza - - Nagłowicka - Wawelska - Jancarza - Srebrnych Orłów - Mikołajczyka
- ... - MAŁY PŁASZÓW P+R
129. DWORZEC GŁÓWNY ZACHÓD - ... - Młyńska - Bora - Komorowskiego - Stella - Sawickiego - jak obecnie linia 442 - Al. Andersa - jak obecnie linia
142 - OS. NA STOKU
131. CHAŁUPKI - ... - Pleszów - Igołomska - Giedroycia - Podbipięty - Lesisko - Podbipięty - Klasztorna - Sieroszewskiego - Zachemskiego - Al . Jana
Pawła II - Boruty - Spiechowicza - Al. Andersa - AL. PRZYJAŻNI
139. KOMBINAT - ... - Jancarza - Wawelska - Nagłowicka - Jancarza - ... - Armii Krajowej - Radzikowskiego - Wizjonerów ( powrót : Wizjonerów
- Armii krajowej ) - WIZJONERÓW
144, 173, 204, 224 w stronę przystanku Prokocim Szpital kursują przez : Wielicka - Wolska - Na Kozłówce - Wlotowa - Wielicka )
146. CZERWONE MAKI P+R - Bobrzyńskiego - Grota - Roweckiego - Rostworowskiego - trasa Łagiewnicka - Witosa - Nowosądecka - Wielicka - Wolska -
Na Kozłówce - Wlotowa - Polonijna - Facimiech -Wielicka ( powrót : Wielicka - Nowosądecka - Podedworze - Bochenka - Łużycka - Witosa ) -
Kostaneckiego - Jakubowskiego - Orwid - Wielicka - Mała Góra - Aleksandry - NOWY BIEŻANÓW POŁUDNIE
149. SZPITAL OKULISTYCZNY - ... - Al .Solidarności - Struga - Wojciechowskiego - Mościckiego - Al. Róż - Al. Przyjaźni - Boruty - Spiechowicza - Al.
Jana Pawła II - CZYŻYNY DWORZEC
169. wszystkie kursy wykonuje po całej trasie PIASKI WIELKIE - ... - GÓRKA NARODOWA P+R
# w stronę Piaski Wielkie kursuje przez: Łużycka - Nowosądecka - Podedworze - Bochenka - Łużycka
176. OS. PODWAWELSKIE - Jak dotychczas linia 112 - Tyniecka - Sodowa - Pychowice Cmentarz - Sodowa - Tyniecka - Widłakowa - BODZÓW
182. OS. NA STOKU - ... - Srebrnych Orłów - Wiślicka - Dobrego Pasterza - Strzelców - PRĄDNIK CZERWONY
183. ZŁOCIEŃ - Po trasie linii 163 - Most Wandy - Lesisko - po trasie linii 103 - Al. Pokoju - Lema Al. Jana Pawła II - Ułanów - Pilotów - po trasie linii
189 - NOWY KLEPARZ
184. PRĄDNIK CZERWONY - ... - Rondo Grzegórzeckie - Kotlarska - Podgórska - most Powstańców Śląskich - Zabłocie - Przemysłowa - Lipowa -
Romanowicza - Dąbrowskiego - Lwowska - Limanowskiego - Wielicka - Malborska - Trybuny Ludów - Łużycka - Witosa - Hlaszki - Wysłouchów -
Bojki - Cechowa - OS . KURDWANÓW
186. CZERWONE MAKI P+R - Jak dotychczas linia 203 - Winnicka - Tyniecka - jak dotychczas linia 112 - OS. PODWAWELSKIE
189. PLAC CENTRALNY - Al. Andersa - Bora - Komorowskiego - Młyńska - ... - Prądnicka - Wrocławska - czyżewskiego - Głowackiego - Piastowska -
CICHY KĄCIK
484. PRĄDNIK CZERWONY - po trasie linii 184 - Rondo Grzegórzeckie - Kotlarska -Podgórska - Daszyńskiego - Grzegórzecka - Dietla - STAROWIŚLNA
502. linia wydłużona do OS. PODWAWELSKIEGO
511. CHEŁMOŃSKIEGO PĘTLA - ... - Poległych w Krzesławicach - Architektów - WZGÓRZA KRZESŁAWICKIE

Księżyc
Pasażer
Posty: 36
Rejestracja: 31 sty 2025, 20:34

Re: Układ linii po otwarciu trasy przez Meissnera - projekt Kaszmira [T]

Post autor: Księżyc » 10 lut 2025, 12:32

CD. LINIE AUTOBUSOWE :
137. GÓRKA NARODOWA P+R - Papierni Prądnickich - Zauchy ( pętla ) - Papierni Prądnickich - Banacha - Ks. Meiera - Al. 29 listopada ( powrót: Al. 29
listopada - Banacha ) - Opolska - Prądnicka - Fieldofa - Nila - Krowodrza Górka P+R - Krowoderskich Zuchów - Batalionu " Skała " Ak - Łokietka -
Makowskiego - Różyckiego - Weissa - Conrada - Armii Krajowej - ZARZECZE ( z powodu braku miejsca na Bronowicach Małych )
155. SWOSZOWICE SKA - ... - Kurdwanów P+R - Beskidzka - Klonowica - Sławka - Kamińskiego - Rondo Matecznego - Kalwaryjska - Podgórska - Kotlarska -
Al. Powstania Warszawskiego - Rondo Mogilskie - Lubicz - Rakowicka - DWORZEC GŁÓWNY WSCHÓD
203. ŁAGIEWNIKI - po trasie linii 196 - Mochnaniec - ... - SKAWINA PODGÓRKI / SKAWINA
433. LINIA ZLIKWIDOWANA
494. LINIA ZLIKWIDOWANA
594. POD FORTEM - po trasie linii 194 - Aleje - Prądnicka - NOWY KLEPARZ

Zastanawiam się czy jest zapotrzebowanie na jakieś linii autobusowej przez ul. Dunikowskiego, jeśli tak to trzeba by było stworzyć jakąś nową
sensowną linie ponieważ nic z obecnych linii nie da się przekierować.

CZĘSTOTLIWOŚĆ KURSOWANIA LINII AUTOBUSOWYCH :
LINIE : 130, 139, 147, 179, 194,
Dzień powszedni : 4:00 - 23:30 co 7,5 minuty
sobota : 4:00 - 23:30 co 10 minut
niedziela : 4:00 - 9:30 co 20 minut
9:30 - 23:30 co 10 minut
Święta : 4:00 - 14:00 co 20 minut
14:00 - 23:30 co 10 minut
1.01, Sobota Wielkanocna, Wielkanoc, Poniedziałek Wielkanocny , 24.12, 25.12, 26. 12 co 20 minut

LINIE: 101, 102, 105, 107, 114, 123, 125, 126, 128, 129, 137, 138, 140, 143, 144, 146, 148, 151, 152, 159, 163, 164, 168, 169, 172, 173, 174, 178,
182, 183, 184, 192, 193, 195, 199, 484, 501, 502, 503, 511, 513, 578
Dzień powszedni : 4:00 - 23:30 co 15 minut
sobota : 4:00 - 23:30 co 20 minut
niedziela : 4:00 - 9:30 co 20 minut
4:00 - 9:30 co 40 minut dotyczy linii : 102, 107, 126, 140, 151, 168, 182, 193, 195, 199, 484, 578
9:30 - 23:30 co 20 minut
Święta : 4:00 - 14:00 co 20 minut
4:00 - 14:00 co 40 minut dotyczy linii : 102, 107, 126, 140, 151, 168, 182, 193, 195, 199, 484, 578
14:00 - 23:30 co 20 minut
1.01, Sobota Wielkanocna, Wielkanoc, Poniedziałek Wielkanocny, 24.12, 25.12, 26.12:
Linie : 114, 146, 168, 199, 578 Nie kursują
Linie : 102, 107, 123, 126, 137, 140, 151, 182, 183, 192, 193, 195, Kursują co 40 minut
Pozostałe linie kursują bez zmian , co 20 minut

LINIE : 572, 594
Dzień powszedni : 4:00 - 9:30 co 15 minut
12:30 - 19:30 co 15 minut

LINIE : 103, 106, 109, 112, 113, 120, 121, 122, 127, 131, 133, 135, 136, 149, 153, 155, 158, 162, 171/271, 175, 176, 180, 186, 191, 196, 198, 203,
214, 254, 420, 422, 475
Dzień powszedni : 4:00 - 23:30 co 30 minut, w godzinach : 4:00 - 9:30 oraz 12:30 - 19:00 linie : 106, 112, 133, 136, 153 kursują co 15 minut
Sobota, Niedziela i Święta : co 40 minut
1.01, Sobota Wielkanocna, Wielkanoc, Poniedziałek Wielkanocny, 24.12 , 25.12, 26.12 :
Linie : 186, 191, 420, 475 nie kursują
Pozostałe linie kursują bez zmian, co 40 minut

LINIE : 100, 134
Dzień powszedni: 4:00 - 23:30 co 30 minut
Sobota, Niedziela, Święta : 4:00 - 9:00 co 40 minut
9:00 - 19:00 co 20 minut
19:00 - 23:30 co 40 minut
1.01, Sobota wielkanocna, Wielkanoc, Poniedziałek Wielkanocny, 24.12, 25.12, 26.12 : 4:00 - 23:30 co 40 minut

LINIE : 110, 111, 141, 160, 161, 181
Dzień powszedni : 4:00 - 23:30 co 45 minut
Sobota, Niedziela, Święta : 4:00 - 23 :30 co 60 minut

LINIA 116 :
Dzień powszedni : 4:00 - 19:00 co 60 minut

LINIA 156 :
Dzień powszedni : 4:00 - 9 :30 co 45 minut
12:30 - 19:00 co 45 minut
sobota : 8:00 - 17:00 co 45 minut
Niedziela : 11:00 - 17:00 co 45 minut
Święta : Nie kursuje

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości