04.09.2023 [uruchomienie tramwaju do Papierni Prądnickich]

- Codzienne aktualności z Aglomeracji Krakowskiej
Scania_9640
Ekspert
Posty: 1860
Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
Lokalizacja: Balice

Re: 04.09.2023 [uruchomienie tramwaju do Papierni Prądnickich]

Post autor: Scania_9640 » 04 wrz 2023, 19:50

kot_feliks pisze: 04 wrz 2023, 18:42 Dziwnym trafem te problemy z pasami występują na:
- TŁ;
- CM;
- GN;

... czyli na super zaprojektowanych nowych inwestycjach obecnej ekipy ;)
Na Makach już od dawna nie kojarzę, aby podstacja wybijała napięcie.

michasss
Miłośnik
Posty: 77
Rejestracja: 25 sie 2022, 20:48

Re: 04.09.2023 [uruchomienie tramwaju do Papierni Prądnickich]

Post autor: michasss » 04 wrz 2023, 19:51

@suchy Dzięki za dokładne wytłumaczenie jak to wszystko wygląda.

suchy
Ekspert
Posty: 817
Rejestracja: 27 gru 2021, 17:16

Re: 04.09.2023 [uruchomienie tramwaju do Papierni Prądnickich]

Post autor: suchy » 04 wrz 2023, 20:05

Scania_9640 pisze: 04 wrz 2023, 19:50 Na Makach już od dawna nie kojarzę, aby podstacja wybijała napięcie.
A ja potwierdzam, że zdarza się dość często - ale najczęściej bywa niezauważalne, bo tutaj podstacja musi być widocznie nieco mocniejsza, gdyż napięcie zwykle załącza się ponownie po jakichś kilkunastu sekundach.

Więc jak tramwaje akurat się rozpędzały, to zwyczajnie tego nie zauważysz - po wybiciu napięcia wagony jadą siłą rozpędu (bez prądu), po czym gdy podstacja się załącza, to po prostu motorowy daje rozruch i jedzie dalej. Odczuwalne i zauważalne jest to tylko wtedy, gdy w chwili wybicia jakiś wagon akurat rusza z miejsca - bo wtedy odłączenie napięcia powoduje szarpnięcie silnika (i całego wagonu).

fysztof
Ekspert
Posty: 734
Rejestracja: 10 mar 2020, 10:04

Re: 04.09.2023 [uruchomienie tramwaju do Papierni Prądnickich]

Post autor: fysztof » 04 wrz 2023, 20:46

Ale powiem szczerze - jako mieszkańca mnie to obrazowo... wali. Jedno i to samo miasto zapewniło pesy oraz jedno i to samo miasto właściwie zalicza spektakularny falstart. Jakie są potrzeby dla pes - wiadomo od 7 lat. Mam jeszcze nadzieję, że z tą podstacją to tzw. 'choroby wieku dziecięcego' i kwestia opanowania. Bo jeśli to stan docelowy, to należy wyciągnąć konsekwencje.

cynamon
Pasażer
Posty: 33
Rejestracja: 31 lip 2023, 23:57

Re: 04.09.2023 [uruchomienie tramwaju do Papierni Prądnickich]

Post autor: cynamon » 04 wrz 2023, 21:11

Proponuję do Stadlerów podłączyć doczepy z Wiedniów... Będzie i niskopodłogowo i pojemnie 😂 A. Żeby nie było wątpliwości - to ironia.

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1413
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: 04.09.2023 [uruchomienie tramwaju do Papierni Prądnickich]

Post autor: Bayer2003 » 04 wrz 2023, 21:22

cynamon pisze: 04 wrz 2023, 21:11 Proponuję do Stadlerów podłączyć doczepy z Wiedniów... Będzie i niskopodłogowo i pojemnie 😂 A. Żeby nie było wątpliwości - to ironia.
Nieironicznie - powstanie skład o długości 48 metrów. Lepiej już połączyć ze sobą dwa GT8N - odległość między pierwszymi a ostatnimi drzwiami nie jest większa, a tramwaje te były pierwotnie przystosowane do takiej eksploatacji. Tramwajów 33m po dostawach STL2 będzie jednak optymalna liczba, tramwajów 40m+ za mała, a 26m za duża. Może jakimś pomysłem byłyby 14-metrowe doczepy do posiadających dość mocne silniki NGT6 ;)? Oczywiście nie mam tutaj na myśli 60-letniej doczepy c3, a coś nowszego.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

cynamon
Pasażer
Posty: 33
Rejestracja: 31 lip 2023, 23:57

Re: 04.09.2023 [uruchomienie tramwaju do Papierni Prądnickich]

Post autor: cynamon » 04 wrz 2023, 21:45

W takim wydaniu to jak najbardziej. Pytanie jak na rynku z dostępnością takich doczep wygląda sytuacja - kilku lub kilkunastoletnich. Ciekawe czy sam Bombardier np. takie produkował, bo nie mam tutaj wiedzy.
A moja wyobraźnia poniosła mnie aż tak daleko, bo jakoś skojarzyło mi się z wakacyjnymi zestawami Polregio na Hel (Szynobusy+wagon), ale to zupełnie inna sytuacja.

Kowalik
Specjalista
Posty: 340
Rejestracja: 08 lut 2022, 14:38

Re: 04.09.2023 [uruchomienie tramwaju do Papierni Prądnickich]

Post autor: Kowalik » 04 wrz 2023, 22:10

Jeszcze do tego co napisał użytkownik Suchy bym dodał, że technika prowadzenia pojazdu ma jednak bardzo duże znaczenie. Przy rozruchu motorniczy widząc spadek napięcia w sieci trakcyjnej powinien zmniejszyć zdaną pojazdowi moc. I stopniowo dokładać jak napięcie wzrasta do nominalnego poziomu.

judash
Ekspert
Posty: 635
Rejestracja: 23 cze 2020, 9:34

Re: 04.09.2023 [uruchomienie tramwaju do Papierni Prądnickich]

Post autor: judash » 04 wrz 2023, 22:25

Może 3x105Na na "18"? :D

M0096
Miłośnik
Posty: 97
Rejestracja: 27 cze 2022, 0:27

Re: 04.09.2023 [uruchomienie tramwaju do Papierni Prądnickich]

Post autor: M0096 » 04 wrz 2023, 22:44

cynamon pisze: 04 wrz 2023, 21:45 W takim wydaniu to jak najbardziej. Pytanie jak na rynku z dostępnością takich doczep wygląda sytuacja - kilku lub kilkunastoletnich. Ciekawe czy sam Bombardier np. takie produkował, bo nie mam tutaj wiedzy.
A moja wyobraźnia poniosła mnie aż tak daleko, bo jakoś skojarzyło mi się z wakacyjnymi zestawami Polregio na Hel (Szynobusy+wagon), ale to zupełnie inna sytuacja.
Jedyne niskopodkładowe doczepy o długości około 15m jakie kojarzę to Bombardier NB4, które jeżdżą sobie ze starymi Tatrami po Lipsku i Rostocku.

Awatar użytkownika
elot360
Znawca
Posty: 179
Rejestracja: 09 sie 2022, 8:21
Lokalizacja: Bytom / Kraków

Re: 04.09.2023 [uruchomienie tramwaju do Papierni Prądnickich]

Post autor: elot360 » 04 wrz 2023, 22:54

judash pisze: 04 wrz 2023, 22:25 Może 3x105Na na "18"? :D
God, I wish *Happy MKM noises*

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości