Strona 5 z 5
Re: 04.09.2023 [uruchomienie tramwaju do Papierni Prądnickich]
: 04 wrz 2023, 19:50
autor: Scania_9640
kot_feliks pisze: 04 wrz 2023, 18:42
Dziwnym trafem te problemy z pasami występują na:
- TŁ;
- CM;
- GN;
... czyli na super zaprojektowanych nowych inwestycjach obecnej ekipy
Na Makach już od dawna nie kojarzę, aby podstacja wybijała napięcie.
Re: 04.09.2023 [uruchomienie tramwaju do Papierni Prądnickich]
: 04 wrz 2023, 19:51
autor: michasss
@suchy Dzięki za dokładne wytłumaczenie jak to wszystko wygląda.
Re: 04.09.2023 [uruchomienie tramwaju do Papierni Prądnickich]
: 04 wrz 2023, 20:05
autor: suchy
Scania_9640 pisze: 04 wrz 2023, 19:50
Na Makach już od dawna nie kojarzę, aby podstacja wybijała napięcie.
A ja potwierdzam, że zdarza się dość często - ale najczęściej bywa niezauważalne, bo tutaj podstacja musi być widocznie nieco mocniejsza, gdyż napięcie zwykle załącza się ponownie po jakichś kilkunastu sekundach.
Więc jak tramwaje akurat się rozpędzały, to zwyczajnie tego nie zauważysz - po wybiciu napięcia wagony jadą siłą rozpędu (bez prądu), po czym gdy podstacja się załącza, to po prostu motorowy daje rozruch i jedzie dalej. Odczuwalne i zauważalne jest to tylko wtedy, gdy w chwili wybicia jakiś wagon akurat rusza z miejsca - bo wtedy odłączenie napięcia powoduje szarpnięcie silnika (i całego wagonu).
Re: 04.09.2023 [uruchomienie tramwaju do Papierni Prądnickich]
: 04 wrz 2023, 20:46
autor: fysztof
Ale powiem szczerze - jako mieszkańca mnie to obrazowo... wali. Jedno i to samo miasto zapewniło pesy oraz jedno i to samo miasto właściwie zalicza spektakularny falstart. Jakie są potrzeby dla pes - wiadomo od 7 lat. Mam jeszcze nadzieję, że z tą podstacją to tzw. 'choroby wieku dziecięcego' i kwestia opanowania. Bo jeśli to stan docelowy, to należy wyciągnąć konsekwencje.
Re: 04.09.2023 [uruchomienie tramwaju do Papierni Prądnickich]
: 04 wrz 2023, 21:11
autor: cynamon
Proponuję do Stadlerów podłączyć doczepy z Wiedniów... Będzie i niskopodłogowo i pojemnie

A. Żeby nie było wątpliwości - to ironia.
Re: 04.09.2023 [uruchomienie tramwaju do Papierni Prądnickich]
: 04 wrz 2023, 21:22
autor: Bayer2003
cynamon pisze: 04 wrz 2023, 21:11
Proponuję do Stadlerów podłączyć doczepy z Wiedniów... Będzie i niskopodłogowo i pojemnie

A. Żeby nie było wątpliwości - to ironia.
Nieironicznie - powstanie skład o długości 48 metrów. Lepiej już połączyć ze sobą dwa GT8N - odległość między pierwszymi a ostatnimi drzwiami nie jest większa, a tramwaje te były pierwotnie przystosowane do takiej eksploatacji. Tramwajów 33m po dostawach STL2 będzie jednak optymalna liczba, tramwajów 40m+ za mała, a 26m za duża. Może jakimś pomysłem byłyby 14-metrowe doczepy do posiadających dość mocne silniki NGT6

? Oczywiście nie mam tutaj na myśli 60-letniej doczepy c3, a coś nowszego.
Re: 04.09.2023 [uruchomienie tramwaju do Papierni Prądnickich]
: 04 wrz 2023, 21:45
autor: cynamon
W takim wydaniu to jak najbardziej. Pytanie jak na rynku z dostępnością takich doczep wygląda sytuacja - kilku lub kilkunastoletnich. Ciekawe czy sam Bombardier np. takie produkował, bo nie mam tutaj wiedzy.
A moja wyobraźnia poniosła mnie aż tak daleko, bo jakoś skojarzyło mi się z wakacyjnymi zestawami Polregio na Hel (Szynobusy+wagon), ale to zupełnie inna sytuacja.
Re: 04.09.2023 [uruchomienie tramwaju do Papierni Prądnickich]
: 04 wrz 2023, 22:10
autor: Kowalik
Jeszcze do tego co napisał użytkownik Suchy bym dodał, że technika prowadzenia pojazdu ma jednak bardzo duże znaczenie. Przy rozruchu motorniczy widząc spadek napięcia w sieci trakcyjnej powinien zmniejszyć zdaną pojazdowi moc. I stopniowo dokładać jak napięcie wzrasta do nominalnego poziomu.
Re: 04.09.2023 [uruchomienie tramwaju do Papierni Prądnickich]
: 04 wrz 2023, 22:25
autor: judash
Może 3x105Na na "18"?

Re: 04.09.2023 [uruchomienie tramwaju do Papierni Prądnickich]
: 04 wrz 2023, 22:44
autor: M0096
cynamon pisze: 04 wrz 2023, 21:45
W takim wydaniu to jak najbardziej. Pytanie jak na rynku z dostępnością takich doczep wygląda sytuacja - kilku lub kilkunastoletnich. Ciekawe czy sam Bombardier np. takie produkował, bo nie mam tutaj wiedzy.
A moja wyobraźnia poniosła mnie aż tak daleko, bo jakoś skojarzyło mi się z wakacyjnymi zestawami Polregio na Hel (Szynobusy+wagon), ale to zupełnie inna sytuacja.
Jedyne niskopodkładowe doczepy o długości około 15m jakie kojarzę to Bombardier NB4, które jeżdżą sobie ze starymi Tatrami po Lipsku i Rostocku.
Re: 04.09.2023 [uruchomienie tramwaju do Papierni Prądnickich]
: 04 wrz 2023, 22:54
autor: elot360
judash pisze: 04 wrz 2023, 22:25
Może 3x105Na na "18"?
God, I wish *Happy MKM noises*