Strona 5 z 11

Re: [OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU] 90 tramwajów (30+30+30)

: 06 sty 2024, 16:16
autor: impuls
Później PESA zmieniła politykę i wszędzie startowała gdzie mogła zaproponować produkty, które już ma w swoim portfolio. I to im się udało głównie Sofii, Bydgoszczy zaczęli masowo klepać Swingi takie same jak 10 lat temu. Do innych miast Twisty wepchali. Ale po 2015 chyba nie stworzyli nic nowego tylko wszędzie pchają stare produkty. I nie wiem czy do Krakowa coś wymyślą nowego. Na Krakowie się sparzyli, bo jest trudnym odbiorcą i ponieśli kary. A Modertrans może się odwołuje, aby zyskać na czasie na opracowanie projektu. Czasu dali niewiele na te trzy zamówienia. Dodatkowo termin Świąteczno - Noworoczny i kilka dni wypadło. Mam takie wrażenie, że te przetargi są zrobione pod TINĘ. Inni producenci będą mieć duże trudności, żeby sprostać wymaganiom specyfiki przetargowej. MPK ma doświadczenie i na początku XXI wieku dziwnym trafem czterokrotnie wygrywał Bombardier. Teraz dwa razy Stadler.

Re: [OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU] 90 tramwajów (30+30+30)

: 06 sty 2024, 16:38
autor: Bayer2003
impuls pisze: 06 sty 2024, 16:16 Mam takie wrażenie, że te przetargi są zrobione pod TINĘ.
Chodzi Ci o wagon Tango obsadzony na wózkach TINA (jak HY799) czy zupełnie nową konstrukcję (jak dla Darmstadt)?

PS. Czy konstrukcja z Darmstadt mogłaby spełnić wymagania przetargu na tramwaje 42-45m? Wózki wyglądają na skrętne, liczba siedzeń także jest zadowalająca, jednak co z aż dwoma członami wiszącymi?

Re: [OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU] 90 tramwajów (30+30+30)

: 06 sty 2024, 21:14
autor: Kojak
impuls pisze: 06 sty 2024, 16:16 Mam takie wrażenie, że te przetargi są zrobione pod TINĘ. Inni producenci będą mieć duże trudności, żeby sprostać wymaganiom specyfiki przetargowej. MPK ma doświadczenie i na początku XXI wieku dziwnym trafem czterokrotnie wygrywał Bombardier. Teraz dwa razy Stadler.
O tak MPK ma doświadczenie w pisaniu przetargów pod konkretne marki.
Skoro nie ma już Bombardierów tylko jakieś Alstomy, nie wiadomo co to za jakość. To Stadler nie byłby złym wyborem, jeśli ten Modertrans nie poprawi swojego produktu.
Przyglądnąłem się dokładnie zdjęciom wnętrza. Rzeczywiście te podesty pod siedzenia są tam strasznie niefortunne. Ograniczają nawet swobodne przejście, już lepiej było zastosować układ 2+2 siedzeń niż dawać pojedyncze ze stopniami wystającymi poza obrys siedzeń. No niefajnie to wygląda i mało praktyczne.

Re: [OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU] 90 tramwajów (30+30+30)

: 06 sty 2024, 21:24
autor: impuls
Najbardziej intrygujący jest przetarg na tramwaje o długości od 42-45 metrów.
Ze specyfikacji
Ilość członów
A. Wagonu 4 – członowego: Wcz – 4 pkt
B. Wagonu 5 – członowego: Wcz – 2 pkt
C. Wagonu z ilością członów powyżej pięciu: Wcz – 0 pkt
Czyli preferuje się pojazd czteroczłonowy (o trzyczłonowym nie ma mowy) a z większą ilością członów niż pięć 0 pkt. Nie ma nigdzie że nie może być człon podwieszany (nie znalazłem, ale wtedy straci się dużo punktów), ale musi posiadać pięć lub sześć wózków skrętnych, które nie mogą wystawać poza obrys pudła tramwaju podczas jazdy po prostej. Mają ponadto posiadać co najmniej ośmioro drzwi odskokowo-przesuwnych, z czego sześć podwójnych, o szerokości co najmniej 130 centymetrów. Pierwszy i ostatni człon ma mieć dwoje podwójnych drzwi (odpada TINA dla Darmstad). Drzwi dwustrumieniowe o szerokości w świetle 1400 mm i więcej w każdym oferowanym wagonie WD = 2 pkt. Drzwi dwustrumieniowe o szerokości w świetle mniejszej niż 1400 mm w każdym oferowanym wagonie WD = 0 pkt.
Według mnie pierwszy człon i ostatni człon Stadlera będzie wyglądać jak TINA do miasta Haga. Tylko w środku muszą być dwa człony może trochę krótsze od tego z Hagi ale na dwóch wózkach.
Wtedy I i IV człon będą mieć po dwoje drzwi dwustrumieniowych i jedne trzecie jednostrumieniowe. Środkowe człony jedną parę drzwi dwustrumieniowe. Ilość wózków po jednym - człony skrajne i po dwa - człony środkowe – razem 6. Wtedy uzyska Stadler maxa w specyfikacji za te parametry techniczne.

Re: [OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU] 90 tramwajów (30+30+30)

: 06 sty 2024, 21:35
autor: Tramwajolog14
A dopuszcza się w przetargu zastosowanie wózków Jacobsa?

Re: [OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU] 90 tramwajów (30+30+30)

: 08 sty 2024, 19:52
autor: GoMeZz391
Dziś MPK udzieliło odpowiedzi na kilka zadanych pytań.

Dla wszystkich trzech ogłoszeń:
Brak zgody na przesunięcie dostwy 2 wagonów na raz do 25 m-cy (obecnie 18 m-cy, 22 m-ce i 27 m-cy)
Brak zgody na zastosowanie przetwornicy zintegrowanej 600 V DC/3x400 V AC
Kilka zapytań o kwestiwe finansowe (wadium, zdolność kredytowa), wyposażenia elektrycznego (dopuszczenie stosowania kamer z zasilania PoE +48V DC) czy zastosowanych rodzajów osi (tylko wóżek z osią), zmiana dotyczące warunków wyposażenia w urządzenia rejestrujących (dyski MLC/TLC SSD zamiast TLC/QLC SSD 2,5'; wejścia DVI i HDMI).

Dla jednokierunkowych 30+:
Brak zgody na zmiane wymagań dotyczących: wózków obrotowych (co najmniej rok w eskplatacji, na wieloczłonowych wagonach z dwoma wóżkami), systemów dzwiowych, hamulcowych, wentylacyjno-grzewczo-klimatyrzacycjnych (rok eksploatacji), wysokości stref podłogi PGS (18.1. dla stref drzwiowych na 320 mm, 18.2. dla stref nad wózkami 510 mm, 18.3. dla stref pozostałych 370 mm).

Re: [OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU] 90 tramwajów (30+30+30)

: 08 sty 2024, 20:44
autor: impuls
MPK życzy sobie, aby wózki sprawdzone były w pięciu egzemplarzach w ciągu co najmniej dwóch lat. Chyba w ten sposób wyklucza model TINA. Zatem wycofuję się ze swojej wcześniejszej teorii że to będą Stadlery TINA. MPK stawia twarde warunki i chce mieć tylko sprawdzone rozwiązania. Finansowo wyklucza małych producentów.

Re: [OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU] 90 tramwajów (30+30+30)

: 14 sty 2024, 10:18
autor: impuls
MPK na wniosek jednego z Producentów zmieniło termin otwarcia ofert wszystkich trzech przetargów na 29.02.24. To było do przewidzenia, na początek miesiąc w plecy. Uwalono też producentów z krajów w których obecnie toczy się wojna którzy nie mogą wziąć udziału w przetargu czyli np. ukraińskiego Tatra - Yug czy rosyjskiego UKWZ z jego Witiaźkami. Są inne zmiany SIWZ uszczegółowienia treści.

Re: [OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU] 90 tramwajów (30+30+30)

: 17 sty 2024, 21:49
autor: tomek_m
impuls pisze: 14 sty 2024, 10:18 Uwalono też producentów z krajów w których obecnie toczy się wojna .... rosyjskiego UKWZ z jego Witiaźkami.
A czy producenci z Rosji, nie mają w ogóle zakazu startu w przetargach w krajach Unii narzuconym z góry przez Brukselę?

Re: [OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU] 90 tramwajów (30+30+30)

: 22 sty 2024, 17:55
autor: GoMeZz391
Dziś wpadła kolejna tura pytań i odpowiedzi, wszystkie o szczegóły techniczne (np. opracowanie szczegółowej dokumentacji technicznej, wykonanie z tworzywa sztucznego klejonego do konstrukcji, nacisk osi pojazdu) i finansowe np. zaliczka na realizację zamówienia, zmniejszenie kar umownych; zmiana anteny LTE na antenę 5G. Dopuszczenie wykorzystania samodzielnych zewnętrznych drzwi do kabiny maszynisty, wewnętrznych drzwi w ściance działowej pomiędzy kabiną maszynisty i kabiną pasażerską oraz pierwszych drzwi pasażerskich zlokalizowanych (w kierunku jazdy) pomiędzy pierwszym wózkiem i przejściem międzyczłonowym.

Re: [OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU] 90 tramwajów (30+30+30)

: 22 sty 2024, 18:29
autor: Nicko
GoMeZz391 pisze: 22 sty 2024, 17:55 Dziś wpadła kolejna tura pytań i odpowiedzi, wszystkie o szczegóły techniczne (np. opracowanie szczegółowej dokumentacji technicznej, wykonanie z tworzywa sztucznego klejonego do konstrukcji, nacisk osi pojazdu) i finansowe np. zaliczka na realizację zamówienia, zmniejszenie kar umownych; zmiana anteny LTE na antenę 5G. Dopuszczenie wykorzystania samodzielnych zewnętrznych drzwi do kabiny maszynisty, wewnętrznych drzwi w ściance działowej pomiędzy kabiną maszynisty i kabiną pasażerską oraz pierwszych drzwi pasażerskich zlokalizowanych (w kierunku jazdy) pomiędzy pierwszym wózkiem i przejściem międzyczłonowym.
Bardzo dobrze postąpiono z dopuszczeniem możliwości wykorzystania samodzielnych drzwi do kabiny motorniczego. Jeżeli mi się dobrze wydaje, to traci się tylko 2 miejsca siedzące (patrząc na takiego Lajkonika czy Krakowiaka) lub nawet się nic nie traci poza pierwszymi drzwiami pasażerskimi, a myślę, że taki rodzaj kabiny jaki mamy w Bombardierach NGT6 i NGT8 jest o wiele bardziej komfortowy dla prowadzącego.

Re: [OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU] 90 tramwajów (30+30+30)

: 23 sty 2024, 12:47
autor: GoMeZz391
Dziś o 12:30 jest ogłoszenie orzeczenia z odwołania Modertrans.
Sygn. akt: 3955/23 oraz 3957/23.

Re: [OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU] 90 tramwajów (30+30+30)

: 12 lut 2024, 22:06
autor: DaroKRK
Nowy termin składania ofert we wszystkich trzech przetargach to 22.03.2024.

Re: [OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU] 90 tramwajów (30+30+30)

: 07 mar 2024, 14:43
autor: kucyk
Nie wiem po co o tym informują? Przecież chyba za każdym razem gdy ogłaszali przetargi to brali pod uwagę wszelkie sugestie? Czyżby jakaś akcja przedwyborcza?

https://www.mpk.krakow.pl/pl/aktualnosc ... ciami.html

Re: [OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU] 90 tramwajów (30+30+30)

: 14 mar 2024, 21:32
autor: DaroKRK
Nowy termin składania ofert we wszystkich trzech przetargach to 19.04.2024.