Autobusy elektryczne i hybrydowe
Re: Autobusy elektryczne i hybrydowe
Stanowiska do ładowania autobusów elektrycznych pętla Kurdwanów i Piaski Nowe
https://mpk.krakow.pl/pl/przetargi-i-og ... wania.html
Po co na Piaskach ładowarka?
https://mpk.krakow.pl/pl/przetargi-i-og ... wania.html
Po co na Piaskach ładowarka?
Re: Autobusy elektryczne i hybrydowe
Najwidoczniej linia "164" będzie elektryczna albo będzie przekierowanie jakiejś linii tamJamnik pisze:Stanowiska do ładowania autobusów elektrycznych pętla Kurdwanów i Piaski Nowe
https://mpk.krakow.pl/pl/przetargi-i-og ... wania.html
Po co na Piaskach ładowarka?

Wysłane z mojego SM-A336B przy użyciu Tapatalka
Re: Autobusy elektryczne i hybrydowe
Wolałbym, by "169/469" dostało ładowarkę bo obecnie połowa kursów zamiast obsłużyć pasażerów z Piasków, musi zjeżdżać do zajezdni by się ładować.Michajlo pisze: 01 lis 2022, 7:14Najwidoczniej linia "164" będzie elektryczna albo będzie przekierowanie jakiejś linii tam![]()
Chyba, że zamienią końcówki linii? "164" do Piasków Wielkich, "169" do Nowych, obie wszystkimi kursami?
-
- Ekspert
- Posty: 1600
- Rejestracja: 25 wrz 2020, 0:06
Re: Autobusy elektryczne i hybrydowe
Nie wiem czy 164 podchodzi pod elektryki bo Wiadukt na Prądnickiej ma 3.0m ograniczenia. Faktycznie jeździły hybrydy na 703 ale to ryzykowny krok.Kaszmir pisze: 01 lis 2022, 10:19 Wolałbym, by "169/469" dostało ładowarkę bo obecnie połowa kursów zamiast obsłużyć pasażerów z Piasków, musi zjeżdżać do zajezdni by się ładować.
Chyba, że zamienią końcówki linii? "164" do Piasków Wielkich, "169" do Nowych, obie wszystkimi kursami?
-
- Znawca
- Posty: 169
- Rejestracja: 29 sie 2022, 18:20
Re: Autobusy elektryczne i hybrydowe
Elektryki mają kategoryczny zakaz przejazdu pod wiaduktem na Prądnickiej stąd na ten moment 164 odpada. Zamiana końcówek 164 i 169/469 też odpada gdyż 164 nie miałby PKR. W sumie i tak obstawiam, że po otwarciu tramwaju na GN 164 wyląduje na Krowodrzy więc wtedy miałoby to sens aby zamienić wyżej wymienione linie końcówkami na południu.
Ex kierowca MPK, PW.
Aktualnie: Kierowca KMŁ / o. Tarnów.
Aktualnie: Kierowca KMŁ / o. Tarnów.
Re: Autobusy elektryczne i hybrydowe
No właśnie o to chodzi, za parę miesięcy trasa "164" i tak się pewnie zmieni
Może dlatego czekano, a teraz byłby dobry moment by uporządkować te linie. "164" do Piasków Wielkich, "169" wszystkimi kursami do Nowych? Byłaby wreszcie jakaś rekompensata za zabranie "184".

- pasazer_mobilisu_bez_klimatyzacji
- Ekspert
- Posty: 1572
- Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01
Re: Autobusy elektryczne i hybrydowe
Ktoś wie czy i jeśli tak to do kiedy będzie jeszcze jeździł wodorowy Autosan?
Nie karmić troli 

-
- Specjalista
- Posty: 273
- Rejestracja: 06 lis 2020, 19:24
- Lokalizacja: Kraków-Górka Narodowa
Re: Autobusy elektryczne i hybrydowe
6 grudnia przetarg unieważniono z powodu przekroczenia budżetu.Jamnik pisze: 01 lis 2022, 1:11 Stanowiska do ładowania autobusów elektrycznych pętla Kurdwanów i Piaski Nowe
https://mpk.krakow.pl/pl/przetargi-i-og ... wania.html
Re: Autobusy elektryczne i hybrydowe
Jest jakiś zakaz wpuszczania ludzi do pojazdu podczas ładowania? Regularnie widzę na Pradniku Białym 144 do którego kierowcy wpuszczają dopiero po opuszczeniu pantografu.
-
- Znawca
- Posty: 169
- Rejestracja: 29 sie 2022, 18:20
Re: Autobusy elektryczne i hybrydowe
Tak, zawsze był takowy przykaz z góry. Wpuszczanie ludzi do autobusu podpiętego pod pantograf mogło skończyć się raportem.michasss pisze: 10 sty 2023, 12:52 Jest jakiś zakaz wpuszczania ludzi do pojazdu podczas ładowania? Regularnie widzę na Prądniku Białym 144 do którego kierowcy wpuszczają dopiero po opuszczeniu pantografu.
Ex kierowca MPK, PW.
Aktualnie: Kierowca KMŁ / o. Tarnów.
Aktualnie: Kierowca KMŁ / o. Tarnów.
Re: Autobusy elektryczne i hybrydowe
Na pętli przydałby się dodatkowy przystanek końcowy. Przy chodniku na ulicy przed wjazdem na pętlę. Często jest tak, że stoją dwa 144. Jakiś 154 i autobusy kolejne nie mają miejsca bezpiecznego zakończenia trasy.
Re: Autobusy elektryczne i hybrydowe
A czym to jest uzasadnione? Faktyczne przepisy ustawy/rozporządzenia, rzeczywiste względy bezpieczeństwa czy kolejny bzdurny wymysł MPK, będący kolejnym pretekstem do nakładania absurdalnych kar dla prowadzących?Justforfun pisze: 10 sty 2023, 13:39 Tak, zawsze był takowy przykaz z góry. Wpuszczanie ludzi do autobusu podpiętego pod pantograf mogło skończyć się raportem.
-
- Znawca
- Posty: 169
- Rejestracja: 29 sie 2022, 18:20
Re: Autobusy elektryczne i hybrydowe
Przypuszczam (bo nigdy się w to nie zagłębiałem) iż chodzi o kwestie bezpieczeństwa, bo autobus jest podpięty do prądu o dużej sile. Ale to tylko przypuszczenia. Oczywiście wiem, że to bez sensu tłumaczenie jednak czy MPK nie jest do tego zdolne? No właśnie.tomta1 pisze: 10 sty 2023, 15:41 A czym to jest uzasadnione? Faktyczne przepisy ustawy/rozporządzenia, rzeczywiste względy bezpieczeństwa czy kolejny bzdurny wymysł MPK, będący kolejnym pretekstem do nakładania absurdalnych kar dla prowadzących?
Nigdy się nad tym nie zastanawiałem. Usłyszałem, że jest zakaz i to przyjąłem do wiadomości gdyż rozmyślanie nad takimi kwestiami było bez sensu gdyż i tak argumenty jako prowadzący mogłem sobie wsadzić wiadomo gdzie.
Ex kierowca MPK, PW.
Aktualnie: Kierowca KMŁ / o. Tarnów.
Aktualnie: Kierowca KMŁ / o. Tarnów.
Re: Autobusy elektryczne i hybrydowe
Kołysanie autobusu podłączonego do ładowania, a takowe występuje podczas wsiadania, powoduje odłączenie pantografu od ładowania.
- pasazer_mobilisu_bez_klimatyzacji
- Ekspert
- Posty: 1572
- Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01
Re: Autobusy elektryczne i hybrydowe
W przetargu z zeszłego roku pojawił się zapis:
https://mpk-krakow.ezamawiajacy.pl/repo ... tdl7QKCQSl
więc może w przyszłości będzie można wsiadać podczas ładowania.
źródło:W czasie ładowania w autobusie mogą przebywać osoby oczekujące na przejazd oraz mogą wsiadać lub wysiadać z pojazdu. Autobus wraz z układem ładowania ma być bezpieczny dla pasażerów przebywających wewnątrz autobusu, oczekujących na przejazd oraz w czasie wsiadania lub wysiadania z pojazdu.
https://mpk-krakow.ezamawiajacy.pl/repo ... tdl7QKCQSl
więc może w przyszłości będzie można wsiadać podczas ładowania.
Nie karmić troli 

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 2 gości