Mam mieszane uczucia. Z jednej strony "184" zapewniał unikatowe relacje i obsługiwał Witosa. Z drugiej, z tego co wiem z badań wyszło, że z Kurdwanowa jeździło nim mało osób. Tam znacznie większą popularność miało zawsze "179" i można to zrozumieć - szybsza trasa, dojazd na Aleje i do Dworca, częstsze kursy. Przed pandemią w "179" bywało bardzo tłoczno - z jednej strony mieliśmy więc niewyrabiające "179", a obok słabiej zapełnione "184".
Nie zdziwiłbym się zatem, gdyby większość Kurdwanowa wolała częstsze "179". Pytanie, co z przystankami "Nowosądecka" i "Witosa", gdzie "179" nie dociera. Gdyby "179" dostało ~f=7,5/10 (jak "194" i "178+578") to można rozważyć wydzielenie "479" które zamiast przez Klonowica jechałoby Witosa i Łużycką. Wg mnie jednak to średni pomysł.
A może warto lepiej zagospodarować bazowe "169" (kończące przy zajezdni)? Pytanie jakie plany ma wobec niego ZTP - czy docelowo w przyszłości wszystkie kursy mają być do Piasków Wielkich, czy zakłada zostawienie tylko połowy ("469"). Jeśli to drugie, to
może skierować "169" przez Łużycką, Witosa, do Swoszowic (jak "484"), w zamian likwidując potworki "155" i "165" (oraz odpowiednio dostosowując częstotliwości "135", "214" i "254")? "Nowosądecka" odzyskałaby drugą mocną linię do Alej, na Witosa też byłoby trochę lepiej niż obecne "165".
Oczywiście "169" łapie opóźnienia, jednak wg mnie każda linia jadąca przez Halszki, Kamieńskiego, Konopnickiej będzie te opóźnienia łapać - czy to "165", czy "169". Z drugiej strony Rada Dzielnicy bardzo walczyła o połączenia Swoszowic z centrum, a w takim układzie wg mnie lepsze jest "169" co 24 minuty niż "165" co 36.
MichalTyniec pisze: ↑04 gru 2020, 19:28Nie ma żadnej pewności że 112 i 162 wrócą do dawnej częstotliwości ponieważ już pismo było wysyłane do Ztp i napisali że nie ma takiej potrzeby, po drugie chodzi o połączenie w połowie 112 ze 114 a nie obu linii w jedną czyli połowa spokojnie może jechać z Tyńca a druga gdzieś w inny rejon zwłaszcza że pewnie po pandemii wróci częstotliwość 12 minut na 114 a nie jak obecnie f15
Jest właśnie na odwrót - dla "112/162" raczej zakłada się powrót do dawnej częstotliwości (to że ZTP teraz napisało, że nie ma takiej potrzeby, to wiadomo - pandemia, a nie chcą na razie deklarować się co po pandemii, nawet jeśli mają plany). Z kolei "114" zostanie z nową częstotliwością bo pozwoliła ona na koordynację z "501", dając ~f=7,5 od Chełmońskiego do centrum.