- Bilety, działalność Miejskich Jednostek, pozostałe tematy związane z krakowską komunikacją miejską
-
Kaszmir
- Administrator
- Posty: 6833
- Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
- Lokalizacja: Kraków
-
Kontakt:
Post
autor: Kaszmir » 12 sty 2022, 16:06
W przyszłym tygodniu poznamy warianty Strefy Czystego Transportu w obrębie II obwodnicy Krakowa
https://www.radiokrakow.pl/aktualnosci/ ... cy-krakowa W przyszłym miesiącu krakowski Zarząd Transportu Publicznego chce przedstawić kilka wariantów Strefy Czystego Transportu w obrębie II obwodnicy miasta. Urzędnicy chcieliby, aby wiosną w mieście odbyły się konsultacje społeczne oraz warsztaty dla mieszkańców.
Według założonego harmonogramu, w czerwcu projekt uchwały z założeniami wypracowanymi podczas spotkań z mieszkańcami miałby trafić pod obrady Rady Miasta Krakowa.
-
Łukasz
- Moderator fb pkk
- Posty: 715
- Rejestracja: 30 sty 2020, 22:20
- Lokalizacja: Rondo Matecznego
Post
autor: Łukasz » 12 sty 2022, 20:44
-
tomta1
- Ekspert
- Posty: 720
- Rejestracja: 17 lut 2020, 19:27
Post
autor: tomta1 » 12 sty 2022, 22:11
Można prosić o jakiś komentarz? Co to, skąd to?
-
GoMeZz391
- Moderator globalny
- Posty: 1395
- Rejestracja: 17 lut 2020, 22:54
-
Kontakt:
Post
autor: GoMeZz391 » 13 sty 2022, 13:15
tomta1 pisze: 12 sty 2022, 22:11
Można prosić o jakiś komentarz? Co to, skąd to?
Są to ulice, gdzie ma zostać wprowadzone Tempo 30.
Informacja była ostatnio na stronach miasta .
-
lukov
- Pasażer
- Posty: 24
- Rejestracja: 18 lut 2020, 22:38
Post
autor: lukov » 13 sty 2022, 21:24
Ulica Borek Fałęcki Wschód w dzielnicy Swoszowice? No bardzo ciekawe...
-
kucyk
- Ekspert
- Posty: 2403
- Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39
Post
autor: kucyk » 13 sty 2022, 21:28
lukov pisze: 13 sty 2022, 21:24
Ulica Borek Fałęcki Wschód w dzielnicy Swoszowice? No bardzo ciekawe...
Jak zwykle. Profesjonalizm "wielką gębą". Ja osobiście wczoraj jak to zobaczyłem olałem te wypociny.

-
Kaszmir
- Administrator
- Posty: 6833
- Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
- Lokalizacja: Kraków
-
Kontakt:
Post
autor: Kaszmir » 21 sty 2022, 9:25
Uu, czyli w 2024 rewolucja może objąć prawie całe miasto
W prawie całym Krakowie będą obowiązywać ograniczenia dla samochodów. Zostały dwa lata [Rozmowa]
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/w-pra ... 44434.html Idźmy za ciosem. W 2024 roku strefa czystego transportu obejmie obszar wewnątrz czwartej obwodnicy?
Jeśli weźmiemy pod uwagę zapisy programu ochrony powietrza to tak musimy zrobić. Są podane dwie daty wprowadzenia nowej strefy: koniec grudnia 2025 roku lub zakończenie budowy IV obwodnicy Krakowa. Jak wynika z deklaracji wykonawcy północnej obwodnicy, oddanie drogi ekspresowej nastąpi w 2024 roku. Ograniczenie wjazdu dotyczyłoby samochodów ciężarowych jak i osobowych, które nie spełniają odpowiednio normy emisyjnej euro 6 w przypadku pojazdów z silnikiem diesla oraz euro 4 w przypadku pojazdów benzynowych. Może się okazać, że po tym, jak zacznie obowiązywać pierwsza strefa, trzeba będzie podjąć prace nad wprowadzeniem kolejnej strefy obejmującej praktycznie cały Kraków.
-
GoMeZz391
- Moderator globalny
- Posty: 1395
- Rejestracja: 17 lut 2020, 22:54
-
Kontakt:
Post
autor: GoMeZz391 » 21 sty 2022, 14:58
No fajnie, fajnie... Ale znam z doświadczenia, że jest pełno starszych benzyn, co mają normę EURO 3, a parametry spalin są jak dla EURO 4 i wtedy co? Nic nie zrobisz bo nie mogą dać wyższej normy, bo nikt nie przewidział.
-
Kaszmir
- Administrator
- Posty: 6833
- Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
- Lokalizacja: Kraków
-
Kontakt:
Post
autor: Kaszmir » 11 mar 2022, 15:54
ZTP chce sprawdzić, jak parkujemy w niedziele. Nowe obszary wejdą do OPP?
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/ztp-c ... 45131.html ZTP chce przeprowadzić dwutygodniową inwentaryzację zajętości miejsc postojowych oraz rotacji parkujących samochodów od wtorku do czwartku w godzinach od 8 do 12 i od 15 do 21. Zachowania parkujących – również dotyczące tego, jaki rodzaj płatności za postój wybierają – będą sprawdzane również w soboty (między 10 a 22) i w niedziele od godziny 9 do 17. Mowa o podstrefie A i sektorach A2, A3, A4 oraz A13 (Kazimierz) – w sumie badanie ma zostać przeprowadzone na kilkudziesięciu ulicach.
Podobna analiza zostanie przeprowadzona w czterech sektorach, gdzie obecnie nie płaci się za postój.
-
Kaszmir
- Administrator
- Posty: 6833
- Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
- Lokalizacja: Kraków
-
Kontakt:
Post
autor: Kaszmir » 25 maja 2022, 14:13
Łukasz Franek: Mamy problem z parkowaniem
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/lukas ... 46173.html – W ścisłym centrum największy problem z parkowaniem występuje w soboty po popołudniu i całe niedziele.
Dodał, że urzędnicy otrzymują wnioski od mieszkańców, aby za parkowanie w niedzielę na terenie strefy A trzeba było wnosić opłaty. – Jak otrzymamy za ok. dwa tygodnie raport z ostatnich badań, to najprawdopodobniej sformalizujemy wniosek do rady miasta zmieniający regulamin strefy. Obecna stawka 6 złotych za godzinę nie spełnia swojej roli, czyli nie powoduje odpowiedniego poziomu rotacji – podkreślił.
Jeśli dojdzie do podwyżki - może by tak dodatkowe środki budżetowe przeznaczyć na komunikację miejską?
-
mkm3
- Ekspert
- Posty: 1192
- Rejestracja: 02 mar 2020, 9:47
Post
autor: mkm3 » 25 maja 2022, 15:03
Opłaty za parkowanie w SPP trzeba było już dawno podnieść. Co do godzin funkcjonowania to w niedzielę można wprowadzić strefę w godz. 12-21, a w dni powszednie wydłużyć w godz. 9-21. W zamian integracja taryfowa z koleją i zwiększenie częstotliwości niektórych połączeń. Poza tym może i obniżka biletów na strefę I+II choćby o 10 zł/miesięcznie.
-
Kaszmir
- Administrator
- Posty: 6833
- Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
- Lokalizacja: Kraków
-
Kontakt:
Post
autor: Kaszmir » 25 maja 2022, 15:12
Proszę, nie mieszajcie do tego integracji taryfowej.
Po pierwsze, było już wielokrotnie powiedziane, że prace trwają. I że pewnie efekty poznamy gdy skończą się remonty i SKA ruszy w pełni.
Po drugie, integracja taryfowa to kwestia kilku podmiotów, nie tylko Miasta Kraków. By zaszła, wszystkie strony muszą chcieć i wszystkie muszą się dołożyć.
-
fysztof
- Ekspert
- Posty: 877
- Rejestracja: 10 mar 2020, 10:04
Post
autor: fysztof » 25 maja 2022, 16:37
No ale trudno nie mieszać, jeśli brak tej integracji ma bezpośredni wpływ na mizerię w temacie... Jeśli dziesiątki tysięcy aut wjeżdżają do miasta, bo nic ich kierowców do tego nie zniechęca, a później nie bardzo można te auta zaparkować - także przez brak integracji. Generalnie miasto w kwestii rozwiązania problemów parkingowych wypada baaaaardzo blado. Sam Franek rok temu zapowiadał, że "jesienią 2021 przedstawimy szczegóły integracji tak, aby w 2022 wprowadzić ją w życie". No i po raz n-ty okazały się to puste słowa w tej kwestii:-/
-
judash
- Ekspert
- Posty: 771
- Rejestracja: 23 cze 2020, 9:34
Post
autor: judash » 25 maja 2022, 17:27
Dziwmy się dalej, że ludzie jeżdżą w weekendy do centrum autem.. Dobrze obłożona kiedyś "6" upieprzona w weekendy. Marna częstotliwość innych.
Podobnie do Bagrów "127" - tam tylko własnym transportem. Komunikacja w Krakowie pod tym względem jest żałosna. Tylko dla tych, co są zmuszeni. Reszta ma w du*ie "ofertę" strony miejskiej, nawet przy takich stawkach za paliwo.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość