Strona 5 z 67

Re: STADLER Tango Lajkonik Kraków

: 17 maja 2020, 14:48
autor: Kitek
Arsents pisze: 17 maja 2020, 14:37Lajkonik jeden bo tyle mamy na stanie szykowany jest na "18"-kę, będzie otwarcie Stradom i prezentacja #RY825.
Kiedy jest planowane otwarcie Stradom?

Re: STADLER Tango Lajkonik Kraków

: 17 maja 2020, 15:02
autor: Arsents
30 sobota otwarcie tunelu, otwarcie Stradom, prezentacja #RY825 /plan na dziś/

Re: STADLER Tango Lajkonik Kraków

: 17 maja 2020, 16:59
autor: pasazer_mobilisu_bez_klimatyzacji
Arsents pisze: 17 maja 2020, 15:02 30 sobota otwarcie tunelu, otwarcie Stradom, prezentacja #RY825 /plan na dziś/
No to po 2,5 miesiąca przerwy pojadę sobie znów tramwajem, bardzo fajnie.
Arsents pisze: 17 maja 2020, 14:37 Lajkonik jeden bo tyle mamy na stanie szykowany jest na "18"-kę
A RY826? Czy on w ogóle przez ponad miesiąc wyjechał z zajezdni? Dlaczego do szkoleń używany jest tylko RY825? Dziwna sprawa.
ABC pisze: 17 maja 2020, 14:24 Nie propagandowo, tylko taki jest sens kupowania nowego taboru.
...
A wy chcecie puszczać nowy tabor na linie 100% niskopodłogowe?
Sens kupowania nowego taboru to zmniejszenie (docelowo do 0) ilości tramwajów z wysoką podłogą, nieklimatyzowanych itd. Wysłanie Lajkonika na "3", "18" czy "52" pozwoli zwolnić z niej NGT8 i wysłać go na "9". Ilu pasażerów rozróżni NGT8 i Lajkonika, gdy ten drugi przestanie już pachnieć nowością? Toż to żadna ujma gdy pasażerowie "9" nie dostaną Stadlera z błyszczącą podłogą, właściwie dopóki nie wiemy jak poradzi on sobie w ruchu z pasażerami to w ciemno lepszą opcją jest NGT8.

Re: STADLER Tango Lajkonik Kraków

: 17 maja 2020, 18:27
autor: Arsents
#RY826 jest "w trakcie odbioru" i do nauki dla mechaników.
Na "9" nie skierują zbyt daleko do zajezdni /w razie awarii/, kiedyś jak Lajkoniki dostanie Huta, na razie "9" może liczyć na pojedyncze NGT6.
Ciekawe jakich części zabrakło Stadlerowi jak #RY827 był prawie gotowy przed... Świętami.

Re: STADLER Tango Lajkonik Kraków

: 17 maja 2020, 18:53
autor: kot_feliks
pasazer_mobilisu pisze: 17 maja 2020, 16:59Wysłanie Lajkonika na "3", "18" czy "52" pozwoli zwolnić z niej NGT8 i wysłać go na "9". Ilu pasażerów rozróżni NGT8 i Lajkonika, gdy ten drugi przestanie już pachnieć nowością? Toż to żadna ujma gdy pasażerowie "9" nie dostaną Stadlera z błyszczącą podłogą, właściwie dopóki nie wiemy jak poradzi on sobie w ruchu z pasażerami to w ciemno lepszą opcją jest NGT8.
Raczej jedno i drugie będą wysyłane zamiennie, bo to jednak taki sam typ taboru pod względem pojemności i innych cech. Czy to będzie 3, 9, 18, czy 52, to poza pierwszymi dniami, pewnie będzie zależeć od tego, jak się te wagony ustawią w kolejności na torach w zajezdni ;)

Bardziej istotne imho jest to, co w zamian skasują i czy wzrośnie pojemność taboru w skali miasta :)

Re: STADLER Tango Lajkonik Kraków

: 17 maja 2020, 21:08
autor: Cukier
Pod względem bliskości zajezdni "w razie W" bezapelacyjnie króluje "22", której szrot to drugie imię.

Re: STADLER Tango Lajkonik Kraków

: 17 maja 2020, 22:06
autor: Kaszmir
kot_feliks pisze: 17 maja 2020, 18:53Raczej jedno i drugie będą wysyłane zamiennie, bo to jednak taki sam typ taboru pod względem pojemności i innych cech.
W przeszłości raczej rozróżniali. Gdy przyjechały NGT6 z III serii to jednak było rozdzielenie między nimi a II serią - mimo że pojemnościowo, czy pod względem liczby drzwi, były takie same. Na "8" wysyłano wtedy III serię.
Cukier pisze: 17 maja 2020, 21:08 Pod względem bliskości zajezdni "w razie W" bezapelacyjnie króluje "22", której szrot to drugie imię.
"8" też przejeżdża koło zajezdni, a ma jednak trasę krótszą o parę km.

Jednak jeśli mają otworzyć Stradom, to nie dziw że wygrywa "18" - przejeżdża niedaleko zajezdni a do tego pojedzie przez nowy, wyremontowany odcinek :D

Re: STADLER Tango Lajkonik Kraków

: 17 maja 2020, 22:51
autor: Cukier
Kaszmir pisze: 17 maja 2020, 22:06
Cukier pisze: 17 maja 2020, 21:08 Pod względem bliskości zajezdni "w razie W" bezapelacyjnie króluje "22", której szrot to drugie imię.
"8" też przejeżdża koło zajezdni, a ma jednak trasę krótszą o parę km.
"8" przejeżdża obok jednej zajezdni, "22" przejeżdża obok obu :)

Re: STADLER Tango Lajkonik Kraków

: 18 maja 2020, 1:21
autor: Arsents
Zaryzykujesz Ujastek? A mechanicy z Huty szkoleni?

Re: STADLER Tango Lajkonik Kraków

: 18 maja 2020, 5:39
autor: lukaszpdg
Kitek pisze: 17 maja 2020, 14:48
Arsents pisze: 17 maja 2020, 14:37Lajkonik jeden bo tyle mamy na stanie szykowany jest na "18"-kę, będzie otwarcie Stradom i prezentacja #RY825.
Kiedy jest planowane otwarcie Stradom?
Ja w tamtym tygodniu słyszałem, że gdzieś koło 25.05 mają otworzyć Stradom i Dietla po nowej jezdni. I wszystko by się składało w jedno: otwarcie Stradom i na "18" zapewne będzie debiut Lajkonika, dla mnie to chyba wszystko jasne.

Re: STADLER Tango Lajkonik Kraków

: 18 maja 2020, 7:50
autor: Kaszmir
Arsents pisze: 18 maja 2020, 1:21Zaryzykujesz Ujastek? A mechanicy z Huty szkoleni?
Tak - Stadlery na razie stacjonują tylko w Podgórzu. Nawet jakby odmówił posłuszeństwa niedaleko Zajezdni Nowa Huta, to i tak pewnie koniec końców musiałby być ściągany do Podgórza.

Re: STADLER Tango Lajkonik Kraków

: 18 maja 2020, 10:30
autor: Kitek
pasazer_mobilisu pisze: 17 maja 2020, 16:59Toż to żadna ujma gdy pasażerowie "9" nie dostaną Stadlera z błyszczącą podłogą, właściwie dopóki nie wiemy jak poradzi on sobie w ruchu z pasażerami to w ciemno lepszą opcją jest NGT8.
Tylko skierowanie na "9" taboru 32m pogrzebie "49".
Arsents pisze: 18 maja 2020, 1:21Zaryzykujesz Ujastek? A mechanicy z Huty szkoleni?
Raz był na Ujastku Mogilskim na "wycieczce" na Pleszów, ale jeździć tam ciągle to nie byłby dobry pomysł.

Re: STADLER Tango Lajkonik Kraków

: 18 maja 2020, 11:05
autor: pasazer_mobilisu_bez_klimatyzacji
Kitek pisze: 18 maja 2020, 10:30 pasazer_mobilisu pisze: ↑wczoraj, 16:59
Toż to żadna ujma gdy pasażerowie "9" nie dostaną Stadlera z błyszczącą podłogą, właściwie dopóki nie wiemy jak poradzi on sobie w ruchu z pasażerami to w ciemno lepszą opcją jest NGT8.
Tylko skierowanie na "9" taboru 32m pogrzebie "49".
A myślisz, że "49" wróci po epidemii? Ja mam wątpliwości, takie niedawno powstałe linie jeżdżące tylko w szczycie najłatwiej zlikwidować.
kot_feliks pisze: 17 maja 2020, 18:53 Bardziej istotne imho jest to, co w zamian skasują i czy wzrośnie pojemność taboru w skali miasta :)
A co mają skasować by nie wzrosła? Pesy i NGT8? Przecież wiadomo do dawna co zniknie - część E1+3 i część 105Na. Przy okazji jak jest ze składami wiedeńskimi? Według strony MPK mają 151+138 miejsc, według kmk.krakow.pl 105+71.
Arsents pisze: 17 maja 2020, 18:27 Ciekawe jakich części zabrakło Stadlerowi jak #RY827 był prawie gotowy przed... Świętami.
Może to jednak nie problem części? ;)

Re: STADLER Tango Lajkonik Kraków

: 18 maja 2020, 11:17
autor: Kaszmir
pasazer_mobilisu pisze: 18 maja 2020, 11:05A co mają skasować by nie wzrosła? Pesy i NGT8? Przecież wiadomo do dawna co zniknie - część E1+3 i część 105Na. Przy okazji jak jest ze składami wiedeńskimi? Według strony MPK mają 151+138 miejsc, według kmk.krakow.pl 105+71.
Zależy od użytej normy miejsc stojących. Może to być 4, 5 albo nawet 6 osób/m2. I właśnie - jeśli wymienią E1+c3 na Stadlery, to ciężko będzie mówić o zwiększeniu pojemności taboru. Lajkoniki wg krakow.pl pomieszczą 227 osób, składy wiedeńskie myślę że też tyle zabierają, może więcej.

PS. Przy okazji, MPK udostępniło schemat Lajkonika do własnoręcznego złożenia ;)
http://www.mpk.krakow.pl/pl/aktualnosci ... zenia.html

Re: STADLER Tango Lajkonik Kraków

: 18 maja 2020, 11:35
autor: Bayer2003
Kaszmir pisze: 18 maja 2020, 11:17
pasazer_mobilisu pisze: 18 maja 2020, 11:05A co mają skasować by nie wzrosła? Pesy i NGT8? Przecież wiadomo do dawna co zniknie - część E1+3 i część 105Na. Przy okazji jak jest ze składami wiedeńskimi? Według strony MPK mają 151+138 miejsc, według kmk.krakow.pl 105+71.
Zależy od użytej normy miejsc stojących. Może to być 4, 5 albo nawet 6 osób/m2. I właśnie - jeśli wymienią E1+c3 na Stadlery, to ciężko będzie mówić o zwiększeniu pojemności taboru. Lajkoniki wg krakow.pl pomieszczą 227 osób, składy wiedeńskie myślę że też tyle zabierają, może więcej.

PS. Przy okazji, MPK udostępniło schemat Lajkonika do własnoręcznego złożenia ;)
http://www.mpk.krakow.pl/pl/aktualnosci ... zenia.html
E1+c3 pod względem pojemności nie mają sobie równych wśród tramwajów tej długości. Ze względu na układ siedzeń uważam, że w Lajkonikach realnych miejsc stojących będzie mniej (co do norm to wiadomo, że inne przyjęte są w tramwaju z lat 60, a inne we współczesnym).