Post
autor: frygus » 11 sie 2021, 12:04
Witam wszystkich serdecznie!
Zaintrygowany wpisem na stronie Krabok, natrafiłem na niemalże równoległy temat, czy też problem który dotyczy połączenia okolic osiedla Zielonego z Centrum. Chcąc podzielić się też swoim pomysłem, postanowiłem się zarejestrować. Tak więc jeszcze raz witam Was wszystkich.
Jeżeli chodzi o połączenie osiedla Zielonego z Centrum, to faktycznie uwagę skierowałbym na linię 152.
Zacznę od linii 452, która jadąc z Olszanicy, za Domem Handlowym Wanda na rondzie Kocmyrzowskim skręci w lewo, obsługując przystanki: Rondo Kocmyrzowskie im. Ks. Gorzelanego (Kocmyrzowska), Teatr Ludowy (Obrońców Krzyża), ...*, Struga (Solidarności) lub Bulwarowa (Solidarności). [*wedle potrzeb: przejazd Struga lub Mościckiego i Bulwarową]. Powrót w kierunku Olszanicy: Plac Centralny, Osiedle Zgody, Rondo Kocmyrzowskie, DH Wanda, (...).
Natomiast linia 152 swój przystanek początkowy (lub końcowo-początkowy) miałaby nie na Andersa, tylko na Solidarności i kontynuowałaby trasę w przeciwnym kierunku jak linia 452.
Podsumowując, pomysł został zainspirowany liniami okrężnymi, głównie liniami 124 oraz 424.
Natomiast nie rozumiem, dlaczego nie można zwiększyć częstotliwości kursowania linii 138? Autobus i tak się spóźnia, jeśli mówimy o taktach na danych odcinkach, to wprowadzanie owych taktów w tygodniu według mnie nie ma sensu, bo i tak przy napiętych rozkładach jazdy autobusy nie będą punktualne. A przy rozdzielaniu lub tworzeniu linii wspomagających, bardzo prawdopodobne będzie to, że zamiast jeździć w odpowiednich odstępach czasowych, będą jeździć jeden za drugim.