Strona 5 z 13
Re: Swoszowice, Golkowice
: 24 sie 2021, 22:35
autor: damian_krk2
toja pisze: 24 sie 2021, 22:28
Niestety zmiany powakacyjne praktycznie nie wniosły żadnych nowości. Również myślę o 155 i 165. Szkoda.
Mam nadzieję, że zmiany które zapowiadali zostaną wprowadzone od 20 września. Bo jeśli nie to wyjdą na ostatnich kłamców i łajdaków. Zapowiadano dużo zmian w liniach autobusowych - a póki co tylko 148 jest nowością.
Co do 155 i 165 rada gminy może blokować jakiekolwiek zmiany. Ale skoro tak mogli pomyśleć i wydłużyć 165 do Cracovii. Jeśli chodzi o miejsce, to znalazłoby się ono - wystarczy 189 wyrzucić na Cichy Kącik czy Przybyszewskiego.
Re: Swoszowice, Golkowice
: 24 sie 2021, 23:53
autor: Scania_9640
damian_krk2 pisze: 24 sie 2021, 22:35
toja pisze: 24 sie 2021, 22:28
Niestety zmiany powakacyjne praktycznie nie wniosły żadnych nowości. Również myślę o 155 i 165. Szkoda.
Mam nadzieję, że zmiany które zapowiadali zostaną wprowadzone od 20 września. Bo jeśli nie to wyjdą na ostatnich kłamców i łajdaków. Zapowiadano dużo zmian w liniach autobusowych - a póki co tylko 148 jest nowością.
Co do 155 i 165 rada gminy może blokować jakiekolwiek zmiany. Ale skoro tak mogli pomyśleć i wydłużyć 165 do Cracovii. Jeśli chodzi o miejsce, to znalazłoby się ono - wystarczy 189 wyrzucić na Cichy Kącik czy Przybyszewskiego.
A co da 165 do Cracovii? Praktycznie nic, tylko dodatkowe stanie w korkach w godzinach szczytu żeby nawrócić się na drugą stronę Alej bo technicznie innej opcji nie ma. 189 na Przybyszewskiego też nie wchodzi w grę, bo nie ma na to miejsca i blokowałaby przystanek razem z 511, a na Cichym Kąciku stoją 2 przeguby i nie wiem czy 3 by się jeszcze zmieścił
Re: Swoszowice, Golkowice
: 25 sie 2021, 0:03
autor: Kaszmir
Kurczę, czytam jak to "nie wiadomo czy druga linia zmieści się na Cichym Kąciku". A potem przypominam sobie, że nieraz już były okresy że spokojnie kończyły tam dwie linie autobusowe.
A wystarczyło nawet wejść na mapy czy zmierzyć tamże długość peronu. Lepiej jednak pisać "niedasie", nawet jeśli się da.
Re: Swoszowice, Golkowice
: 25 sie 2021, 1:05
autor: damian_krk2
Scania_9640 pisze: 24 sie 2021, 23:53
A co da 165 do Cracovii? Praktycznie nic, tylko dodatkowe stanie w korkach w godzinach szczytu żeby nawrócić się na drugą stronę Alej bo technicznie innej opcji nie ma. 189 na Przybyszewskiego też nie wchodzi w grę, bo nie ma na to miejsca i blokowałaby przystanek razem z 511, a na Cichym Kąciku stoją 2 przeguby i nie wiem czy 3 by się jeszcze zmieścił
To, że mieszkańcy Swoszowic będą mieli przesiadkę
- na 502 do Huty
- na tramwaj do I obwodnicy
Oraz bezpośredni dojazd do centrum. Obecnie 165 w kierunku Swoszowic nawet nie obsługuje Ronda Grunwaldzkiego, także jest kijowe. Ja nie mówię, że 165 do Cracovii jest jakimś cudownym rozwiązaniem, ale na pewno lepsze to, niż do Podwawelskiego.
Re: Swoszowice, Golkowice
: 25 sie 2021, 9:38
autor: Scania_9640
damian_krk2 pisze: 25 sie 2021, 1:05
Scania_9640 pisze: 24 sie 2021, 23:53
A co da 165 do Cracovii? Praktycznie nic, tylko dodatkowe stanie w korkach w godzinach szczytu żeby nawrócić się na drugą stronę Alej bo technicznie innej opcji nie ma. 189 na Przybyszewskiego też nie wchodzi w grę, bo nie ma na to miejsca i blokowałaby przystanek razem z 511, a na Cichym Kąciku stoją 2 przeguby i nie wiem czy 3 by się jeszcze zmieścił
To, że mieszkańcy Swoszowic będą mieli przesiadkę
- na 502 do Huty
- na tramwaj do I obwodnicy
Oraz bezpośredni dojazd do centrum. Obecnie 165 w kierunku Swoszowic nawet nie obsługuje Ronda Grunwaldzkiego, także jest kijowe. Ja nie mówię, że 165 do Cracovii jest jakimś cudownym rozwiązaniem, ale na pewno lepsze to, niż do Podwawelskiego.
Na rondzie Grunwaldzkim mieszkańcy Swoszowic mają więcej możliwości przesiadek, w tym Huta i I obwodnica, + nie jest daleko żeby podejść na Podwawelskie czy jechać na Mateczne i tam się przesiąść, a jak widać ludzie tak nie robią, możliwe że dlatego, że jedzie naokoło. Dodatkowo 165 do Cracovii miałoby większe opóźnienia co jest na - i drugi minus to brak PKR dla 165 w weekendy.
Obecnie 165 do centrum jedzie 30min bez korków, z korkami jest dłużej, dlatego ja bym wolał jechać na Borek i tam przesiąść się na tramwaj bo jest dużo szybciej.
Re: Swoszowice, Golkowice
: 25 sie 2021, 14:56
autor: WDZ
Gdyby "165" kończył pod Cracovią (albo lepiej przy Nowym Kleparzu) całkiem sporo jego pasażerów nie musiałoby się przesiadać w ogóle...
Re: Swoszowice, Golkowice
: 26 sie 2021, 3:23
autor: Kaszmir
WDZ pisze: 25 sie 2021, 14:56Gdyby "165" kończył pod Cracovią (albo lepiej przy Nowym Kleparzu) całkiem sporo jego pasażerów nie musiałoby się przesiadać w ogóle...
Też tak uważam, acz słaba f nie pomaga. I tak jak wspominałem, chyba po prostu nie ma potoków bo z badań wyszło, że większość potoków swoszowickich urywa się na Kurdwanowie. Hm, może rzeczywiście mocne linie lokalne ("135" itp.) byłyby lepsze?
Re: Swoszowice, Golkowice
: 26 sie 2021, 11:30
autor: obserwator
Skoro linia musi jechać przez Malborską do centrum to raczej nic dziwnego że nie jest zbytnio popularna. Moim zdaniem potrzebę dojazdu do centrum oraz do szkoły na Malborskiej należałoby rozdzielić na dwie linie:
155 Swoszowice Poczta - Kurdwanów, Sławka - Cracovia Stadion f~20 (lub oczywiście Nowy Kleparz, jeśli byłby tabor i fundusze)
165 Borek Fałęcki - Swoszowice Poczta, Kurdwanów, Malborska Szkoła - Dworzec Płaszów f~40 (kursy tylko w dni powszednie w godzinach 6-19)
Skąd fundusze? Przypomnę tylko że miasto od jakiegoś czasu i tak oszczędza na tym rejonie gdyż wszystkie linie miały f~36 a teraz mają f~40. Więc właśnie w zamian za osłabienie tylu linii powinna być jedna mocna.
Jeżeli mocna linia potrzebna jest dalej niż tylko na Swoszowice Poczta, można rozważyć wchłonięcie linii "433" przez linię "135".
Re: Swoszowice, Golkowice
: 27 sie 2021, 16:48
autor: poirot
obserwator pisze: 26 sie 2021, 11:30
Jeżeli mocna linia potrzebna jest dalej niż tylko na Swoszowice Poczta, można rozważyć wchłonięcie linii "433" przez linię "135".
433 nieprzypadkowo jeździ przez środek Kurdwanowa i notuje tam razem ze 133 niezłe zapełnienia, a wysyłanie 135 przez Bojki i Wysłouchów raczej nie ma sensu.
Re: Swoszowice, Golkowice
: 27 sie 2021, 20:39
autor: edek3253
Uważam, że tutaj dobre byłyby często kursujące dowozówki, jednak nie tak jak to zrobiono w Sidzinie, gdzie zabrano 166 i zrobiono 156 z niską częstotliwością.
Re: Swoszowice, Golkowice
: 27 sie 2021, 20:42
autor: MichalTyniec
edek3253 pisze: 27 sie 2021, 20:39
Uważam, że tutaj dobre byłyby często kursujące dowozówki, jednak nie tak jak to zrobiono w Sidzinie, gdzie zabrano 166 i zrobiono 156 z niską częstotliwością.
To prawda, Sidzina też jest bardzo poszkodowana w tym wszystkim i żadne połączenie nie zachęca do przesiadki z samochodu na autobus.
Re: Swoszowice, Golkowice
: 28 sie 2021, 0:51
autor: Kaszmir
obserwator pisze: 26 sie 2021, 11:30155 Swoszowice Poczta - Kurdwanów, Sławka - Cracovia Stadion f~20 (lub oczywiście Nowy Kleparz, jeśli byłby tabor i fundusze)
165 Borek Fałęcki - Swoszowice Poczta, Kurdwanów, Malborska Szkoła - Dworzec Płaszów f~40 (kursy tylko w dni powszednie w godzinach 6-19)
Skąd fundusze? Przypomnę tylko że miasto od jakiegoś czasu i tak oszczędza na tym rejonie gdyż wszystkie linie miały f~36 a teraz mają f~40. Więc właśnie w zamian za osłabienie tylu linii powinna być jedna mocna.
Z drugiej strony, jeszcze kilkanaście miesięcy temu nie było "155" ani "165". Odcinki Swoszowice - Kurdwanów oraz Swoszowice - Borek Fałęcki zyskały w 2020 dość sporo.
Dworzec Płaszów odpada obecnie jako końcówka, zostaje raczej Podgórze SKA. Swoją drogą, z tego co pamiętam, początkowo planowano "155" do przez Malborską do Podgórza SKA, nie mam info czemu z tego zrezygnowano - pieniądze? Szkoda, bo rzeczywiście to byłaby lepsza końcówka dla linii lokalnej niż Zaj. Wola Duchacka.
Re: Swoszowice, Golkowice
: 28 sie 2021, 0:59
autor: MichalTyniec
Kaszmir pisze: 28 sie 2021, 0:51
Swoją drogą, z tego co pamiętam, początkowo planowano "155" do przez Malborską do Podgórza SKA, nie mam info czemu z tego zrezygnowano - pieniądze? Szkoda, bo rzeczywiście to byłaby lepsza końcówka dla linii lokalnej niż Zaj. Wola Duchacka.
Oczywiście że pieniądze, jak zawsze.
Re: Swoszowice, Golkowice
: 28 sie 2021, 7:39
autor: ant_sm
MichalTyniec pisze: 28 sie 2021, 0:59
Kaszmir pisze: 28 sie 2021, 0:51
Swoją drogą, z tego co pamiętam, początkowo planowano "155" do przez Malborską do Podgórza SKA, nie mam info czemu z tego zrezygnowano - pieniądze? Szkoda, bo rzeczywiście to byłaby lepsza końcówka dla linii lokalnej niż Zaj. Wola Duchacka.
Oczywiście że pieniądze, jak zawsze.
Według mnie jeszcze korki na Wielickiej. Przy braku postoju na Swoszowicach linia byłaby jeszcze bardziej opóźniona niż obecnie.
Re: Swoszowice, Golkowice
: 11 paź 2021, 22:24
autor: Tramwajolog14
Kontynuuję w tym wątku:
ant_sm pisze: 11 paź 2021, 21:48
..."zachęcając" mieszkańców aglomeracji tworzy się linie 3xx jadące praktycznie do Centrum, natomiast mieszkańcy Krakowa (!): Tyniec, Swoszowice, Soboniowice, (...) są zmuszeni wykonywać przesiadki bo dla nich są tylko linie dowozowe. Przełom był kiedy Swoszowice dostały 484, ale ostatecznie autobus ten zniknął a w jego miejsce pojawił się twór dojeżdżający tylko do Grunwaldzkiego. (...) Tak samo mamy linie kończące w "centrum" 124 czy 114, które można by połączyć z 112/162 czy 165 zapewniając lepszy dojazd z obszarów peryferyjnych.
Zastanawiałem się wczoraj jak można by rozwiązać sytuację w Swoszowicach, no bo obecne "155+165" się nie sprawdza i jest niewypałem, czego chyba nikt nie neguje. Gdyby tak wydłużyć "114" do Swoszowic? Myślałem o jakiejś trasie szybszej niż "165" czy dawne "484", bo jazda przez Wolę i Malborską na pewno nie zachęca. Jakby pojechać z Kurdwanowa przez Turowicza i do ronda Matecznego np. przez Łagiewniki. Swoszowice miałyby wtedy częstą linię do centrum i z drugiej strony do nowej stacji kolejowej Swoszowice P+R.
Aby zrekompensować Malborską, można by wydłużyć "107" do Podgórza SKA, albo...
ant_sm pisze: 11 paź 2021, 21:48
A przecież takie np. 169 mogłoby pojechać do Soboniowic i nawet jeśli byłyby to wszystkie kursy bez dzielenia na 169/469 to i tak pewnie wyszłoby to porównywalnie do obecnej 169+107.
...zrobić tak z samym "469", ale zwiększyć f do 20? Problem tylko z taborem, bo do Soboniowic przeguby raczej niet, ale myślę, że dałoby się jakoś to rozwiązać.