Płaszów, Rybitwy oraz Tele-Bus
Re: Płaszów, Rybitwy oraz Tele-Bus
Poza tym obecnie 125 i 425 są skoordynowane i jeżdżą co 10 minut z Małego Płaszowa.
Po zmianach 125 będzie co 15 minut, by dopasować do 128, a 195 co 20 minut. Więc dla Złocienia zostanie tylko jeden pewny autobus, połowę rzadziej, a nawet jeśli 125 będzie punktualne, to nie da się skoordynować częstotliwości.
Podniesienie częstotliwości linii 195 do 15/20 musiałoby spowodować podniesienie częstotliwości na 123 i 163.
Niestety pewnie z powodu kosztów jest to niewykonalne, ale Złocień miałby kursy co 7,5 minuty do Prokocimia Szpitala i Małego Płaszowa.
Po zmianach 125 będzie co 15 minut, by dopasować do 128, a 195 co 20 minut. Więc dla Złocienia zostanie tylko jeden pewny autobus, połowę rzadziej, a nawet jeśli 125 będzie punktualne, to nie da się skoordynować częstotliwości.
Podniesienie częstotliwości linii 195 do 15/20 musiałoby spowodować podniesienie częstotliwości na 123 i 163.
Niestety pewnie z powodu kosztów jest to niewykonalne, ale Złocień miałby kursy co 7,5 minuty do Prokocimia Szpitala i Małego Płaszowa.
Re: Płaszów, Rybitwy oraz Tele-Bus
"125" będzie jednak jechać Lipska-Saska. Dla "148" Twój pomysł jest bardzo dobry, przydałby się taki przystanek. Można by rozważyć, czy nie przesunąć tam też przystanku "127", "128" i "158", w miejsce "Szczecińskiej 02" która jest 200 m dalej.Ghghgh123 pisze: 26 wrz 2024, 20:30 Zaproponowałem ZTP utworzenie dodatkowego przystanku Rzebika dla linii 125 i 148 w kierunku Przewozu, Koszykarskiej.
10 Józefa Rzebika
https://maps.app.goo.gl/qND22LGfqnhQHWrs9?g_st=ac
Dla pasażerów przesiadających się z tramwaju w głąb osiedla.
Zastanawiam się, z czym skoordynują "148". Czy ze "174" (R. Czyżyńskie - Nowohucka), czy ze "128" (Lipska - Mały Płaszów). W weekendy na odcinku do zajezdni dochodzi jeszcze możliwość taktu ze "158", albo nawet potrójnego taktu "128+148+158" do średnio f13-14.yosujiro pisze: 27 wrz 2024, 4:38Do tego dochodzi wspomniany kiepski dojazd dla pracowników PP, a także spora grupa ludzi przyjeżdża na przystanek Saska, gdzie przesiada się w niepewne 128/158 i jedzie do pracy w rejon zajezdni. Zapewne ZTP chce tym osobom ułatwić dojazd. No i jak już wspomniano odległość jest na tyle niewielka i niezbyt narażona na korki, że moim zdaniem lepiej, że będzie jakaś linia dająca alternatywę w dojeździe.
Mam dokładnie te same przemyślenia. Parę lat temu zepsuto koordynację "138+172", teraz zepsuje się koordynację "125+195 (425)". Nie rozumiem jak można zaproponować dwie linie obsługujące te same potoki, z czego jedna będzie miała w szczycie f15 a druga f20. Zresztą podobnych przykładów jest niestety od kilku lat coraz więcej.Ghghgh123 pisze: 27 wrz 2024, 4:47Poza tym obecnie 125 i 425 są skoordynowane i jeżdżą co 10 minut z Małego Płaszowa.
Po zmianach 125 będzie co 15 minut, by dopasować do 128, a 195 co 20 minut. Więc dla Złocienia zostanie tylko jeden pewny autobus, połowę rzadziej, a nawet jeśli 125 będzie punktualne, to nie da się skoordynować częstotliwości.
Podniesienie częstotliwości linii 195 do 15/20 musiałoby spowodować podniesienie częstotliwości na 123 i 163.
Niestety pewnie z powodu kosztów jest to niewykonalne, ale Złocień miałby kursy co 7,5 minuty do Prokocimia Szpitala i Małego Płaszowa.
Mała marszrutyzacja z 2012 była jaka była. Urzędnicy dostali przykaz szukania oszczędności więc częstotliwości nie zachwycały, podobnie przycięte godziny kursowania. Jednak przynajmniej zrobiono co można, by linie na wspólnych ciągach były skoordynowane gdzie tylko się da. Teraz mam wrażenie że jest na odwrót. ZTP dostaje dodatkowe środki, natomiast koordynacja jest coraz bardziej zapominana. Przy zmianach z 2016 czy 2017 było podobnie.
Re: Płaszów, Rybitwy oraz Tele-Bus
Masz rację. Przeoczylem fakt, że na Rżące nie ma punktu socjalnego. Gdyby 195 jeździło do MCO, problem byłby rozwiązany, ale wtedy Rżąka będzie stratna a przedłużenie tam 163 raczej nie jest opcją, ponieważ może zabraknąć tam miejsca.Scania_9640 pisze: 27 wrz 2024, 3:40 195 w takiej konfiguracji nie ma punktu socjalnego
Dobrze że 148 do zajezdni, przyda się kierowcom, bo i tak jest już słaby tam dojazd, a to raptem 1,2km w jedną stronę
Sadząc po komentarzach innych, raczej nie ma co zmieniać.
Re: Płaszów, Rybitwy oraz Tele-Bus
Kiepski pomysł bo zatkamy skrzyżowanie Rzebika x Lipska zwłaszcza że jest już gotowa para przystanków dla/ pod 148 na wysokości tego wieżowca w tle z załączonej mapki.Kaszmir pisze: 27 wrz 2024, 10:25 "125" będzie jednak jechać Lipska-Saska. Dla "148" Twój pomysł jest bardzo dobry, przydałby się taki przystanek. Można by rozważyć, czy nie przesunąć tam też przystanku "127", "128" i "158", w miejsce "Szczecińskiej 02" która jest 200 m dalej.
Re: Płaszów, Rybitwy oraz Tele-Bus
Wspomniane przystanki są odległe od tramwaju o ok. 400 metrów, co nie zapewnia dogodnej przesiadki.Arni pisze: 27 wrz 2024, 12:49Kiepski pomysł bo zatkamy skrzyżowanie Rzebika x Lipska zwłaszcza że jest już gotowa para przystanków dla/ pod 148 na wysokości tego wieżowca w tle z załączonej mapki.
Re: Płaszów, Rybitwy oraz Tele-Bus
Jadąc od centrum 128 lub Huty przyszły 148 przystanki masz zaraz na skrzyżowaniu Lipska Rzebika.... a od Płaszowa Rybitw masz przystanki przy pętli MP... po co kolejna para przystanków.
Re: Płaszów, Rybitwy oraz Tele-Bus
Dla jadących z centrum tramwajami 20 lub 72, albo 11 i chcącymi dostać się do przystanku Myśliwska lub Lasówka linią 148. Tak jak pisał Kaszmir do przystanku os. Przewóz jest 400 metrów, a jadąc z centrum przesiadka na pętli, to wydłużenie drogi.
Re: Płaszów, Rybitwy oraz Tele-Bus
No właśnie, jadąc od centrum, ludzie będą chcieli podjechać tramwajem, nie "125" czy "128" które utkną w korkach na Ofiar Dąbia. A tramwajem nie będzie im się opłacać jechać aż na Mały Płaszów by potem się cofać, jeszcze musząc czekać na autobus. Z drugiej strony, jak przejdą już te 400 m z "Rzebika" do przystanku "Os. Przewóz" (planowana nazwa wg mapki), to często okaże się że zamiast czekać na autobus, szybciej jest przejść dalsze kilkaset metrów też piechotą. Dlatego trochę zaczynam mieć obawy o napełnienia "148" w tym rejonie. Chyba, że posłuży głównie jako linia z Płaszowa w stronę Nowohuckiej i Galicyjskiej.Ghghgh123 pisze: 27 wrz 2024, 14:35Dla jadących z centrum tramwajami 20 lub 72, albo 11 i chcącymi dostać się do przystanku Myśliwska lub Lasówka linią 148. Tak jak pisał Kaszmir do przystanku os. Przewóz jest 400 metrów, a jadąc z centrum przesiadka na pętli, to wydłużenie drogi.
Re: Płaszów, Rybitwy oraz Tele-Bus
Kaszmirku ja codziennie jeżdżę Ofiar Dąbia i nie dramatyzujmy jakoś ten ruch idzie.... ze 125 zawsze był problem ale na huckim odcinku.... nieraz chciałem na RM przesiąść się z tramwaju na autobus to nigdy nie przyjeżdżał punktualnie.... nie wiem po co go pchają przez Cystersów tam nawet przystanków nie ma... Mogilskie też powinien dołem jechać do Rakowickiej. 148 będzie doskonałą dowozówką do CH Atut na Galicyjskiej.
Re: Płaszów, Rybitwy oraz Tele-Bus
Teraz popatrzyłem na google maps i Ofiar Dąbia na czerwono na całej długości. 128 w kierunku Płaszowa po odjeździe -2 z Ofiar Dąbia na Stoczniowców był 8 minut opóźniony.
Wg mnie po prostu trzeba wydłużyć nieco czas rozkładowy dla 125 i 128 na ten odcinek do 6-7 minut i będzie lepiej.
Wg mnie po prostu trzeba wydłużyć nieco czas rozkładowy dla 125 i 128 na ten odcinek do 6-7 minut i będzie lepiej.
Re: Płaszów, Rybitwy oraz Tele-Bus
Dokładnie 4 minuty rozkładowo, po tym odcinku -8, więc rzeczywiście 12 minut.
Dla porównania linia 20 na odcinek Rondo Mogilskie - Mały Płaszów ma 13 minut, więc można pomyśleć jaki promil pasażerów wybierze 125 z tego przystanku.
Ale niestety są osoby, szczególnie starsze, które jadą 152 z Bagateli lub Starego Kleparza do Czyżyn i stoją w korku na Pilotów i Młyńskiej.
Dla porównania linia 20 na odcinek Rondo Mogilskie - Mały Płaszów ma 13 minut, więc można pomyśleć jaki promil pasażerów wybierze 125 z tego przystanku.
Ale niestety są osoby, szczególnie starsze, które jadą 152 z Bagateli lub Starego Kleparza do Czyżyn i stoją w korku na Pilotów i Młyńskiej.
Re: Płaszów, Rybitwy oraz Tele-Bus
https://krakow.naszemiasto.pl/nowe-auto ... Rf185SofYg
"Nowe autobusy w Krakowie. Problematyczny rejon ulicy Myśliwskiej. Mieszkańcy: „Nie było żadnych konsultacji!”
W skrócie o:
• niezadowoleniu mieszkańców, z powodu wycofania się obietnicy puszczenia 125 przez Myśliwską parę dni przed wprowadzeniem zmian
• braku konsultacji na powyższy temat i korekty organizacji ruchu na Myśliwskiej (w związku z uruchomieniem 148)
• rosnący ruch na kawałku ul. Myśliwskiej między nowymi drogami oraz zmiana ustalonej na konsultacjach społecznych nowej organizacji ruchu, która miała spowolnić ruch i sprawić by był bezpieczniejszy z powodu wprowadzenia 148
"Nowe autobusy w Krakowie. Problematyczny rejon ulicy Myśliwskiej. Mieszkańcy: „Nie było żadnych konsultacji!”
W skrócie o:
• niezadowoleniu mieszkańców, z powodu wycofania się obietnicy puszczenia 125 przez Myśliwską parę dni przed wprowadzeniem zmian
• braku konsultacji na powyższy temat i korekty organizacji ruchu na Myśliwskiej (w związku z uruchomieniem 148)
• rosnący ruch na kawałku ul. Myśliwskiej między nowymi drogami oraz zmiana ustalonej na konsultacjach społecznych nowej organizacji ruchu, która miała spowolnić ruch i sprawić by był bezpieczniejszy z powodu wprowadzenia 148
Re: Płaszów, Rybitwy oraz Tele-Bus
Zapomniałem napisać, że ZTP zmieniło trasę 125 z powodu „ograniczeń manewrowych dla autobusów przegubowych na skrzyżowaniu ulic Myśliwska, Przewóz i Saska”. Nie wydaje mi się żeby ten skręt był na tyle trudny, aby był niemożliwy, czyżby kolejny "niedasizm" ZTP? Dodatkowo, uważa że na Myśliwskiej panuje zbyt duże natężenie ruchu. Ktoś jednak zapomniał, że korki na tym odcinku Myśliwskiej są jedynie w stronę ul. Saskiej i powstają jedynie gdy ul. Saska jest zakorkowana z powodu skrzyżowania Nowohucka/Stoczniowców/Saska. Jak wiadomo, 125 kursuje tym odcinkiem, więc w przypadku trasy przez Myśliwską, opóźnienie mogłoby nieznacznie wzrosnąć ze względu na to, że do skrzyżowania Saska/Płaszowska/Przewóz Myśliwska dochodzi i nie posiada osobnego cyklu świateł.
Re: Płaszów, Rybitwy oraz Tele-Bus
Może i wyjazd z Myśliwskiej nie byłby problematyczny, ale wjazd w nią już tak. Wiecznie ktoś blokuje przejazd stojąc na czerwonym, więc przegub mógłby blokować Saską czekając na skręt. Samo skrzyżowanie nie jest zbyt szczęśliwe i ja akurat popieram ZTP, że nie dokłada trudności kierowcom MPK. Jak dla mnie pod szkołę na Myśliwskiej powinno jechać 127, jednocześnie na tej linii powinna się pojawić druga brygada, o którą wg mojego znajomego mieszkającego w rejonie Bagrów, mieszkańcy proszą od dawna.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: cynamon i 8 gości