Przystanki

- Drogi, torowiska, chodniki, parkingi, inwestycje
kucyk
Ekspert
Posty: 2403
Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39

Re: Przystanki

Post autor: kucyk » 18 kwie 2025, 10:36

Bautosz pisze: 18 kwie 2025, 0:58 Rada Dzielnicy XIII Podgórze podjęła uchwałę dotyczącą instalacji na przystanku tramwajowym Plac Bohaterów Getta.

(cyt. Facebook)

Co Forumowicze sądzą o tej propozycji?
Idiotyczna prośba / decyzja radnych. Naprawdę nie rozumiem myślenia tych ludzi. Zabierają po jednym pasie drogowym z każdej strony aby wyznaczyć dodatkowe przejście dla pieszych bo Ci nie chcą korzystać z przejścia podziemnego. Lenistwo. Ale ok. To się przyjęło. A teraz im mało i chcą kolejnego przejścia z drugiej strony bo zapewne trudno jest im zrobić kilkadziesiąt kroków. Kierowcy będą bardzo zadowoleni bo na odcinku 30 metrów będą musieli się dwukrotnie zatrzymywać aby leniwym pieszym umożliwić przejście przez jezdnię. Przecież Kraków korkami nie stoi przez dekady. W ostatnich latach jest masakrycznie przez takie decyzję. Co tam postuluję zrobić takie samo rozwiązanie przy każdym przystanku tramwajowym i autobusowym w mieście w końcu miasto może sobie na takie coś pozwolić i to w imię "dobra i troski pieszego, rowerzysty". :lol:
Skąd Ci ludzie się wzięli? :oops: :x
Chyba z kosmosu. :D

suchy
Ekspert
Posty: 1169
Rejestracja: 27 gru 2021, 17:16

Re: Przystanki

Post autor: suchy » 18 kwie 2025, 10:41

Jeszcze niech dołożą przejście przez samo torowisko na środku peronu, tak żeby ludzie dodatkowo wbiegali prosto pod wjeżdżające na przystanek tramwaje - bo przecież piesi łażący po wysepce i torowisku od strony przejścia (żeby było szybciej niż "z tyłu za wiatą") to za mało :lol: :lol:

Awatar użytkownika
Cyjan
Specjalista
Posty: 482
Rejestracja: 27 sie 2022, 10:37

Re: Przystanki

Post autor: Cyjan » 18 kwie 2025, 13:03

kucyk pisze: 18 kwie 2025, 10:36 Lenistwo.
Mmm, nie? Podjazd elektryczny dla wózków nigdy tam nie działa, albo działa w godzinach roboczych i wymaga obsługi osoby technicznej. Jak chcemy już robić te bezkolizyjne przystanki to wypadałoby dbać o infrę dostępnościową, a jak wiadomo często jest to sprawa drugo jak nie trzeciorzędna. Przypominam, że z tego korzystają też osoby z wózkami dziecięcymi, z ograniczoną mobilnością, z rowerami etc. etc

Zaznaczę że uważam że to przejście jest okej, tylko gdyby miało trochę lepszy układ i np. windę. To że budowa windy sprawiłaby kolejne dziesiątki problemów i zepsułaby charakter tego miejsca przynajmniej częściowo to inna sprawa, ale jak się chce ludziom zabierać przejścia naziemne to trzeba dać dobrą alternatywę.
ona/jej

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 6833
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Przystanki

Post autor: Kaszmir » 18 kwie 2025, 13:13

Ja dodam jeszcze jeden argument - czas. Pokonanie przejścia naziemnego zajmuje parę sekund. Natomiast dojście do przejścia podziemnego, zejście, przejście pod ziemią i wejście z powrotem zajmują dużo dłużej. Zresztą podobny problem jest nawet z obecnym układem - idąc od północy od przejścia naziemnego, nie można od razu wejść do pojazdu tylko trzeba obchodzić cały przystanek.

I nieraz zdarzało mi się, że przez to uciekł mi jakiś tramwaj. Zwłaszcza w przypadku "17" czy "24" kursujących co 15 minut to duży problem. Dlatego cieszę się, że Rada Dzielnicy próbuje to poprawić.

Ydhflx
Ekspert
Posty: 638
Rejestracja: 14 gru 2022, 22:17

Re: Przystanki

Post autor: Ydhflx » 18 kwie 2025, 13:31

kucyk pisze: 18 kwie 2025, 10:36 Idiotyczna prośba / decyzja radnych. Naprawdę nie rozumiem myślenia tych ludzi. Zabierają po jednym pasie drogowym z każdej strony aby wyznaczyć dodatkowe przejście dla pieszych bo Ci nie chcą korzystać z przejścia podziemnego. Lenistwo. Ale ok. To się przyjęło. A teraz im mało i chcą kolejnego przejścia z drugiej strony bo zapewne trudno jest im zrobić kilkadziesiąt kroków. Kierowcy będą bardzo zadowoleni bo na odcinku 30 metrów będą musieli się dwukrotnie zatrzymywać aby leniwym pieszym umożliwić przejście przez jezdnię. Przecież Kraków korkami nie stoi przez dekady. W ostatnich latach jest masakrycznie przez takie decyzję. Co tam postuluję zrobić takie samo rozwiązanie przy każdym przystanku tramwajowym i autobusowym w mieście w końcu miasto może sobie na takie coś pozwolić i to w imię "dobra i troski pieszego, rowerzysty". :lol:
Skąd Ci ludzie się wzięli? :oops: :x
Chyba z kosmosu. :D
Pieszy nie chce 2x przechodzić po schodach, żeby przejść 5 metrów = lenistwo

Kierowca musi dosłownie wyłącznie nacisnąć pedał hamulca = tragedia

Gdzie tu sens, gdzie logika... Przy jedynie jednym pasie i stosunkowo niewielkim ruchu samochodowym, a dość sporym pieszym, przejście naziemne jak najbardziej ma sens. Nie mówiąc o dostępności dla osób które mogą mieć problem z wejściem po schodach, jak Cyjan wspomniała wyżej.

Bautosz
Znawca
Posty: 167
Rejestracja: 26 wrz 2024, 20:40
Lokalizacja: Podgórze

Re: Przystanki

Post autor: Bautosz » 18 kwie 2025, 14:02

kbieniu7 pisze: 18 kwie 2025, 9:57 Na pewno warto ten przystanek przebudować, jak również i całą ulicę, trochę odbetonowując okolicę. To zejście podziemne niestety sporo tam utrudnia w ruchu pasażerów, wielu chodzi poza przejściem (co przy zwężeniu do 1 pasa ruchu w każdym kierunku nie jest jakoś niebezpieczne).

Niestety, na to trzeba woli politycznej, projektu, wpisu na sławetną listę rankingową, pieniędzy, czasu itd. :( Nie dziwota, że urzędnicy (to nie od Franka jakoś wyszło?) te kilka lat temu zdecydowali się na prowizorkę - przynajmniej jest, a nie trzeba czekać całe pokolenie...
Zgadzam się w 100%.

Cieszę się, że ktoś podjął się tematu tego przystanku. Tym co, moim zdaniem, można zrobić na już to zdemontować część barierek przy wejściu do tunelu, tak aby ułatwić dojście na przystanek od przejścia dla pieszych przy ul. Kącik. Nie raz widziałem jak niektórzy zamiast obchodzić cała wiatę, przechodzą przez torowisko. Warto też zauważyć, że w praktyce ten przystanek jest niedostępny dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich. Pomysł zamknięcia przejścia podziemnego na stałe jest kuriozalnym pomysłem, który już parę osób przede mną zdementowało. Jednak likwidacja barierek jest jak najbardziej słusznym pomysłem.

W przypadku potencjalnej przebudowy można by wydłużyć przystanek o chodnik znajdujący się za wejściem do tunelu, który obecnie służy nikomu i istnieje jedynie dla ozdoby. Powstałby wtedy szeroki przystanek podwójny. Warto też się zastanowić, czy jeśli chcemy ograniczyć ruch samochodowy w centrum, powinniśmy stawiać na przejścia podziemne. Może przejście dla pieszych na wysokości ul. Lwowskiej?
Ostatnio zmieniony 18 kwie 2025, 14:04 przez Bautosz, łącznie zmieniany 1 raz.

kucyk
Ekspert
Posty: 2403
Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39

Re: Przystanki

Post autor: kucyk » 18 kwie 2025, 14:04

Ydhflx pisze: 18 kwie 2025, 13:31 Pieszy nie chce 2x przechodzić po schodach, żeby przejść 5 metrów = lenistwo

Kierowca musi dosłownie wyłącznie nacisnąć pedał hamulca = tragedia

Gdzie tu sens, gdzie logika... Przy jedynie jednym pasie i stosunkowo niewielkim ruchu samochodowym, a dość sporym pieszym, przejście naziemne jak najbardziej ma sens. Nie mówiąc o dostępności dla osób które mogą mieć problem z wejściem po schodach, jak Cyjan wspomniała wyżej.
Jedno z obu stron nie wystarczy? Serio? Potrzebne drugie 20-30 metrów od istniejącego? :twisted:
Chyba nie znam takiego przypadku nigdzie w Europie.
Mały ruch samochodowy? Ty tak poważnie? Masz niesamowite poczucie humoru. Gratuluję. :roll:
A tak na serio to liczę, że nikt na coś takiego idiotycznego się nie zgodzi. :o
Tyle ode mnie w tym temacie. :)

Awatar użytkownika
Cyjan
Specjalista
Posty: 482
Rejestracja: 27 sie 2022, 10:37

Re: Przystanki

Post autor: Cyjan » 18 kwie 2025, 18:04

Co do ruchu kołowego to tam się może zaraz sporo zmienić w związku z rondem po drugiej stronie mostu i jednokierunkową Starowiślną
ona/jej

Awatar użytkownika
kbieniu7
Ekspert
Posty: 756
Rejestracja: 21 kwie 2022, 22:38
Lokalizacja: Kurdwanów

Re: Przystanki

Post autor: kbieniu7 » 18 kwie 2025, 19:23

Mówimy o przystanku w centrum miasta, o jednak sporej wymianie pasażerskiej. W takim przypadku nie jest niczym dziwnym, że przejście dla pieszych robi się z dwóch stron.

Do tego jeszcze jak wspomniała Cyjan, mamy tutaj bardzo słabą dostępność dla osób o ograniczonej mobilności. To również wymaga poprawy.

fysztof
Ekspert
Posty: 877
Rejestracja: 10 mar 2020, 10:04

Re: Przystanki

Post autor: fysztof » 18 kwie 2025, 19:32

kucyk pisze: 18 kwie 2025, 14:04 Jedno z obu stron nie wystarczy? Serio? Potrzebne drugie 20-30 metrów od istniejącego? :twisted:
Chyba nie znam takiego przypadku nigdzie w Europie.
Oj, jeśli dobrze rozumiem to chyba mało po Europie uważnie bywałeś... Tak szczerze, to nawet z Polski nie trzeba wyjeżdżać, a obecnie to ani nawet z... Krakowa! :-) Bo po przebudowie Zwierzynieckiej i Kościuszki akurat to na plus się zmieniło, że do przystanków tramwajowych Jubilat można dojść z obu końców wyspy. Polecam film z kanału "Kraków z nieba".
01.jpg
01.jpg (210.74 KiB) Przejrzano 5482 razy
I tak prawdę mówiąc to w wielu miejscach mogłoby coś takiego powstać. Na Placu Bohaterów Getta także. Na Rondzie Grzegórzeckim by się bardzo przydało (szczególnie w stronę Mogilskiego wraz z wydłużeniem wyspy przystankowej).
Z Krakowa z istniejących można też w sumie dodać Rondo Grunwaldzkie (choć tam są światła z obu końców przy przejściach).

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 6833
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Przystanki

Post autor: Kaszmir » 18 kwie 2025, 21:30

fysztof pisze: 18 kwie 2025, 19:32Tak szczerze, to nawet z Polski nie trzeba wyjeżdżać, a obecnie to ani nawet z... Krakowa! :-) Bo po przebudowie Zwierzynieckiej i Kościuszki akurat to na plus się zmieniło, że do przystanków tramwajowych Jubilat można dojść z obu końców wyspy.
Plac Inwalidów też:
https://www.google.pl/maps/@50.070121,1 ... FQAw%3D%3D

Ydhflx
Ekspert
Posty: 638
Rejestracja: 14 gru 2022, 22:17

Re: Przystanki

Post autor: Ydhflx » 18 kwie 2025, 21:51

kucyk pisze: 18 kwie 2025, 14:04 Mały ruch samochodowy? Ty tak poważnie? Masz niesamowite poczucie humoru. Gratuluję. :roll:
Wiadomo, osiedlowa uliczka to to nie jest, ale ruch dalece (może nawet rzędy wielkości) mniejszy niż na Alejach, Conrada czy Armii Krajowej, a tam mamy przejścia przez dwa albo trzy pasy bez świateł, jakoś kierowcom korona z głowy nie spada jak się zatrzymają czasami...

Natomiast nadal, w sytuacji gdy jedna osoba musi nadłożyć drogi a druga wyłącznie dwa razy wcisnąć pedał - nazywanie tej pierwszej leniwą jest absurdalne :roll:.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 6833
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Przystanki

Post autor: Kaszmir » 18 kwie 2025, 22:14

Do tego tam w szczycie nierzadko i tak się lekko korkuje do świateł (jadąc w stronę Limanowskiego) oraz do istniejącego przejścia (jadąc w stronę Starowiślnej). Dołożenie drugiego przejścia w takich sytuacjach zasadniczo nic nie pogorszy kierowcom bo i tak tam stoją. A dla pasażerów będzie znacznym skróceniem drogi.

Awatar użytkownika
Cyjan
Specjalista
Posty: 482
Rejestracja: 27 sie 2022, 10:37

Re: Przystanki

Post autor: Cyjan » 29 kwie 2025, 14:31

Warto rzucić: sporo przystanków, niekoniecznie w centrum, dostało ostatnio nowe tabliczki z nazwami i numerki.
ona/jej

Awatar użytkownika
Cyjan
Specjalista
Posty: 482
Rejestracja: 27 sie 2022, 10:37

Re: Przystanki

Post autor: Cyjan » 02 maja 2025, 23:25

Wiadomo jak będzie się nazywał tramwajowy obok Zalewu Nowohuckiego? Zostają przy Bulwarowej, zmiana Bulwarowej na Zalew Nowohucki czy udajemy że to osobne przystanki?
ona/jej

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość