Strona 42 z 54

Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej

: 21 sty 2024, 21:29
autor: wontek.15
A może wydłużenie linii 102 po trasie Krowodrza Górka - pl. Imbramowski - Górka Narodowa? Dojazd dla studentów AGH/UP spoza miasta (i nie tylko) + dojazd mieszkańców (jak dawniej 217/247) do placu Imbramowskiego. Problemem mogą być jedynie kłopoty taborowe Mobilisa.

Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej

: 21 sty 2024, 21:42
autor: pjetrek
102 jest obsługiwana taborem 10 metrowym. Raczej ciężko będzie tam zmieścić dodatkowych pasażerów, zwłaszcza, że i teraz już nie jeździ pusta.

Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej

: 21 sty 2024, 21:43
autor: Kacper
wontek.15 pisze: 21 sty 2024, 21:29 A może wydłużenie linii 102 po trasie Krowodrza Górka - pl. Imbramowski - Górka Narodowa? Dojazd dla studentów AGH/UP spoza miasta (i nie tylko) + dojazd mieszkańców (jak dawniej 217/247) do placu Imbramowskiego. Problemem mogą być jedynie kłopoty taborowe Mobilisa.
Brzmi jak świetny pomysł. Przy okazji zapewniono by też w końcu zlikwidowany dojazd z Górki Narodowej i aglomeracji do przystanku Dobrego Pasterza (co również było mocno krytykowane).
Z minusów zdecydowanie słaba częstotliwości linii 102 oraz jej punktualność, która jeszcze dodatkowo by się pogorszyła. Może rozwiązaniem byłoby wtedy dyskutowane kiedyś jej wzmocnienie na skróconej trasie do Cichego Kącika?

Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej

: 21 sty 2024, 22:14
autor: Aułrora
pjetrek pisze: 21 sty 2024, 21:42 102 jest obsługiwana taborem 10 metrowym. Raczej ciężko będzie tam zmieścić dodatkowych pasażerów, zwłaszcza, że i teraz już nie jeździ pusta.
Czy trasa linii 102 ma jakieś przeciwskazania na puszczenie tam przegubów????

Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej

: 21 sty 2024, 22:22
autor: Kacper
Zorza Polarna pisze: 21 sty 2024, 22:14 Czy trasa linii 102 ma jakieś przeciwskazania na puszczenie tam przegubów????
Myślę, że na Orlej miałyby one spore problemy. Wydaje mi się, że nawet właśnie ze względu na parametry tej ulicy jeżdżą tam 10 zamiast standardowych 12m.

Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej

: 21 sty 2024, 22:31
autor: LLoan
Kacper pisze: 21 sty 2024, 22:22 Myślę, że na Orlej miałyby one spore problemy. Wydaje mi się, że nawet właśnie ze względu na parametry tej ulicy jeżdżą tam 10 zamiast standardowych 12m.
Zorza Polarna pisze: 21 sty 2024, 22:14

Czy trasa linii 102 ma jakieś przeciwskazania na puszczenie tam przegubów????
12m autobusy na "102" dawniej kursowały planowo na wybranych brygadach (https://gazetakrakowska.pl/krakow-czesc ... ar/9382601) i czasem zdarzają się jako rezerwa, więc jeśli już to prędzej właśnie standardowe (przegubowce to niezbyt realne rozwiązanie). Kolejny warunek jest jednak taki, że potrzeba by było dołożyć brygad, a krótkich wozów jest w Mobilisie raczej na styk. Ponadto ściągnięcie z tej linii 10m wiązałoby się z koniecznością zagospodarowania ich gdzieś indziej. Jako, że Mobilis raczej takich linii nie obsługuje, gdzie byłyby one potrzebne, to trzeba by robić jakieś roszady jeśli chodzi o przewoźników między liniami.

Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej

: 21 sty 2024, 22:41
autor: Kacper
LLoan pisze: 21 sty 2024, 22:31 Ponadto ściągnięcie z tej linii 10m wiązałoby się z koniecznością zagospodarowania ich gdzieś indziej. Jako, że Mobilis raczej takich linii nie obsługuje, gdzie byłyby one potrzebne, to trzeba by robić jakieś roszady jeśli chodzi o przewoźników między liniami.
To myślę, że dla chcącego nie byłby praktycznie żaden problem - 102 to chyba i tak linia, do której Mobilis ma najdluższy dojazd i swoje 10m mógłby przerzucić na cokolwiek Pleszowskiego bądź też 122/422, 149 czy 127, a dla MPKowskich Autosanów zawsze jakieś zatrudnienie się znajdzie (szczególnie przy obecnym trendzie rozbudowywania zabudowy przy tak beznadziejnych drogach :D )

Skoro 102 to oblegana relacja mająca swoich pasażerów, to tym bardziej należy iść w kierunku wzmocnienie oferty na takim ciekawym, międzydzielnicowym połączeniu.

Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej

: 22 sty 2024, 10:45
autor: Parówczak
elot360 pisze: 14 sty 2024, 15:47 140 i dobra rekompensata? A co z jej obecnymi pasażerami, wypiąć się na nich? Przecież teraz ona nawet nie dojeżdża przez KG, w jaki logiczny sposób chciałbyś ją skierować do GN przez Plac Imbramowski, i nie pogorszyć istniejącej komunikacji dla ulicy Radzikowskiego? O 168 też już jasno powiedziano czemu nie warto tego ruszać.
Trasa Bratysławska-Radzikowskiego-Bratysławska bez zmian. Zamiast z Kleparza to do GN. Przez Szpital Jana Pawła II. Dalej po dawnej trasie 217/247. Dołożenie kursów 140 z wzkm oszczędzonych na skróceniu tamtych linii.

Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej

: 22 sty 2024, 13:12
autor: Kaszmir
Parówczak pisze: 22 sty 2024, 10:45Dołożenie kursów 140 z wzkm oszczędzonych na skróceniu tamtych linii.
Podejrzewam, że te oszczędności zostały zagospodarowane - na "180", "156", niebawem również na "116" i "198", czy wydłużenie "105" i "193".

Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej

: 22 sty 2024, 14:57
autor: mkm3
Nie ma więcej rezerw? Z czego będą wzmocnienia w gminie Zabierzów? A potrzeb jeszcze więcej.

Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej

: 22 sty 2024, 15:17
autor: Scania_9640
mkm3 pisze: 22 sty 2024, 14:57 Nie ma więcej rezerw? Z czego będą wzmocnienia w gminie Zabierzów? A potrzeb jeszcze więcej.
Pewnie będą dopiero po przetargu, który dziś ogłosili

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

: 24 sty 2024, 11:32
autor: Łukasz
Od soboty 3 lutego linia "193" zostanie wydłużona do Górki Narodowej.

Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej

: 25 sty 2024, 10:33
autor: Kolec
A może zamiast nowej pętli puścić to 513 trasą Wolbromską i Glogera do pętli na Piaszczystej?... tylko czy się zmieszczą z ładowanym 144?

Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej

: 25 sty 2024, 11:57
autor: Kaszmir
Kolec pisze: 25 sty 2024, 10:33A może zamiast nowej pętli puścić to 513 trasą Wolbromską i Glogera do pętli na Piaszczystej?... tylko czy się zmieszczą z ładowanym 144?
"Prądnik Biały" i "Glogera" są dość blisko przystanków na Trasie Wolbromskiej. W praktyce będą mieć sporo wspólnych potoków.

Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej

: 25 sty 2024, 19:38
autor: Wojciech
Czy "193" pojedzie przez os. Gotyk, wzorem "503"?