Strona 42 z 67
Re: Komunikacja miejska w 2024 roku
: 25 wrz 2024, 21:45
autor: Ydhflx
kry5 pisze: 25 wrz 2024, 17:50
Fajnie by było jakby linia 137 nie wyjeżdżała od razu po obsłużeniu przystanku "Bronowice ska" od razu na górę tylko pojechała jeszcze jeden na "Zarzecze" i potem skręt w prawo obok PSP na Lindego obok Lidl do Bronowice Małe. Nieraz człowiek chce podjechać z Conrada czymś na Czarnowiejską a 173 nie ma z ROK też 501/511. A tak można by podjechać na Zarzecze i złapać 164/199 który zjeżdża ze ślimaka.
Moim zdaniem dla samej takiej przesiadki, nie warto. Z ROK jeździ tam (na Czarnowiejską) 173, 310, 501, 511. Tak, one wszystkie się w szczycie spóźniają, ale ta nowa linia pod tym względem nie będzie lepsza. Do tego pewnie będzie miała słabą częstotliwość. Czy warto nakładać jej ~1km trasy, i wpychać ją w korki na Armii Krajowej, żeby była przesiadka na dwie linie więcej (ale za to na 310 nie, bo ono na Przybyszewskiego nie staje)? Moim zdaniem nie.
Po drugie, zgadzam się z przedmówcą, że nowe 126 powinno być na stałe do Os. Podwawelskiego. Bardzo brakuje połączenia północ - południe po tej stronie miasta, w zasadzie to nie ma innego niż aleje, tudzież kilka przesiadek na rzadkie linie (w stałym układzie). Chcąc jechać w kierunku Kapelanki ta linia kończąc na Salwatorze nic by nie dawała, a na południe w kierunku Konopnickiej - niewiele.
Re: Komunikacja miejska w 2024 roku
: 25 wrz 2024, 22:36
autor: Wojciech
To i ja dorzucę swoje 0,03 PLN:
1) Czy naprawdę z GN do Prądnika Czerwonego są takie potoki, że potrzebna jest druga linia? Najpierw było "193", potem niby objazdowo wymienili je na "128" które zostało na stałe, wkrótce będą obie. Wg mnie - nadpodaż.
2) O liniach "115"/"537" pisałem wielokrotnie, że południowa część A29L została bez połączenia ze wschodnią stroną dworca, a przecież w okolicy UR jest akademik UEKu. Przystanek Biskupa Prandoty to również spory węzeł przesiadkowy (dochodzą "129" i "159"), który jest pomijany. Nieprzyśpieszona linia z DGW na północ miasta (co najmniej do os. Gotyk) zrobiłaby świetną robotę. A zamiast proponowanego "317", można by wydłużyć "287" z KG do Kleparza, ewentualnie obcinając jej kilka przystanków.
3) Jeżeli nowe wcielenie "137" załatwi połączenie GN z Opolską, to czy jest sens wydłużać również "169"? Już lepiej wydłużyć drugi kraniec tej linii, wszystkie kursy do Piasków Wielkich.
4) Wydłużanie "105" to wpuszczanie w miarę punktualnej linii w korki na wschodniej części ul. Powstańców. Prądnik będzie stratny.
5) Nierozwiązana kwestia "184", która pozostanie wydmuszką.
6) Zastanawiam się nad przywróceniem kursów w dni wolne linii "189". Tzn. dobrze, że będą wzmocnienia, ale czy nie lepiej byłoby zamiast tego zrobić linię "132" całotygodniową? "132" zapewnia kilka unikalnych relacji, do tego lepiej odciążyłaby "139" również w dni wolne.
Re: Komunikacja miejska w 2024 roku
: 25 wrz 2024, 23:07
autor: Ydhflx
Odnośnie Prądnika: kiedyś było częste 105, oraz 184 jadące na południe. Tłumacząc się korkami skrócono 184, po czym pocięte mocne 105 - rekompensując linią jadącą w inne miejsca i mniej punktualną, a to co zostało teraz planuje się wrzucić w korki na Piastów.
Pojawia się pytanie - czy ZTP na pewno ma jakiś konkretny plan, czy po prostu zderza się wizja likwidacji linii przez całe miasto (pocięcie 184, 139, itd.) z wizją rzadkich linii zewsząd dowsząd (pocięcie i wydłużenie 105) - co niestety w tym wydaniu oznacza że mamy rzadko jeżdżące linie, ale do sąsiednich dzielnic, a nie na południe, które do tego i tak są spóźnione, bo stoją w tych sąsiednich dzielnicach.
Re: Komunikacja miejska w 2024 roku
: 25 wrz 2024, 23:14
autor: Aułrora
Tak wsm to naszła mnie ciekawa sprawa. Jaki jest sens puszczania linii 125 przez ul. Cystersów skoro na odc całej ulicy nie powstał żaden przystanek. Czy kiedyś tam coś powstanie? Bo szczerze nie byłoby mi do uśmiechu gdybym tam mieszkał i widział jeżdżący autobus po mojej ulicy do którego przystanku i tak muszę dojść tyle samo co do tramwaju za czasów jak go nie było. No ciekawa sprawa biorąc pod uwagę, że 125 ruszy w 1-szej fali zmian.
Re: Komunikacja miejska w 2024 roku
: 25 wrz 2024, 23:16
autor: kot_feliks
Zmiany w dużej mierze na plus, niestety miasto pozostało przy przedłużeniu 125 do centrum :/
Patrząc po opiniach na grupach "złocieniowych", zmiana przez większość osób jest niestety oceniana negatywnie.
Swoją drogą zastanawiam się, dla kogo ma być ta linia? Czy faktycznie pasażerowie z Lubicz, czy też Mogilskiego będą wsiadać w 125, aby dojechać na MP w korkach przez Ofiar Dąbia, mając na tych samych przystankach '20' co 7,5 minuty?
No dobra, w odróżnieniu od obecnej sytuacji, z '20' już się tak łatwo nie przesiądą na MP, aby jechać dalej
--
Czyli 125 w godzinach szczytu tak co 50min
brawo!
Wydłużyć do Bronowic!
No pozdrawiam serdecznie jak ktoś pamięta jak 125 jeździło a raczej nie jeździło jak miało trasę do centrum. Utknie tak w korkach i tyle będzie z częstotliwości 15 minut.
Co by za 2 miesiące nie trzeba było znów zmieniać lub wracać do obecnych ustawień...
Niby fajnie. Ale chyba tylko wieczorem w celu pojechania na Rynek na piwo. W godzinach szczytu będzie jechał jeden autobus na godzinę (jak dobrze pójdzie). To już było i się nie sprawdziło
Itd. itp....
Re: Komunikacja miejska w 2024 roku
: 26 wrz 2024, 10:35
autor: carver
Nie rozumiem zupełnie sensu wydłużania 169 do GN w kontekście nowej trasy 137. Zapewni ona postulowaną relację z GN w rejon Placu Imbramowskiego szybciej niż 169. Ponadto według planu ul. Bociana pozostanie bez obsługi autobusowej-dziwne że na Os. Gotyk 169 wjedzie, a na Bociana już nie...
Re: Komunikacja miejska w 2024 roku
: 26 wrz 2024, 11:28
autor: elot360
Wojciech pisze: 25 wrz 2024, 22:36
2) O liniach "115"/"537" pisałem wielokrotnie, że południowa część A29L została bez połączenia ze wschodnią stroną dworca, a przecież w okolicy UR jest akademik UEKu. Przystanek Biskupa Prandoty to również spory węzeł przesiadkowy (dochodzą "129" i "159"), który jest pomijany. Nieprzyśpieszona linia z DGW na północ miasta (co najmniej do os. Gotyk) zrobiłaby świetną robotę.
Pytanie brzmi, jakie argumenty w tej chwili przemawiają za pozostawieniem przyspieszonej linii na odcinku Opolska Estakada - Muzeum Armii Krajowej? Od dawna jak przeglądam forum to podstawową kością niezgody był tabor, domyślam się że chodziło zatem o ograniczenie chętnych na 537 do określonej grupy pasażerów, żeby nie przeciążać specjalnie tej linii czy coś. Natomiast po skierowaniu do obsługi autobusów standardowych, co nam jeszcze zostało? Czas przejazdu?
537 w każdym kursie pokonuje dystans Opolska - DGW w czasie 5 minut. Taka linia 105 odcinek Opolska - DGZ pokonuje przez cały dzień w 6 minut. Trudno wskazać że ograniczenie liczby postojów ma realny wpływ na czas przejazdu autobusu. Dodatkowo obie linie w pobliżu dworca są narażone na opóźnienia w wyniku zwiększonego ruchu, 537 miewa problemy z przebiciem się przed rondo u wylotu tunelu, w przypadku 105 przeniesienie przystanku końcowego na ulicę Ogrodową zamiast Kurniki wpłynęło moim zdaniem pozytywnie na pewność i przewidywalność czasu przyjazdu ale nadal jest ryzyko trafienia na kogoś kto właśnie parkuje swój samochód na ulicy Warszawskiej, chociaż oczywiście mniejsze bo trzeba pokonać krótszy dystans po tej właśnie ulicy, ewentualnie skrzyżowanie z ulicą Szlak. Albo wplątanie się w kolejkę samochodów zbijającą się do jednego pasa na estakadzie nad LK8/LK133 (coś co 537 akurat omija z gracją). Wydaje mi się że widziałem kiedyś zator drogowy na Wita Stwosza od Czesława Miłosza do zjazdu na przystanek Muzeum Armii Krajowej, ale traktuję to jako sytuację wyjątkową (osobiście nigdy tego nie doświadczyłem).
Dostrzegacie jakieś argumenty za utrzymaniem linii przyspieszonej na wskazanym odcinku?
Wojciech pisze: 25 wrz 2024, 22:36A zamiast proponowanego "317", można by wydłużyć "287" z KG do Kleparza, ewentualnie obcinając jej kilka przystanków.
Ale to z zachowaniem obecnego 537 czy bez?

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku
: 26 wrz 2024, 17:52
autor: pjetrek
Kaszmir pisze: 25 wrz 2024, 16:38
Hm, wtedy linia nie obsługiwałaby węzła "Prokocim Szpital" który jest kluczowy w wydłużeniu - dużo opcji przesiadki, sklepy itd. Nawet "153" jadące przez ten węzeł zbiera na Aleksandry minimalne potoki. Wg mnie zostawiłbym "163" wg planów, a rozwiązaniem kwestii ul. Aleksandry jest to, o czym pisaliśmy nieraz - wydłużenie "513" tamże.
Ale przesiadki na tramwaj byłyby zapewnione na pętli NB i na Ćwiklinskiej. Przesiadki na linie "wielickie" byłaby na Jerzmanowskiego. Co do sklepów... Kaufland jest też na Bieżanowie, a OBI dla mieszkańców Złocienia będzie dostępny ze 195. Nie przekonałeś mnie
Natomiast nie wiem czy 513 dla mieszkańców Bieżanowa będzie atrakcyjne, że względu na wycieczkę przez Szpital. Wszak mieszkańców Rżąki też to drażniło aż postanowiono "wyprostować" 144
Druga sprawa, że na Teligi będzie teraz siedem linii autobusowych... potrzeba aż tyle? Gdy na Aleksandry nadal tylko "połowa" 503... :/
Re: Komunikacja miejska w 2024 roku
: 26 wrz 2024, 19:56
autor: Ghghgh123
Kaszmir pisze: 25 wrz 2024, 16:38
Wychodzi, że pomysł z "438" został w ogóle odwołany. Właściwie to "137" będzie jego substytutem, tyle że na trasie do Górki Narodowej zamiast do Os. Piastów. Wieści słodko-gorzkie.
Może w takim wypadku 183 z Łęgu i Życzkowskiego na Piastów. Ale koniecznie z obsługą Popielidów i Kruszwickiej.
pjetrek pisze: 26 wrz 2024, 17:52
Ale przesiadki na tramwaj byłyby zapewnione na pętli NB i na Ćwiklinskiej. Przesiadki na linie "wielickie" byłaby na Jerzmanowskiego. Co do sklepów... Kaufland jest też na Bieżanowie, a OBI dla mieszkańców Złocienia będzie dostępny ze 195. Nie przekonałeś mnie
Natomiast nie wiem czy 513 dla mieszkańców Bieżanowa będzie atrakcyjne, że względu na wycieczkę przez Szpital. Wszak mieszkańców Rżąki też to drażniło aż postanowiono "wyprostować" 144
Druga sprawa, że na Teligi będzie teraz siedem linii autobusowych... potrzeba aż tyle? Gdy na Aleksandry nadal tylko "połowa" 503... :/
Wycieczka wokoło Szpitala może nie zachwyca, ale mimo wszystko od Kleparza do Prokocimia Szpitala i w drugą stronę można utworzyć takt pomiędzy 503 i 513 w postaci 7,5/10 przez cały tydzień, tylko rano i wieczorami w weekendy byłoby 15 minut.
Re: Komunikacja miejska w 2024 roku
: 26 wrz 2024, 19:57
autor: Tancin
A mnie ciekawi czy kursy 105 do os. Piastów dostaną inny numer. Skoro pasażerowie mieli straszny problem w odróżnianiu autobusów jadących na Prądnik od tych jadących pod cmentarz, to chyba tak samo będą mieć problem odróżnić 105 na Prądnik od 105 do os. Piastów

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku
: 26 wrz 2024, 20:22
autor: Kierman
Tancin pisze: 26 wrz 2024, 19:57
A mnie ciekawi czy kursy 105 do os. Piastów dostaną inny numer. Skoro pasażerowie mieli straszny problem w odróżnianiu autobusów jadących na Prądnik od tych jadących pod cmentarz, to chyba tak samo będą mieć problem odróżnić 105 na Prądnik od 105 do os. Piastów
Stary, ludzie do tej pory nie wiedzą który autobus jedzie na drugą bramę cmentarza (czyli 405), a który kończy na pętli. Tak w ciągu zmiany to kilkanaście osób potrafi pytać. Zresztą 5 lat za kółkiem nauczyło mnie, że ludzie to nie czytają kompletnie co jest na wyświetlaczu (no może poza nr linii choć to też nie zawsze). Wsiadają w co popadnie, a potem "olaboga gdzie Pan jedzie".
Re: Komunikacja miejska w 2024 roku
: 26 wrz 2024, 20:42
autor: Ghghgh123
yosujiro pisze: 25 wrz 2024, 17:01
Z komunikatu wynika, że na razie nie będzie 183. Ciekawe kiedy planują jej uruchomienie w takim razie. I jaki jest powód, że Ciesielskiego, Życzkowskiego i Cogiteon zostają bez obsługi, imo że poniekąd miała to być sztandarowa linia wśród zaplanowanych zmian.
Napisali żeby czekać na informacje, wg mnie po prostu na szybko wymyślają inną wersję, bo Mobilis dostał info że będzie linia 183 z Górki Narodowej do Archiwum UMK, a jednak na Górkę pojedzie 193 i 137, które miało wylecieć.
Więc szukają nowej końcówki na północy, a w Łęgu jednak w pobliżu skrzyżowania Na Załęczu i Podbipięty nie ma warunków na prawdziwą pętlę, a w Lesisku już jest ciasno.
Środek trasy znamy, teraz trzeba tylko znaleźć dobre zakończenia

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku
: 26 wrz 2024, 20:55
autor: LLoan
Ghghgh123 pisze: 26 wrz 2024, 20:42
Napisali żeby czekać na informacje, wg mnie po prostu na szybko wymyślają inna wersję, bo Mobils dostał info że będzie linia 183 z Górki Narodowej do Archiwum UMK, a jednak na Górkę pojedzie 193 i 137, które miało wylecieć.
Więc szukają nowej końcówki na północy, a w Łęgu jednak w pobliżu skrzyżowania Na Załęczu i Podbipięty nie warunków na prawdziwą pętlę, a w Lesisku już jest ciasno.
Środek trasy znamy, teraz trzeba tylko znaleźć dobre zakończenia
183 może napotkać też utrudnienie w postaci przebudowywanego obecnie skrzyżowania Centralna-Nowohucka i dlatego też jego uruchomienie może być odsunięte. Ewentualnie od początku istnienia musiałoby kursować po trasie czasowo zmienionej. Ale sprawa rozchodzi się też o ilość autobusów i/lub kierowców.
Re: Komunikacja miejska w 2024 roku
: 26 wrz 2024, 21:23
autor: Kierman
Ja tak jeszcze wrzucę, że wypadałoby dodać przystanek "Powstańców" kier. GN P+R dla linii 193 i 128. Chodźby na feldze. Brakuje tego przystanku w obrębie
Re: Komunikacja miejska w 2024 roku
: 26 wrz 2024, 21:56
autor: cynamon
Tancin pisze: 26 wrz 2024, 19:57
A mnie ciekawi czy kursy 105 do os. Piastów dostaną inny numer. Skoro pasażerowie mieli straszny problem w odróżnianiu autobusów jadących na Prądnik od tych jadących pod cmentarz, to chyba tak samo będą mieć problem odróżnić 105 na Prądnik od 105 do os. Piastów
Jak wjedzie obsłużyć jeden przystanek pomiędzy rondami w Batowicach to może i mieć na fali obecnych trendów… 305
