Re: STADLER Tango Lajkonik Kraków
: 13 mar 2022, 23:12
Ktoś się orientuje jaki będzie podział STL II pomiędzy zajezdniami?
www.forum.pkk.net.pl
https://forum.pkk.net.pl/
Seria II na pewno przechodziła homologację bo była zmiana konstrukcyjna w postaci ostatnich drzwi.kucyk pisze: 13 mar 2022, 20:35 Czy Lajkoniki II będą przechodzić homologację? Raczej wątpię w te rewelacje.![]()
Toż to cały czas jedna rodzina taboru.
Nie kojarzę aby NGT6 z serii: I, II, III przechodziły z osobna homologację. A każda z nich czymś się różni.![]()
Pytanie na ile jest to rzetelne źródło informacji, bo nie wydaje mi się, aby jakoś opłacalna była naprawa PESY po wykolejeniu w 2018 r., a naprawa Stadlera już nie. Nawet wymiana całego członu byłaby tańsza niż kupno nowego wagonu zwłaszcza przy obecnych wygórowanych cenach.kucyk pisze: 17 kwie 2022, 21:30 Dowiedziałem się dzisiaj, że wagon #HY 858 najprawdopodobnie posłuży na części bo jest nieopłacalna jego naprawa. Coś chyba jest na rzeczy bo już tyle czasu minęło od kolizji z jego udziałem i nic z tym tematem nie zrobiono.
Jeśli chodzi o gumowe uszczelki to osobiście nie zauważyłem, aby jakichś brakowało, natomiast to co zaobserwowałem to, że pasażerowie wciskają je w szparę przy szybie. Więc w tym przypadku to akurat wina pasażerów, że są niszczone uszczelki. Ale z drugiej strony dziwię się, bo podobny sposób mocowania uszczelek jest w Solarisach Urbino IV i tam już nie są wciskane na taką skalę jak w Stadlerach.kucyk pisze: 17 kwie 2022, 21:30 W tym tygodniu miałem możliwość podróżowania km w naszym mieście i byłem zszokowany jak wyglądają te wagony po 1 roku użytkowania. W wielu z nich już tluką się niektóre podzespoły, w innych skrzypi to czy tamto a w innych Lajkonikach brakuje pewnych elementów (brak uszczelek gumowych w szybach itd.) Obawiam się o ich żywotność.
Również ta informacja nie wydaje mi się wiarygodna, jednak niestety w czeskiej Ostrawie po kolizji dwóch Stadlerów Tango NF2 (nagranie tego zdarzenia można znaleźć m.in. tutaj: https://www.youtube.com/watch?v=8m6BhNsjzYc) połączono ich nieuszkodzone człony, a jeden egzemplarz skasowano. Słyszałem jednak też o konflikcie tamtejszego DPO ze Stadlerem, w Krakowie chyba póki co te relacje są jednak lepsze.kucyk pisze: 17 kwie 2022, 21:30 Dowiedziałem się dzisiaj, że wagon #HY 858 najprawdopodobnie posłuży na części bo jest nieopłacalna jego naprawa.
Mógłbyś przypomnieć co to za kolizja była dokładnie?kucyk pisze: 17 kwie 2022, 21:30 Dowiedziałem się dzisiaj, że wagon #HY 858 najprawdopodobnie posłuży na części bo jest nieopłacalna jego naprawa. Coś chyba jest na rzeczy bo już tyle czasu minęło od kolizji z jego udziałem i nic z tym tematem nie zrobiono.
Ja już dwa razy widziałem, jak odklejone dyndały sobie przy szybie, jak w niektórych Krakowiakach...Jaky pisze: 17 kwie 2022, 23:27 Jeśli chodzi o gumowe uszczelki to osobiście nie zauważyłem, aby jakichś brakowało
Mówi Ci coś kolizja na Teligi gdy ten Lajkonik najechał na tył stojącego na przystanku Bombardiera NGT6?
Według informacji z ubiegłego tygodnia wszystkie 3 człony stały pod wiatą. To, że jednego członu nie ma dzisiaj pod zadaszeniem wcale nie oznacza, że pojechał na naprawę. Może jest gdzieś na hali i coś z niego wydłubują dla innych wagonów. Ponoć MPK już ma kilkanaście zderzaków "nad stan" do tych wagonów które bez nich kursować by nie mogły.pawel200020 pisze: 18 kwie 2022, 21:14 #HY858 stoi obecnie w hali przy zabytkach na 1 torze. Jest on rozłączony tj. człon B i C stoją na torach. Człon A najprawdopodobniej pojechał do Siedlec na naprawę
Zrobiono dość sporo od czasu kolizji gdyż wcześniej stał odstawiony gdzieś głęboko na PH a teraz jego część stoi pod halą...
Tu linki do postów o tym zderzeniu: