Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka
-
- Miłośnik
- Posty: 73
- Rejestracja: 09 mar 2025, 20:05
Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka
Ogólnie, po budowie Tramwaju w Alejach Trzech Wieszczów wszystkie linie autobusowe z Alei powinny zostać zlikwidowane/przeniesione na Stwosza/Aleję Kijowską/I Obwodnicę. Puszczenie niektórych przez Turowicza to też dobry pomysł.
Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka
Obawiam się, że takiego tramwaju nie dożyjemy. Już była koncepcja budowy tramwaju między Placem Inwalidów i Nowym Kleparzem jednak upadła. Jeśli dobrze pamiętam, to protesty budziło zarówno potencjalne wycięcie zieleni, a w innej opcji - zwężanie jezdni. Inną sprawą była sensowność takiej trasy i co by nią jeździło. Budowa tramwaju na Alejach i Konopnickiej poniosłaby ogromne koszty (konieczna byłaby budowa nowej przeprawy przez Wisłę). W wielu miejscach należałoby zwężyć ulice, co w obecnej sytuacji źle by się skończyło, właściwie, zanim nie powstanie Trasa Pychowicka i Zwierzyniecka nic takiego nie powstanie (jeśli w ogóle). Należałoby rozważyć inne sposoby obsługi Alei i Kamieńskiego transportem szynowym. Może premetro? Nie zgodzę się z fragmentem o przenoszeniu wszystkich autobusów z Alei. Dlaczego linie które dojeżdzają z Al.29 Listopada i Kamieńskiego miałyby zostać rozcięte lub przekierowane na niekorzystną czasowo trasę? Jeśli miałby powstać tramwaj, to moim zdaniem, w formie pasa dzielonego między tramwajami i autobusami.Gołąb_NGT8 pisze: 15 mar 2025, 20:03 Ogólnie, po budowie Tramwaju w Alejach Trzech Wieszczów wszystkie linie autobusowe z Alei powinny zostać zlikwidowane/przeniesione na Stwosza/Aleję Kijowską/I Obwodnicę. Puszczenie niektórych przez Turowicza to też dobry pomysł.
-
- Miłośnik
- Posty: 73
- Rejestracja: 09 mar 2025, 20:05
Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka
Dlatego, że Aleje mają być mniej trujące i bardziej przyjazne dla pieszych. Na Alejach zostałoby tylko 124/424 i 300.
Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka
Na czym polega prymat Alei 3W nad chociażby Wita Stwosza czy Kijowską?Gołąb_NGT8 pisze: 18 mar 2025, 20:08 Dlatego, że Aleje mają być mniej trujące i bardziej przyjazne dla pieszych. Na Alejach zostałoby tylko 124/424 i 300.
Mieszkańcy przy Kijowskiej nie potrzebują przyjaznego środowiska?
Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka
Ale skąd się wezmą ci piesi na tych alejach, jak wywalimy wszystkie autobusy ich przywożące? No i akurat autobusy elektryczne to nie są zbyt trujące (z dokładnością do pyłu z opon). Tradycyjnie taka mowa też dobrze brzmi w teorii, ale co z osobami które muszą dojechać na Aleje, bo mają tam liceum, uczelnię, pracę, kino/muzeum itd.?Gołąb_NGT8 pisze: 18 mar 2025, 20:08 Dlatego, że Aleje mają być mniej trujące i bardziej przyjazne dla pieszych. Na Alejach zostałoby tylko 124/424 i 300.
Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka
I z dokładnością do pyłu z okładzin ciernych w układzie hamulcowym (czyli glownie z klocków hamulcowych i tarcz, bo bębnów już się raczej nie stosuje)Ydhflx pisze: 18 mar 2025, 20:17 Ale skąd się wezmą ci piesi na tych alejach, jak wywalimy wszystkie autobusy ich przywożące? No i akurat autobusy elektryczne to nie są zbyt trujące (z dokładnością do pyłu z opon). Tradycyjnie taka mowa też dobrze brzmi w teorii, ale co z osobami które muszą dojechać na Aleje, bo mają tam liceum, uczelnię, pracę, kino/muzeum itd.?

Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka
Czy myślicie że jest szansa na wzmocnienie linii 204? Obecnie mamy jedynie f30 a to główna linia spinająca południowe dzielnice. Dawniej było 244 jeszcze a teraz to bieda. Połączenie bardzo ważne Czerwone Maki - Kobierzyn - Zawiła - Borek - Jugowicka - Kurdwanów - Piaski Nowe - Kozłówka - Prokocim. W każdym miejscu dużo mieszkańców i zakładów pracy/centrów handlowych/szpitale.
Jest bardzo krucho z funduszami na KM ale może coś w stylu szczytowego "404' na trasie Czerwone Maki - Miejskie Centrum Opieki? z f30 żeby chociaż w szczycie było f15 razem 204 + 404 na wspólnej trasie. Wiem że jest 11 i inne linie autobusowe ale żadna z nich nie łączy tych rejonów bezpośrednio. Jest sens pisać do ZTP?
PS wklejam w różnych wątkach bo nie każdy wszędzie zagląda
Jest bardzo krucho z funduszami na KM ale może coś w stylu szczytowego "404' na trasie Czerwone Maki - Miejskie Centrum Opieki? z f30 żeby chociaż w szczycie było f15 razem 204 + 404 na wspólnej trasie. Wiem że jest 11 i inne linie autobusowe ale żadna z nich nie łączy tych rejonów bezpośrednio. Jest sens pisać do ZTP?
PS wklejam w różnych wątkach bo nie każdy wszędzie zagląda

-
- Pasażer
- Posty: 33
- Rejestracja: 16 lis 2020, 15:40
Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka
Tu problemem jest brak łącznika tramwajowego Wielicka - Nowosądecka o którym już chyba wszyscy zapomnieli ...., a nie uruchamianie nowych linii autobusowych.
Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka
A nie było jakiegoś przetargu na projekt czy coś niedawno?
Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka
Projekt łącznika Wielicka-Nowosądecka był na audycie ale oni to szacują na 100mln... więc prędko to nie powstanie.
Nie mówie tutaj o nowych liniach tylko o wzmocnieniu obecnej.
Nie mówie tutaj o nowych liniach tylko o wzmocnieniu obecnej.
Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka
Ta linia 204 naprawdę taka ważna jest? Na terenie Krakowa dubluje ona relację często jeżdżących autobusów z Miejskiego Centrum Opieki z przesiadką na tramwaj na Bieżanowskiej. Stąd tak trochę nie rozumiem sensu jej istnienia, chyba że celem jest skomunikowanie tych regionów z Kobierzynem i regionami ulicy Zawiłej bez potrzeby dwóch przesiadek
Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka
Problemem tej linii jest nietrzymanie rozkładu, ta linia jest po prostu za długa. Czy naprawdę z Wieliczki potrzeba bezpośredni autobus na Ruczaj i to jeszcze okrężna trasą?
PS
Wklejanie tego samego postu do 4 wątków nie jest najlepszym pomysłem. Dyskusja powinna toczyć się w jednym miejscu, a ta sytuacja prowokuje toczenie równoległych dyskusji.
Pozwolisz, że swój post zamieszczę tylko tu, ignorując pozostałe 3 wątki.
PS
Wklejanie tego samego postu do 4 wątków nie jest najlepszym pomysłem. Dyskusja powinna toczyć się w jednym miejscu, a ta sytuacja prowokuje toczenie równoległych dyskusji.
Pozwolisz, że swój post zamieszczę tylko tu, ignorując pozostałe 3 wątki.
Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka
To może sklejenie 204 z 244 na krótszym odcinku - czyli byłoby jak obecnie 244 tylko z f15.Kojak pisze: 31 maja 2025, 20:13 Problemem tej linii jest nietrzymanie rozkładu, ta linia jest po prostu za długa. Czy naprawdę z Wieliczki potrzeba bezpośredni autobus na Ruczaj i to jeszcze okrężna trasą?
PS
Wklejanie tego samego postu do 4 wątków nie jest najlepszym pomysłem. Dyskusja powinna toczyć się w jednym miejscu, a ta sytuacja prowokuje toczenie równoległych dyskusji.
Pozwolisz, że swój post zamieszczę tylko tu, ignorując pozostałe 3 wątki.
Z pozostałej części zrobić 104 (wiem zajęte, ew 114). Trasa byłaby krótsza i bardziej przewidywalna.
Edit1. 274 też nie wiadomo po co jedzie aż na Podgórze SKA. Nie lepiej połowę krótsza trasa a za to f30 zamiast f60? Przynajmniej wtedy wszystkie linie miałyby z Prokocimia odjazd z tego samego przystanku (204+244+274). Linii 224 nie liczę bo to nie wiadomo co, ma f120, skrócone miałby f60 więc też na plus.
Edit2. mega brakuje pętli autobusowej przy Kablu gdzie linie 2xx miałyby bardzo atrakcyjną końcówkę.
Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka
Sory za post pod postem ale tak wpadło mi do głowy. Gdyby dla linii "Wielickich": tj. 204, 224, 244, 274 stworzyć pętlę na wolnym terenie zaraz przy przystanku "Wlotowa"? Tak żeby przystanek "Prokocim Szpital" obsługiwały z tych głównych peronów na Wielickiej. Wlotowa jest najbliżej tego miejsca gdzie dałoby się jakoś zawrócić po budowie takiej pętli.


Re: Kurdwanów, Piaski Nowe, Wola Duchacka
Jest ogromny dworzec autobusowo-przesiadkowy Podgórze SKA i tam powinno trafić 244 po skróceniu z Borku Fałęckiego i tak pewnie kiedyś powinno trafić 204 po budowie łącznika tramwajowego.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot], kry5 i 5 gości