Szymi pisze: 01 cze 2025, 10:55"104" to powinna być połączona ze "155". (Czerwone Maki - Swoszowice SKA - Podgórze SKA)
Taka propozycja pada tu na forum od czasu do czasu, choć mam mieszane uczucia. Z jednej strony połączona linia zapewniłaby interesujące i unikatowe relacje. Z drugiej pogorszyłaby się punktualność. Byłoby to też trudne do wykonania ze względów koordynacyjnych. Obecnie w szczycie "104" ma f24 bo jest skoordynowane z "204" (a to z "244"). Z kolei "155" ma f30 bo jest skoordynowane ze "135" (a to ze "133/433" oraz z "254", które jeszcze jest zsynchronizowane z "214").
Żeby zatem pomysł przeszedł, trzeba by albo obniżyć częstotliwość "204/244" - czego nie jestem fanem bo to jednak mniej kursów - albo rozciąć trasę "204", co też jest kontrowersyjne bo linia spina całe południe Krakowa. Choć może gdyby to zrobić w sposób przemyślany, kto wie?
Kojak pisze: 01 cze 2025, 12:29Dawna pętla autobusowa Dworzec PKP Płaszów (niegdyś dla linii 133, 198, D potem 107, 143) straciła na znaczeniu po oddaniu estakady.
Tam chyba poszło o oddanie pętli "Podgórze SKA" oraz o jakość zaplecza dla kierowców.
Kojak pisze: 01 cze 2025, 12:29Wydaje się, że największym problemem jest brak pętli autobusowej w rejonie Bieżanowskiej/Malborskiej.
Jest zawsze możliwość zawracania na Zajezdni Wola Duchacka, leżącej tylko 1,5 km od wspomnianego skrzyżowania.
Kojak pisze: 01 cze 2025, 12:29Pętla Podgórze SKA jest umiejscowiona w samym centrum korków zarówno od strony Huty jak i Wielickiej. Pchanie tam autobusów wielickich chyba nie jest najlepszym rozwiązaniem.
Też nie jestem fanem ciągnięcia linii do "Podgórza SKA", choć z drugiej strony - dzięki temu zapewniają przesiadkę na autobusy jadące Nowohucką, "174" i "178/578". Do tego można złapać też "6" której nie ma przy Kablu. Przydatne choćby dla osób jadących w stronę Korony, Krakowskiej czy Pl. Wszystkich Św. - lepiej mieć "6+13" niż samą "13".
fysztof pisze: 02 cze 2025, 17:37Mogłoby tam kończyć też 169 (oczywiście z odwróconym przelotem, to jest od Bonarki w Walerego Sławka - Malborską i do tej hipotetycznej pętli). Dzięki temu też 469 można by wreszcie wyprostować, bo raczej f=12 na Malborskiej jest przesadą.
"169/469" wg mnie powinno być scalone w jedną mocną linię, jadącą wszystkimi kursami w stronę Bochenka / Piasków Wielkich. Na Malborskiej przydaje się f15 (nie f12, tak przy okazji

) bo jest trochę bloków między Nowosądecką a Malborską i dla nich realnie to jedyne mocne połączenie do Bonarki, R. Matecznego i Alej.
fysztof pisze: 02 cze 2025, 17:37Padały też propozycje jeszcze racjonalniejsze - aby po całej TŁ puścić linię "31x"
Z tego co wiem, przed otwarciem TŁ przewijały się w ZTP propozycje linii przyspieszonej "5xx" na trasie Nowy Bieżanów - TŁ - Czerwone Maki, niestety rozbiły się o parę spraw w tym brak taboru i finanse.