Re: Rozkłady powakacyjne 2021
: 11 sie 2021, 13:15
Są już rozkłady na stronie MPK. Na linii "9" nadal będą wagony z wysoką podłogą 

www.forum.pkk.net.pl
https://forum.pkk.net.pl/
Mnie już to nawet nie dziwi. Do końca sierpnia będziemy mieć 50 Lajkoników (szczerze to 47) a w ruchu 30 - 31. Skoro nie potrafią wysłać niskich 32 metrowych pojazdów na wszystkie brygady "9" to można zapomnieć o "22", "8" czy "13" (kilka brygad) czy "14" w całości 32 metrowej.Kitek pisze: 11 sie 2021, 13:15 Są już rozkłady na stronie MPK. Na linii "9" nadal będą wagony z wysoką podłogą![]()
Przecież ci powiedzą że Wiedeńce muszą gdzieś jeździć bo nie mogą stać na zajezdni bo się psują ale idąc tą logiką to nowe wagony mogą sobie stać w zajezdni nawet po parę dni i się nie zepsująkucyk pisze: 11 sie 2021, 17:02Mnie już to nawet nie dziwi. Do końca sierpnia będziemy mieć 50 Lajkoników (szczerze to 47) a w ruchu 30 - 31. Skoro nie potrafią wysłać niskich 32 metrowych pojazdów na wszystkie brygady "9" to można zapomnieć o "22", "8" czy "13" (kilka brygad) czy "14" w całości 32 metrowej.Kitek pisze: 11 sie 2021, 13:15 Są już rozkłady na stronie MPK. Na linii "9" nadal będą wagony z wysoką podłogą![]()
![]()
Żeby tylko "zlajkonikowanie" linii "9" nie oznaczało końca linii "49", ponieważ można stwierdzić, że skierowanie STL na "3" i "9" rozładowało tłok na liniach do Bieżanowa.impuls pisze: 11 sie 2021, 21:21 Odnośnie "9" będą chcieli hucznie ogłosić linię w całości niskopodłogową. Stanie się to pewnie po oddaniu wszystkich Stadlerów do ruchu.
Podejrzewam, że wszelkie zmiany tras, częstotliwości, tworzenie nowych linii i korekty na obecnych czekają nas od września.toja pisze: 11 sie 2021, 22:06 Miałem nadzieję, że organizator KM po roku uporządkuje to wielkie nieporozumienie, którym było utworzenie linii 155 i 165. Szkoda.
... szkoda linii 184, jej stałych pasażerów, dobrej częstotliwości, pasażerów linii 165, którzy przymuszeni są do linii objazdowej ciągnącej się przez ul. Malborską (z tego powodu dużo osób zrezygnowała z tej linii) i szkoda wozokilometrów i pustych przebiegów na 155. Szkoda, że jeden rok to za mało na wyciągnięcie wniosków.
Przy okazji zauważyłem, że wiele osób z okolic Alei obecnie woli jechać 304 lub 503 do Bieżanowskiej i jechać tramwajem na Kurdwanów i Piaski.
Wróci rok szkolny to wróci natłok pasażerów z Bieżanowa. Poza tym muszą sobie zostawić kilka linii, na których będą mogli wysyłać cały szrot, co by się nie zastał na zajezdniKitek pisze: 11 sie 2021, 22:32 Żeby tylko "zlajkonikowanie" linii "9" nie oznaczało końca linii "49", ponieważ można stwierdzić, że skierowanie STL na "3" i "9" rozładowało tłok na liniach do Bieżanowa.
Sytuacja w Swoszowicach jest skomplikowana. Ciut więcej wyjaśniłem w poście który przed chwilą wrzuciłem w swoszowickim temacie:toja pisze: 11 sie 2021, 22:06Miałem nadzieję, że organizator KM po roku uporządkuje to wielkie nieporozumienie, którym było utworzenie linii 155 i 165. Szkoda.
"184" będę bronił bo dawna trasa powodowała olbrzymie opóźnienia. A w dojeździe z r. Mogilskiego czy Grzegórzeckiego do Kurdwanowa i tak dawno jej rolę przejęła "50". Obecna trasa wg mnie jest dobra bo zapewnia punktualny dojazd z Pr. Czerwonego i Olszy II do centrum i do Kazimierza. Można rozważyć wydłużenie do os. Podwawelskiego (pojawia się sporo takich głosów, sam wcześniej też to postulowałem), acz wg mnie korki na Dietla mogą zepsuć punktualność.
RF301 jest jeszcze jako wysokopodłogowy GT8S w TTSS więc może stąd ta rozbieżnośćimpuls pisze: 11 sie 2021, 14:15 "6" jest w ramce jako niskowejściowa, a na jakdojade.pl z wysoką podłogą. Czyli MPK traktuje GT8N/C wreszcie jako niskie a jakdojade.pl jeszcze jako wysokie.
Jestem sceptyczny by wzmacniać "179" widząc co się dzieje na pętli Dworzec Główny Zachód.Kaszmir pisze: 13 sie 2021, 11:12 Zresztą, bardzo możliwe że f "179" się wkrótce zmieni - takie przynajmniej były plany swojego czasu![]()
Jak było wspomniane, wątpię w powrót "44" w ogóle.pawel200020 pisze: 11 sie 2021, 12:23 Na powrót 44 bym prędko nie liczył, brygadówki z niej zostały przeklejone na 15-XX, także chyba 44 najwcześniej od września
Dlatego patrząc na rozkłady można stwierdzić, że system częstotliwości ~f=6/12 byłby lepszy (mniej a częściej).Bayer2003 pisze: 16 sie 2021, 22:59 Niestety, ale taboru 40m+ mamy obecnie niedobór, a zwiększanie częstotliwości nie jest dobrym pomysłem, ponieważ jest to dużo droższe rozwiązanie, a ponadto idąc tą drogą dosyć szybko przeciążone zostaną najważniejsze ciągi i tramwaje wszystkich będą łapać spore opóźnienia, co dla pasażerów nie będzie dobre.
Wydaje mi się, że system f7,5/15 (+ dwie linie f5) jest dobrym kompromisem między wysoką częstotliwością a utrzymaniem popularnych bezpośrednich relacji. Wariant 6/12 jest kuszący, jednak niestety wymagał już zabrania kilku popularnych linii. Np. w Hucie znikała "5", która jest najszybszym dojazdem do centrum dla Wzgórz Krzesławickich (zostawały "1" z f6 i "4" z f12). Podobnie w Borku Fałęckim znikała dość popularna "19" (zostawały "8" z f6 i "22" z f12).Kitek pisze: 17 sie 2021, 10:54Dlatego patrząc na rozkłady można stwierdzić, że system częstotliwości ~f=6/12 byłby lepszy (mniej a częściej).